Kaniksesta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja typhoon
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
40
Tuossa äsken rikoin kananmunia pannulle niin yhdestä munasta tuli 2 keltuaista :eek: Voiko olla mahdollista vai oliko se vain joku jalkatreenistä johtuva hallusinaatio?

Tätä asiaa on joskus puhuttanut täällä. Tultiin siihen tulokseen että se on ihan normaalia. Et ole hullu, eikä sun silmät valehtele.

Tässä:

Miksi munassa on joskus kaksi keltuaista?

Kananmuna saa alkunsa, kun kanan munasarjassa olevista tuhansista alkusoluista yksi kypsyy keltuaisrakkulaksi. Kypsä keltuaisrakkula irtoaa munanjohtimeen, jossa sen ympärille muodostuvat valkuainen ja kuorikalvot. Etenkin munintakauden alussa kananuorikoiden hormonitoiminta on vielä kehittymätöntä, jolloin kanan munasarjasta saattaa irrota useampia keltuaisrakkuloita yhtä aikaa. Munanjohtimessa keltuaisrakkuloiden ympärille kehittyvät valkuainen ja kuorikalvot aivan normaalisti, vaikka keltuaisrakkuloita on yhden sijasta useampi. Munan kuori muodostuu vasta kanan kohdussa.

Mulla oli yks kokonainen kananmunapaketti misssä kaikissa munissa oli 2 keltuaista. Sitä kyllä tuli silloin ihmeteltyä :)

Asseri sanoi:
Mulla oli yks kokonainen kananmunapaketti misssä kaikissa munissa oli 2 keltuaista. Sitä kyllä tuli silloin ihmeteltyä :)

Geenimanipulointia :worship:

On mulle joskus kokin hommissa olessani käynyt samoin.. Mutta nyt moneen vuoteen ei ole sattunut. liittyy kaiketi tuottajaan ja sen "metodeihin". Käytän kuitenkin joka aamu 3 kanista.. Olette onnekkaita... :worship:

Tuleeko niistä kaksoset jos sen munan antaa kasvaa?

Mäkin löysin kerran voikukan, jossa oli kaksi kukkaa yhdessä:)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei ole tarkoitus viedä threadia off-topicille, mutta nyt kun kysymykseen on kerran saatu vastaus, niin tämän kerron. Jostakin syystä mulle tuli threadin otsikosta heti mielikuva, että tässä on aiheena krapula. :hyper:

Kaikki munat läpivalastaan ennen kennottamista ja noi missä on kaks pitäs ottaa pois.

N.D. sanoi:
Jostakin syystä mulle tuli threadin otsikosta heti mielikuva, että tässä on aiheena krapula. :hyper:
Mulla tuli ekana mieleen tietyn hajuinen pieru ja seuraavaksi kanikonttori. Olin aika saletti, että jommasta kummasta täytyy olla kyse.

Perkele 2 keltuaista. Eli vielä enemmän menee roskikseen :/ Vedä oikeuteen se kananmunien tuottaja, joka koittaa selvästi tappaa ihmiset sydänkohtauksiin ja verisuonitauteihin liiallisella kolesterolilla :(

Meillä oli töissä joskus aamupalapöydässä kananmunia. Yhden viikon aikana söin joka aamu 4-5 keitettyä kananmunan valkuaista ja joka päivä jokaisessa munassa oli 2 keltuaista. Tuolloin alkoi jo hiukan ihmetyttää, että mistähän Tshernobylistä kyseinen firma kananmunansa hankkii...

Mikä sitten voi olla syynä, että yhdessä paketissa, tai niinkun ilmeisesti tässä tapauksessa: yhdessä erässä, on jokaisessa kaksi keltuaista???

Onko jossain kanala jossa on vain geenimanipuloituja tuplamunia munivia tuplakanoja??? :eek:

Sukulaku sanoi:
Tuleeko niistä kaksoset jos sen munan antaa kasvaa?

Mäkin löysin kerran voikukan, jossa oli kaksi kukkaa yhdessä:)
Ymmärtääkseni nämä munat eivät koskaan kehity niin pitkälle että ne kuoriutuisivat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom