Kanarian saaret

Eleonoora sanoi:
Mun on kyllä vaikeaa ymmärtää, et miten joillekin voi noi äkkilähdöt sopia. En mä ainakaan sais töistä yx kax vapaata viikon varoitusajalla, vaikka ylimääräiset palkattomat vapaat mahdollisia ovatkin.
Ja jotenkin tuntuu, että äkkilähdöt ei sopis myöskään mulle.. :rolleyes:

Tämän takia mä arvostankin mun duunipaikkaa. Ainoita hyviä puolia mitä isossa firmassa on. Ei tää firman yhteen mieheen kaadu. 7 vkoa lomaa vuodessa joista säästän aina useamman viikon talven varalle. Pomolle voi ilmoittaa että moro, ois brasseihin äkkilähtö kaheks viikkoa 600 €.
Parhaimmillaan olen lähtenyt päivän varoitusajalla kahden viikon lomalle :)
Jos deadline on pukkaamassa päälle suunnitellun loman kanssa niin sitten ei lähdetä.

Mulle yksin matkustelu ei ole mikään ongelma joten lähden mielummin yksin maailmalle kun jätän hyvän tilaisuuden ja uuden kokemisen väliin.
Enkä ole mikään kovin mukavuudenhaluinen ihminen, joten mä en taas ymmärrä miksi ihmiset maksaa puolet enemmän matkanhinnasta, että saa jonkun superhienon hotellin jossa tuntee olevansa kuin 'kotona'.
Mä ainoastaan nukun vaan siellä hotellissa, joten sama millainen se on kun olen untenmailla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ikinä en ole muulla etelänreissulla ollut kuin äkkilähdöllä. Karkeasti sanoen hinnoissa on säästetty noin 40 %.
Muutama viikko ennen loman alkua aletaan katselemaan, että mitä matkoja on tarjolla, minkälaiset hotellit jne. Surffaillaan netistä arviot hotelleista jne. ja varataan matka. Ja maksetaan huomattavasti vähemmän.
Itse en saa mitään lisäarvoa siitä, että tiedän esimerkiksi mihin hotelliin olen menossa lomallani puolen vuoden päästä.

Jos mun pitäisi valita otanko äkkilähdön turistirysään (matkapörssi alle 200€) vai maksanko jonkun ~1000€ jostain toisesta pakettimatkasta vähän eksoottisempaan turistirysään, niin kyllä mä tohon halpisvaihtoehtoon kallistun. Rantaloma on rantaloma ja mua ei niinkään kiinnosta missä rannalla makaan koska joka paikassa löytyy hyviä rantoja ja sama aurinko paistaa joka paikassa. Lisäksi noi pakettimatkat on aina johonkin turistirysään, poislukien jotkut "pakettimatkat" reppumatkailijoille. Vähän spesiaalimmasta reissusta voikin sitten maksaa vähän enemmän kuin 300-400€ ja yleensä ne reissut järkkään kokonaan itse, eli varaan lennot ja hotellit itse, enkä maksa matkatoimistolle senttiäkään sellaisesta työstä minkä voin helposti tehdä itsekin.

Juu, ei todellakaan tarvitse MerZin murehtia siitä että olisin matkallani menossa jonnekkin "ei etukäteen määriteltyyn hotelliin". Hyvätasoinen hotelli ja kaikki muukin on kyllä tarkkaan tiedossa, en ole menossa mihinkään "navettaan" asumaan lomani ajaksi. Kaikilla ei vaan näköjään riitä tarpeeksi tuota seikkailumieltä sen vertaa, että voisi ymmärtää toisten tällaiset ratkaisut lomamatkojen suhteen. Ja vielä siitä kun Eleonoora ihmetteli miten joku voi tuosta vaan lähteä ex tempore matkalle, niin minäkin esim. opiskelen, ja siinä on se hyöty että joululoma on kaksi viikkoa:thumbs: Mutta en usko kenenkään pahalla sanoneen mielipiteitään, mutta silti vielä vähän sitä avarakatseisuutta peliin ihmiset, jos ei oikeasti tiedä asiasta! Voihan sitä tietysti sanoa että kateusko se vaan nostaa päätään..

Mä en ymmärrä sitä,et miten joku ei ymmärrä sitä,et joku voi pystyä lähtemään äkkilähdöllä?(saikohan tosta selvää?)Veikkaan,ettei täälläkään läheskään kaikki ole persaukisia ja käy koko ajan ma-pe 7-16 töissä.Eikä tollanen viikon lomareissu kalliiksi tule,jos ei shoppaile tai haaskaa mitään ylimääräistä.Majoituksesta vielä:oltiin siellä Inglesissä 2 tähden hotellissa.Siellä oli oma keittiö,jossa ruokailupyötä.Samassa isossa huoneessa oli sohva ja sohvapöytä+tv,iso parveke,siisti laatoitettu vessa ja kylpyhuone ja oma makuuhuone,jossa yöpöydät,vaatekaapit jne.Olisko ollut jotain 40m2 pinta-ala ja varmasti siistimpi kuin Suomen keskitason hotellit.siivoojat kävi joka päivä.Muijan kanssa ihmeteltiinkin sitä 2 tähden luokitusta.Alhaalla oli internet,kauppa ja baari,jossa bilis + tietysti uima-allas ja baari sielläkin.

Itsellänikin ihan hyviä kokemuksia äkkilähdöistä ja nimenomaan Kanarialle...kahden tähden virallinen luokitus on ihan hyvä taso siellä päin maailmaa. Jos hakee lomalta lämpöä, valoa, kohtuullisen siistiä ympäristöä ja leppoisaa meininkiä, en ymmärrä miksi Kanaria niin monen mielestä on jotenkin huono vaihtoehto. Tähän aikaan vuodesta jos viikon loman haluaa niin itse suuntaan ihan mielellään tuonne suunnalle...

Itse voisin lähteä äkkilähdöllä, tosin en ole niin ikinä tehnyt. Olen kyllä tehnyt muutaman ns. ex-tempore lähdön, mutta hinnat eivät ole olleet normaalia kauheasti edullisempia, koska minulla on ollut tietty kohde, mihin olen halunnut mennä. Jos olisi kaksi viikkoa lomaa (etukäteen tiedossa milloin), niin varaisin vaan sen loma-ajan sisälle sen äkkilähdön, jos haluaisin toteuttaa tällaisen jutun. En minäkään pysty lähtemään työstäni tuosta vaan lomalle, eli se loma-aika pitää merkata ylös jo reilusti etukäteen.

Ainoa mikä vähän jänskättäisi olisi se, että en voisi olla varma siitä onko juuri tuohon aikaan olemassa kivoja äkkilähtökohteita. Se olisi siinä mielessä ikävää, että jos olisin etukäteen kauheasti odottanut pääseväni johonkin kivempaan kohteeseen ja tarjolla ei olisi muuta kuin esimerkiksi Turkkia, mikä ei henkilökohtaisesti minua kiinnosta.

Täytyy varmaan joskus kokeilla.

Tähdistä...

Ville1Suuri sanoi:
Majoituksesta vielä:oltiin siellä Inglesissä 2 tähden hotellissa.Siellä oli oma keittiö,jossa ruokailupyötä.Samassa isossa huoneessa oli sohva ja sohvapöytä+tv,iso parveke,siisti laatoitettu vessa ja kylpyhuone ja oma makuuhuone,jossa yöpöydät,vaatekaapit jne.Olisko ollut jotain 40m2 pinta-ala ja varmasti siistimpi kuin Suomen keskitason hotellit.siivoojat kävi joka päivä.Muijan kanssa ihmeteltiinkin sitä 2 tähden luokitusta.Alhaalla oli internet,kauppa ja baari,jossa bilis + tietysti uima-allas ja baari sielläkin.

En nyt tiedä Espanjasta/Kanariasta tarkalleen, mutta usein noi staraluokitukset on sidoksissa verotukseen ja näin ollen on hotlanpitäjän intresseissä olla matalammat luokitukset. Siitähän yleensä seuraa vaan positiivisia ylläreitä eli kelpaa!!! :thumbs:

Sinttu sanoi:
Juu, ei todellakaan tarvitse MerZin murehtia siitä että olisin matkallani menossa jonnekkin "ei etukäteen määriteltyyn hotelliin". Hyvätasoinen hotelli ja kaikki muukin on kyllä tarkkaan tiedossa, en ole menossa mihinkään "navettaan" asumaan lomani ajaksi.
No voi tööt :curs:
Minun murehtia kenenkään lomamatkoista?! WTF... Eiköhän kyse ollut yleisesti siitä, että halusin tietää muidenkin kun tuttujeni kokemuksia äkkilähdöistä. Sellaisella en tosiaan ole itse koskaan ollut, koska a) kuten mainittu, en välttämättä luota siihen mitä halvalla saa, b) niissä ei ole yleensäkään minua miellyttäviä kohteita sillä basic-baari/&rantalomat ei ole mua varten ja c) jos olisikin, niin teen opiskelun lisäksi töitä joten reissuun ei noin vain lähdetä vaikka mukava kohde löytyisikin.
Sinttu sanoi:
Voihan sitä tietysti sanoa että kateusko se vaan nostaa päätään..
Joo, olet selvästikin matkasi tarpeessa... :lol2:

Omaa suunniteltua seuraavaa matkaani odotan jo hurjasti. Mä rakastan Ranskaa, tämä maa on kyllä jättänyt muhun lähtemättömän vaikutuksen. Aiemmat kaupunkilomat ovat olleet aivan mahtavia, mutta myös Rivieralle olen halunnut jo pari vuotta. Nyt jos pysyn ostelematta kenkiä muutaman kuukauden (:D) mä toteutan unelmani toukokuussa, kunhan opiskelut tältä vuodelta saan pakettiin. Josko löytäisi järkevän hintaisen huvilan vuokralle pariksi viikkoa, esim. Antibesin lähistöltä. Sikäli ihanne paikka majoittua, että sieltä olisi lyhyt matka Monacoon ja myös Cannesiin, jos matkan ajoittaisi elokuvafestivaalien aikaan... :rolleyes: Jos ei muuta, niin Juan-Les-Pins on turistille varma valinta, en vain tiedä olisiko kuitenkin minulle turhan vauhdikaskin paikka. St. Tropez, onhan näitä vaihtoehtoja. Jos kenellä on kokemuksia niin kertokaa ihmeessä! Halpa reissuhan tuo ei ole eikä Ranska yleensäkään, mutta enpä sinne ole halpuuden vuoksi menossakaan. Lennot ja majoituksen jos onnistuisi itse järjestämään niin saattaa jopa säästää. Periltä auto vuokralle ja kiertelemään. Mielenkiintoinen kulttuurikohde ja kun joku maa kiehtoo niin se vaan kiehtoo... :haart: Ruoka ja viini, museot, näyttelyt ja historialliset paikat + sopivasti aurinkoa ja merta = täydellinen loma!

Nii oliko jollain tiedossa gymiä tiedossa siellä puerto ricossa? Kävis jumppaamassa välillä ku aattelin alla spugeilematta koko reissun

Eilen varattiin viikon matka Inglesiin maaliskuun puolivälissä. Kanaria on periaatteessa tuttu paikka, viisi vuotta sitten tuli käytyä Lanzarotella. En jaksa uskoa että Ingles hirveästi tuosta eroaa. Paitsi tuliperäisyyden osalta, mutta en mä sinne ole menossa kiviä potkimaan.
Johan tässä ketjussa vinkkejä on ollutkin mutta laittakaa lisää jos mieleen tulee. Ruokapaikat, diskot, baarit, autonvuokraus.
Joko siellä nahka palaa maaliskuussa? Jos on 20-25 lämmintä niin kyllä ainakin mulla pukkaa soijaa jos vähänkin joutuu auringossa liikkumaan.

Äkkilähdöistä vielä sen verran, että elokuussa kun oltiin Alanyassa äkkilähdöllä ja määrittelemättömässä hotellissa (2kk vanha, 100m rannasta, 3+ tähteä )199e/vk, niin samaan hotelliin osui pariskunta joka oli maksanut samasta matkasta 450e! Kyllähän niitä vitutti, kun kaveri kertoi paljon oltiin matkasta maksettu. Viikkoa aikasemmin olisi vielä päässyt 150ellä, mutta öljyn hinta verotti meidän matkaa sen 50e.

Meillä kävi kyllä aika hyvä tuuri hotellin kanssa. Inglesissä kun olin 2003, niin tilanne oli ihan päinvastainen, hotelli oli paska kuin mikä ja takaisin en menisi. Mutta kun nuoria ja aika köyhiä ollaan, niin suosittelen noita lottomatkoja. Varsinkin jos on kaveriporukan kanssa liikenteessä, niin kyllähän sitä paskempikin hotelli toimii, jos kohdalle osuu. Vähän seikkailumieltä. Perheellisenä tosin voisin miettiä kahteen kertaan.

Ronn Moss sanoi:
Äkkilähdöistä vielä sen verran, että elokuussa kun oltiin Alanyassa äkkilähdöllä ja määrittelemättömässä hotellissa (2kk vanha, 100m rannasta, 3+ tähteä )199e/vk, niin samaan hotelliin osui pariskunta joka oli maksanut samasta matkasta 450e! Kyllähän niitä vitutti, kun kaveri kertoi paljon oltiin matkasta maksettu. Viikkoa aikasemmin olisi vielä päässyt 150ellä, mutta öljyn hinta verotti meidän matkaa sen 50e.
Uskomattoman hyvä tuuri! Tosin kuten itsekin kerroit, voi lottomatkalla saada joko tosi hyvää tai sit sitä huonoa. Eihän sitä tiedä kun kokeilemalla ja kokeilun-ja seikkailunhaluisille tosi hyviä tollaset äkkilähdöt. Mä en kai sit ole sellanen :rolleyes: Sitä paitsi mulla on AINA helvetin huono arpaonni. Näin perheettömänä vois tietty joku kerta ottaa ja ylittää itsensä, häippästä äkkilähdöllä jonnekin turistikohteeseen koettelemaan omaa sietokykyä - tosin olisin varmaan älyttömässä paineessa jo ennen lähtöä kun jännittäisin sitä mitä perillä odottaa.. Höppänä minä. :D

Gynotissi:Sen opin siellä,että monet kauppiaat eri aloilla on aika huijareita.Myyvät puol väkisin jotain ja sitten maksat asiasta,jonka huomaat paskaksi vasta myöhemmin.Itelle myytiin videokameraan tehoakku,joka ei toiminut ja kun menin hakemaan rahaa takas,sanoi myyjä että:no change.Meinas mennä hepun elektroniikkaliike remonttiin ennenkuin antoi rahat takas.Auton vuokraus on halpaa,niitä firmoja on paljon,autot aika uusia,ns.pikkuautoja suurin osa,hinnat jotain alkaen 10e/vrk ja bensa on halpaa.Mutta ite otettiin europcarilta,siellä omavastuu 0e kolarissa,muiden kanssa voi tulla ongelmia,jos ne katsoo,että oot vaikka naarmuttanut autoa.Pyytää törkeitä summia.

GynoTissi sanoi:
Eilen varattiin viikon matka Inglesiin maaliskuun puolivälissä. Kanaria on periaatteessa tuttu paikka, viisi vuotta sitten tuli käytyä Lanzarotella. En jaksa uskoa että Ingles hirveästi tuosta eroaa. Paitsi tuliperäisyyden osalta, mutta en mä sinne ole menossa kiviä potkimaan.
Johan tässä ketjussa vinkkejä on ollutkin mutta laittakaa lisää jos mieleen tulee. Ruokapaikat, diskot, baarit, autonvuokraus.
Joko siellä nahka palaa maaliskuussa? Jos on 20-25 lämmintä niin kyllä ainakin mulla pukkaa soijaa jos vähänkin joutuu auringossa liikkumaan.

No palaa nahka niin että soi! Kahtena jouluna oon ollu siellä nyt peräkkäin, toissa joulu inglesissä ja nyt puerto ricossa. lähemmäs 30 on lämminta ainakin siellä ricossa melkeen aina!
Viime vuonna siellä inglesissä oli öisin vaan 13 astetta lämmintä! Vittu oli kylmä nukkuu! Päivällä oli sit se 25. Se rico on aina 5 astetta lämpimämpi paikka, en käsitä mikä siinä on mut näin vaan on. Taxilla ajeltiin ingles-rico väliä pariin otteeseen niin sen huomas.

Ne saatanan kauppiasmulatit vituttaa siellä kaikista eniten, ihanaa ois muuten mut ne kauppaa kokoajan jotain shittiä, "hey finnish rambo come here!" ne huutelee ja yrittää miellyttää :down:

Eli kaikkineen Gran canaria on aina lämmin paikka, siis rusketus on sata varma mihin aikaan vaan vuodesta.

Itteä jännittää nyt eniten se, kun meen Bulgariaan toukokuun lopulla et onko siellä jo täys helle päällä sillon? Kokemuksia kellään?

Edit: Nii ja sen verran et ei siellä se 30 asteen helle oo sama ku täällä suomessa 30 astetta, siellon erilainen ilmankosteus nii siellä voi tosiaanki olla pihalla sillon! Täällä kattelee mielellään varjosta paikkaa niillä helteillä.

Hellurei ja hellät tunteet. Alle 2 viikkoa lähtöön ja kyssäriä pukkaa. Snorklaus? Kukaan kokeillu? Miten kannattas inglesissä järjestää?

Me käytiin Inglesissä sukeltamassa (snorklaamisesta ei kokemusta). Meillä ei ollut exän kanssa kummallakaan sukelluskorttia, mutta intro-sukellus sukellusopettajan kanssa onnistui meressä. Se oli mahtavaa. Järjestimme reissun itsellemme matkatoimiston kautta. Firma oli ruotsalainen. Samalla tavalla olen toiminut Thaimaassa Koh Samuilla, jossa firman omisti suomalainen nainen ja hänen filippiiniläinen miehensä. Luulisi, että tuo snorklaaminen järjestyisi myös matkatoimiston kautta.

up,up...

Onko joku pakkislainen nyt hiljattain lomaillut Canarialla päin?(Lähinnä Teneriffan suunnalla)

Lähinnä kiinnostais,että minkälaiset ilmat siellä on viime aikoina olleet?Yks sääkartta sanoo yhtä ja toinen toista...

Jostain muistan lukeneeni,että Canarian "talvi" on ollut tänä vuonna kylmä ja sateisempi niiden mittakaavassa mitattuna kuin mitä aikaisempina vuosina.Itsellä ois lähtä 21.3 ja kahdeksi vkoa just Americasiin:kippis1:

Vuosi sitten tuli oltua samassa paikassa vko ja aurinko paistoi joka päivä...I like that..:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom