Kalorimääristä???

Ikä
41
Kysyn vaan, että jos terveelisenä painonpudotustahtina pidetään 500g - 1kg viikossa, niin miten hitossa se paino voi pudota sen vertaa, jos kaloreita ei saa pudottaa niin paljoa, että vajetta syntyisi sen verran, että tuo gramma määrä fläsää lähtisi viikossa???....:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dieetillä lähtee läskin lisäksi myös nestettä ja hieman lihasta. Tuo "kilo viikossa" ei missään nimessä pidä paikkaansa muuten kuin dieetin alkuviikoilla.

Kaikki riippuu :) Monesti kuulee että kalorit ei saisi mennä tietyn rajan alle (naisille ~1600, miehille jotain 2000). Lyle McDonald totesi että jotkut vain joutuvat pudottamaan laihduttaessaan kalorinsa hyvin alas (~8 kcal/pauna, eli 75-kiloiselle vähän reilu 1300 kcal).

Mm. mulla ei paino enää nykyisin juurikaan liikahda minnekään jollain 2000 kcal:illa päivässä. Syykin on simppeli: istumatyötä eikä kovinkaan paljoa ylimääräistä aktiviteettia salin lisäksi. Kilosta läskiä viikossa ei voi edes unelmoida, vaikka vetäisi suoraa dieettiä ilman vapaapäiviä. Jos haluaa nopeampaa pudotusta niin päiväsaannin pitää olla jossain 1600 kcal paikkeilla, treenipäivinä vähän enemmän. Ja kyllä, tiedän ilmiön nimeltä "säästöliekki". Viikonkaan reilu syöminen ei sitä poista kuin hetkellisesti, mikä on ihan loogista viimeisimpien tutkimustulostenkin valossa. Ilmeisesti kroppani mielestä alan lähestyä pistettä jonka alle se ei halua mennä.

Noita kalorilukuja ei mun mielestä kannata katsoa ehdottomina. Kunhan huolehtii riittävän vitamiinien, proteiinin- ja rasvahappojen saannin niin homman pitäisi pysyä hanskassa.

Niin, no ei mullakaan kyllä ole lähtenyt kilo/viikko...Tuli vain mieleen, kun mulla se kalorimäärä on n. 1200kcal päivässä, ja tuntuu, että korkeammilla määrillä ei tapahdu mitään... Ja joulukuun lähestyessä pitäisi olla kunnossa...

MissFlightatten: Sä ilmeisesti hermostuit aikalailla mun kommentista eräässä threadissä. Ei syytä kuitenkaan paniikkiin! ;) Kun kalorivajetta on 500/pvä, niin viikossa se on 3500 kcal, joka melko tarkalleen tarkoittaa sitä, että laihtuu noin 0,5 kiloa. Tätä suurempi vaje vain aiheuttaa energiansäästötilan, jolloin energiankulutuksesi laskee. Tällöin esim. 1000 kalorin vaje ei todellakaan välttämättä tarkoita, että laihtuisit kaksinkertaisen määrän verrattuna 500 kalorin vajeeseen. Sitä paitsi mitä rauhallisemmin laihtuu, sitä suurempi osuus painonpudotuksesta on läskiä.

kokeile vaikka ketodieettiä. Mulla on toiminut ainakin ihan hyvin, tosin kauhean kovaan treeniin en samanaikaisesti kyennyt. :)

Ei hitto...

No mistä hele****tsä sen voi tiettää, milloin tulee se ns. energiansäästötila??? Kyllä olen varsin tietoinen käsitteestä, että se on olemassa... Mutta niinkuin sanoin, tuntuu, ettei mitää tapahdu, jos väännän ruokaa nassuun sen 500kcal enemmän! Ja kun minäkin todellakin teen ns. istumatyötä, ja siihen ei muuta aktivitettia sitten päivään sisälly, kuin treeni ja se reippaan tunnin mittainen imurointi-sessio(sitäkään ei vältämättä innosta ihan jokapäivä suorittaa)....
Hermot menee, kun tässä on taisteltu jo eräskin puoli vuotta, että löytäisin sen kalorimäärän, jolla paino lahtisi laskuun...ja nyt kun se sitten on reipas kuukausi sitten laskuun lähtenyt, niin pitäisikin nostaa kalorimääriään... Kieltämättä tulee vähän sekava olotila:(...
Sakael, en mä hermostunut sun kommentista :). Kaikki neuvot tänne vaan, niin treeniä kuin ruokavaliotakin koskien!!!!! :kippis1:
Tuonne toiseen threadiin laittelin mun treeniä, lähinnä neuvojen toivossa punttaajilta, jotka tekee sitä niinku päätoimisesti.:D

Ote Lylen uusimmasta kirjasta ¨

Tuossa Lyle puffaa uutta dieettikirjaansa avantlabsin tiedotuslehdessä. En mainostuksen takia linkkiä pistänyt, vaan siksi että kappaleen otsikko "Your body hates you" kuvaa aika hyvin kireäksi pyrkivän natun ongelman. Modet deletoikoot jos katsovat liian kaupalliseksi.

Mä mielelläni yritän auttaa, sillä tiedän kyllä, että on äärimmäisen rasittavaa taistella painon kanssa. :evil:

Kuinka tarkkaan sä muuten lasket sun kalorit? Punnitsetko grammalleen vai arvioitko? Seuraavaksi mä käyn katsomassa sitä sun treeniohjelmaa, jos sieltä vaikka löytyisi jotain.

Nyt tuli mieleen myös sellainen, että liian vähäinen rasvojen saanti myös ehkäisee/jopa estää laihtumisen.

Joo, kiitos kovasti Sakal!

JSmith, kiitos tuostakin otteesta...tosin mä en ole järin innokas lukemaan noita ulkomaan kielisiä juttuja dieetti-ruokavalioista, kun en yleensä saavutta sillä juuri mitään... Asia olisi vallan toinen, mikäli tuo teksti oli ollut selvää suomea :D

Mun rasvan saannin pyrin juuri nostamaan sinne 40g/vrk! Lähes olen jo onnistunut!:) Nappaan päivässä 4 pellavansiemenöljykapselia, 4 kalaöljykapselia(Pirkka:urjo: ), vehnänalkioöljyä yritän syödä 2*10ml(huomasin, että teelusikkani on aivan liian pieni, jotta siihen 5ml mahtuisi, vaikka se kyllä näyttää varsin kookkaalta teelusikalta!..mittasin mittalusikalla 5ml, ja jouduin kippaamaan öljyn ruokalusikkaan!) ja oletan että saan 5ml:sta vehnänalkioöljyä n. 5g rasvaa ja 45kcal??? Sitten rasvoja tulee kahdesta kananmunasta, jotka syön päivssä. Eli vielä pitäisi rasvaa lisätä!!!

Edelliseen kaloreista....

Punnitsen määrät, ja lasken tarkaan!:D Kaikki marjatkin ja muut!...no leivän päälle laitettavat kurkkusiivut on varmaan ainoat, joita en vaivaudu punnitsemaan...:lol2:

Tomi, no en nyt sentään!:urjo: ...ne jälki röytäisyt on vaan niin kuvottavia...

JSmith, tuo natu on ehkä hiukan liian suppea käsite kuvaamaan...tai miten sen sitten kukin käsittää...Mutta jos mä vielä pystyisin hyppäämään kilpaa(ihan siellä kansainvälisellä tasolla), ja jos nyt tulis ADT:n miehet hakeen kotiovelta testeihin, niin tämä nainen kärähtäis piristeistä alta aikayksikön... Sinällään vähän suhteellinen käsite tuo natu...

Originally posted by MissFlightatten
JSmith, tuo natu on ehkä hiukan liian suppea käsite

Tuossa tekstissä ei-natu tarkoitti ihan kunnon roinaajia, ei mitään satunnaisia ECAnistejä :D Jos halutaan estää kalorirajoituksen adaptaatiot niin mömmövalikoima on melkoinen. Mä en tiedä roinista juuri mitään, mutta alla jotain otosta yo. linkistä:

individuals who have dieted down to extremely low bodyfat levels, say 5%, you see a common hormonal pattern. Testosterone levels are typically bottomed out (some studies even find castrate levels which is why a lot of natural contest bodybuilders can't get their dick hard, not that they have a sex drive in the first place), thyroid levels are bottomed out, IGF-1 levels are bottomed out, sympathetic nervous system output is way down meaning decreased caloric and fat burning, appetite is through the roof, cortisol is through the roof, on and on it goes.

Anabolic steroids replace natural testosterone, synthetic thyroid replaces what the body is no longer making, injectable insulin, GH, and IGF-1 fix the insulin, GH and IGF-1 problem, clenbuterol replaces sympathetic nervous system output, appetite suppressants can deal with appetite and anti-cortisol drugs deal with the cortisol problem. That's only a partial drug list, by the way.

JSmith, ei sulla olis tuosta tekstin pätkästä(siis se kokonainen juttu) suomennettua versiota??? :D ...
No käry kävis kuitenkin...muistan jotenkin "hämärästi" nuo kesäiset MM-kisat...piristeistä siellä porukka kärähti...:lol2:

Originally posted by Tomi
Pureskeletko kapselit rikki ennen nielemistä, vai mistä tuo yrjöefekti johtuu?
Mulla melkein sama homma, ei nyt mitään :urjo: efektejä mutta se maku joka tulee suuhun on kuvottava ja se närästääkin vielä, perkeles. Muilla kalaöljy-kapseleilla ei samaa vaikutusta.

Originally posted by MissFlightattendant
jos nyt tulis ADT:n miehet hakeen kotiovelta testeihin, niin tämä nainen kärähtäis piristeistä alta aikayksikön...

Et varmasti kärähtäis ADT:n tullessa ovelle, piristeet on sallittuja muuten kuin kilpailun yhteydessä otettavissa testeissä. Klenu siis EI kuitenkaan kuulu tohon joukkoon. Jotkut on harjoituskauden testeissä ilmoittaneetkin käyttäneensä efedriiniä viikon sisään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom