Kamppailulajien uutislinkit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin kauan kun häkissä ei raiskata lapsia ni tehkööt mitä lystää. Ihan niinkuin itse yläpuolella kirjoitit. Kamppailijat ja varsinkin vaparimiehet harvoin on mitään kiiltokuvapoikia. Jossei se kelpaa ni katso mäkihyppyä. Ainii onhan sieläkin naistenhakkaajia. Laita telkkari kiinni ja somet säppiin.
Nimimerkkisi olet kyllä harvinaisen osuvasti osannut valita.
 

View: https://www.instagram.com/p/ClrrrBtJBnu/?igshid=YmMyMTA2M2Y=


Erikoista että tästä keissistä tuli näin iso haloo, mutta Dillashaw pääsi kuin koira veräjästä.

Krausen koutsattava Minner rikkoi siis polvensa ensimmäisellä minuutilla, mutta todennäköisesti tuli otteluun jo rikkinäisellä polvella. Ottelua oli betsattu isolla rahalla viime hetkillä ja jotkut vedonlyönti kioskit vetivät herneen nenään.

Minner oli kuitenkin helvetisti pienemmän profiilin matsissa kuin TJ. Onko Dillashawilla vain enemmän nimeä ja kulmassa oli hieman tunnetumpi Duane Ludwig, niin homma katsotaan läpi sormien?

Edit

View: https://www.instagram.com/p/CloqFyPJ7_H/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
 

View: https://www.instagram.com/p/ClrrrBtJBnu/?igshid=YmMyMTA2M2Y=


Erikoista että tästä keissistä tuli näin iso haloo, mutta Dillashaw pääsi kuin koira veräjästä.

Krausen koutsattava Minner rikkoi siis polvensa ensimmäisellä minuutilla, mutta todennäköisesti tuli otteluun jo rikkinäisellä polvella. Ottelua oli betsattu isolla rahalla viime hetkillä ja jotkut vedonlyönti kioskit vetivät herneen nenään.

Minner oli kuitenkin helvetisti pienemmän profiilin matsissa kuin TJ. Onko Dillashawilla vain enemmän nimeä ja kulmassa oli hieman tunnetumpi Duane Ludwig, niin homma katsotaan läpi sormien?

Edit

View: https://www.instagram.com/p/CloqFyPJ7_H/?igshid=YmMyMTA2M2Y=


Dillashawn tapauksessa ei ollut epäilyttävää vedonlyöntiä, tai sellaisesta ei ainakaan olla uutisoitu. Minnerin kohdalla oli tuntia ennen ottelua tullut useita satojen tuhansien vetoja sisään jonka takia asiaa alettiin tutkimaan. Ilmeisesti Krause löi itse vetoa välikäsien kautta valmennettavaansa vastaan kun tiesi tämän varmasti häviävän jo tiedossa olevan loukkaantumisen takia. Krause harrasti siis sisäpiirikauppaa ja oli muitakin kehottanut lyömään saman vedon. Aikamoinen veijari. Krausella oli maksullinen vedonlyönti vihjepalvelu jolla teki muutenkin rahaa MMAta veikkaamalla ja myymällä vihjeitään.

Ei mikään ihme että UFC ei halua olla missään tekemisessä Krausen kanssa. Nyt jo muutama Kanadan provinssi kieltänyt UFC kohteet vedonlyönnistä, ja UFClla on vedonlyöntitoimistoja isoimpina sponsoreina. Jos muut maat seuraa Kanadan esimerkkiä, voi UFC menettää satojen miljoonien sponsorirahat kun UFC todetaan liian epäilyttäväksi liigaksi vedonlyöntiin ja sponsorit vetäytyvät.
 
Toi on vähän häilyvä raja noiden betsaus tippien kanssa. Lähes jokainen podcastia pyörittävä alan sisältä harrastaa niitä. Esimerkkinä big john ja josh thompson. Antavat tipsejä ihan omassa ohjelma osiossaan niin valmennettavistaan kuin "omassa" organisaatiossa oteltavien matsien tuloksista. En sinänsä näe mitään väärää siinä, että ammattilainen lajin sisältä antaa vinkkejä. Ehkä se raja pitäisi vetää kokonaisiin eventteihin joissa omat ottelijat ottelee. Käytävillä voi kuitenkin nähdä ja kuulla yhtä sun toista. Käsittääkseni tätä Krausin osallisuutta ei olla pystytty todistamaan?

Ymmärrän kyllä hyvin miksi tästä tehtiin esimerkki ja mikä tässä on ongelmana, mutta sitä en ymmärrä miten tj pääsi kuin koira veräjästä, vielä myöntäen, että kertoi etukäteen asiasta esimerkiksi Goddardille. Ei varmasti ollut ainoa jolle kertoi, vaan tj:n lähipiiristä ja campista varmasti tiesi moni.
 
Minua hämmentää tässä se, että asiaan ei ole puututtu aiemmin, vaikka Krausen bisnekset ovat olleet tiedossa pitkään ihan julkisesti.
Miksei joku lajin sisältä saisi rahastaa, jos joku haluaa tipseistä maksaa? Eikö Jaakko saisi kertoa ylilyönti podcastissaan vedonlyönti tipsejä UFC eventtiin? Vaiko cage warriorsiin kun Allu ottelee siellä? Vai meneekö siinä raja, että Jaakko alkaa ottamaan rahaa niistä tipseistä?
 
Eihän vetovihjeiden antamisessa rahaa vastaan nyt mitään väärää ole, mutta jos antaa tipsejä oman valmiiksi loukkaantuneen valmennettavansa tulevasta tappiosta ja tieto leviää niin paljon, että vedonlyöntiyhtiöt tekevät tappiota ja tottakai huomaavat poikkevan rahaliikenteen, niin seuraamuksia tulee.

UFC ei riskeeraa enää noin tyhmän jätkän kanssa leikkimällä, vaan pitää huolen ettei vastaava toistu. En ihmettelisi vaikka Krause saisi kakkua.
 
Eihän vetovihjeiden antamisessa rahaa vastaan nyt mitään väärää ole, mutta jos antaa tipsejä oman valmiiksi loukkaantuneen valmennettavansa tulevasta tappiosta

Vastasin siis vain tähän
Minua hämmentää tässä se, että asiaan ei ole puututtu aiemmin, vaikka Krausen bisnekset ovat olleet tiedossa pitkään ihan julkisesti.

Eihän krausin betsi vihjeet ole julkisen tiedon mukaan aiemmin koskeneet omia ottelijoita. Eikä varsinkaan näin selkeän "inside traden" tipsiä. Tottakai tässä viimeisimmässä keississä on selvää, että kraus potkitaan mahdollisimman kauas koko organisaatiosta, jotta jonkinlainen uskottavuus säilyy. Miehestä tehdään vielä varoittava esimerkki, jottei tämä toistu koskaan. Andy taas oli sitä mieltä, ettei krausin betsi tipsejä olisi pitänyt hyväksyä alkuunkaan, joka on mielestäni melko erikoista.
 
Tuo Krausen betsauskuvio toimii ilmeisesti siis niin, että asiakkaat antavat Krauselle tunnuksensa käyttöönsä ja Krause hoitaa kaiken käytännön toiminnan ilman että mitään varsinaista informaatiota jaetaan sen kummemmin. Krause ottaa sitten siivun mahdollisista voitoista. Tämähän on tietty aivan älyttömän epäilyttävän oloista toimintaa, mutta toisaalta myös tekee todella hankalaksi todistaa varsinaisesti mitään rikollista.

Minä kyllä itse odotan ensin että mitä tutkinnat toteavat, koska Krause on sen verran fiksun oloinen tyyppi että vaikea kuvitella hänen ryhtyvän aivan tällaiseen toimintaan mitä nyt on retosteltu jo ihan faktana melko monen toimesta. Siitäkin syystä jo, että jenkeissähän tällaiset sisäpiirin petkutukset vedonlyöntiasioissa ovat liittovaltion rikos jonka seuraamuksena on lähes poikkeuksetta vankeustuomio ja oletan Krausen olevan ihan tietoinen tästä. Tämä ei siis ole mikään pelkkä UFC:n tai komissioiden sanktioima asia josta seuraa jotain kieltoja ja sakkoja. En jotenkin halua uskoa että Krause olisi niin tyhmä, että näin pienellä rahalla riskeeraa niin paljon. Isä opetti aina minulle että älä munaa itseäsi liian halvalla, tämä tuntuu juuri sellaiselta.

Haluaisin uskoa että Minner on tähän vedonlyöntiasiaan syytön ja että tieto vammasta on vain päässyt leviämään vääriin käsiin, mutta tuo Minnerin toiminta itse ottelussa herättää niin paljon kysymyksiä ja epäilyksiä. Sen sijaan että Minner koettaisi pelata vammansa ympäri tai suojella tuota ongelmakohtaa, hän potkaisee kyseisellä jalalla, ja tekee sen toistuvasti siitä huolimatta että naamastakin jo näkee että nyt sattuu ja vaivaa pahasti. En keksi oikein mitään järkevää selitystä tuolle muuta kuin että mielessä on saada matsi loppumaan tietyssä ajassa ja tietyllä tavalla.

Edit. Olin itse vielä pistänyt hupivetona kympin kiinni Minnerin subivoitolle kun kaverilla niitä kuitenkin paljon oli tilillään. Ihmettelin matsin kulkua aivan helvetisti jo livenä katsoessa, etenkin tuota että kaveri potkaisee ja selvästi sattuu, ja hetkeä myöhemmin lataa melkein identtisen potkun, jonka jälkeen sitten koko homma alkaakin valua kasaan.
 
Sen mitä SUEK:n koulutuksista muistan, niin kyllä niissä ainakin suhtauduttiin yksiselitteisen negatiivisesti kaikenlaiseen vedonlyöntiin, missä on viitettäkään siitä, että voisi olla jonkinlaista sisäpiirikytköstä. Aivan sama, oletko matsissa ottelija, valmentaja, promoottori tai toimitsija, niin et saa osallistua vedonlyöntiin siitä.
 
Aspinall vs Sergei olis jees
 
Hewarit ei tee kyllä palvelusta itselleen. Muutenkin melko meeh koko divari ja sitten vatvotaan saadaanko ngannou häkkiin, saadaanko jones häkkiin, kiinnostaako stipeä jne. Dana vois heittää koko divarin junan alle, repiä koko rankingit ja ilmottaa, että 2023 pidetään 12 miehen hw turnaus ottakaa tai jättäkää. Gane ja aspinall jotenki kiinnostavia, mutta muuten ei kyllä nappaa pätkääkään koko painoluokka.
 
Hewarit ei tee kyllä palvelusta itselleen. Muutenkin melko meeh koko divari ja sitten vatvotaan saadaanko ngannou häkkiin, saadaanko jones häkkiin, kiinnostaako stipeä jne. Dana vois heittää koko divarin junan alle, repiä koko rankingit ja ilmottaa, että 2023 pidetään 12 miehen hw turnaus ottakaa tai jättäkää. Gane ja aspinall jotenki kiinnostavia, mutta muuten ei kyllä nappaa pätkääkään koko painoluokka.
Ei mahdu edes Pavlovich tuohon kiinnostavien listalle?
Itse näkisin, että HW on ihan kohtuullisen kiinnostavassa tilanteessa, kunhan nyt saataisiin vaan vyöottelut taas käyntiin.
 
Ei mahdu edes Pavlovich tuohon kiinnostavien listalle?
Itse näkisin, että HW on ihan kohtuullisen kiinnostavassa tilanteessa, kunhan nyt saataisiin vaan vyöottelut taas käyntiin.
Viimeisin Tuivasaa vastaan oli viihdyttävä repäsy. Veikkaan että tie tyssää kuitenkin kun vastaan tulee paremmin liikkuva gane tai aspinall.
 
Miten tuommoinen 12 miehen turnaus käytännössä tehtäisiin? Rankingin 4 kovinta vapaa-arvalla? Ja miksi juuri 12 olisi hyvä eikä 8 tai 16?
No 16 olis fiksummin jaollinen suoraan brackettiin. Kunhan heitin numeron. Tuolla pitäs nyt saada liikettä aikaan ja isosti.
 
Hewarit ei tee kyllä palvelusta itselleen. Muutenkin melko meeh koko divari ja sitten vatvotaan saadaanko ngannou häkkiin, saadaanko jones häkkiin, kiinnostaako stipeä jne. Dana vois heittää koko divarin junan alle, repiä koko rankingit ja ilmottaa, että 2023 pidetään 12 miehen hw turnaus ottakaa tai jättäkää. Gane ja aspinall jotenki kiinnostavia, mutta muuten ei kyllä nappaa pätkääkään koko painoluokka.
Mulle ei kyllä jotenkin mahdu aivoon että joku asettuu näissäkin asioissa ennemmin organisaation kuin ottelijoiden puolelle, jotka haluaa vain kunnollisen korvauksen lyhyestä urastaan jolla voi saada helposti loppuelämän kestäviä vammoja ja aivovaurioita. Ilmeisesti kaikki hewarit on sulle velkaa viihdyttävämpiä matseja pienemmällä korvauksella tai jotain.

En tosin muista oikein mitään muutenkaan mistä olisin ollut samaa mieltä sun kanssa.

t. Ukrainan lippu
 
Back
Ylös Bottom