Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by warloc
Itse ainakin syön kananmunia 3-5 kpl päivässä ilman keltuaista..Turhaa kolesterolia & rasvaa
Itse valkuainen on noin 66% koko kananmunasta ja ravintoarvot seuraavat:
per 100g -->
Energia (kcal) 42.6 kcal
Proteiinit 9.8 g
Hiilihydraatti, imeytyvä 0.4 g
Kokonaisrasva 0.1 g RTL
+ muut hivenaineet ja mineraalit
:hmmm:
Originally posted by Tomi
Finelistä löytyy ihan kaikki. Ota huomioon että yksi munanvalkuainen painaa yleensä alle 100 grammaa, paitsi jos kyseessä on strutsin tai virtahevon muna.
Turre, luehan huolellisesti vielä kerran mun vastaus...Originally posted by turre101
Hmm.. sanoit tomi että yksi kananmunan valkuainen painaa yli 100g? Olenko ihan metsässä, kun olen elänyt uskossa että yksi kokonainen kananmuna _kuorineen_ painaa yleensä 60 - 75g väliltä? Näin paketeissa sanotaan. Eli valkuainen on varmaan aika lähellä 50g tai vähän alle.
Originally posted by turre101
Mites onnistuu munakkaan teko ilman keltuaisia (en ole kokeillut ikinä), tuleeko pahan makuinen tms.?
Oon tähän asti pitänyt keltuaiset mukana, niistä saa paljon energiaa ja rasvaa mulla niin vähän ruokavaliosa ettei haittaa.
Originally posted by Jay82
Hyvä tieto sinänsä, mutta kun eniten kiinnostaisi nimen omaan myös se valkuaisen paino..
Originally posted by Tomi
Turre, luehan huolellisesti vielä kerran mun vastaus...
Tossa on kaksi ongelmaa: raa'at kanamunat häiritsevät b-vitamiinin imeytymistä ja salmonellariski on olemassa. Lisäksi suoli ei tykkää hyvää, ainakaan mulla.Originally posted by Jack the ripped
5 kananmunan valkuaista raakana mukiin ja päälle 1 keltuainen ja sekaan vaikka tuoremehua, siinä hyvä paukku. Joka päivä lähtee...
Originally posted by meitsi
Tossa on kaksi ongelmaa: raa'at kanamunat häiritsevät b-vitamiinin imeytymistä ja salmonellariski on olemassa. Lisäksi suoli ei tykkää hyvää, ainakaan mulla.