Kanarian saaret

Tällanen tuli vielä mieleen.Mukaan otetaan kamera,sekä video-että tavallinen digi.Onkos tuolla sellasia liikkeitä,mitkä polttaa kameran muistikortin cd-levylle?Vai tarviiks vaan ostaa pari isoa muistikorttia lisää?Ja eks siel tainnu sähköjakelukin olla jotenkin erilaista?Tarviiko joku adapteri ottaa mukaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tyttöystävän kanssa oltiin viime talvena ja mukavaa oli.

Kalastamassa kannattaa käydä jos yhtään kiinnostaa, saattaa näihin aikoihin jotain isompaa saadakkin. Maksaa noin 40e reissu ja kannattaa käydä etukäteen sopimassa lähtöpäivä ja katsastamassa mahdolliset urheilukalastus veneet satamassa. Iltapäivän päätteeksi, kun menee satamaan patsastelemaan niin on paikalla kun veneet palaavat reisuiltaa ja näkee mihin veneeseen niitä kaloja on noussut ja sitten vaan järkkää itsensä seuraavan päivän reissuun.

Paikalliset on tosi mukavaa poppoota, mut niiden afrikasta tulleiden tummempien kanssa en lähtis kauheasti juttusille, kun taitaavat lähes poikkeuksetta olla jonkin sortin huijareita ja varkaita. Ehkä hiukan yleistystä, mutta näin sanoisin ihan sen pohjalta mitä heihin noin kymmenen kertaa siellä törmäsin. Joku viis euroo taisin aluksi menettääkkin hyväuskoisuuteni takia.

Tekivät näköjään joillekkin perheillekkin semmoista, että nappasivat pikku tytön penkille paljoa kyselemättä ja eikun tekemään niitä sellaisia pikkulettejä pään täyteen, (nopeesti kyllä tekivät niitä kaksissa naisin)
No lapset yleensä innoissaan tässä vaiheessa ja vanhemmat, että siinäpähän tekevät lettejä. No kun letit oli tehty niin kiskaisivat jostain piilosta, jonkin ihan mahdottoman hintakyltin, tyyliin 90 euroo. Monasti tuossa vaiheessa naamat venähtivät ja tuli aika hankala tilanne, kun tuli vielä muutama tumma lisää laskua esittämään. Taisipa monasti mennä niin, että alennuksia tuli, mutta jokun 40 egee ne turisteita tuosta "tilaamattomasta" letityksestä ottivat.

tammikuun lopulla ollaan inglesiin lähdössä ja kiinnostais tietää millasta säätä siellä on siihen aikaan ,esitteen mukaan keskilämpötilat on 22c ja meri vesi 17c mutta monet on sanonut että kyllä siellä lämmin on ,mutta onkos tuolla nyt sitten kuumempi kuin suomessa "kuumana" kesäpäivä.
ei vaan viittis pistää 2t€ siihen että pääsee paleleen, vaan lähtis heti pikkasen pitemmälle.
pitääkös muuten tuo 10pvä kärvistellä ilman treeniä, vai onkos jossain saleja jossa voisi pitää kuntoa yllä,jos vaikka tuo viinan perkeles koittaa suomalaista rapauttaa, kun ollaan tunnetusti viinan kulutuksen häntä päässä :kippis1: :D

Omar sanoi:
tammikuun lopulla ollaan inglesiin lähdössä ja kiinnostais tietää millasta säätä siellä on siihen aikaan ,esitteen mukaan keskilämpötilat on 22c ja meri vesi 17c mutta monet on sanonut että kyllä siellä lämmin on ,mutta onkos tuolla nyt sitten kuumempi kuin suomessa "kuumana" kesäpäivä.
ei vaan viittis pistää 2t€ siihen että pääsee paleleen, vaan lähtis heti pikkasen pitemmälle.
pitääkös muuten tuo 10pvä kärvistellä ilman treeniä, vai onkos jossain saleja jossa voisi pitää kuntoa yllä,jos vaikka tuo viinan perkeles koittaa suomalaista rapauttaa, kun ollaan tunnetusti viinan kulutuksen häntä päässä :kippis1: :D

Oman kokemuksen mukaan lämpötilat on oikeasti n. +3-5 astetta enemmän, kuin esitteissä luvataan. Toisaalta 2002 loka-marraskuussa olin kaksi kertaa viikon siellä kuukauden sisällä. Ensimmäisen reissun aikana ilmat oli loistavat +30 ja yli eikä yhtään sadetta/pilvistä päivää. Siitä kahden viikon päästä toisen reissun aikana satoi ja myrskysi niin maan perkeleesti. Kadut tulivi, puita kaatui ja rannalla tuuli jotain yli 35m/s pystyssäpysyminen vaati suuria ponnisteluja, myös selvinpäin.Muistaakseni kaksi kertaa pystyi mennä rannalle koko viikon aikana. Lämpötila oli tyyliin +15-20 kokoajan. Teneriffalla oli satanu kuulema lunta silloin.:D Joten ilmat voivat vaihdella tosi paljon lyhyen ajam sisällä. Pääsääntöisesti marraskuun jälkeen alkaa viilenemään. Kannattaa ottaa ainakin varoiksi collegea ja muuta lämpöistä vaatetta mukaan, jos sattuu huonot kelit.

Inglesin rannalla on ainakin yksi sali siinä rannan "ostoskeskuksen" (samassa missä McDonald's) 2. kerroksessa. Viikkokortti oli muistaakseni jotain 25€. Tasosta en tiedä, kun ikinä en sisällä käynyt.
:kippis1:/:urjo: oli vienyt aina voimat kun piti mennä.
google sanoi:
There's several Gyms around Playa del Ingles and Maspalomas. One you'll find in the Annexo II center down by the beach so a nice place to go before a swim in the ocean and a lazy afternoon chillin' out down there. The one I would recommend and best equipped by far and the one I use is in Holiday World (top floor) at Maspalomas. The main gym has all the latest machines as well as free weights, a dozen or more different daily excercise classes, dry and steam sauna, heated lap-pool and jacuzzis. You can get day or weekly passes at all gyms. (Hliday World - the better gym - is €11 for a day pass and €25 for a weekly pass).

Ville1Suuri sanoi:
Tällanen tuli vielä mieleen.Mukaan otetaan kamera,sekä video-että tavallinen digi.Onkos tuolla sellasia liikkeitä,mitkä polttaa kameran muistikortin cd-levylle?Vai tarviiks vaan ostaa pari isoa muistikorttia lisää?Ja eks siel tainnu sähköjakelukin olla jotenkin erilaista?Tarviiko joku adapteri ottaa mukaan?

Osassa valokuvausliikkeitä on sellainen palvelu, että saa kuvat cd:lle, osassa ei. Mainostavat kyllä ISOILLA kirjaimilla, jos ko. palvelu löytyy.

Sähkönjakelu on ollut erilainen, eli jossain wanhoissa hotelleissa yms. voi olla 110v jännite ja silloin tarvitaan 110v -> 220-230v adapteri, mutta useimissa hotelleissa on 230v jännite. Kannattaa kysyä matkatoimistosta, että mikä on oman hotellinne tilanne, niin ei tarvitse jännittää :)

Sundae sanoi:
Sitten käytiin myös vesipuistossa, mutta oli tosi huonoja kokemuksia. Oli koko loman huonoin päivä.
Vesipuisto oli kyllä perseestä, rahastus ei loppunut törkeän hintaiseen lippuun, vaan vaatelokeroista ja makuupaikoista piti maksaa erikseen. Lisäksi ruoka ja juomat yläkanttiin hinnoiteltuja.

En suosittele kanariansaaria :2:

kävi viime talvena! ihan mukavaa oli ja tosi lämmintä frederik esiinty livenä ja viina nousi päähän ihan kuten koti suomes! salia en löytäny enkä kunnon kahvia! suomalaisia oli joka paikas ja paikalliset yritti vedettää joka paikassa varsinkin nuo piki mustat (meinas mennä käsirysyksi torilla kun yrittivät väkisin myydä jotain vitun elämän ranneketta!) paikallisten kaupoissa hinnat oli kohdallaan!

Omar sanoi:

Itse olen ollut lähes jokaisessa Kanariansaarten kohteessa viimeisen 26v aikana. Olen matkustellut aikalailla ja Espanjan manner sekä sitä ympäröivät saaret on jokseenkin koluttu läpi.

Itse olen sitä mieltä ettei Kanarialle kyllä talvella kannata mennä. Eli ei todellakaan ole kuumempaa kuin Suomen 'kuumana' kesäpäivänä. Etenkin Playa Del Ingles on hyvin tuulinen paikka, ja tammi-maaliskuussa ei juuri kukaan rannalla ole [paitsi jotkut hullut turistit]. Ilma voi olla sen 22, mutta kovat tuulet tekevät siitä helposti huomattavasti kylmempiä ja illat ovat JÄISIÄ. Viime kerralla [siitä on jo vuosia] olin Playa Del Inglesissä 3vko tammi-helmikuun vaihteessa. Päivällä jos ei tuullut niin lämpötilat oli siinä 22-23 paikkeilla, mutta merivesi oli aivan jääkylmää, ehkä joku 15-17 astetta. Rannoilla tuuli helvetisti ja välillä aina satelikin. Illaksi ja yöksi jos halusi rantakuppiloissa istuskella piti käydä ostamassa toppatakit joita sitten pidimme Suomessa kotiin tultuaemme normaaleina talvitakkeina eli kyllä siellä aika vilpoisaa oli :D Pimeän tullessa lämpötilat laski varmaan sinne 14-16 asteen pintaan.

Kanarialla on talvisin mielestäni Suomen kevään ilmasto. Tuulista, sadetta ja aurinkoa, viileää tai hieman lämmintä muttei missään nimessä hellettä jonka perään suomalaisen kuuluisi lähteä. On mielestäni hieman höpsöä maksaa noin paljon kuin itse sanoit siitä että menee 'kohtalaisen lämpimään tai viileähköön' maahan, ennemmin laittaa vaikka pikkasen lisää ja painuu kauemmaksi jossa todellisesta lämmöstä voidaan jo puhua, eli vähintään se +25, mieluiten toki sinne +30 pintaan jotta ero Suomen kesiin tulisi esille.

Ville1Suuri sanoi:
Ollaan lähdössä eukon kanssa kohta Gran canarialle.Onks joku poikennu?Millanen paikka ja kuis paljo siel kuluu hyffeä?
Eiks noi kaikki turistirysät nyt oo aika samanlaisia, eli valtakielinä puhutaan savon ja karjalan murretta, myös saksaa ja englantia puhutaan, mutta nämä etniset ryhmät on sijoitettu todennäköisesti eri puolelle paratiisisaartanne, jotan kieliongelmia teille ei pitäisi tulla. Ruoaksi saatte todennäköisesti eksoottisesti lihapullia ja perunamuusia, joita voitte sulatella juomalla karhu kolmosta ja laulamalla karaokea, tai kenties tanssahtelemalla Kari Tapion hittien tahtiin. Toivottavasti selviätte kulttuurishokista:)

Hauskaa matkaa:D

kas-vain sanoi:
Oman kokemuksen mukaan lämpötilat on oikeasti n. +3-5 astetta enemmän, kuin esitteissä luvataan.

Johtuisko siitä, että keskilämpötilassa on yölämpötila mukana ja päivällä on luonnollisesti lämpimämpää...

Ite olin kerran maaliskuussa ja sai palellakin. Ei toki viikon jokaisena päivänä.

B.O.S.S. sanoi:
Johtuisko siitä, että keskilämpötilassa on yölämpötila mukana ja päivällä on luonnollisesti lämpimämpää...

Ite olin kerran maaliskuussa ja sai palellakin. Ei toki viikon jokaisena päivänä.

Ei taida olla niin helppo vastaus!:D Ainakin aurinkomatkoilla on käsitteet: päivän ylin lämpötila ja yön alin lämpötila sekä meriveden keskilmpötila. Tarkoitin tuolla +3-5 astetta lisää tuohon päivän ylimpään läpmötilaan.

Pari päivää sit tulin parin viikon reissusta Playa de las Americasista. Kuuma oli, liiankin kuuma (26-30 päivällä, vähintään 22 yölläkin..) Siin ei kuppii paljoo pystynä ottaan. :) Jope Ruonansuun keikka käytiin kattoon Kabuga-nimisessä baarissa, mahtava keikka. Ruoka Suomen hintatasolla tavarataloissa. Ulkona syöminen onki sit jossain halvempata mitä tääl.. Viina on joissain tapauksissa vähintään -50%. meiän hintoihin.. Tupakka ihan vitun halpaa, polttelen justiisa 3,50 e/kartsa-röökiä (Paramount). Ei oo ees pahaa. Kauhee turistirysähä toi oli.. Mut kiva keikka.

Koskaan en ole Kanariansaarilla käynyt, enkä aio vastaisuudessakaan mennä sinne lomailemaan! Onneksi näin suomalaisena tuo "yleissivistyksen" aukko eli kanariansaarilla vierailu hoituu alta pois, kun pitkällä lennolla välilasku tapahtuu Teneriffalla. Pääsee ihan jaloittelemaan saaren maan kamaralle, hoh hoh! Jutut kuullostavat juuri siltä minkälaiseksi paikan kuvittelen, joten pysyn päätöksessäni.

p.s anteeksi ilkeä postaus ;)

itse olin perheeni kera Canarialla viikon verran maaliskuussa,ja muuta negatiivista sanottavaa ei ole kuin se,että piti lähtä pois.
Playa de las americasissa oltiin,ja suosittelen lämpimästi lapsiperheille:thumbs:
Mitähän se tuuli siellä rannalla haittaa?jos siellä ei tuulisi,ni ei siellä kovin kauaa ilman lämpöhalvausta pysty olemaan.
maaliskuussa-06 ollaan taas menossa kyseiseen mestaan.ja khdeksi viikkoa.Aivan mahtava paikka.Palvelu joka paikassa pikkasen eri luokkaa mitä koto suomessa ja missään ei tarvinnut jonottaa,ku ruokapaikkoja ja kuppiloita on joka kadunkulmassa.
Yhden ainoan kerran tuli musta mies kaupittelemaan aurinkolaseja,ja sekin oli joskus keskellä yötä.en ollut kovin innostunut tekemään kauppaa,joten hintakin rupesi aika nopsaan putoamaan.pengoin sitten aikani ukkelin lasivarastoa,ja löysin kahdet todella tyylikäät ja ihan laadukkaat lasit.en oasnnut pättää,että kummat haluan,joten totesin ukolle:i can´t decide,so i´ll take both.
sen lauseen jälkeen ei canarian tummenevassa yössä näkynyt kuin valkoinen hammasrivistö:lol2:
Pitää treenata kroppa tukkoon ennen reissua,ni voi sitten rannalla öllötellä hyvällä omalla tunnolla:kippis1:
jos haluaa railakasta yöeloa,ni varmasti esim.ingles on parempi paikka.Itse harrastan (välillä) näitä B-luokan reissuja:D

mulle huutelivat kun kävelin ilman paitaa että "hey rambo come to eat kebap" johon vastasin nätisti et fuck you! siel oli sillon menos jotku vahvin mies kisat eurosport oli kuvaamas pari todella isoa kaveria!

Mulle ne hotellin tarjoilijat aina huutelivat"helou amigo".No lihastahan mulla ei likoja ole,mutta ehkä mä näytän vähän sellaiselta "köyhän miehen Rodmanilta":lol2:

Eilen illalla tulin inglesistä kotia ja oli kyllä mahtava reissu.Sää oli melko hyvä koko reissun ajan,mitä nyt tuon trooppisen myrskyn takia vähän tuuli,mutta sitäkin kesti vain yhden yön.Suomalaisten kohtelu oli aivan huippuluokkaa ravintolassa tai baarissa kun kysyttiin mistä päin on kotoisin ja kun vastasi ,että suomesta niin oli palvelu aivan toista luokkaa :)

Joo,meinkin inglesin retki on ohi.Olihan siellä ihan hauskaa,vuokrattiin auto ja käytiin vuoristoilla ajelemassa jne...On muuten melkoisen hienoja taloja siel vuoristossa.Vastaavia mitä Espoon Westendissä.Muutenkin tuli saarta kierrettyä,se inglesin keskusta on vähän liian suomalainen.Siel homo-jumbossa ei käyty,mut pari hörppyä otin.Rasittavin on ne afrikasta tulleet neekerit,jotka on koko ajan myymässä väkisin jotain rihkamaa.Ja sitä finish rambo-juttua ne baarien sisäänheittäjät hoki,ainakin sen jälkeen kun pamautin yhen nekrun hampaat poikki.(koitti varastaa mun videokameran.)Eli muuten kiva paikka,vähän liikaa "turistihässäkkää" ja varsinkin ne suomalaiset baarit ja karaoket otti päähän,niitä kun on täälläkin ihan tarpeeksi ja ylikin.Eikä ole mikään halpa maa enää,tai riippuu missäpäin liikkuu.Hotellin aulabaarissa maksoi breezer 2,5e ja tien toisella puolella suomalainen apilaniitty ravintola 5e.Se ihmetytti,et miksi siellä on koko keskusta täynnä vaakoja?Maksoi 50c,niin voit punnita itses.Ja niitä oli ainakin 50kpl siinä keskustassa.Toinen asia on viinan aika vapaa myynti siellä.Siitä huolimatta ei näkynyt kuseskelevia juoppoja missään,toisin kuin Suomessa.Että ei se viinan hinta suomalaista juomakulttuuria muuta.

Suositut

Back
Ylös Bottom