Kannattaako vai ei ?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli treenaan nykysin näin:

Ma: Rinta, hauis
Ti: Ojentaja, Olkapää
Ke: Lepo
To: Rinta, hauis
Pe: Ojentaja, Olkapää
La: Lepo
Su: Lepo

Eli siis 2. kertaa viikossa jokaista lihasryhmää. Nyt varmasti moni ajattelee että missä on jalat ja selkä. Mut ne oon joutunu toistaiseks jättämään väliin, koska akillesjänne meni poikki. En keksi oikeen mitään kunnollista selkäliikettä missä ei joutuis jaloilla ottaa tukea. Mutta niin, onko teidän mielestä tollanen ohjelma täysin syvältä ? eli tuleeko liikaa treeniä, ja liian vähän palautumista?

Olen myös suunnitelllu toisen ohjelman.

Ma: Rinta
Ti: Hauis
Ke:lepo
To: Olkapää
Pe:Ojentaja
La: Lepo
Su:Lepo

Eli antakaa mielipiteenne et kumpi noista ohjelmista olis parempi ? Ja mitä kannattaisi muuttaa.. Kiitos kaikille jotka jaksaa vastata! :thumbs::kippis1:

Ehdottomasti tuo ylempi. Ja voihan sitä selälle kokeilla leukoja, ylätaljaa yms. missä ei kinttuja tarvitse.

Ehdottomasti vedät leukoja(ne ei voi mennä liian hyvin). Lisäks varmaan löytyy kaikennäköisiä hilavitkuttimia salilta joilla voit tehdä muutakin selälle. Jossain vaiheessa voit alkaa repiin esim. reiden koukistajia.

Kannattaa varmaan kuitenkin varmistaa lääkäriltä/fysioterapeutilta milloin on turvallista noita koukistajiakaan rääkätä. Kun eräs akillesjänteeseenkin kiinnittyvä lihas (gastrocnemius) kiinnittyy polvinivelen yli ja toimii synergistinä polven koukistuksessa. :arvi: Voisin kuvitella liian aikaisin aloitettu akillesjänteen härkkiminen voi olla kohtalokasta...

alatalja, mun mielestä siinä ei tarvii jalalle laittaa painoa ku liike tehdään selällä/käsillä. vaikka jalkaa siinä vähän pitäisi.

alatalja, mun mielestä siinä ei tarvii jalalle laittaa painoa ku liike tehdään selällä/käsillä. vaikka jalkaa siinä vähän pitäisi.
Jaloilla tuetaan kuitenkin melko vahvasti koko kroppaa myös alataljassa. Saattaa aiheuttaa liikaa painetta.

kannattaako vai ei?

Tämä on täysin vaan oma mielipide, mutta lyhyen aikaa tuollainen setti varmaan menee jotenkuten. Kerroitkin tuosta ongelmasta ja kysele tosiaan fysioterapeutilta yms miten kannattaa edetä. Kait sitä kuukauden pari voi pärjätä tuollakin setillä ehkä. Pidemmän päälle tuossa ei ole juuri mitään järkeä.

Kommentoin sen vuoksi kun juuri pari tuntia sitten olin fysioterapeutilla joka sanoi että selkä on mulla (trapsit ensisijaisesti) sen verran jäljessä että ellen ala priorisoimaan sitä niin myöhemmin tulee ongelmia. Olen treenaillut selkää kyllä paljonkin, mutta mulla menee kaikki liikkeet liikaa hauiksille, muille apulihaksille ja latseille. Pitää ottaa maltilla trapsit priorisoinnin kohteeksi pitkäksi aikaa eteenpäin (seuraavat pari vuotta ainakin).

Kunnon lihasepätäsapaino ei koskaan ole erityisen hyvä juttu. Tavallaa kyllä ihmetyttää että mikset leukoja pysty tekemään jos jotain penkkiä tai pystäriä pystyy kuitenkin tekemään?

Jaa että persees kitka pitää sut paikallaan kun vedät sun painostas painoo itteespäin? Jep jep.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom