Kananmunien syönti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ezmo
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Minkäs verran tääl jengi mättää päivässä kananmunia ja mikä olis sellanen sopiva?
Sitten viel sellast kyselisin että minkälaisia shakei te teette?
Itse laitan yleensä:
2 mulkkua
Aplarimehua
Hedelmä sokruu
Jogurttia :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ezmo sanoi:
Minkäs verran tääl jengi mättää päivässä kananmunia ja mikä olis sellanen sopiva?
Sitten viel sellast kyselisin että minkälaisia shakei te teette?
Itse laitan yleensä:
2 mulkkua
Aplarimehua
Hedelmä sokruu
Jogurttia :rock:

sellanen 15kpl.. tosin ei ihan joka päivä. Ei mitään sheikkejä(tosin vaan oma mielipide). Munat erikseen ja hiilarit erikseen. Ja jostain ihan muusta kuin hedelmäsokerista tai jogurtista.

Itse kun munia syön niin ne on aina munakasmuodossa: tomaattimurskaa + 3 munaa + mausteita. Tällaista settiä tulee vedettyä välipalana pari kertaa viikossa, joskus useammin jos maistuu.

Itse olen nyt useana päivänä mässyttänyt aamiaiseen lisäksi 3 paistettua kanua. Hyvvää... tullu kuitenkin mietittyä ettei noita varmaan ihan joka aamu kannattaisi vetää vai ?

jotkuu selittää et yks mulkku päiväs!!! Aika hiljast on.. Must tuntuu et tuo on joittenki painonvartsaajien juttuja.
Tai siis eihän nyt niitä keltuaisia saisi/kannattaisi sen enempiä imeskelläkään, siksi teen niin et laitan välil esim. 4 mulkun munakkaan ja siihen jätän vaan 1 munan keltuaisen

No niin no, ainoa vaan että kaikki vitamiinit yms. löytyy sieltä keltuaisesta, ja ainkaan henkilökohtaisesti en viitsi pahemmin noin hyvää ruoka-ainetta menemään heitellä, satunnaisesti kyllä, mutta en järjestelmällisesti pyri rajoittamaan keltuaisen syömistäni.

en mäkää sinäänsä, mut on se kyl vähän liikaa jos niit maiskuttelee menee 28 vko:ssa. kyllä siit vähän voi heitellä menee, mut ei tietenkää kaikkia

Itse syön vaan muutaman viikossa. Tuossa kananmunien syönnissä on joidenkin tutkimusten mukaan se haitta olemassa, että se vaikuttaa muistaakseni hiustupen toimintaan eli hiusten kasvua heikentävä vaikutus niillä väitetään paljon nautittuna olevan. Onhan niitä tietysti monella bodarilla muitakin tekijöitä, jotka vaikuttavat hiusten kasvuun...

4 munaa päivässä keltuaisineen, joko keitettynä tai paistettuna. Mä olen myös lukenut jostain tuon saman mitä IsoDino kertoi, joten sen vuoksi en viitsi munia raakana syödä. Sitäpaitsi ne on musta parempia kypsennettyinä, eli drinkkeihin laitan prodeksi jotain ihan muuta kun munia.

Aika yleinen setti on että paistan 4 munaa, ja heitän siihen seuraksi purkillisen papuja. Päälle paljon tabascoa. :kuola:

Yks hyvä on kans ruisleipä, jonka väliin keitettyä tai paistettua munaa, juustoa, tomaattia ja herkkukurkkua. Tuossakin setissä mulla menee se neljä munaa, ja leipämäärä sen mukainen että munat mahtuu väliin asiallisesti.

Hyvää on myös sellanen setti, että pilkkoo esim. 6 keitettyä munaa, ja sekottaa joukkoon purkin tunaa öljyssä ja muutaman tomaatin. Vähän suolaa saatan myös laittaa. (Tuohon sopii myös oliivit kuin nyrkki silmään.) Maustaa voi vaikka salsakastikkeella tai tabascolla. Tuon setin syön kahdessa erässä. Hyvä iltapala kun ei tuu hiilareita käytännössä lainkaan.

IsoDino sanoi:
Kananmunan nauttiminen kuumentamatta aiheuttaa biotiinin puutetta!!

Mitä on biotiini ja mitä sen puutteesta seuraa? Itsehän tosin nautin munani kovana elikkäs keitettynä että ei sen puoleen.

3 kokonaista + yksi valkuainen/ day.
Ja keitettynä, paistettu muna nimittäin aiheuttaa kummia reaktioita vatsassa ja sit ei enää kellään oo kivaa... :nolo:

Itellä menee 4-10 munaa päivässä.. Kroppa luonu jo jonkinäkösen immuniteetin vissii, ku ei hajujakaa jaksa enää syntyä :D

ezmo sanoi:
otetaa kaikki 10 mulkkuu päiväs ja katsotaa mitä käy

Ennen pitkää siitä tuloo HIV jos ei suojaa kunnolla.

Sori, oli pakko. :david:

Minen toho koresteloli judanssiin usko sitte pätkääkään (niille jotka välttää keltuaisia) - tietäväisemmät väittää että pelko on lähinnä niillä joilla perinnöllinen taipumus sen kerääntymiseen. Itse oon jo pari vuotta pudotellut +/- 5-6 isoa per päivä eikä mun nähdäkseni ole vaikuttanut yhtään mihinkään haitallisesti (tukan putoamiseen tms.). Oon sitä mieltä että jos keltuaiset olisi koresteloli mielessä aidosti haitallisia niin olisin kuollut sydänkohtaukseen jo ensimmäisen kuukauden jälkeen :rock: .

Ps. ainoa oikea tapa on hulauttaa helttaan raakana - on se niin vaivatonta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom