Kampurajalka - muita?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Hulluhärkä1

Banned
Löytyykö muita kanssa treenajia joilla on kampurajalka?

Itsellä oli syntyessä vasen jalka kääntynyt, niin että varpaan päät osoitti melko pahasti sisäänpäin ja lääkäreiltä oli tullut tuomio, että tuskinpa kävelen koskaan normaalisti.
Onnekseni joku Kanadalainen silloin maailman parhaimpiin lukeutuva kirurgi leikkasi jalkani opetustyönä Suomalaisille kirurgeille ja melko hyvään kuntoon sai jalkani eli kävely onnistui ongelmitta.

Ensimmäisen kerran jalka rupesi vaivaamaan armeijassa, kun sulkeisia pidettäessä juostiin paljon rappusia edes takasin ja akilesjänne tulehtui niin, että meinasivat pistää kotiin paranemaan. Siihen en suostunut joten tipuin B-luokkaan ja suoritin muissa tehtävissä intin loppuun.

Mutta nyt sitten ihan asiaan -> eli miten te muut 'vamma'jalat treenaatte ylipäätänsä jalkoja?
Itse en ainakaan uskalla kyykätä laisinkaan, koska ottaa ikävästi juuri tuonne akilesjänteelle, pohkeiden treenaamisesta nyt puhumattakaan.

Mitä liikkeitä suosittelisitte etenki perseelle, pohkeille ja takareisille, niin että tulisi mahdollisimman vähän rasitusta akilesjänteelle?

Normaalia elämää tämä vaiva ei haittaa laisinkaan, paitsi släbäreillä näin kesällä ei tohdi kävellä yli 2 kilometriä ilman että jalka tulisi helvetin kipeäksi. Ja hiukan hävettää käyttää shortseja kun yläkroppa rupeaa olemaan melko isossa kunnossa mutta pohkeet varsinkin laahaa pahasti perässä.

Kaupassakin yritän yleensä ottaa eripari kengät, kun vasen jalka on 41-42 & oikea puolestaan 44 :D

Pahoittelut kirjoitusvirheistä, vaatii puhelimella vähän taitoa.

Moro!

Toi sun teksti kuulostaa kun mun suusta tulleelta!
Itsellä juuri sama homma eli vasen jalka oli taipunut voimakkaasti sisälleppäin. Jalka leikattii ensimmäisen kerran ollessani 2vk vanha ja uudestaa kun olin 7v.
Normi elämää ei haittaa juuri ollenkaa mutta juurikin tuo jalkojen reenaus hieman haastavaa koska kun polvet alkavat lähestyä 90asteen kulmaa ni vasen kantapää nousee ilmaan. Itse laitan yleensä salin pienimmän levypainon vasemmankantapään alle niin saa noita kyykkyjä tehtyä. Vasemman jalan lihaksisto on selvästi vähäisempi kuin oikeassa, varsinkin pohkeen osalta.

Ja sama homma tossa kenkien kanssa. Aina joutuu ostaa oikeen mukaan mukaan eli itelläki 44 ja sitte se kenkä vähän "lonksaa" vasemmassa kun on just sen noin 3 numeroa pienempi. Eihän toi alka aivan suorassa ole vieläkään vaikka kahdesti leikattu niin kävely ja juoksu on hieman "hauskan" näköistä. Itseäni tuo ei kyllä haittaa. Intissa haastetta mulle toi täyskäännös koska seistessä ei meinaa saada varpaita nousemaan että voisi pyörähtää käntäpään varassa. Muuten ei juuri ongelmia ja sain armeijan suoritettua ihan normaalisti. Toki nilkka kipeytyy normaalia helpommin muttei yleensä niin pahasta etteikö arkiaskareita saisi suoritettua.

Takareisille reidenkoukistuksia taljassa,koneella maaten/istuen.
Perseelle aasinpotkua vai mikä sen härvelin oikea nimi olikaan.
Pohkeita on lähes mahdoton reenata rasittamatta akillesjännettä, mutta kai sitä jollain pienellä pumppailulla voi tehdä?
Samoiten kuin kaikki muutkin jalkaliikkeet,otat täysillä reidenkoukistukset ja ojennukset ensin,jotka ei rasita akillesjännettä ja sitten teet kyykyt yms. viimeisinä liikkeinä tuntumatreeninä ?

Suositut

Back
Ylös Bottom