Kanarian saaret

Mä oon ollu kans inglesissä, viimeks viime jouluna. Kiva paikkahan se on mut ne neekerit vituttaa ja se liikenne on jotain uskomatonta, viidakon lait siel on. Siellä jumbossa me pyörittiin yks ilta ennenku tajuttiin mikä paikka se on :D Oiskohan ollu kashbar tai joku sinnepäin, niin siellä oli ihan jees yökerhoja paljo. 2 metrisiä 150kg neekereitä oli ovimiehenä napit korvissa :) Sisäänheittäjät oli kokoajan kimpussa ja ruinas et tulkaa tänne baariin niin 2 tequilaa ja bisse tuplana tulee pöytään per mies. Melko tuubassa oltiin sit loppu-illasta ku muutamassa baarissa pyörähdettiin.:rolleyes: Se Kuosmasen Sakken baari on kans ihan homokallis paikka, kaikki ruoat maksaa about. 20€ ja 2 annosta joutuu vähintään syömään että nälkä lähtee, siis ihan oikeesti. Ja kaikki perus suomalaiset juntit on siellä ihan naamat joka päivä. Huoria oli sillon öisin nykimässä kokoajan hihasta siellä kaduilla ku johonki käveli mut ei viittiny niitten palveluita käyttää.:evil: Hasista yms. kauppailtiin kans useaan otteeseen kaduilla. :down:

Käytiin sillon viimeks taxilla pariin kertaa siinä Puerto ricossa ja ihastuttiin heti siihen paikkaan. Nyt lähen viikon päästä sinne. Sopivan rauhallinen paikka ja sellanen snadi koko "kaupunki". Ei tarvi kävellä kokoajan hulluna. Ja huomattavasti lämpimämpi oli se rico kun se on tehty sellaseen "solanteeseen", ei tuule ja muutenki oli aina 5 astetta enemmän ku inglesissä.

Suosittelen!

Niin ja taxi matka maksaa ingles-puerto rico välille noin 20€

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ville1Suuri sanoi:
.Se ihmetytti,et miksi siellä on koko keskusta täynnä vaakoja?Maksoi 50c,niin voit punnita itses.Ja niitä oli ainakin 50kpl siinä keskustassa.Toinen asia on viinan aika vapaa myynti siellä.Siitä huolimatta ei näkynyt kuseskelevia juoppoja missään,toisin kuin Suomessa.Että ei se viinan hinta suomalaista juomakulttuuria muuta.

Ihmettelin kans noita vaakoja,että kun niitä oli saman kadun varressa varmaan 20 :D.Ja sitte tuo viinan myynti kyllä kans ihmetytti kun kävi aivan normaalissa ruokakaupassa niin puolet sen kaupan tilasta oli varattu alkoholille,mutta eihän se sinäänsä mitään haitannut :whip:

Mäkin olen ukon kanssa lähdössä teneriffalle kymmeneks päivää ens lauantaina, toivottavasti tulee mukava reissu:) No, päästiin ainakin halvalla..

taas tekis mieli lähteä käymään canarialla! hyvän porukan kun sais kasaan niin jo olis mukavaa olla! viimeks olin muijan kans ja toista kertaa en kahestaan lähde! perkele kierrellä niitä vaate kauppoja koko ajan!

Aika halvan matkan saanut Sinttu. Tosta tuli mieleen kysyä yleisesti, millaisia kokemuksia porukalla on noista äkkilähdöistä? Mitä esim. 300€ maksavalta matkalta voi odottaa? Ennalta määrittelemätön majoitus, ehkä yhteismajoitus muiden turistien kanssa (ainakin jollain matkatoimistoilla tämä käytäntö) tai rähjäinen motelli eikä siivousta koko viikon aikana, ei aamupaloja tms...? Halvalla ei yleensä hyvää saa, mutta tuskin sitä kukaan odottaakaan.

Tiedän, olen ennakkoluuloinen, mutta multa ei löydy riittävästi seikkailumieltä ja uskallusta tuollaiseen. Itse mielummin maksan toisen mokoman lisää ja tiedän mitä saan, sekä sen, että se vähäkin raha minkä lomaan on sijoittanut ei mene hukkaan. Jos matkalle lähden, haluan elää reissun ajan suht tasokkaasti, miellyttävässä ympäristössä jossa palvelu pelaa. Muutenkin, kun lomakohteelta vaatii enemmän kuin kännäämistä ja hiekkarantaa, ei oikea kohde ole Kanaria eikä myöskään esimerkiksi Turkin Marmaris. :jahas: Tämä turistirysä-kulttuuri ei nappaa minua, joten yhdyn täysin fitnesspimun sanoihin. :D Mielummin sitä säästää pidempään matkaa varten, kun lähtee ensimmäisellä lennolla keskelle kännisien suomipoikien (ja -tyttöjen) sekä britti vastaavien kaaosta. Noissa turistirysiksi muotoutuneissa paikoissa on se ikävä puoli että joka paikasta pitäisi olla jotakin ostamassa ja ellet osta, paikalliset saattavat käyttäytyä hyvinkin ikävästi. Paljon miellyttävämpää matkailla ehkä vähän eksoottisemmissakin paikoissa, jossa voi oikeasti tutustua paikalliseen kulttuuriin ja ihmisiin. Hyvät ostosmahdollisuudet ovat tietysti plussaa (=paljon kenkäkauppoja !!!), samoin edullinen hintataso, mutta tässä on sitten taas se, että mitä niiltä basaarikauppiailta saa. Piraattia, piraattia ja piraattia, joka ainakaan mua ei nappaa, nähty on näiden laatu. :jahas: Kaupunkikohteet on himoshoppaajalle paljon mukavampia! :)

Mutta meitä kun on moneksi, niin on luonnollisesti myös erilaisia tarpeita ja odotuksia myös matkakohteilta. Ja täytyyhän se ne Epsanjan gigolotkin jonkun elättää! :D
D.Yates sanoi:
Jee, elitismi kunniaan :rolleyes:
:thumbs:

Olen itsekkin tässä kohta lähössä juuri kanarialle kuhan sopiva äkkilähtö löytyy. En ymmärrä mikä noissa äkkilähdöissä voi pelottaa?? :lol2: :arvi: saa ainakin puolet halvemmalla ja niillä jotka maksaa täyden hinnan niin ei varmasti ole 2x hauskempaa ;)..

J0kke sanoi:
En ymmärrä mikä noissa äkkilähdöissä voi pelottaa?? :lol2: :arvi:
Kyllä minäkin voisin puoleen hintaan matkustella jos mulle sopiva kohde löytyis äkkilähtönä ja ajankohta olis passeli. Kyse on vain siitä, että vaikuttavat aina niin epämääräisiltä "majoitus ei määritelty" ja kuten sanoin, haluan tietää etukäteen mitä saan ja saada takuuhyvää. :D Vaikka voihan sitä joutua pettymään vaikka maksaisi mitä jos esitteet puhuu puuta heinää, ei se sitä sano. Jotain sen verran huonoja kokemuksia oon tutuilta kuullut (huoneiston joutunut jakamaan muiden turistien kanssa, epäsiisti ja epävarma...) että ei hirveemmin innosta, ei sen puoleen olen kuullut paljon hyvääkin! Mut meikäläisen tuurilla se menis tietty niin että joutuisin seitsemän tuntemattoman känniääliön kanssa jonnekin pahamaineiseen lähiöön kommuuniin, olis rauhatonta ja pitäisi pelätä itsensä ja tavaroidensa puolesta... :jahas: :lol2:

Joten pelataan varman päälle jatkossakin.. Jätän seikkailut muille. :)

Merzi: Mä olin viime joulun äkkiälähdöllä kanarialla ja se on varma etten ikinä enää mee. Nii paska hotelli ettet voi ees kuvitella, kyllä vitutti. Mulla on samanlainen ajattelumaailma ku sulla, että ku matkaan lähdetään niin pitää kaikki olla valmiina, tiedossa ja haluan laatua. Sen reissun saa kyllä pilattua sillä että säästää hotellissa sen about. 100-200€ :down: Nyt meen sinne taas jouluksi ja hotelli on paras mitä Puerto ricossa on, ei se paljoo hintaan tee lisää ja on aamupalat yms. Ne lennot maksaa eniten! Mut makunsa kullakin :rolleyes:

Sit vielä sellanen juttu että kannattaa perustaa esim. Finn-matkoille tili, ja alkaa säästään sinne pikkuhiljaa massia. Mä oon kans pikkuhiljaa maksellu sitä matkaa ja veronpalautuksista maksoin loput :lol2:

J0kke sanoi:
ei ne kyllä aina ole "määrittelemättömiä majoituksia" nuo äkkilähdöt
No ei ole kukaan niin väittänytkään, minäkin totesin että JOILLAKIN MATKATOIMISTOILLA ON TÄMÄ KÄYTÄNTÖ. Niin. Mutta todellakin Antti1:n kanssa samaa mieltä, mulle ainakin joku parikin sataa euroa on pieni summa todellisesta mukavuudesta. Mukavampi se on että tietää mitä saa, kyllä se keljuttaa jos loma menee piloille ylipäätään mistä syystä tahansa.

Edelleenkin, uskon että noista äkkilähdöistä voi löytyä todellisia helmiäkin jos tuuri käy, mut omalla kohdalla kun noille lähteminen ei oikein ikinä ole edes mahdollista. Jos ei oo töitä niin sitten on koulua, senkin takia matka pitää suunnitella ja varata paljon aiemmin että osaa järjestää kaiken muun sen mukaan. :)

Ingles on aika tyypillinen Välimerenmaiden tyyppinen lomakohde, johon kannattaa lähteä talvea pakoon, ellei sitten halua lähteä kaukolomalle.

Itse suosittelen menemään Inglesissä syömään siihen ihanaan tapas-ravintolaan, joka on siinä viereisessä kylässä (San Fernando?) ihan lähellä. En muista ravintolan nimeä, mutta se on tosi tunnettu siellä. Asiakkaat ovat kirjoitelleet terveisiään ravintolan seiniin lattiasta kattoon ja ruoka on erinomaista. Parasta pihviä olen syönyt Inglesissä siinä yhdessä pihvipaikassa, jonka nimi on El Toro tai jotain sellaista. Se on sellaisella aukiolla.

Ja sinne Inglesin vesipuistoon kannattaa mennä myös, ihabn huippu paikka. ja Inglesissä halusin ehdottomasti kokea elämäni ensimmäisen ja todennäköisesti viimeisen Suomi-Ravintola-Ulkomailla-Fiiliksen ja menin paikalliseen Tiffany -ravintolaan, joka oli kokemus sekin... ;)

Anonymity sanoi:
ja Inglesissä halusin ehdottomasti kokea elämäni ensimmäisen ja todennäköisesti viimeisen Suomi-Ravintola-Ulkomailla-Fiiliksen ja menin paikalliseen Tiffany -ravintolaan, joka oli kokemus sekin... ;)

Kenenkäs ravintola toi Tiffany on?

Mun on kyllä vaikeaa ymmärtää, et miten joillekin voi noi äkkilähdöt sopia. En mä ainakaan sais töistä yx kax vapaata viikon varoitusajalla, vaikka ylimääräiset palkattomat vapaat mahdollisia ovatkin.
Ja jotenkin tuntuu, että äkkilähdöt ei sopis myöskään mulle.. :rolleyes:

En tiedä kenen suomalaisen omistama ravintola tuo on, mutta aika tunnettu se on. Itse en nyt normaalisti ravaa ulkomailla sellaisissa, mutta tuolloin kävin ihan uteliaisuudesta. Se oli sellainen tanssipaikka, jossa kimalteli ja oli Suomi-lippuja. Ihan kuin olisi mennyt Suomessa baariin.

Oliko muuten Sakari Kuosmasella joku ravintola myös Inglesissä (tämä kyseinen Tiffany se ei ainakaan ole)?

Eleonoora sanoi:
Mun on kyllä vaikeaa ymmärtää, et miten joillekin voi noi äkkilähdöt sopia. En mä ainakaan sais töistä yx kax vapaata viikon varoitusajalla, vaikka ylimääräiset palkattomat vapaat mahdollisia ovatkin.
Ja jotenkin tuntuu, että äkkilähdöt ei sopis myöskään mulle.. :rolleyes:
Sama, itse itseäni quotaten
MerZi sanoi:
Edelleenkin, uskon että noista äkkilähdöistä voi löytyä todellisia helmiäkin jos tuuri käy, mut omalla kohdalla kun noille lähteminen ei oikein ikinä ole edes mahdollista. Jos ei oo töitä niin sitten on koulua, senkin takia matka pitää suunnitella ja varata paljon aiemmin että osaa järjestää kaiken muun sen mukaan.
mut ehkä se on ennemmin sitä, että matkalle lähtö on kyllä ennalta tiedossa, siis päätetty et mennään sillon kun on sopiva vapaa ja sen alla napataan joku sopiva reissu. Mut eihän siinä tietty voi suunnitella etukäteen esim. sitä, minne matkustetaan jne, se on otettava sen mukaan mitä on tarjolla siihen ajankohtaan.

Maksaahan ne lomailut.ei kait siin.2 aikuista 2 lasta ja 2 vkoa americasissa.hinta yht.2890egeä.halvemmalla varmasti äkkilähdöt saisi,mutta turhan riskaabelia,ku on pieniä lapsia mukana.eri juttu jos lähtis ex-tempore jonku kaverin kans a-luokan reissulle:kippis1:
Ja täytyyhän ne lomatkin varata etukäteen töistä yms.mukavaa...
Mutta tähänkin voisi todeta,että eihän se kallista oo ku rahalla saa:lol2:
Parempi ku ei liikoja mietiskele tuota rahan käyttöä.tuostakin äsken mainitsemastani reissusta kokonaiskustannukset on varmasti n.4500egeä,jos riittääkään(matkat,ostokset,syömiset ym...)vois kait ne rahat tietty käyttää järkevimminkin,mutta kukin tyylillään:thumbs:
elämä on.

Me ollaan oltu muutamaan otteeseen äkkilähdöillä reissussa, 2-3kipaletta lapsiakin mukana ja hyvin on mennyt(tosin ei oltu Kanarialla vaan Dubaissa ja Kyproksella). Eli kyllä noita äkkilähtöjä kannattaa seurailla, jos haluaa hieman halvemmalla lomalle päästä. Meille on aina kerrottu hotellista tarvittavat tiedot, jotta voimme päättä voiko lasten kanssa kys. paikkaan mennä. Tuo taitaa riippua matkatoimiston käytännöstä ja vähän virkailijastakin. Meille 200-300€ säästö/henkilö kyllä on huomattava, asia on toki eri jos täytyy maksaa vain omat matkansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom