Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Millaset alushousut kannattaa laittaa shortsien alle? Mikä materiaali hengittää parhaiten ja siirtää kosteuden pois? Lajina siis thainyrkkeily vaikka tuskin tällä paljon väliä on.

Itse käytin vapaaottelussa ja lukkopainissa shortsejen alla bokseri mallisia uimahousuja. Eivät hanganneet niin paljoa kuin bokserit ja treenin jälkeen ne pystyi hyvin pesemään suihkussa käydässe salilla :D

Millaset alushousut kannattaa laittaa shortsien alle? Mikä materiaali hengittää parhaiten ja siirtää kosteuden pois? Lajina siis thainyrkkeily vaikka tuskin tällä paljon väliä on.
Esim. Under Armourin tai muun vastaavan tekniset pöksyt ovat hyviä.
Hieman ehkä hinnakkaita mutta maksavat itsensä kyllä ominaisuuksissa takaisin :)

Kysymys teille vapaaottelioille, siis nimenomaan ottelioille sekä amatööri että ammattilaiset. Kauan ootte treenannut vaparia että ootte ruvennu pärjäämään kehässä, ja onks teillä ollu jotain oheislajeja kuten bjj tai judo. Joo aika vaikee rupee sanoon näin henkilökohtasella tasolla mutta ois kiva saada edes pientä informaatiota että kuinka paljon aikaa se vaatii.. Oon ite 16v ja käyny vaparin peruskurssin, jatkokursille meen heti ku pääsen ja otan siihen oheen bjj ja lukkopaini. Judo kokemusta löytyy pari vuotta ku joskus aika junnuna kävin parissa kisoissa. Fyysinen kunto mulla on kohdillaan ja jopa vähä enemmän. Motivaatiota löytyy tällä hetkelle IHAN VITUSTI! :))

Kysymys teille vapaaottelioille, siis nimenomaan ottelioille sekä amatööri että ammattilaiset. Kauan ootte treenannut vaparia että ootte ruvennu pärjäämään kehässä, ja onks teillä ollu jotain oheislajeja kuten bjj tai judo. Joo aika vaikee rupee sanoon näin henkilökohtasella tasolla mutta ois kiva saada edes pientä informaatiota että kuinka paljon aikaa se vaatii.. Oon ite 16v ja käyny vaparin peruskurssin, jatkokursille meen heti ku pääsen ja otan siihen oheen bjj ja lukkopaini. Judo kokemusta löytyy pari vuotta ku joskus aika junnuna kävin parissa kisoissa. Fyysinen kunto mulla on kohdillaan ja jopa vähä enemmän. Motivaatiota löytyy tällä hetkelle IHAN VITUSTI! :))

Itse kävin peruskurssin ja treenasin jatkokurssilla n. 5kk sen jälkeen, ennen kuin ottelin ensimmäisen amatööriotteluni. Nyt reeniaikaa täynnä n. 9kk ja 3 ottelua kasassa. Kyllä sinne ottelemaan pääsee herkästi, ja kyllä valmentajasi sanovat jos ovat sitä mieltä että voit pärjätä. =)

Vau, onks toi vapaaottelu siis ihan suoraa alotettu vai oliks sulla siinä taustalla jotai muuta kamppailu lajii? Ootko muute voittanu noi kaikki 3 ? :)

Mulla nyt takana vaan 1 matsi ja oon tyttö, mutta vastaan silti :) Mä kävin viime syksynä (2010) peruskurssin jonka jälkeen lopetin koko homman ku en katsonut oppineeni ko.kurssilla mitään. Mulla ei siis minkäänlaista kamppailutaustaa. Elokuun lopussa aloin reenata BJJ:a ja thaikkua, sekä kerran viikossa vaparia + salit päälle. Reenikertoja kaikkiaan viikossa oli 8-11. Eka matsi oli nyt joulukuussa, joten aktiivista reenaamista ennen matsia on ollut reilu 3kk. Nyt täytyy pitää taukoa kun niskarangassa epäillään välilevyn pullistumaa. Vuoden vaihteen jälkeen ajatuksena on alkaa reenaamaan aktiivisemmin ihan vaparia ja sitten ottaa rinnalle pysty ja matto.

Vau, onks toi vapaaottelu siis ihan suoraa alotettu vai oliks sulla siinä taustalla jotai muuta kamppailu lajii? Ootko muute voittanu noi kaikki 3 ? :)

Ihan vapaaottelusta lähdettiin, ei muuta kamppailutaustaa. Tietty olin ihan ok kondiksessa aloittaessani kiitos salihommien. Ja en oo voittanut kaikkia, kaksi oon voittanu ja yks tasuri :)

ps. Aloitin itsekin siis 16 vuotiaana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Loukkaantuminen

meni olkapää rikki, en ole varma miten, mutta kuitenkin meni. Tein rullaavaa ukemia eteen ja vahingossa olkapää edellä. Kauhea rusahdus. Pystyn kuitenkin liikuttamaan kättä aika hyvin nyt viikon jälkeen. Kuinka kauan kestää että koko olkapää menee suht hyvään kuntoon?

meni olkapää rikki, en ole varma miten, mutta kuitenkin meni. Tein rullaavaa ukemia eteen ja vahingossa olkapää edellä. Kauhea rusahdus. Pystyn kuitenkin liikuttamaan kättä aika hyvin nyt viikon jälkeen. Kuinka kauan kestää että koko olkapää menee suht hyvään kuntoon?
Komppaan Andyä. Lääkäriin, jos se on viikonkin ollut jo kipeä niin kannattaisi mennä tarkistuttamaan se.

Aloitin 29- vuotiaana vapaaottelun :) nyrkkeilyä ja judoa on jonkin verran junnuvuosilta...Innostuin hommasta sen verran et reenikertoja tuli 5-7 kertaa viikossa!!! Vuoden reenaamisin jälkeen otin ekan matsin :D Nyt parin vuoden reenaamisen jälkeen on 10 matsii takana vaparissa...6 voittoo ja 4 tappioo taitaapi olla tän hetken saldo :) Bjj ja nyrkkeily on oheislajeina ollut vaparin lisäksi....

Heitetääs tänne "tyhmä kysymys". Mulla on siis bjj/lukkopaini peruskurssi käytynä pari vuotta sitten ja sen jälkeen vuoden päivät aktiivista reeniä. Sitten syntyi muksu ja aika/ jaksaminen ei riittäny reeneissä kulkemiseen kun oli tuon perheen lisäksi käytävä koulussa ja töissäkin. Ei tuo elämäntilanne nyt juuri höllemmäksi tässä ole muuttunut, mutta into nujuta syö miestä.

Oisko sellaisessa mitään järkeä, että kävisin ihan pelkissä lukkopainireeneissä ja jättäisin rättipainit muille (enemmälti lukkopaini kiinnostaa). Reenejä ei tulis kuin kaks viikkoon ja siihen punttia/aerobista ehtimisen mukaan. Kyllähän se tiedossa on, ettei tuossa mahdottomaa kehitystä pääse tapahtumaan, mutta kisaaminenkin kiinnostaisi. Eikä nyt ole mitään sm kisoja tähtäimessä, mutta ihan ns. kokemusmatkalaisena käydä koittaan. Päästääkö ne seurassa edes tällasta jannua esim vuoden sisään kisaamaan, jos lähden nyt reenaileen.

Heitetääs tänne "tyhmä kysymys". Mulla on siis bjj/lukkopaini peruskurssi käytynä pari vuotta sitten ja sen jälkeen vuoden päivät aktiivista reeniä. Sitten syntyi muksu ja aika/ jaksaminen ei riittäny reeneissä kulkemiseen kun oli tuon perheen lisäksi käytävä koulussa ja töissäkin. Ei tuo elämäntilanne nyt juuri höllemmäksi tässä ole muuttunut, mutta into nujuta syö miestä.

Oisko sellaisessa mitään järkeä, että kävisin ihan pelkissä lukkopainireeneissä ja jättäisin rättipainit muille (enemmälti lukkopaini kiinnostaa). Reenejä ei tulis kuin kaks viikkoon ja siihen punttia/aerobista ehtimisen mukaan. Kyllähän se tiedossa on, ettei tuossa mahdottomaa kehitystä pääse tapahtumaan, mutta kisaaminenkin kiinnostaisi. Eikä nyt ole mitään sm kisoja tähtäimessä, mutta ihan ns. kokemusmatkalaisena käydä koittaan. Päästääkö ne seurassa edes tällasta jannua esim vuoden sisään kisaamaan, jos lähden nyt reenaileen.

Miksipäs ei päästäisi? BJJ:ssä taikka lukkopainissa en ole kuullut, että jotain ei olisi päästetty kisoihin, päin vastoin. Lukkopainikisoissa taso vaihtelee mielestäni enemmän kuin BJJ-kisoissa. Kahdella treenikerralla /viikko ei varmaan ihmeitä saavuteta, mutta jos se ei sinua itseäsi haittaa, niin kisaamaan vaan.

Tosin suosittelisin kyllä lukkopainin rinnalle BJJ-treenejä aina, kun aikataulusi sallii.

Miksipäs ei päästäisi? BJJ:ssä taikka lukkopainissa en ole kuullut, että jotain ei olisi päästetty kisoihin, päin vastoin. Lukkopainikisoissa taso vaihtelee mielestäni enemmän kuin BJJ-kisoissa. Kahdella treenikerralla /viikko ei varmaan ihmeitä saavuteta, mutta jos se ei sinua itseäsi haittaa, niin kisaamaan vaan.

Tosin suosittelisin kyllä lukkopainin rinnalle BJJ-treenejä aina, kun aikataulusi sallii.

Henkilökohtaisesti en näe mitään järkeä nyhjätä pikku pyjamissa ja pellavavöissä, jos on tähtäimessä lukkopainikisat. Ja minun käsittääkseni räteillä normaalisti pyyhitään lattiaa...

Kahdella treenikerralla /viikko ei varmaan ihmeitä saavuteta, mutta jos se ei sinua itseäsi haittaa, niin kisaamaan vaan.

Kahdella lajitreenillä ja oikeilla oheistreeneillä voi saavuttaa paljonkin Suomen lukkopainiskenessä. Fysiikalla, toiminnallisuudella, kunnolla on myös suuri merkitys lukkopainissa ja mikäli rakentaa muut treenit hyvin lajitreenejä tukemaan, niin todellakin voi menestyä.

Juu punttireenit menee voimapainotteisesti pääliikkeinä kyykky, mave, penkki ja pystypunnerrus. Apuina riveä, leuanvetoa, kulmasoutua ym. Kuntopuoleen jonkuverran panostanu viimeaikoina, intervalleja pääasiassa ja kelkkaa lykin kun ehdin.

Olisi mielenkiintoa lähteä joko vapari tai thai nyrkkeilyn peruskurssille.. mietin vaan tuossa että mitä kaikkee varusteita peruskurssille tarvitsee? ja minkä verran saa laittaa rahaa? hammassuojat, ja perus nyrkkeilyvarusteet löytyy..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom