Kannettava mp3-soitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos satutte Aasian ihmemaihin olemaan menossa niin laittakaa joukkotilausta pystyyn noista soittimista. Itellä on jokumikälie Zarva mp3-soitin Kiinasta tuotuna(sormen kokoinen, näytöllinen). 128mbit muistia, ei vaadi softaa koneelle ja pystyy siirtelee kaikenlaisia tiedostoja(vaikka eihän tuo muistin koko mikään päätähuimaava ole). Hintaakaan en osaa sanoa, mutta eipä tainnu maksaa paljon mitään kun ei siitä multa edes mitään maksua vaadittu, vaan tuliaisina tuotiin kun muut sai karkkia :)

jee sain eilen creativeni,119€!!!

voimavellu sanoi:
Mulle tarjottiin tollaista creative muvo2 4gb mallia. Kokemuksia kyseisestä mallista?
Erittäin iso kovalevy tossa. Ite en ainakaan tahtonu saada täyteen millään, mikä onkin sinällään hyvä asia. Voi pistää kaikki mp3:t levylle ja selailla sitten tarvittaessa. Laitteen käytettävyys on aivan perseestä, kun vertaa johonkin pienempiin malleihin. Periaatteessa mahdotonta vaihtaa kappaleita, säätää ääntä tai jotain muuta vastaavaa. Äänenlaatu on hyvä ja muuten hyvä soitin. Ja ainahan tota voi käyttää 4gb ulkoisena kovalevynä. Mahtuu muutamat divx-leffat, jolloin niitä ei kaverille siirrettäessä tarvi poltella levyille.

Itse ostin eilen Creative Muvo v200 1GB. Tänään ensimmäistä kertaa aamulenkillä kyseisen soittimen kanssa ja täytyy sanoa, että olen erittäin tyytyväinen. Hintaa laitteelle tuli se 145€. Erityisen kätevää soittimessa on se, että se ei vaadi minkäänlaisia kaapeleita tohon tietokoneeseen kytkemiseen, vaan se menee suoraan usb-porttiin.

SDM sanoi:
Onko kukaan kuullu ikinä tämmösestä soittimesta: http://www2.computeruniverse.net/ur...o_mp3/wma__player_usb_20gb.asp&urlmapped=true ?

Ois ihan halpa saksanpuolella nimittäin tuommosesta 20gb soittimesta, mutta epäilyttää tuo merkki... Kestääköhän tuommonen ja minkälainen käyttää ym. Paljonkohan btw tulis postimaksut saksasta tänne ja mitenkä nopeesti se tulis?

Soittimen ominaisuuksista ja laadusta en tiedä, mutta itse tilaisin sen vaikka kitupiikki.net sivustolta. Siellä kyseisellä soittimella hintaa 189e.

Mikrobitissä 5/2005 oli arvosteltu noita mp3-soittimia. muistaakseni artikkelissa vilahtaa myös tuo 20Gb Typhoon. Mbnetissä oleva nettiversio lehdestä ei toimi tällä hetkellä joten en pysty postaan arviota :(

No hitto! Pitää varmaan mennä kauppaan ja ostaa tuo lehti... Vaikuttas ainakin tuohon hintaan ihan ostettavalta soittimelta :)

Applen iPod Shuffle jyrää! Riittävästi tilaa (1 G), toki ei saa kaikkia 15 G:n mp3-arkistoa kerralla sisään, mutta ladattavahan se joskus kuitenkin ja se onnistuu joko omalla dockilla tai koneeseen kytkettynä (ja samalla sinne lataa uudet biisit). Ja on näppärän kokoinen...

uusio sanoi:
Oiskohan kellään tietoa/kokemusta PackardBellin FunKey mp3-soittimesta, muistia 1 giga ja hintaa vain 99 euroa http://www.packardbell.fi/products/node1812.asp

Kävin kaupassa katsomassa mutta epäilyttää hieman, 1 gigan soittimet on lähes aina ollut päälle jotain 150 euron joten onkohan tuo lainkaan laadukas vai ihan lelu?
Tuosta nimenomaisesta soittimesta ei ole kokemusta, mutta vaimokkeella on Packard Bellin AudioKey-soitin, joka on myös ostettu halvalla Gigantista. Ihan kelpo soitin, huomauttamista lähinnä kappaleiden selailusta, soittimelle voi tehdä kansioita mutta biisejä ei voi selailla kansioittain, vaan ne ovat kaikki pötkössä. Toinen huono puoli ko soittimessa on näyttö, josta valoisammalla kelillä on vaikea saada selvää, mutta tätä ongelmaa ei tuossa FunKeyssä liene kun näyttö on tuolla sinisellä pohjalla.

Itseänikin tämä FunKey kiinnostaisi, jos joku on jo hankkinut niin ei muuta kuin käyttökokemuksia kehiin. Jos tuo kansiosysteemi on fiksumpi kuin AudioKeyssä, haen kyllä tuollaisen itselleni.

EDIT: Ai niin, ainakin AudioKeyn mukana tulleissa nappikuulokkeissa on naurettavan lyhyt piuha joka yltää juuri rintataskuun, mutta ei vyötärölle asti.

Itselläni on tällä hetkellä lähinnä kolme soitinta mietityttää:

iRiver H10 20gt (tulossa tänä syksynä hinta arvatenkin ~300€)

+ värinäyttö
+ toimii xp:ssä suoraan kuin usb levyasema
+ FM radio
+ itse helposti vaihdettavissa oleva akku

(- jossain arvostelussa sanottiin että äänen ulostulo teho ei ole riittävä vähänkään kovemmilla voluumeilla/ paremmilla kuulokkeilla (toisaalta jossain toisessa kehuttiin äänenlaatua paremmaksi kuin näissä kahdessa muussa, tiedä häntä, pitäis itse kuulla)?
- hinta saattaa olla vielä korkeampikin
- akku 16h

+/- äänenlaatu?

Apple iPod 20gt 320€

+ värinäyttö (nykyään iPod photo = iPod)
+ AV ulostulo (kuvat telkkariin)
(+ se on vaan niin siisti, mutta iRiver vaikuttaa siistimmältä)

- akku (15h)
- tarttee iTunesin eikä se oikein lämmitä (vai oliko Winamppiin plugin/ mm jukebox?)
- akun vaihtoon tarvii kauheen operaation
- toimii kuulemma vaan yhessä koneessa

+/- äänenlaatu?

Creative Zen Touch 20gt (210€)

+ akku 24h
+ hinta

- koko, ei kauheesti suurempi kun noi toiset, mut aika muhku
- usealla kaverilla menny paskaks
- biisien lataukseen myös jokin ohjelma?

+/- äänenlaatu?

Jos jollain on omakohtasia kokemuksia edellämainituista soittimista varsinkin että jos on vaikka kahta noista testannu/omistaa olis mielenkiintosta kuulla mielipiteitä.

Kiitos.

(ei kai tätä nyt pidetä mainostamisena..) Mutta jos tilaa Tieteen Kuvalehden, niin saa edullisesti halppis mp3 soittimen. Ja sitten tietenkin se tilaus perutetaan heti. Tämä siis ihmisille, jotka ovat kitupiikkejä, niinkuin minä. :nolo:

Ostin saksasta Trekstor i.beat 115 2.0 soittimen 512mg mahtuu tavaraa ja mitään ohjelmia ei tarvitse koneelle asentaa. Vähän tuntuu välillä hitaalta kun etsii kappaleita, mutta muuten ei ole mitään moitittavaa. Hintaa sillä oli 59e.

No niin heittäkää hyvät ja huonot puolet applen i pod ministä ja creativen 20gb soittimesta. Näyttäs olevan saman hintasia, mut kumpi nyt voittaa sit loppupeleis;)

Itse hankin tyttöystävän avustuksella Gigantista PackardBellin Funkey-soittimen hintaan 99 euroa ja pidän kovasti siitä.

Hellion sanoi:
Tuosta nimenomaisesta soittimesta ei ole kokemusta, mutta vaimokkeella on Packard Bellin AudioKey-soitin, joka on myös ostettu halvalla Gigantista. Ihan kelpo soitin, huomauttamista lähinnä kappaleiden selailusta, soittimelle voi tehdä kansioita mutta biisejä ei voi selailla kansioittain, vaan ne ovat kaikki pötkössä. Toinen huono puoli ko soittimessa on näyttö, josta valoisammalla kelillä on vaikea saada selvää, mutta tätä ongelmaa ei tuossa FunKeyssä liene kun näyttö on tuolla sinisellä pohjalla.

Itseänikin tämä FunKey kiinnostaisi, jos joku on jo hankkinut niin ei muuta kuin käyttökokemuksia kehiin. Jos tuo kansiosysteemi on fiksumpi kuin AudioKeyssä, haen kyllä tuollaisen itselleni.

EDIT: Ai niin, ainakin AudioKeyn mukana tulleissa nappikuulokkeissa on naurettavan lyhyt piuha joka yltää juuri rintataskuun, mutta ei vyötärölle asti.

Kävin sitten poistamassa kyseisen soittimen pari viikkoa sitten, kokemuksia:

Mitään kansioita ei saa tehtyä(tietääkseni :D ), näytöstä saa kyllä hyvin selvaa mutta biisien numerot ei yllä yli sadan, eli 99 jälkeen tulee taas 01 tai jotain, todella sekavaa..

Toinen huono juttu on nappikuulokkeet, ne on semmoset että voi kaulasta roikuttaa, liian lyhyet että sais taskuun ja liian pitkät että sais niitä fiskun näkösesti roikutettua kaulassa, pituutta mulla n180cm. Eli ne on ihan paskat, Kune ei niitä saa ees hyvin(pysyvästi) roikkumaan vaan soitin voi ja on irronnut pariin otteeseen juoksussa.

Muuten soitin on ihan hyvä, kun ei tarvi softaa tai mitään biisien siirtämiseen, se on myös kevyt ja aika pienikin. Hintaansa nähden paljon muistia. :3: lähinnä edullisuudesta/koosta joka oli mulle se ratkaiseva tekijä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom