Kamppailulajivarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyvä hyvä, hienolta kuulostaa. Eiköhän nuo säärisuojat lähde nyt testiin vanhojen tilalle. Vanhoilla alkaa olla enään lähinnä symbolista arvoa :D ootko muuten kuinka pitkä jätkä behemont?

JanneM:lle kiitokset myös vastauksesta!

182 löytyy mittaa.

Ja joo, noi on kyllä helvetin hyvät sparraamiseen noi vaparihanskat, alasviennit ja lukotuksetkin sujuu ongelmitta.

Onko kenelläkään kokemusta Shock Doctor alasuojista. Sopivatko vapariin?
Mulla on nämä alasuojat ja ovat ihan pirun hyvät. Käytän näitä itse BJJ-harrastuksissa, mutta soppii myös vapariin erinomaisesti. Oon huomannut että monilla UFC-ottelijoilla on myös nämä käytössä. Kevyet ja mukavat!

182 löytyy mittaa.

Ja joo, noi on kyllä helvetin hyvät sparraamiseen noi vaparihanskat, alasviennit ja lukotuksetkin sujuu ongelmitta.

Ne CGGA-2 vapaaotteluhanskat on tarkoituksella paksut, että niillä olisi turvallista sparrata. Aikalailla nuo hanskat on tehty vapaaottelijoiden palautteiden perusteella. Suurimpana apuna on ollut juuri JanneM.

Tulevaisuudessa tulee myös niin sanottuja ammattilaisvapaaotteluhanskoja, jotka on myös tehty muun muassa GB Gymin hurjien avustuksella. Niissä on sitten luonnollisesti tuo toppauskin ohuempi ja peukalosuoja "revitty" kokonaan veke.

En lyötänyt parempaa kuva, mutta tässä Räsänen hanskoja esittelee. ;)

rasanen.png

CSG-3 säärisuojissa tosiaan takaremmi on kireä. Sinänsä sillä ei ole ollut merkitystä, kunhan ne jalkaan saa. Remmi kyllä löystyy sitten "sopvaksi" käytössä. Lisäksi kuten JanneM mainitsi remmiä on kyllä nyt löysytetty, koska tiukasta remmistä ei sinänsä ole oikein mitään hyötyä.

Nyrkkeilyhanskoissa taas uusin malli on CBG-4, jossa on parannettu edellisiin malleihin nahkaa ja itse hanskan istuvuutta. Nyrkkeilyhanskoissa on solukumipehmuste, jonka takia on turvallista sparrata pienemmilläkin hanskoilla.

Nyt on tullut pari kertaa testailtua omia Crestin kamppeita.
Ja kyllä Crestin kamppeet löysi tilat mun treenikassista!
Nyt oon testannut nyrkkeilyhanskat CBG-3 ja vaparihanskat CGGA-2 +säärisyndit CSG-3.
Ja olen enemmän kuin tyytyväinen, mulla on ollut meilestäni ihan hyvät säärisyndit (merkkiä en viitsi sanoa), mutta noi crestit tuntui "imeytyvän" sääreen, mukailee todella hyvin ainakin minun jalkaa. Pystyi vetämään koko treenit korjailematta syndejä ja tarrat piti todella hyvin,aivan loistavaa. Enkä huomannut mitään moittimista "takaremmissä". Ja mitä vaparihanskoihin tulee, niin noillahan oikeasti uskaltaa sparrata. Tämä on mielestäni ollut ongelma varsinkin amatööreillä kun ilmeisesti sparrataan loppuun asti nyrkkeilyhanskoilla ja sitten vasta matsissa vedetään käteen pienet patakintaat. Nyrkkeilyhanskat myös todella asialliset, 10oz hankoillakin uskalsi kaveria lyödä. Nämä on siis vain minun mielipiteitä, eikä tämä ole mikään maksettu Crestin mainos 8)

Olisko kellään kertoa kokemuksia noista paini "legginseistä"? Olisi harkinnassa sellaisten hankkiminen, ellei nyt ihan turhaa hifistelyä ole...

Olisko kellään kertoa kokemuksia noista paini "legginseistä"? Olisi harkinnassa sellaisten hankkiminen, ellei nyt ihan turhaa hifistelyä ole...

Itellä käytössä underarmourin trikoot, ja on kyl hyvät! Välillä kun alusta vaihtelee(joskus lukkopainia ihan painimolskilla) ni säästyy palovammoilta. Auttaa itellä myös lämpöjen ottoon, voin suositella!

Joo kyllä minäkin suosittelen. Itellä on Scramblen trikoot ja kyllä polvet kiittää. Vaparissa auttaa kyllä palovammoilta

Nyrkkeilijältä kysymys vaparijätkille. Ihmettelen vähän että eikö noilla vapari sparrailuhanskoilla tule pystyssä paljon vahinkoja aikaan kun peukalo on niin irrallaan :/ nyrkkeilyhanskoissa nykyään kiinni niin ettei pääse peukalo mihinkää heilumaan mutta silti näkee sillon tällöin kun vanhemman mallisella hanskalla tulee vahingossa peukaloa silmään sparrailuissa. Kiinnostais aloittaa vapaaottelu ens vuoden sm kisojen jälkeen kun muutan helsinkiin jossa lajia voi harrastaakkin ja tuli vain mieleen moinen kun kävin uusia hanskoja ostelemassa ja vilkuilin kiinnostuneena niitä vaparihanskoja siinä vieressä.

Nyrkkeilijältä kysymys vaparijätkille. Ihmettelen vähän että eikö noilla vapari sparrailuhanskoilla tule pystyssä paljon vahinkoja aikaan kun peukalo on niin irrallaan :/ nyrkkeilyhanskoissa nykyään kiinni niin ettei pääse peukalo mihinkää heilumaan mutta silti näkee sillon tällöin kun vanhemman mallisella hanskalla tulee vahingossa peukaloa silmään sparrailuissa. Kiinnostais aloittaa vapaaottelu ens vuoden sm kisojen jälkeen kun muutan helsinkiin jossa lajia voi harrastaakkin ja tuli vain mieleen moinen kun kävin uusia hanskoja ostelemassa ja vilkuilin kiinnostuneena niitä vaparihanskoja siinä vieressä.

Äkkiseltään en muista että kovinkaan monta peukalovammaa olis tullut vaparihanskoilla sparratessa. Nyrkin asento on tiukempi vaparihanskoissa kun ne on paljon pienemmät. EHkä tämän takia se peukalo pysyy hyvin piilossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt olis hyvä tilaisuus ostaa noi under armourin urheilutrikoot, mutta mietityttää että Kestävätkö nämä oikeasti tatamilla rymyämisen?

Eipä ne kestä, pointti on just se että ne on ne pöksyt jotka kuluu, eikä sun polvinahka.
Eli siis pidemmällä aikavälillä rupee ohenemaan polven kohdalta se materiaali. Itellä käytössä under armourit ja suosittelen silti kovasti. Ja kuten edellä todettiin- polvet kiittää!

Eipä ne kestä, pointti on just se että ne on ne pöksyt jotka kuluu, eikä sun polvinahka.
Eli siis pidemmällä aikavälillä rupee ohenemaan polven kohdalta se materiaali. Itellä käytössä under armourit ja suosittelen silti kovasti. Ja kuten edellä todettiin- polvet kiittää!
Sitä vielä kysyisin, että onko cold vai heatgearit käytössä?

Osaisko joku suositella jotain korvasuojia vapariin/subbariin? Mielellään joku kauppa mistä voisi käydä itse kokeilemassa/ hakemassa ne koska haluaisin sovittaa oikean koon. Tai tiiä sitten miten noi menee noissa korvasuojissa, ikinä ite koskenukkaan tuommoisiin :) Helsingissä/ pk- seudulla. UFS:ää kelasin, mutta siellä ei ainakaan nettikaupassa ollut korvasuojia.

Back
Ylös Bottom