Kalorimäärät bulkkauksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Naru
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
46
Tulipas tuossa mieleen, onko todistetusti tehokkaampaa bulkatessa syödä esim. 5000 kcal/päivä yli normaalin kulutuksen vaikka 500kcal /päivä sijaan? Kyllähän tuolla ensinmainitulla tulee enemmän massaa, mutta tuleeko lihasmassaa ja jos tulee, mistä tämä johtuu? Eikö se riitä että saa kaloreita enemmän kuin kuluttaa, vaikka sitten vain 20 kcal/päivä ylimääräistä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se on keholle kutakuinkin sama saatko 500 vai 5000 kaloria ylimääräistä päivässä. Tietty osa siitä menee lihaksen kasvuun ja kaikki loput menee rasvakudokseksi.

Itse bulkkasin aikoinaan syöden monta tuhatta ekstrakaloria päivässä (parhaimmillaan yht. 10 000 kcal päivässä eli joku 6000 ekstraa) ja olin todella onnekas että 2 kolmasosaa 3 kuukauden aikana tulleesta 30 kilosta oli lihasta. Nyt jos lähtisin samaa kokeilemaan tulisi varmasti 2/3 läskiä.

Älytön bulkkaus on mun mielestä vanhanaikaista, ja täysin hyödytöntä kun voi bulkata järkevästikin, eli tyyliin 500-1000 kaloria ekstraa päivässä.

Mä kutsun omalla kohdallani ankaraksi bulkkaukseksi sitä, jos vedän 1000-1500 yli kulutuksen. Kaikki on tosiaan suhteellista. Ja totta, olen aika pieni mies. Jos joku oikeasti miehen kokoinen kaveri bulkkaisi vastaavalla tavalla, olisivat kalorit varmaan 2000-3000 yli kulutuksen. Ja ei varmaankaan edes pitäisi sitä kummoisena bulkkauksena, vai?

Ja vielä, ei tästä mun viestistä tainnut paljoa jäädä käteen, kun en mitään totuutta tiedä noiden erilaisten määrien tehosta...

Originally posted by Hulkki
Se on keholle kutakuinkin sama saatko 500 vai 5000 kaloria ylimääräistä päivässä. Tietty osa siitä menee lihaksen kasvuun ja kaikki loput menee rasvakudokseksi.

Eikös itseasiassa kaikki ylimääräinen energia mene rasvakudokseksi, tuolla bulkkaamisella vain varmistetaan ettei ole ainakaan kalorivajetta?

sitä kalorivajettahan sillä pyritään ehkäisemään, mutta jotenkin se treeni aina luistaa paremmin silloin kun painoa tulee lisää, ainakin mun kohdalla.

Jos todella syö 10k+ ylimääräistä energiaa

Niin eiköhän ala menemään energia jo vessasta alas sen sijasta että muodostaisi läskiä? Kai sitä kehon energian sitomiskyvyllä jotain rajoja on :).

Hulkki, sähän vaikutat mun kauan kadoksissa olleelta pikkubroidilta ;-)) Syöt lähes Winsun annoksia..... lol

Wintikka, toiveunta, pikkubroidis ei ikinä tule takaisin sen jälkeen ku se nukahti ruokapöydälle ja sä söit sen vahingossa. Koeta päästä sen yli. ;)

Originally posted by Wintikka
Hulkki, sähän vaikutat mun kauan kadoksissa olleelta pikkubroidilta ;-)) Syöt lähes Winsun annoksia..... lol

Heh, mä oonkin ihmetellyt miten musta aina tuntuu siltä kuin mut olis adoptoitu kun mua pidempi isobroidini on 65-kiloinen naru ja juoksee maratonin 2h 40min.

No joo. Toivottavasti joskus olet viettänyt USA:ssa pari viikkoa, siellä nimittäin löytyy tuota ruokaa, paljon ja halvalla. Mitä tahansa, jopa hyvää kehonrakennussafkaa tai hirveää kalorikeittoa; mitä tahansa. Hyvää on ja halvalla lähtee.

Originally posted by Hulkki

Itse bulkkasin aikoinaan syöden monta tuhatta ekstrakaloria päivässä (parhaimmillaan yht. 10 000 kcal päivässä eli joku 6000 ekstraa) ja olin todella onnekas että 2 kolmasosaa 3 kuukauden aikana tulleesta 30 kilosta oli lihasta. Nyt jos lähtisin samaa kokeilemaan tulisi varmasti 2/3 läskiä.

väitätkö että sait 20kg lihasta kolmessa kuukaudessa vai tajusinko minä nyt jotain väärin :confused: .

Originally posted by tuulimuna
väitätkö että sait 20kg lihasta kolmessa kuukaudessa vai tajusinko minä nyt jotain väärin :confused: .
Sen verran sitä kutakuinkin tuli, mutta sellainen 5-10 kg siitä oli lihasmuistia ja loput meni luonnollisen kasvupyrähdyksen piikkiin.

Älä kysy miten toi on mahdollista, en enää itsekään uskoisi jos ei olisi itselleni tapahtunut (tuomitsisin homman suoralta kädeltä massiivisen kaikki-mitä-kaapista-löytyy-roinakuurin tulokseksi).

Käytännössä noiden 3 kk aikana ensimmäistä kertaa eläessäni kehitystä ei rajoittanut mikään treenin, ravinnon ja levon puolesta. Sitä ennen oli tullut aina syötyä tai nukuttua liian vähän tai treenattua liian paljon. Lisäksi siinä oli alla yli puoli vuotta taukoa punttiksesta minä aikana tosiaan hävisi jonkin verran lihaa.

Tästä on ollut puhetta aiemminkin, etsi searchilla jos oikeasti haluat tietää.

:wanha:

Ite syön lihan keräys aikana tollasen 500-1000kcal/päivä yli kulutuksen. Toi 20kcal/päivä alkaa jo olla melko rajottava kasvun kannalta jos kasvulle tosiaan on muuten edellytyksiä. Ei nimittäin kovin paljon tule "ylimääräisiä" kaloreita päivässä tuolloin ja ei ne lihakset tyhjästä kasva.

Oliskos sellanen "proteiinibulkkaus" mahdollinen? Eli syödään päivän aikana pirusti proteiinia. Kerrallaan n. 40g annoksia. Eikös tuolla tavalla tulisi ainakin lihasta? Pitäisihän hiilareitakin tietenkin vetää siinä samalla....

Originally posted by finnman
Oliskos sellanen "proteiinibulkkaus" mahdollinen? Eli syödään päivän aikana pirusti proteiinia. Kerrallaan n. 40g annoksia. Eikös tuolla tavalla tulisi ainakin lihasta? Pitäisihän hiilareitakin tietenkin vetää siinä samalla....

Joidenkin teorioiden mukaan proteiinimääriä kannattaa syklittää, eli välillä syödää reilusti proteiinia (sanotaan vaikka 3g/painokilo) ja välillä taas hieman niukemmin (olisko tähän sit 1,5-2g/painokilo). Sanovat, että tuon "tankkauksen" aikana lihakset kasvaa hyvin ja sit taas niukemmin jakson aikana keho oppii hyödyntämään proteiinin paremmin kun sitä saa vähemmän, mikä taas sitten tehostaa seuraavaa "tankkausta". Kokeilemisen arvoinen viritys, mutta vaatii tietenkin hieman suunnittelua.

Trebla:

Puhut varmaankin siitä Massaa! Voimaa! kirjan systeemistä?? oon itsekin aatellu kokeilla sitä joskus, mutta käytännössä menee ensvuoteen ettei oo jouluja sun muita sekottamassa välissä...

Onko joku muuten kokeillut tätä proteiinitankkausjuttua?? ja jos on niin onko tullut minkälaista tulosta??

Originally posted by timba79
Trebla:

Puhut varmaankin siitä Massaa! Voimaa! kirjan systeemistä??

Siinä kirjassa esitellyssä systeemissä oli kait tarkoitus syklittää proteiinien lisäksi myös kokonaiskalorit, eli jotain tyyliin 2vko dieetti ja 2vko bulkki. Tätähän onkin jotkut palstalaiset kokeilleetkin ? Muistaakseni ainakin Hulkki ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom