kamppailulaji/massaohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Haluaisin, että joku valitsisi minulle parhaimman ohjelman noista mainituista. kerkiän salille 2-3 krt/viikko. Haluan siis sekä massaa, että räjähtävää voimaa mistä on hyötyä karatessa.

Mitä ohjelmaa suosittelette?(ei tarvitse painottaa esim. selkää ja jalkoja niin paljon, kuin käsiä/rintaa/vatsaa/niskaa)

eli ohjelma olisi tälläinen
MA: lepo
Ti:sali 1. päivä
KE:karate
TO:sali 2. päivä
pe:karate
La: sali (ehkä)
Su: karate

No massaa vähän hankala hankkia, ku karatessa hikoilet aerobisen muodossa, mutta sinuna kokeilisin jotain koko kroppa pari kertaa viikossa läpi (kahtena päivänä) raskaat perusliikkeet.

Mutta en ymmärrä missä vaiheessa kerkeet palautumaan.

En oikein osaa sanoa miten tulisi tarkalleen treenata punttia ja kamppailua kun ei ole vielä siitä kokemustakaan"syksyllä tosin alotan", mutta itse tekisin seuraavasti.

ma:punttis 1.päivä
ti:lepo
ke:ninja-treeni
to:punttis 2.päivä
pe:ninja-treeni
la:lepo
su:ninja-treeni

Mun mielestä se 3 kertaa viikossa punttia on aivan liikaa ja meinaa olla se 2 kertaakin, mutta jos ehtii palautumaan niin mikäs siinä.

puntti treenin tekisin seuraavanlaisesti.
puntti:

1.päivä
Penkki:8 toistoaX4 sarjaa + dippi 8X2 parin viikon välein.
pystypunnerrus: 8X3
takaolkapäät: 10X2
"maastaveto parin viikon välein tai siltä miltä tuntuu"

2.päivä.
kulmasoutu: 8X4 + joku selän apuliike 10X2 tai leuanveto.
pystysoutu: 8X3
vatsat: kokeile paljon kaikkia eri liikkeitä ja tee sitä mikä tuntuu parhaimmalle.
"kyykky 8X3 parin viikon välein tai siltä miltä tuntuu" .

tämä on nyt sitten tälläinen perus ohjelma mitä voi sitten muuttaa ihan miten tuntuu ,mutta kokeile!.

Originally posted by vauhti
En oikein osaa sanoa miten tulisi tarkalleen treenata punttia ja kamppailua kun ei ole vielä siitä kokemustakaan"syksyllä tosin alotan", mutta itse tekisin seuraavasti.

Sama homma, syksyllä pitää harkita, jatkaako myös kuntonyrkkeilyä, tosin 2 krt/vk.

"ma:punttis 1.päivä
ti:lepo
ke:ninja-treeni
to:punttis 2.päivä
pe:ninja-treeni
la:lepo
su:ninja-treeni"

Melko järkevää pitää lepopäivät puntin jälkeen, koska silloin lihakset ovat yleensä kipeinä ja se haittaa ninjailua. Edellisen päivän ninjareeni ei niinkään haittaa punttailua.

"Mun mielestä se 3 kertaa viikossa punttia on aivan liikaa ja meinaa olla se 2 kertaakin, mutta jos ehtii palautumaan niin mikäs siinä."

Näin on. Kahteen jaettu ohjelma viikossa läpi on parempi kuin 3 reeniä/viikko.

"puntti treenin tekisin seuraavanlaisesti.
puntti:

1.päivä
Penkki:8 toistoaX4 sarjaa + dippi 8X2 parin viikon välein.
pystypunnerrus: 8X3
takaolkapäät: 10X2
"maastaveto parin viikon välein tai siltä miltä tuntuu" "

Miksi tehdä takaolkapäitä erikseen ollenkaan? Näin karkea perustreeni ei mielestäni kaipaa tällaista. Takaolkapäät tulevat kyllä selän mukana. Maastavedon jättäisin pois tai laittaisin selän kanssa. Ojentajille voisi hyvin tehdä erikseen jotain perusliikettä.

"2.päivä.
kulmasoutu: 8X4 + joku selän apuliike 10X2 tai leuanveto.
pystysoutu: 8X3
vatsat: kokeile paljon kaikkia eri liikkeitä ja tee sitä mikä tuntuu parhaimmalle.
"kyykky 8X3 parin viikon välein tai siltä miltä tuntuu" ."

Pystysoutu on taas mielestäni turha. Trapsien yläosat tulevat olkapäiden mukana ja alaosat selän mukana. Jos valtavan yläkehon massakertymän jälkeen ne vaikuttavat alikehittyneiltä, sitten voi miettiä uudelleen. Pystysoutu olkapäitä ajatellen voi tietysti olla järkevä, mutta se kannattaisi silloin ottaa 1. pvän reenissä.

Itse kyllä pitäisin jalkoja tärkeinä karatenkin kannalta. Kyykyt voisi siis tehdä säännöllisesti. Tai vaikka joka toinen viikko tehdä vähemmän kyykkyä, mutta ottaa maastaveto lisäksi. Jaloille voisi olla myös jokin toinen liike tai enemmän sarjoja.

Yleisesti ottaen sarjat ja toistot tuntuisivat tässä olevan kohdallaan. Itse täytyy sitten kokeilla, miten lihakset kipetyvät ym. Nopeusvoimaa ajatellen pidemmätkin sarjat olisivat ok. Tärkeää on joka tapauksessa tehdä kaikki liikkeet, ainakin osa sarjoista, kontrolloidusti pienehköillä painoilla mutta mahdollisimman nopeasti. Massan kannalta pitäisi tehdä sarjoja loppuun asti (vai olisiko pelkkä volyymiin perustuva treeni mahdollista tilanteeseen suhteutettuna?), mutta se tod.näk. kipeyttää lihaksia. Jos painotat nopeutta etkä tee sarjoja loppuun, liikkeitä ja sarjoja voisi olla enemmänkin.

"tämä on nyt sitten tälläinen perus ohjelma mitä voi sitten muuttaa ihan miten tuntuu ,mutta kokeile!."

Samat sanat.

Tai voit tehdä näin 1,2,4,5 päivät punttia ja 3,6,7 päivä ninja treenejä. Mutta muista näin treenetessa pitää kolmen viikon jälkeen yksi lepo viikko jonka aikana ei käydä salilla. Mulla tämä toimii ihan hyvin

ma puntti1:
rv kyykyn kautta + työntö
leuanveto

ti:
hakkaamista

ke puntti2:
dippi tai penkki
alatalja tai kulmasoutu

to:
piäksäntää

pe puntti3:
takakyykky
julle tai selkäpenkki

la:
hakkaamista, jos kunto kestää. jos ei kestä, niin bulkkausta ja venyttelyä

su:
bulkkausta ja venyttelyä

Joo kyllä kaks puntti treeniä + kolmet karate treenit alkaa täyttämään viikon aika lahjakkaasti.

Oon ite kanssa karateka ja oon kesän alusta alkaen kokeillu painojen kanssa, tarkotuksena ois saaha hiukka massaa ja voimaa sekä pitää lihastasapainosta huolta.

Oon vielä hiukka kokeilu asteella tän puntti homman kanssa, mutta... jotakuinkiin näin näyttäis muotoutuvan--> punttia parikertaa viikko ja toisena päivänä enemmän yläkroppaa painottaen ja toisesena enemmän jalkoja.

Liikeinä perusliikkeitä esim. kyykky, askelkyykky, kulmasoutu, penkki, rinnalleveto...

Ja pitää vähän katella kun talvella voi joskus tulla 4-7 karate treenit viikossa että missä välissä kerkeää punttia tekemään...no
kesällä on vähemmän treenejä karatessa,joten on hyvää aikaa nostaa rautaa

Originally posted by Lobo
Mutta en ymmärrä missä vaiheessa kerkeet palautumaan.
Kuinka paljon 2-3kpl 1,5h treeniä jotain mättölajia viikossa sitten haittaa palautumista ja punttitreeniä? Itse olin suunnitellut syksyllä aloittavani tämän punttitouhun lisäksi kaksi kertaa viikossa mähinätreenejä, pitäisikö puntti jättää sitten vaikkapa kahteen salikertaan viikossa? Ei raaskisi. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meikäläisellä on nyt reilu vuosi takana kamppailulajia ja punttia yhdistettynä.

Itse olen käynyt ympäri vuoden sen 3 kertaa viikossa salilla, sekä sen lisäksi lajitreeneissä 2-3 kertaa viikossa. Kyllä siinä kerkeää palautua melkein yhtä hyvin, kuin nyt kesällä kun on taukoa lajireenistä. En usko, että muutaman tunnin hikoilu salireenien välissä kauheasti hidastaa palautumista.
Joskus on jopa tuntunut että jalat saa paremmin kondikseen kun tekee jalkareenien välissä muutakin kun heiluttelee käsiä. Toisaalta olen vielä kohtalaisen keltanokka tässä voimailutouhussa joten kokoakaan (lihaksia) ei vielä kauheita määriä löydy. En tiedä miten tämä seikka vaikuttaa palautumiseen.

Suurimpana ongelmana lienee minulla ollut salitreenin ja lajitreenin ajoittaminen niin, ettei tarvitsisi aivan jalat täydellisen paskana hyppiä jalkatreeniä seuraavana aamuna kiertopotkuja katonrajaan :curs: . Aina sitä kuitenkin joku paikka on jokseenkin kipeänä.

Suositut

Back
Ylös Bottom