Kannettava tietokone haussa!

Samsungia nörtit ovat suosineet kovasti.
Omat Sampan 830 levyt toiminut moitteettomasti, eikä ole hinnalla pilattu.
Nyt taitaa olla jotain uudempia malleja jo.

Joku tällainen Samsung SSD 840 EVO 120 GB SSD mSATA kovalevy | 100-300 GB | SSD muut | Verkkokauppa.com varmaan ihan pätevä?
Ja tällaisella Fuj:tech USB 3.0 suoratelakka 2,5" ja 3,5" SATA-kovalevyille, SATA 3.0 Gb/s | Kotelot | Kovalevyt | Verkkokauppa.com sitten pöytäkoneesta kovo ulkoiseksi asemaksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kallis telakka. Osta suoraan 250gb ssd ainoaksi asemaksi ja unohda ulkoiset.saman verran palaa rahaa. Nykyään on niin nopeat netit ettei tarvitse vuoden leffoja säilytellä koneella.

Kallis telakka. Osta suoraan 250gb ssd ainoaksi asemaksi ja unohda ulkoiset.saman verran palaa rahaa. Nykyään on niin nopeat netit ettei tarvitse vuoden leffoja säilytellä koneella.

Mutta valokuviapa tarvii, ja ne on valmiiksi jo 2TB kovolla tällä hetkellä. Siinä kun on useampi tuhat 10Mpx raakakuvaa niin ei hirveesti SSD:t kelpaa :D

Mutta valokuviapa tarvii, ja ne on valmiiksi jo 2TB kovolla tällä hetkellä. Siinä kun on useampi tuhat 10Mpx raakakuvaa niin ei hirveesti SSD:t kelpaa :D
No sitten.
Ehkä muutenkin kannattaa ostaa 250gb SSD, hinnoissa ei paljoa eroa. Minun ostaessa hintaero oli yli 2x.
Telakoista en tiedä mitään :)

Osta tämmöne: WD Black² 2.5" 1 TB + 120 GB SATAIII kaksoiskiintolevy kannettaviin tietokoneisiin | SATA 2.5" | Kovalevyt | Verkkokauppa.com
Ei ole hybridi asema, vaan siinä on ihan kaksi asemaa.

Samsung EVO on hyvä valinta jos etsii sitten pelkkää SSD:tä, 250GB ei edes maksa paljoa. Ostin työkoneeseen ite.

Onko lopulta kamalasti hintaa? :) Siis jos mietitään sitä tuotteena, eli 120GB SSD jota saa siihen 60-120e haarukkaan riippuen mallista, ja sitten 1TB kovo joka maksaa sekin 50e+. Leivo noi yhteen ja tekniikka joka sitä tukee, niin hintahan on ihan ok. Muistaakseni se maksoi aiemmin yli 300e.

Tuossa on tosin yksi huono puoli, jolle ei välttämättä voi mitään. Kone tunnistaa sen asentaessa vain 120GB SSD:nä, jolle on tarkoitus asentaa käyttis, ja sitten kun asentaa softan se konfiguroi sen niin että näkyy toinen 1TB osio. Eli oikeasti kone näkee sen vain yhtenä levynä, onhan se kuitenkin yhden SATA portin kautta eikä niitä mun ymmärtääkseni voi mitenkään jakaa monelle laitteelle. Mitä tosta haittaa on, niin tietenkään SSD ei käytä samoja virransäästö yms. asioita kuin kovalevy, joten ne pitää käytännössä unohtaa ton kohdalla. Näin ainakin luin tuosta levystä.

Anyway, onhan tuo aivan mahtava kapistus. Saa ultra bookkiin SSD + HDD. Toki ton SSD:n nopeus ei vastaa ihan näitä nykyisiä parempia, eli vauhdit jää sinne 300MB/s pintaan kun suurin osa nykyään painaa jo 500MB/s ja yli. Onhan sekin silti ihan tarpeeksi nopeaa. :D

Aceri otettu käyttöön!
Näyttö on loistava, vaikka vertaisi päänäyttööni (Dellin ~200e IPS-näyttö). Kone on todella ohut ja kevyt, eikä ole paljoakaan Acerin bloatwarea. Kaiuttimet myös tosi miellyttävät. Eli tyytyväinen omistaja olen :) verkkokortin kanssa piti kyllä pelleillä jotain, ajureita asentaa jne. kun sanoi yhteyden koko ajan olevan rajoitettu.

Nyt kun tämä on mulle ensimmäinen läppäri, niin onko jotain must-have ohjelmia mitä kannattaisi asentaa? Tai mitään muutettavia asetuksia? Murosta näin, että ilmeisesti vain toinen ydin on Win8:ssa käytössä prossusta, ja se piti msconfigista käydä laittaan (prosessoreiden määrä -> 2, meniköhän oikein? :D ). Kohta tsekkaillaan miten Skyrim pelittää, jos edes low-asetuksilla onnistuisi niin olisin tyytyväinen :dance: tässä ilmeisesti on integroitu näyttis koko ajan käytössä (?), vaihtuuko se rasituksessa sitten nVidiaan vai pitääkö se itse jostain vaihtaa käyttöön?

Vaihtuu itsestään tuo näyttis. Ja näyttäisi siltä, että meni ihan oikein tuo corejen laitto :D

Hyvä että kone toimii ja miellyttää!

Acereissa on kyllä miellyttävä näppis ja touchpad, ainakin suurimmassa osassa malleista. Muistahan myös se, että Acerin huollot tehdään Suomessa :) Toki osat tulee Saksasta, jos ei firman hyllystä löydy. Toisin kuin esim. Asuksen, jolloin laite lähtee muualle huoltoon.

Ei helvetti. Uutta läppäriä pitäis kattella, kun vanhalla alkaa olla jo kuutisen vuotta ikää ja pikkuisen on jo ollut lopun ajan merkkejä ilmassa. Kovalevyä eheyttäessä mm.reppana järkyttyi niin että hukkasin kykynsä langattomaan yhteyteen. En tiedä, enkä jaksa väkertää, joten mieluummin uusi.

Käyttö tulee olemaan leffat, yleinen surffailu, jossain määrin ns.toimistotyöskentely (Office) jne. Hintaluokka jotain 500-600e paikkeilla maksimissaan. Muulla ei ole väliä, kuin että Applea en haluaisi, kun en osaa käyttää (olen yrittänyt opetella, mutta mua ei niin paljon tietokoneet kiinnosta, että jaksaisin kunnolla perehtyä). Olen alustavasti selaillut HP:n ja Acerin koneita, mutta olen avoin muillekin mahdollisuuksille budjetin rajoissa. Olen aivan totaalisen pihalla siitä, mikä on in ja mikä out, mitä nykyään tarvitaan jne. Mikään nörtti en ole, peruskäyttö riittää, enkä halua alkaa kikkailemaan. Yhdessä paketissa kaikki. Tänks.

En ole viime aikoina erityisemmin läppäreitä seurannut mutta acer merkkinä kannattaa unohtaa, jos on mahdollista. 500-600e hintaluokasta lähtisin katsomaan ensisijaisesti merkkejä Samsung, Asus, Lenovo... suosittelen myös katsomaan, että koneessa olisi se 2v takuu. Ei nyt aceria ihan turhaksi voi sanoo mutta parista acerin läppäristä kokemusta ja hajosivat n. 3 vuoden käytön jälkeen. Itselläni on tällä hetkellä vähän vajaa 4v vanha Samsung, joka toimii mutta ei kestä enää rasitusta (leffat jne) samaan tapaan ku uutena eli kuumenee vaikka olis jäähdytysalusta. Toimii tietty vielä perus toimistokäytössä ja on tuolla tullut välillä netflixiä katsottua reissussa, nyt hommasin ipadin viihdekäyttöön.

Tietysti kestävyydessä on eroja merkin halvat mallit vs kalliit ja kovasta rasituksestahan ne kuumenee ja näyttikset hajoilevat. Acerista saa samalla rahalla ehkä vähän enemmän tehoja vs muut merkit. Minä ostin vuonna 2007 1300e maksaneen acerin läppärin, jonka piti olla sellainen että kestää leffojen pyörittämistä ja pelaamista yms, mutta silti 3v jälkeen hajos näyttis.

Kahden vuoden takuu on jo kuluttajasuojankin takia. Acerissa on puolensa ;) Ainakin takuuaikana.

@wildindian
Tuon ikäluokan koneissa oli vähän unohdettu näyttiksenkin jäähdytys. Todennäköisesti siksi hajos.

Lenovo Z50-70 15,6" FHD/Pentium 3558U/820M 2 GB/4 GB/500 GB/Windows 8.1 64-bit -kannettava tietokone, musta | 15" laajakuvanäytöllä | Kannettavat | Verkkokauppa.com Full HD näytöllä, erillisellä näyttiksellä, perus OK prossulla, SSHD:llä 500e. @XairaX
Lenovo Z50-70 15,6" FHD/i3-4010U/820M 2 GB/8 GB/500 GB/Windows 8.1 64-bit -kannettava tietokone, musta | 15" laajakuvanäytöllä | Kannettavat | Verkkokauppa.com Paremmalla prossulla 100e kalliimpi (en näe järkeä.)

Asus UX32LN 13,3"/i7-4500U/8 GB/GT 840 2 GB/128 GB SSD/Windows 8.1 64-bit

Tollanen tuli ostettua matkakaveriksi. Kriteeri oli et halusin pienen ja kevyen. SSD tietenkin must have ja vähän tehojakin pieniin pelailuihin. Esimerkiksi Diablo 3 pyörii ihan ok. Monissa tuntuu olevan kosketusnäyttö, joka minusta ihan turha läppärille. Olenkin käyttänyt sekä läppärillä että pöytäkoneella W8:n kanssa Classic Shelliä, jolla saa koko Metro näkymän pois. Helpompi vastailla työjuttuihinkin. Myyn varmaan iPad Airin pois... Valitsin Asuksen koska lähes kaikki aikasemmat koneet/komponentit hommattu samalta valmistajalta, eikä mistään huolto/palautus hässäköistä ole koskaan tarvinnut huolehtia.

Itse olen nyt lenovo yoga 2 prohon päätynyt seuraavana opiskelu/viihdeläppärinä. Vaatimukset olivat koko, hyvä näyttö ja sen verran suorituskykyä ettei heti vanhene. Kosketusnäyttö ei ole must, mutta ihan näppärä idea noin kun kannen saa käännettyä kokonaan ympäri. Jos ei saisi, varmaan tippuisi kosketusnäyttö kokonaan pois. Ainakaan en ole hirveästi ihmeellisempiä löytänyt suunnilleen samoista hinnoista, tuleeko muille mieleen? i5-version hinta halvimmillaan on pitkään ollu 1050€ ja se on aikalailla se mitä suostun maksamaan. Tässä nyt venttailtu tulisko johonkin tarjoukseen se, tai i7-versio niin että olisi lähempänä tuota hintaa. Käsittääkseni tolla i5:sella pärjää kuitenkin ihan hyvin useamman vuoden?

Tarkoitus olisi sijoittaa uuteen koneeseen, joten viisaita neuvoja vailla. Käyttötarkoitus tulee lähinnä olemaan työkäyttö ja netissä surffailu.

Omistan Applen vempaimia, joten olen miettinyt tälläistä perus Mac airia, jolla näyttää hintaa olevan nykyään vähän alle tonnin. Jos tämä pidetään budjettina (700-900e) niin onko järkevämpi valinta jokin muu, kuin Applen "halvin" versio, kuten esimerkiksi HP & Acer?

Koneistahan en mitään ymmärrä, kuten kysymyksestä voi päätellä :)

Jätti: tuohon käyttötarkoitukseen ja varsinkin kun omistat muita applen tuotteita niin uskon että Air olis paras vaihtoehto. Vanhempaa airia 13" oli jossain vaiheessa gigantissa 888e tarjouksessa ja 11" jos riittää näytön kooksi niin uudempikin osuu budjettiin.

Elikkä olen ihan hakoteillä tietokoneiden suhteen , mutta muutaman päivän kuluessa menen tietokoneen ostamaan.
Olen katsonut tätä macbookkia http://www.gigantti.fi/product/tiet...eet/MACBPMD101KA/apple-macbook-pro-13-3-md101 , mutta kovasti ihmettelen onko 200 e kalliimpi versio eli tämä http://www.gigantti.fi/product/tiet...et/MACBPMGX72KA/macbook-pro-13-3-retina-mgx72 oikeasti parempi tietokone, tai silleen että huomaako eroa esim tehoissa?
Käytän tietokonetta leffojen katseluun, latailuun, surffailuun ja kuvien muokkaamiseen.

Mites paljon parempi haswell-sukupolven i7 on verrattuna i5seen? Akkukulutuksessa eroja? Olen sitä yoga 2 prota nyt ostamassa tällä viikolla ja mietin prosessoria. Satasen kalliimpi on i7, kannattava hankinta? Mitään ihmeellistähän en koneella tee, koulu-ja viihdekäyttöön tulee, mutta ajattelin seuraavat 5 vuotta kuitenkin mennä taas samalla koneella. Huonosti on vaan tarjouksia tuosta yogasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom