Kannattaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HarryG
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Seuraavanlaista ajattelin vetää seuraavat 12 viikkoa:¨

Kierto:

Ma: Rinta(raskas), Hauis

Ti: Jalat, vatsat

Ke: Lepo

To: Ojentajat, Olkapäät, Rinta(kevyt)

Pe: (Selkä, Vuoroviikoin raskas mave, kevyt mave.)

La: Lepo

Su: Lepo

Syynä tän tänne voimapuolelle on se, että tarkoitus on aloittaa tekemään penkkiä eli rintaa Selkäinahon Penkki ABC:n pohjalta (http://www.*****)

ja kyykky samoin (http://www.*****)

Sulautin noi ohjelmat tohon mun nelijakoiseen, mutta kysymys kuuluukin, että onko se kannattavaa? Kevyttä jalkapäivää en ota enää lisäksi.

Rinnan teen kevyenä toisenakin päivänä olkapäiden ja ojentajan jälkeen: Penkki vastaotteella 5x10x50% ja Ojentajat käsipainoilla 3x15 rystyset vastakkain.

Toimiiko jako noiden ohjelmien kanssa yhteen? Rasittuuko jokin lihasryhmä liikaa? Jalat on siirretty heti Rinnan jälkeen mahdollisimman kauas raskaista vedoista. Samoin Rinta mahd. kauas olkapäistä ja ojentajista... Parantamista jaossa? Ohjelmassa yleensä?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihan oikein olet jakanut. Et pistänyt viestiisi kauanko olet reenannu ja mihin tähtäät, joten mitään syvällisempää on vaikea kirjoittaa.

Itse reenaan tuolla samalla jaolla ja hyvin on kehitystä tullut.

Eli perusperiaate:

Viikossa 1*kyykky ja mave + normaali ja kapea penkki

Peruskuntokaudella käytän tota Selkäinahon "mini-periodi" systeemiä.

Kisoihin valmistaudun: 5 vko 5*5 (kiitos JTO:lle:worship: )
3 vko 3*3
2 vko varusteiden testaus/lepo

Tuolla systeemillä kisatulos on parantunut 700 kg melkein 800 kg (ekoissa kisoissa 2001 530kg)

Zone-sarja -42%
Ainoa mitä itse vaihtaisin, olisi ma ja ti nostomuodot.

Nimittäin: sulla on viisaasti la ja su lepoa. olet levännyt viikonlopun ja tehot ovat korkealla maanantaina.

Kyykky on fuyysisesti paljon raskaampi ja kuluttavampi kropalle kuin penkki. Jos otat maanantaina kyykyn, edistät voimatuottoasi huomattavasti. Ja jos tavoittelet yhteistulokseen kiloja, saat niitä "helpommin" kyykyn kautta kuin penkin.

Tiistai ei ole ihan yhtä fressi päivä kuin kahden lepopäivän jälkeinen maanantai.

ja vielä, itse lisäisin perjantaihin hiukan vatsaa.

Muitta muuten ohjelmasi on järkevä! :)

Nostan nyt tän topicin, koska alkaa olla toi voimakausi ohi ja ens viikolla olis maksimikokeilut...

Tähtään siis voiman ja massan kasvatukseen, ja koska monen vuoden pään seinään iskemisen jälkeen oon todennut todellakin, että voimaa ja massaa ei saa yhtä aikaa kovinkaan pitkälle kehitettyä, vaan on vuoroteltava voima -ja bodausohjelmilla...

Eli nyt tosiaan on tuo 12 viikkoa takana ja pitäis siirtyä maximi-kokeilujen jälkeen takas hieman pidempään sarjaan. Miten kannattaa käytännössä? Pääliikkeitä en vaihda, mutta sarjoja ja sarjapituuksia kylläkin? apuliikkeitä tulee hieman lisää.. Samalla jaolla?

Meinasin sellasta kolmea kk:tta tehdä pidempää, jonka jälkeen painelen takas voimapuolelle ja 5*5:iin...

Onko tässä nyt taaskaan mitään järkeä vai jatkanko voimantuoton puolella?

Parhaat tulokset:

pp:120
jk:130
mv:180

Ps. Huomasin myös, että noi voimaohjelmat on paremminkin varmaan suunnattu sinne n. 200kg max -miehille, koska esim. penkki 5*5 ei ole lähellekään sama vaikkapa 70%:lla, jos ykkönen on luokkaa 100. Siis jos vaikka ykkönen on 200, niin 5*5 on paljon raskaampi 70%:lla, kuin jos ykkönen ois vaikka 100, jolloin tehtäisiin 70 kg:lla 5*5 --> ei tunnu missään.

Noh. nyt kuitenkin on suoritettu noi saken abc:t tosiaan kyykyn, maven ja penan kanssa ja voin raportoida tulosekehityksestä, kunhan saan ne ens viikon jälkeen testattua... jos jotain kiinnostaa noin ohjelman toimivuuden kannalta...

mun ohjelmat ainakin on suunnattu raudasta riippumatta kaikille yleisinä ohjeina. 200 kilon nostajalle 5*5*140 pitäs olla suhteessa yhtä kevyt kuin satasen nostajalle 5*5*70. en näe mitään syytä ajatella toisin.

Penkkimax suoritettu... vitun 5 kg tuli lisää... Kyllä ahdistaa ja vituttaa. vieläkin omasta kaikkien aikojen ennätyksestä 10 kg jää...

No tulipahan ainakin hieman ylöspäin... Eli prosentuaalisesti ennätys kohosi abc-penkkiohjelmalla ~5%...

Torstaina kyykky ja lauantaina mave sit vuorossa..

jto sanoi:
heh... teeppäs sit joku muu, ku abc...
:)

Vois olla joo...
Kannattaisko ottaa esim. tosta kysymyksiä jto:lle threadistä jokin?

Ps. Päivitys:

Kyykky nousi 10%

Mave vielä testaamatta. Pitäs ottaa tällä viikolla...

Suositut

Back
Ylös Bottom