Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä tuossa nenän ja suun tukkimisessa on ongelma? Sehän on vapaaottelun säännöissä sallittu tekniikka ja jos sillä saa etua tilanteeseen, niin miksi sitä ei saisi tehdä?

Andy se vastaa niinku vanha kunnon robotti :D

Ei sillä, että olisit väärässä.

Mikä tuossa nenän ja suun tukkimisessa on ongelma? Sehän on vapaaottelun säännöissä sallittu tekniikka ja jos sillä saa etua tilanteeseen, niin miksi sitä ei saisi tehdä?

Ei sinänsä mikään, onhan se joo sallittua mutta omasta mielestä tuommonen on vähän treeneihin sopimaton temppu. Itse ehkä mieluummin yrittäisin ohittaa kaveria tai jotain :D

Toi suun tukkiminenhan on ihan hyvä temppu jos on päässyt selkään.:)

Joo on siinä ainakin yllätysmomentti että mitä vittua toi nyt. Tosin pitäis ne sieraimetkin vielä saada tukittua eikä taida muutama sekunti riittää.

En tosiaan oikein näe miksi noita "likaisia temppuja" paheksutaan tai miksi niitä edes esitetään likaisina temppuina, jos ne ovat säännöissä sallittuja. Jos ne aiheuttavat ongelmia, niin varmaan se oikea tapa olisi treenata niitä vastaan puolustautumista sen sijaan että valittaa asiasta. Vai meinasitko matsissakin alkaa valittamaan vastustajalle, että tämä ei ottele reilusti? Sääntöjen rikkominen sparrissa on tietysti eri asia ja on muutamia tekniikoita (esim. polvi päähän) joita ei voi treenata turvallisesti, mutta joku nenän tukkiminen ei kai kuulu näihin.

XHANG: Annatko minun lyödä sinua superman punchilla vaparin päähän?

Mutta siis onhan tuo käsien painaminen suun ja nenän tielle täysin sallittua amatöörivaparissa? Joudun nolona kysymään, vaikka jonkin verran tullut oteltuakin. Yhdessä ottelussani vain tuota tein ja vaikka ottelun aikana ei tähän kehätuomari puuttunut niin yksi pistetuomareista tokaisi minulle matsin jälkeen tämän olleen kiellettyä, ja se tuli minulle täytenä yllätyksenä, enkä asiasta mainintaa löytänyt säännöistä. Eli miten se nyt on? :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen kauan ollut kiinnostunut kamppailulajeista, ja varsinkin thainyrkkeily(muay thai) alkanut kiinnostaa paljonkin. Huono juttu vaan on se, että lähimmät salit on niin kaukana ettei ole varaa/aikaa käydä useasti viikossa. Olen kuitenkin muuttamassa parin vuoden sisällä suurempaan kaupunkiin, jolloin tämä siis onnistuu. Itse kysymys on, onko mahdollista oppia joitain peruspotkuja/lyöntejä kotona esim. youtuben avulla? Tietenkään sparrausta/itse ottelemista siinä ei opi, mutta että oppisi joten kuten nuo tekniikat ainakin, ja ehkä tottuisi potkimaan säkkiä jne. Löysin tähän esimerkiksi yhden hyvän videon, jossa "opetetaan" paremmin kuin useimmissa joissa vain nopeasti potkaistaan muutaman kerran ja oletetaan porukan siitä oppivan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Siinä tulee yleensä se ongelma, että kun niitä opetellaan itse, niin ne opetellaan väärin. Ja kun on jotain opeteltu väärin niin siihen oikein tekemiseen vaaditaan jo opitun asian poiskitkeminen, jolloin asiat vaikenee huomattavasti vs siihen että joku opettaisi ne asiat alusta-alkaen oikein. En kyllä lähtis youtubevideoilla opettelemaan minkään lajin alkeita. Edistyneemmille toki löytyy hyviä juttuja.

Thonglong
Joo on siinä ainakin yllätysmomentti että mitä vittua toi nyt. Tosin pitäis ne sieraimetkin vielä saada tukittua eikä taida muutama sekunti riittää.

Väsyneenä ja juuri kun olet vetämässä happea keuhkoihin niin tuntuu aika ikävälle. Silloin kyllä helposti unohtuu se "oikean" kuristuksen puolustus hetkeksi.

Miks kukaan käyttää Superman punchia/jabia?? Ihan vitun vammasen näköstä eikä tee mitään damaa. Näyttää joltain WWE liikeeltä.

Please.

tumblr_magqc2KPlG1rg8g1xo1_400.gif

2i78e84.gif

JamesIrvin_HoustonAlexander_supermanpunch.gif

2109270-SupermanPunch.gif

Semmoinen kysymys, että haittaako jos etu- ja keskisormien etunivelet osuvat aina ennen rystysiä lyönneissä? Olen aika vasta-alkaja näissä hommissa ja olen siinä käsityksessä, että rystysen pitäisi osua ensimmäisenä, tai ainakin niin että osumakohta tasoittuisi tuolle rystynen-etunivel välille. Minulla on kuitenkin keski- ja etusormen nivelet huomattavasti rystysiä edempänä kun laitan käteni nyrkkiin ja kerran on valmentajakin huomauttanut, että yrittää laittaa käsi nyrkkiin siten, että nivelet eivät olisi niin edessä. Tämä ei vain onnistu minulta. Ainoa keino millä saan rystyset osumaan ensimmäisenä on kääntää rannetta alaspäin.

Semmoinen kysymys, että haittaako jos etu- ja keskisormien etunivelet osuvat aina ennen rystysiä lyönneissä? Olen aika vasta-alkaja näissä hommissa ja olen siinä käsityksessä, että rystysen pitäisi osua ensimmäisenä, tai ainakin niin että osumakohta tasoittuisi tuolle rystynen-etunivel välille. Minulla on kuitenkin keski- ja etusormen nivelet huomattavasti rystysiä edempänä kun laitan käteni nyrkkiin ja kerran on valmentajakin huomauttanut, että yrittää laittaa käsi nyrkkiin siten, että nivelet eivät olisi niin edessä. Tämä ei vain onnistu minulta. Ainoa keino millä saan rystyset osumaan ensimmäisenä on kääntää rannetta alaspäin.

How To Punch WIth Power EsNews Boxing - YouTube

Mikä idea on täs pisteytyksessä (10-9, 10-8 jne.)?
Oon aina kelannu, ett 1-0 tai 2-0 jne. olis paljon selvempää ja myös jotenkin hienomman näköistä, kun kaveri vois voittaa esim. 7-0

Suositut

Back
Ylös Bottom