Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Osaako joku suomeks mulle selittää mikä tää staph injection oikee on? Oon monella ottelijalla lukenu ton olevan, esim. Diego Sanchezilla ja big Nogilla. Molemmilla meni se matsi päin persettä.

Oon yrittäny kattoa enkun wikipediasta, mut enhän mä tollasta selitystä tajua :D

Osaako joku suomeks mulle selittää mikä tää staph injection oikee on? Oon monella ottelijalla lukenu ton olevan, esim. Diego Sanchezilla ja big Nogilla. Molemmilla meni se matsi päin persettä.

Oon yrittäny kattoa enkun wikipediasta, mut enhän mä tollasta selitystä tajua :D

Bakteeri aiheuttaa erilaisia infektioita lievistä ihoinfektioista aina hengenvaarallisiin tauteihin, kuten keuhkokuumeeseen, endokardiittiin, bakteremiaan ja osteomyeliittiin. Staphylococcus aureus voi lisääntyä ja tuottaa myrkkyä suurella lämpötila- ja pH-alueella.

Bakteeri aiheuttaa erilaisia infektioita lievistä ihoinfektioista aina hengenvaarallisiin tauteihin, kuten keuhkokuumeeseen, endokardiittiin, bakteremiaan ja osteomyeliittiin. Staphylococcus aureus voi lisääntyä ja tuottaa myrkkyä suurella lämpötila- ja pH-alueella.

Oorait, tänks.

Uh... Kiva pala puuttuu.

Lisää söpöjä kuvia aiheesta löytyy kun laittaa googlen kuvahakuun vaikkapa "mrsa".

Äskösen jälkeen en halua edes yrittää.

Itel oli toi stafylokokki ja toi sisäreisi-pers-mulkkualue oli ku siel ois räjähtäny dynamiitti.Ihan ruvella ja perkeleen kipee.

Mulla oli leuassa lievä tollanen, mutta ku hommasin lääkekuurin ni lähti äkkiä..

Noi stafylokokki-infektiot on aika yleisiä. Muistaakseni n.30% väestöstä kantaa staphylococcus aureusta. Hankalampi on sit tää sairaalabakteerinakin kunnostautunut MRSA, joka on muuten sama bakteeri, mutta antibiooteille resistentti.
No joo, meni vähän offtopiciks.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Noi stafylokokki-infektiot on aika yleisiä. Muistaakseni n.30% väestöstä kantaa staphylococcus aureusta. Hankalampi on sit tää sairaalabakteerinakin kunnostautunut MRSA, joka on muuten sama bakteeri, mutta antibiooteille resistentti.
No joo, meni vähän offtopiciks.
jep jep noita stafylokokkeja on monella elimistössä ja niin kauan kuin vastustuskyky ja normaali floora on kunnossa ei ne pääse tekemään pahojaan

jep jep noita stafylokokkeja on monella elimistössä ja niin kauan kuin vastustuskyky ja normaali floora on kunnossa ei ne pääse tekemään pahojaan
En jaksa googeletella tms enempää eli kysynki suoraan että kuinka sitä sitten esiintyy näillä loppuun viritetyillä ottelijoilla?

En jaksa googeletella tms enempää eli kysynki suoraan että kuinka sitä sitten esiintyy näillä loppuun viritetyillä ottelijoilla?

No totta ihmeessä se tarttuu juuri sen takia, kun vastustuskyky on heikentynyt kovan treenauksen takia. Onhan se ihan normaalia, että kisojen lähellä tulee flunssaa jne. Tämän huomaa jo hiihtokisauutisista kun melkein kaikki hiihtäjät ovat enemmän tai vähemmän flunssassa arvokisojen aikaan. Ehän se sattumaa voi olla.

Ammattilaiset treenaa paljon ja kun pyörii vaikka tatamilla, ihoon tulee monesti palovammoja ja muita naarmuja.
Kun ihon pinta rikkoutuu, bakteerit pääsevät haavaan ja aiheuttavat tulehduksen. Ja koska kukaan ammattilainen tuskin lopettaa treenaustaan pieneen nirhaumaan ja menee pesemään haavaa, bakteerit pääsevät haavaan paremmin siitä lähteestä, mistä ne sinne alun perinkin tulivat, treenikaverista, tatamista jne.

Juu lähinnä mietin tuota miten hyväkuntoinen urheilija saa infektion joka esiintyy lähinnä lapsilla ja mummoilla, mutta Andy sen selventikin jo. Kova treeni vie vastustuskyvyn.

Niin tärkein elinhän se iho on immuunipuolustuksessa plus tuo kovan reenin aiheuttama stressi elimistölle. Tarttuu kyllä vaikkei ois nollattu sitä immuunipuolustusta liialla rasituksella kun muhjuttaa toista vasten hikisissä ja lämpimissä olosuhteissa.

Jos salilla on liikkeellä märkärupea ja tulee haavoja ihoon kannattaa niihin laittaa reenin jälkeen bacibact-voidetta joka on käsikauppatavaraa. Jos taas sientä liikkeellä niin lamisilia. Märkärupea ei kannata päästää hautuumaan vaan hoitaa heti pois itellään se ei oikeen katoa.

Mitäs southpaw meinaa? Eli jos esim. joku ottelija on ns. southpaw ottelija..?

Back
Ylös Bottom