Kananmunat raakana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AGR
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen joskus vetänyt kananmunia raakana. Mutta olisi kiva tietää pysyykö kananmunan koostumus saman, jos sen paistaa tai keittää siis onko siinä saman verran ravintoarvoja kuin kiinteänä vai raakana.

olen sitä mieltä että ihan samana se pysyy, tästä oli joskus juttua jossain, mut en muista misä, ainakin joku kauheesti huusi et ihan sama se on miten ne syö kun samanlaisesti ne vaikuttaa, siis proteiinia on saman verran ainakin.

kyllä noita munia pystyy ihan raakanakin vetään, se on vaan niin paljon helpompaa, niin ja yhellä jenkki sivulla oli sellasta juttua että kananmunat vaikuttais positiivisesti testosteronin määrään kropassa, voin kattoo sen linkin jos löydän viä

Kolesterolimyytti - no joo, tiedetäänhän tuo ruotsalainen. Purematta koko opusta niele...

On ollu kyllä pureskeskeltavaa tuossa opuksessa. Mutta summa summarum tuntuu olevan kuitenkin, ettei kolesterolista kannattaisi oikeasti NIIN paljon huolehtia kuin annetaan olettaa, ja että ruuan vaikutus kehon kolesteroliarvoihin tuntuu oikeasti olevan tosi vähäistä.

Munaa vaan naamaan. Ugh.

Avidiini tuskin ongelma, se on meinaan niiiiiiiiin tolkuton määrä raakaa munaa (yli 30% energiantarpeesta, jösses!) jotta laatta lentää takuulla jo kauan ennen kuin mitään haittaa ehtii syntyä.

Tarvitseeko sitä nyt sitten erikseen sanoa, jotta glykoproteiinit ovat eräänlaisia sokeri-proteiiniyhdisteitä... toinen heti mieleen tuleva vastaava on glukosamiini... väittääpi tässä satunnainen syömisen harrastaja.

Minulla on tapana niellä treenin jälkeen pari kananmunaa raakana. Huomaa kuinka nopeasti proteiini imeytyy ja keltuaisen kolesteroli vaikuttaa testosteronitasoihin nostavasti. Keittäminen tai paistaminen denaturoi proteiinin ja heikentää sen tehoa huomattavasti.

Varmasti veti! :D

2-3kk nyt tullu kiskottua tollaset 4-6 raakaa kananmunaa perpäivä. Aluks oli vähä taistelemista saada alas, nyt maistuu ihan pullataikinalta :)

Rikkoo pari munaa lasiin ja haarukal sekasin si hörppii alas. Hyvvöö on. En ole huomannut haitta vaikutuksia. Aamupalan ja iltapalan yhteydessä tulee nappailtuu ja en erottele keltuaista.

Joo olen vedelly, aika paljonki. Helppoa ja nopeeta safkaa ja alaski menee iha mukavasti. Tosin jos vetää vaikka 8 kerralla nii tulee aika pase olo :P

3 aamusin, 3 iltasin. Keltuaisineen. Enempää enää viitti kiskoo kolesterolin takii ja en jaksa rupee säätämää keltuaisten poiston kanssa.

Nyt uskalsin minäkin testata. Neljä valkuaista ja kaksi keltuaista lasiin, ja yhdellä huikalla lärviin. Meni yllättävän kivuttomasti. Vähän joutui vettä hörppäämään päälle, mutta mistään yökkäilyistä ei ollut tietoakaan.

Threadissa aikaisemmin mainittu muna-maito-vanilliinisokeri -härdelli tuli myös testattua. Oli aika neutraali. Ei hyvää eikä pahaa.
Itsekin tän threadin innoittamana ja proteiinin tarpeessa nykäsin ton muna-maito-vanilliinisokeri sekotuksen ja yllätyin positiivisesti.

Itse vedän kananmunaa aina raakana lasista juoden ja tykkään itse todella paljon. Nälkä lähtee nopeasti ja vaivattomasti pois, eikä tähän mennessä mitään ongelmia mahan kanssa ole ollut. 8 kananmunaa lasiin ja sen ku rykäsee nii päivä lähtee mukavasti käyntiin.

Joskus kyllä tulee huone olo ton satsin jälkeen jos juo liian nopeasti.

:offtopic:http://youtube.com/watch?v=gBQAordABrY tohon en silti vielä pysty :hyper: sairasta :dance:

Mä vedän kans raakana. 15 mahtuu sheikkeriin joten se on maksimimäärä mitä kerralla kiskonu. Keitetyissä on vaivana lisäks se erillinen kuorimisprosessi.

Bulkilla munavaahto, eli sokeria ja kananmunia vatkattuna on jumalten nektaria :kuola:

edit. ja siihen ylijäävään osaan kun heittää vielä vähän jauhoja niin kasassahan on täytekakkupohja tai kääretorttutaikina :D

Ite tykkäisi vetää kans noita iha raakana, mut niistähä voi tulla salmonella?

Ite tykkäisi vetää kans noita iha raakana, mut niistähä voi tulla salmonella?

Jos kaupasta ostat kananmunia, niin kovin suurta pelkoa asian suhteen ei ole. Tietääkseni laitoskanoissa ei salmonellaa esiinny kovinkaan paljoa, olikohan prosenttiosuudeltaan jotain promillen luokkaa kaikista kanoista?

nykyään tullu sekotettua pasta/jauheliha ruuan sekaan pari raakaa kananmunaa, eihän niitä enää jaksa edes keittää:D

Suositut

Back
Ylös Bottom