kannattaako...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arni
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
kävin tänään terkkarilla mittauttamassa itseni ja pituutta oli tullut "vain" 2cm lisää(nykyisin 187.5cm)...eli varsinainen kysymys kuuluu;kun pituuskasvu on lähes tulkoon loppunut niin kannattaako alkaa treenaan raskaita maveja?vai pitääkö malttaa vielä vähän aikaa,pituutta tulee luultavasti enää 1-2 cm lisää(jos sitäkään...),ettei luusto/rakenteet kärsi tai vastaavaa höpinää(?)
PS.oli muuten kiva huomata että treeni on tuottanut tulosta kun pituus oli lisääntynyt 2cm ja paino 76 kilosta 84 kiloon...eli n.4kg/sentti lisää!...ja tossa vuoden takaisessa painomäärässä oli vähän tota ylimäärastä ja nykyisin paljon vähemmän joten puhdasta lihasmassaa valehtelematta jokunen 9-10kg/vuosi...tästä tää treenamisen suola koostuu!
ai niin,muistaakaa vastata tohon originaaliin kysymykseen noiden löpinöiden seasta...

Niin, tuosta on erilaisia mielipiteitä, että pysäyttääkö nuo maastavedot ja kyykyt pituuskasvua. Minä ainakin pelaisin varman päälle. :kippis1:

Mutta koska olet jo 17 vuotias ja pituutta on noinkin paljon, niin voisi olettaa, että pituuskasvusi alkaa olla lopussa, joten mitään riskeerattavaa ei taida enää olla.

:jahas: Eihän se pituus sitä sano milloin se loppuu. Etköhän sä kuitenkin vielä ole sellaset 1,5 - 2 vuotta kasvuvaiheessa.

Mun mielestä ne "noin nuorena ei saa treenata isoilla painoilla"-puheet on täyttä jöötiä. Mä vetelin jo 15 vuotiaana maastavetoja vitosen sarjoilla niin kovaa, että viimesellä toistolla meinas silmät lentää päästä, eikä mulle siitä mitään haittaa ole ollu. Ku mua häirits siinä se, ku mun vanhemmat ja mun terkka sano, että sä et tosta enää pituutta kasva, mutta samalla valiteltiin, etten sais vielä kasvavana treenailla isoilla painoilla. Jos sun pituuskasvus on loppu, sillon se on loppu.
Eniwei, aika hyvä kehitys sul:kippis1:

Avaudumpa nyt sen verran, että ite alotin maven ja kyykyn joskus 16vuotiaana ja ihan hioin tekniikan kuntoon ja sit jo (mulle) kovia rautoja peliin.. Eikä se pituuskasvu loppunu mihinkään, ainaki 4-5cm tullu lisää siitä joten voisin sanoa että kyllä sitä voi alkaa jo ton ikäsenä vetään kovia rautoja.. Ja onhan sulla tota mittaakin jo hyvinkin kertyny tähänkin mennessä ;)

Siitä oli tehty tutkimuskin,että vaikuttaako nuorella iällä aloitettu treenaaminen pituuskasvuun.Mitään negatiivisia vaikutuksia ei löydetty,korkeintaan positiivisia...

Jep, kasvuhorppaa koneisto tuottamaan + pituuskasvu ei vielä loppunut = nopeutunut pituuskasvu.

Suositut

Back
Ylös Bottom