Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Lisäksi erona toki varustus. Ammattilaisilla ohuemmat rukkaset ja amatööreillä taas paksummat tumput. Lisäksi muistaakseni sukkamallin säärisuojat käytössä D-säännöillä otellessa. Luokathan meni niin, että ammatilaisilla A ja B, amatööreillä C ja D jos tätä ei vielä tiennyt.

Mistä kukkakaalikorvat johtuvat, en tiedä onko oikea paikka kysyä mutta liittyy osin kamppailulajeihin, painimiseen. Siis tiedän sen että ne alkavat muuttua jos on paininut kauan, mutta onko kenelläkään teoriaa/vahvistettua faktaa miksi näin tapahtuu, että korvat alkavat kääntyä sisäänpäin "kukkakaalimaiseksi"

Itse olen sitä miettinyt että kovin harva käyttää korvasuojia? Omalla salilla olen yhden nähnyt jolla nuo on.

Kyllähän nuo kukkikset ovat todella karut, kellään tietoa kuinka todennäköistä on että niitä ei tule jos iskun sattuessa veren tyhjentää?

Itse olen sitä miettinyt että kovin harva käyttää korvasuojia? Omalla salilla olen yhden nähnyt jolla nuo on.

Kyllähän nuo kukkikset ovat todella karut, kellään tietoa kuinka todennäköistä on että niitä ei tule jos iskun sattuessa veren tyhjentää?

67,48%:n todennäköisyydellä. Tyhjentää ja pitää painetta ja käyttää korvasuojia (tai mieluusti on painimatta/lyömättä jonkin aikaa), niin todennäköisyys kasvaa.

Tarkkaa infoa :P

Itse olen pariin kertaan noita suojia ajatellut, olisihan se varmaan järkevää.

Itsellä pari viikkoa sitten alkoi korva kipuilemaan yhdestä kohtaa. En tiedä johtuiko lyönnistä vaiko painissa tulleesta hankaumasta, mutta toi on nyt ollu hieman turvonneena. Pitääpä seurata tilannetta, jos toi "turpouma" jää tuollaiseksi, niin kyllä hommaan korvasuojat. Ei näytä yhtään hyvältä.

Kysymys 1: Mitä tapahtuisi jos GSP tai A.Silva asettuisivat raskaansarjan kärkinimiä vastaan. Olisiko mitään mahiksia vai ratkaiseeko koko ja voimaero homman?

Kysymys 2: Miten paljon vapaaottelun luonne muuttuisi jos puskeminen olisi sallittu?

Kysymys yksi: he taistelisivat ja joku häviäisi ja toinen voittaisi. Kyllä molemmat jässit sais ittensä 100kg suht helposti. Silvalle se on offi paino
Olisi kyllä hienoa jos gsp ja silva ottaisivat toisiaan vastaan sen kauan odotetun ottelun.
Kysymys kaksi: paljon murtuneita luita kasvoissa. pää on kova ja painava : /

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Minkälainen voimataso noin 85 kiloisella lukkopainijalla pitäisi olla, että olis voimiltaan keskitasoa. Esim kyykky veto ja penkki?

Riippuu täysin mistä tasosta puhutaan. Jos puhutaan maailman huipuista niin voimatasot lähentelee useilla varmaankin tätä tasoa: mave 2,5x kyykky 2x penkki 1,5x rive 1,5x omasta painosta. Tietysti ottelijan tyyli vaikuttaa tähän paljon, löytyy vahvempia ja huomattavasti heikompiakin ottelijoita.

Suomessa jos ajattelet itsesi kannalta niin pärjäät varmasti hyvin vaikka penkki olisi alle 100 ja kyykky&veto 120 luokkaa. Kyseessä on kuitenkin niin tekninen laji, että huomattavasti heikompi vastustaja voi hyvällä tekniikalla viedä vahvaakin jantteria, vaikka eihän siitä voimasta haittaa ole, kuhan pidät mielessä että lajitreenejä pitäisi olla vähintään 70% kokonaisharjoittelun määrästä.

Tuota nuin, nyt on päässy niin käymään että ois hirvee innostus alkaa judoa treenaan mutta kursseja alkaa vaan syksyllä niin miten voisin treenata siihen asti saman tyyppistä treeniä, ikäänkuin judokan koti treeniä? :) eikä onnistu kavereiden kanssakaan kun voi pyyhkiä lattiaa niillä miten haluaa. :lol2: Jos ois ees pieniä treeni vinkkejä miten saada voimaa heittoihin yms. Jotain räjähtävyys, koordinaatio juttuja kuten jotain sellasia mitä painijat pyörii päällään tai jotain, ei oikein osaa ite kuvitella mitä siinä tarvii kun ei ole niissä treeneissä käynyt.

Miten porukka on yhdistellyt kamppailulajia ja punttista? Nyt alkaa 3x viikossa bjj treenit niin aikaa salille ei oikeen jää kun kerran viikkoon.. Pitääkö tässä unohtaa kokonaan kehittyminen voimailun kannalta? Kerran viikkoon jos tekis esim mave, kyykky, penkki ja leuat. Onko mitään mahiksia
saada lisää voimaa vai onko toi tollasta treeniä, että koitetaan ylläpitää voimatasoja jotka pikkuhiljaa lähtevät kumminkin laskemaan päin?

Alko intissä kiinnostamaan kamppailulajit ku siellä tuli vähän painittua kavereitten kans.
En ole ikinä ollut mukana missään kamppailulajissa eli taso on melko huono teknillisesti, voiman puolesta pärjään kyllä ihan hyvin.
Oon nyt telkkarista seurannu paljon vapaaottelua ja se vaikuttaa mielenkiintoiselta lajilta, mutta pitäisikö olla vähän muuta taustaa ennen kuin siirtyy siihen jos pitää niin mikä olisi hyvä laji?

Miten porukka on yhdistellyt kamppailulajia ja punttista? Nyt alkaa 3x viikossa bjj treenit niin aikaa salille ei oikeen jää kun kerran viikkoon.. Pitääkö tässä unohtaa kokonaan kehittyminen voimailun kannalta? Kerran viikkoon jos tekis esim mave, kyykky, penkki ja leuat. Onko mitään mahiksia
saada lisää voimaa vai onko toi tollasta treeniä, että koitetaan ylläpitää voimatasoja jotka pikkuhiljaa lähtevät kumminkin laskemaan päin?

3x viikossa lajitreenit eikä ole mahdollisuus ottaa kuin yksi treeni lisää? Jos näin on, niin sitten suosittelen siihen yhteenkin treeniin lajitreeniä, jos ei BJJ:tä niin lukkopainia. Mikäli siis haluat joskus pärjätä BJJ:ssäkin.

Oon nyt telkkarista seurannu paljon vapaaottelua ja se vaikuttaa mielenkiintoiselta lajilta, mutta pitäisikö olla vähän muuta taustaa ennen kuin siirtyy siihen jos pitää niin mikä olisi hyvä laji?

Ei tarvitse olla. Vaparin peruskurssille vaan.

Ei nyt itellä oo varsinaista kokemusta, mutta mitä oon nuille alan harrastajille porissu niin toimii kuulemma että jos on tuo 3 reeniä niin sen reenin jälkeen punttia. :) Sanovat että ei häiritte laji reeniä ainakaan paljoa ja voimat kasvaa pikku hiljaa. :)

Itsellä lajitreenit 3-4x viikossa ja salilla käyn 2 kertaa viikossa. Eli treenit kun on ma, ke, pe (+su), niin puntti on tiistai ja torstai. Mahiksia todellakin on, ja ainakaan itsellä ei tunnu suureemmin vaikuttavan puntiin. Tietenkin kaikki jaksa eri tavalla, ja onhan tuo siinä mielessä raskasta että lähes joka päivä on reeniä mutta ei varmaan ongelma jos tykkää mistä tekee. Kyl mä yrittäisin saada sen toisenkin puntin sekaan tai sitten kotona reeniä, ostaa leuanvetotangon ja käsipainoja. Omalla painollakin voi kehitellä settiä.
Itse aloitin ilman mitään taustaa, ja hienosti sujuu sekä on erittäin mielenkiintoista. En tunne että olen aivan pihalla tekniikoita opetellessa, ainoastaan pystysparri oli niin uusi tilane että silmää ei siihen olen heti alussa ja iskuja tulee läpi :) Tuo tietenkin kehittyy ja sparrikaverin kanssa aina selvittää kuinka kovaa otetaan.

Ehdottomasti sinne vaan jos laji kiinnostaa!

Mistä vapariin vakuutus?

Soitin Pohjolaan ja sanoi että kannattaa liiton sivuilta katsoa vakuutusta koska Pohjolassa on sen verran kallis. En nyt liiton sivuja koluamalla löytänyt mainintaa, ja kun olen vakuutusasioita tutkinut netistä niin kaikki ehdottaa kysyä suoraan esim. Pohjolasta jne.

Hmn...?

Tuota nuin, nyt on päässy niin käymään että ois hirvee innostus alkaa judoa treenaan mutta kursseja alkaa vaan syksyllä niin miten voisin treenata siihen asti saman tyyppistä treeniä, ikäänkuin judokan koti treeniä? :) eikä onnistu kavereiden kanssakaan kun voi pyyhkiä lattiaa niillä miten haluaa. :lol2: Jos ois ees pieniä treeni vinkkejä miten saada voimaa heittoihin yms. Jotain räjähtävyys, koordinaatio juttuja kuten jotain sellasia mitä painijat pyörii päällään tai jotain, ei oikein osaa ite kuvitella mitä siinä tarvii kun ei ole niissä treeneissä käynyt.

Missäpäin asut ja tiedätkö koska paikallisen seuran peruskurssi on alkanut? Judossahan on yleensä aika pitkä peruskurssi ja kestää toukokuulle. Saattaisi siis olla vielä mahdollista osallistua myöhässä peruskursille jos vain otat seuraan yhteyttä ja kyselet.
Judossahan muutenkin reenataan ensimmäiset puoli vuotta pelkää ukemia. :D

Jos ei onnistu niin ihan perus lenkkeily + puntti sopii aika hyvin. Käsille voipi ainakin kerran kuussa vetää maitohapporeenin(svedberg). Ja jos itse judoa haluaa reenailla niin etsi netistä vaikka jotain perus taisabakeja eli judon liikkumista. Ja tosiaan kaikenmaailman kordinaatioliikkeitä tehdään lähes joka judo reeneissä. Eli kuperkeikkoja vaan veivaamaan. Hyvä liikkuvuus on myös plussaa. Helpottaa monia tekniikkoja.

Latest posts

Back
Ylös Bottom