Kannettava mp3-soitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipas ikävä onkelma. Otin ton mp3 soittimen mukaan salille. Koko ajan sai nyppiä sitä johtoa ku se meinas valua alas. Olikos olemassa jotaki niitä "hauenleukoja" vai mitä ne on millä sais sen johdon kiinni paitaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
CiioN sanoi:
En tiedä mikä toi variable bit rate on, mutta koneella soivat normaalisti, ainakin Foobarilla.

Jotkut vanhat (/halpis?) soittimet eivät oikein hanskanneet mp3:sia joissa bittirate on adaptiivinen eli se on koodattu niin että bitrate vaihtelee musiikin sisällön mukaan. PC-soittimet varmaan syövät about mitä vaan mitä niille heittää kun niitä kuitenkin päivitetään ja fiksataan koko ajan.

Voihan siinä olla toki muutakin hämärää, toi nyt tuli ekana mieleen. Monesti pc-soittimilla näkee jostain propertiesista mp3:n ominaisuudet eli sen onko se variablella koodattu vai ei. Katso jos jostain saat sen esille ja sitten kokeile onko toimimattomat ämppärit just variable koodattuja. Tai sitten koodaa itse joku biisi sekä variablena (VBR) että vakiona ja testaa onko niillä eroa.

Tomi sanoi:
Kävin eilen ostamassa tällaisen ja vielä Koss'n The Plug -kuulokkeet. Mun vasen korva jotenkin hylkii tuota plugia, mutta kyllä se sinne menee, kun laittaa napin korvaan ja runnoo vähän aikaa. Soitin on helvetin pieni, ainoastaan pikkusormen mittainen, ja mulla on vieläpä aika lyhyet nakit. Helppokäyttöisyydestä myös plussaa. Perinteisesti luin käyttöohjeen sen jälkeen, kun olin jo pari tuntia käyttänyt kapistusta, mutta silti kaikki toiminnot oli jo selvillä. Eli looginen käyttöliittymä.

edit: nojoo, auttoi perkeleesti noitten nappien kanssa, kun pyörittelee niitä ensin vähän suipommalle ja työntää heti sen jälkeen korvaan. Luulin ensin, että tuo vaahtomuovi ei pysy kasassa niin kauan, että se olisi vielä korvaan tunkiessa suippo.

Ei nuo kyllä mee mun korvaan millään. Yritin varmaan vartin mutta ei niín ei. Pyörittelin niitä ohjeen mukaisesti mutta jotenkin ne palautuu liian nopeaan takas normaalimuotoon. Vinkkejä please!?
Tilasin näitä muuten jenkeistä kaks pakettia ja parissa viikossa tuli perille.

JSmith sanoi:
Jotkut vanhat (/halpis?) soittimet eivät oikein hanskanneet mp3:sia joissa bittirate on adaptiivinen eli se on koodattu niin että bitrate vaihtelee musiikin sisällön mukaan. PC-soittimet varmaan syövät about mitä vaan mitä niille heittää kun niitä kuitenkin päivitetään ja fiksataan koko ajan.

Voihan siinä olla toki muutakin hämärää, toi nyt tuli ekana mieleen. Monesti pc-soittimilla näkee jostain propertiesista mp3:n ominaisuudet eli sen onko se variablella koodattu vai ei. Katso jos jostain saat sen esille ja sitten kokeile onko toimimattomat ämppärit just variable koodattuja. Tai sitten koodaa itse joku biisi sekä variablena (VBR) että vakiona ja testaa onko niillä eroa.

Foobarilla katoin toimivien ja toimimattomien kappaleiden erot. Molemmista kaksi esimerkkiä, kun itse en tiedä mitä niistä katsoa:

Toimivat:

1.

bitrate = 192
codec = MP3
channels = 2
samplerate = 44100
mp3_stereo_mode = joint stereo
----------
11302895 samples @ 44100Hz
File size: 6 156 288 bytes

2.

bitrate = 128
codec = MP3
channels = 2
samplerate = 44100
----------
9822575 samples @ 44100Hz
File size: 3 577 856 bytes

Toimimattomat:

1.

bitrate = 192
codec = MP3
channels = 2
samplerate = 44100
mp3_stereo_mode = stereo
----------
7099247 samples @ 44100Hz
File size: 3 921 142 bytes

2.

bitrate = 192
channels = 2
samplerate = 44100
codec = MP3
----------
12381167 samples @ 44100Hz
File size: 6 790 707 bytes

Edit. Bilteman halpissoitinhan mulla on käytös.

Itse olen nyt katsellut Creative MuVo:n 125Mb soitinta... Gigantissa se maksaa 49€ ja markantalossa on tällä hetkellä tarjouksessa 39€=) Ei ole todellakaan hinnalla pilattu tuo. Samainen laite mutta 256Mb muistilla maksaa muistaakseni 89.90€...

eero_88 sanoi:
Itse olen nyt katsellut Creative MuVo:n 125Mb soitinta... Gigantissa se maksaa 49€ ja markantalossa on tällä hetkellä tarjouksessa 39€=) Ei ole todellakaan hinnalla pilattu tuo. Samainen laite mutta 256Mb muistilla maksaa muistaakseni 89.90€...
512Mb:n Muvo TX maksaa Anttilassa 89,90 €.

Viimeksi muokattu:
Mistähän löytäisi FM lähettimen MuVO soittimeen? Pitäisi saada mp:t kuulumaan autostereoista. Valitettavasti autossa on integroitu cd soitin joka on kytkettynä minitoiminäyttöön. Google löysi muutamia saitteja, jotka myivät noita vain pohjois amerikkaan.

Ostin tuossa eilen Gigantista Creative Muvo soittimen 256 megan muistilla, toimii myös USB-muistina, hinta ei mielestäni ollut todellakaan paha 49E!Nappikuulokkeista huomasin vaan ihmeellisen jutun eli se vasemman puoleinen piuha on vain 1/3 siitä oikeanpuoleisesta miksi näin?

harde20 sanoi:
Ostin tuossa eilen Gigantista Creative Muvo soittimen 256 megan muistilla, toimii myös USB-muistina, hinta ei mielestäni ollut todellakaan paha 49E!Nappikuulokkeista huomasin vaan ihmeellisen jutun eli se vasemman puoleinen piuha on vain 1/3 siitä oikeanpuoleisesta miksi näin?
Kierrät sen pidemmän pään takaa toiseen korvaan. Kätevä ottaa välillä pois, kun pysyy kuulokkeet sitten kaulalla, eikä ole johtoviidakkoa edessä.

ahaa...tällänekin on olemassa...pahoittelen etten jaksa lukea koko threadia läpi mutta anyway, onko kellään kokemusta Creative Muvo V200 512MB,mulle ois tollane tuloillaan

Alec sanoi:
ahaa...tällänekin on olemassa...pahoittelen etten jaksa lukea koko threadia läpi mutta anyway, onko kellään kokemusta Creative Muvo V200 512MB,mulle ois tollane tuloillaan

ostettiin mulle just toi sama kone rippilahjaksi. on se ihan hyvä ja muistiakin riittää ainakin vielä :D

ja hintaa tais olla 139e aika suolanen...

Töpseli sanoi:
ostettiin mulle just toi sama kone rippilahjaksi. on se ihan hyvä ja muistiakin riittää ainakin vielä :D

ja hintaa tais olla 139e aika suolanen...

129 oli täälläpäin...ja kaveri just soitti että on väliaikasesti loppu :wall: menee ens viikkoon... :itku:

EDIT pikainen katsaus profiiliin osoitti että olet täältä päin... :D
mistä ostitte?

Alec sanoi:
129 oli täälläpäin...ja kaveri just soitti että on väliaikasesti loppu :wall: menee ens viikkoon... :itku:

EDIT pikainen katsaus profiiliin osoitti että olet täältä päin... :D
mistä ostitte?

Imatran 4koon citimarketti
tossa saattaa olla kyl aika huono hinta/laatu suhde kun saa jostain 5gigan kokosia hintaan 300e

Hain eilen Ipod minin. Pieni ja söpö. 4GB. 209e. Toistaseks tyytyväinen. Päivittelen tänne jos jotain vikaa/ongelmia tulee.

Joo, kattelin myös tota, mutta toi itse soitin taitaa olla hieman isompi. Kuitenki se 4kg riittää mulle vallan mainiosti. Tilasin omani myöski tuolta verkkokaupasta.

HUPS ;D KG = GB

Lähtin oman ipod minin huoltoon, muuten toimi ok mutta laskin akkuajaksi max 8h kun mainoksen mukaan kestää 18h ja mikrobitin testin mukaan muistaakseni 24.5h (ekvalisaattori pois päältä ja taustavalo 10s). Toivoin mukaan tulee uusi tai ainakin uudella akulla varustettu..ellei niin pahastun kovin:) Noin muuten oiva vekotin!

Art2 sanoi:
Verkkokauppa.comissa on Zen Touch 20gb:n muistilla saman hintainen ja vielä ilman postikuluja
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2421
Paska mikä paska. Itsellä on vanhempi nomad jukebox zen. Pitää asentaa kaikkea paskaa koneelle, jotta tuota voi käyttää eli pelkkä vekottimen nakkaaminen tietokoneeseen kiinni ei riitä. Mun mielestä tuo on erittäin persiistä.

"Huippunopea USB 2.0 -liitäntä takaa lyhyet siirtoajat ja Creative MediaSourceT -ohjelmisto tekee musiikin siirtämisen CD:ltä soittimeen erittäin helpoksi. "

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom