Kalorit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronnie1
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu aika helkkarin paljon siitä, mitä siellä tekee, minkä kokoinen on yms. Esim. 50-kiloinen maratoonari kuluttaa todnäk vähemmän kaloreita kuin 150-kiloinen bodari, vaikka jälkimmäinen vain istuskelisi paikoillaan ja edellinen vääntäisi kuin viimeistä päivää.

En tiedä painoasi, joten käypä itse laskemassa salikulutuksesi:
linkki
Jos osoite ei toimi / näy, niin se on siis www.muscle net.fi/energiankulutus.php ilman tuota välilyöntiä muscle sanan jälkeen :)

Ronnie1 sanoi:
Mieleeni juolahti että paljonko yksi salitreeni kuluttaa kaloreita? Tarkoitan reilu tunnin kovaa reeniä. :kippis1:

bodaus -tyylinen kuluttaa keskimääräisesti jotain 600

Muistaako kukaan, mistä saisi sen ohjelman jolla voi laskea eri kalorimääriä eri ruuista. Semmonen oli täällä jossain....

Ronnie1 sanoi:
Joo eli tuohan se oli! Thx! :kippis1:

Hei! Lataappas tuosta samaisesta urlista tuo samainen tiedosto uudestaan. Sain tuon kalori laskurin tekijältä uusimman version, ja nyt se löytyy tuosta urlista sitten.

HUOM. JOS olet jo kerennyt syöttää kalori laskurin tietokantaan omia ruokiasi tai syöntejäsi, niin huomaa, että ne ovat tallentuneet kertyma.* sekä ravinto.* tiedostoihin. Eli ota nuo tiedostot talteen ennen kuin asennat uuden kalori laskurin. Sitten kun olet asentanut, kopioi kyseiset kertyma ja ravinto tiedostot takaisin hakemistoon.

laitanpa tänne eli:
nyt kun saan itse valita mitä ruokaa syön kotona (siis valmistan yleensä itse) ja teen sellasia ruokia mistä voin laskea kalorit melko helposti. nyt onkin alkanut tuon oman kalorimäärän etsintä. eli olen ensimmäisellä KUNNON dieetillä. Kouluruoka on ainoa josta en voi tarkalleen kaloreita laskea.
Maanantaina olin salilla ja tein sielä jalat ja pohkeet, aikaa kuluin noin 2 tuntia. sinä päivänä laskin että sain: 217g prot. 233g hiil. 88g rasv. 2599kcal
seuraavana aamuna eli tiistaina punnitsin itseni ja paino oli tippunut 100-200grammaa. tiistaina tein salilla olkapäät ja vatsat. sain kaloreiksi 2200kcal + kouluruoka joka oli jotain kalapuikon tapaista mutta isompaa. näitä söin neljä. eli ajattelin että 400kcal olisi about nuo kalapuikon kuvatukset antaneet energiaa. tänään aamupunnituksessa painoin 80.0kg...
nyt tiedän että joku sanoo että ei kannata joka aamu punnita, ehkä viikon välein olis parempi. mutta on turhauttavaa kokeilla vaikka viiikkon ajan esim 2400kcal päiväsyömisellä että kuinka kovaa laihtuu vai laihtuuko edes.
SE POINTTI OLI että miten löytäisin sen kalorimäärän minkä kulutan jotta voin siitä nipistää pois 500-1000kcal. ikää 18v ja 178/80.0

Porkkanaraastin sanoi:
SE POINTTI OLI että miten löytäisin sen kalorimäärän minkä kulutan jotta voin siitä nipistää pois 500-1000kcal. ikää 18v ja 178/80.0

Kokeilemalla. Vedät nyt viikon pari tolla 2500 kcal päivätahdilla ja jos ei mitään tapahdu niin pudotat 200-300 kcal pois ja taas parin viikon tsekkaus. Eipä tätä oikein muuten pysty tarkkaan tietämään.

no kyllä tiedän että se tapahtuu kokeilemalla, mutta ajatelin olisiko täälä oikotietä onneen.
kun vertaa 2 tunnin punttitreeniä ja 30min lenkkiä jonka vauhti on noin 6min/km eli juoksen about 5km. muscle fi laskurin mukaan nuo kuluttaisi yhtä paljon?

Porkkanaraastin sanoi:
no kyllä tiedän että se tapahtuu kokeilemalla, mutta ajatelin olisiko täälä oikotietä onneen.
kun vertaa 2 tunnin punttitreeniä ja 30min lenkkiä jonka vauhti on noin 6min/km eli juoksen about 5km. muscle fi laskurin mukaan nuo kuluttaisi yhtä paljon?

musclen laskurilla 2h punttitreeni kuluttaa 80 kiloisella 680kcal, ja 30min lenkkeily 5min/km vauhdilla 530kcal. Eli 1.5h punttitreeni vastaa tuota lenkkeilymäärää.. Huom, jos lasketa keskimääräistä kulutustasi - lue ohjeet huolella.. Moni käyttää tuota energialaskuria väärin. ( www.*********.fi/energiankulutus.php )

Ainut keino mitata todellinen kulutuksesi, on tehdä kuten Timba sanoi. Yksi hyvä tie tähän on kirjata jokaisen päivän energiansaantisi, sekä tarkka aamupaino treenipäiväkirjaan 30 pv:n ajan. Todennäköisesti painosi tuon kuukauden aikana heittää suuntaan tahi toiseen, joten erotuksesta pystyt laskemaan paljonko on nykyisen elämän rytmisi kulutus.

joo. nyt taas tuli takapakkia. tänään ostin kaupasta makaroonia, mitä syön aika paljon. no siinä ravintosisältöä tutkailin ja ihmettelin että oliko ne noin korkeat hiilarimääriltä. mun koneella olevassa kalorilaskurissa oli aivan väärät makaroonin ravintosisällöt, muka hiilareita olisi ollut 36g/100g vaikka niitä näyttäisi olevan lähemmäs 70g/100g :itku:

pitää kaikki tarkastaa uudelleen. kyllä nyt olen tehnyt itsestäni :david:

Siis miten toi Finelin taulukko noi kertoo.
Mun päähän ei mene että kana on 20%, mutta keitetty kana 30% proteiinia.

Kun noi arvot ja kalorit on millon mitäkin jne...
Olenko ihan hukassa jos lasken että kana ja kalkkuna on 25% proteiinia, vähärasvainen paistijauheliha ja sitten myös porsaan fileet ym 20%...

Muutaman kerran olen sykemittarista seurannut, että minulla (n 85kg) hieman yli tunnin tehokas salitreeni kuluttaa arviolta 550-650kcal. Kerran oli motivaatiot hukassa ja tunnissa meni alle 200kcal :david:

Dieselisti sanoi:
Muutaman kerran olen sykemittarista seurannut, että minulla (n 85kg) hieman yli tunnin tehokas salitreeni kuluttaa arviolta 550-650kcal. Kerran oli motivaatiot hukassa ja tunnissa meni alle 200kcal :david:

Eli juuri samaa lukemaa saat kuin musclen energiankulutus laskuri.

Suositut

Back
Ylös Bottom