Kaloreita rypsiöljyllä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siirtäkää, jos kuuluu ravintopuolelle.

Eli tilanne on se, että painoa ei ole tullut kolmeen kuukauteen grammaakaan lisää. Sitä ennen noin puolessa vuodessa tuli lähes 10kg, suuri osa lihana. Vaikuttaa siis siltä, että energiankulutukseni on kasvanut lisääntyneen massan takia, joten entisenlainen syöminen ei enää riitä, eli olen +-0 kaloreilla tällähetkellä. Kuitenkin syöminen on jo tällä määrällä melkoista pakkopullaa, eli jos pitää syödä enemmän niin: :urjo::urjo::urjo:

Voiko asian korjata niin helposti, että juo 0,5dl rypsäriä päivässä, josta tulisi ~450kcal, jolloin massankasvu jatkuisi? Proteiinia saan sen 2g/painokg.

Kyllähän sitä rypsäriä/ muuta öljyä voipi juoda, jos ei ruokaa mene enempää alas. Tai sitten jotain nestemäistä gaineria.

Joo senkun sekottelet rahkaan, tai sitten vetelet kylmiltään.

Minä en käsitä sitten ollenkaan näitä rypsiöljyjä. Kai sitä nyt kaloreita saa moninverroin helpomminkin ja herkullisemmin kuin juomalla öljyä? Senkus rupeaa vaan herkuttelemaan ja vetään kaikenmaailman sokerilimuja, karkkeja, leivoksia, snäksejä ja rasvasia ruokia. Vaikea kuvitella, että herkkuja ei jaksaisi vetää senvertaa, että täytyisi turvautua syömään puhdasta rasvaa sellaisenaan.

Minä en käsitä sitten ollenkaan näitä rypsiöljyjä. Kai sitä nyt kaloreita saa moninverroin helpomminkin ja herkullisemmin kuin juomalla öljyä? Senkus rupeaa vaan herkuttelemaan ja vetään kaikenmaailman sokerilimuja, karkkeja, leivoksia, snäksejä ja rasvasia ruokia. Vaikea kuvitella, että herkkuja ei jaksaisi vetää senvertaa, että täytyisi turvautua syömään puhdasta rasvaa sellaisenaan.

vaikea kuvitella ettei sen vertaa jaksa panostaa bodysafkaan että täytyisi turvautua syömään karkkeja ja sokerilimua. rasva on helvetin tärkeää, varsinkin hyvälaatuinen rasva. rypsi/oliiviöljy on olennainen osa oikeaa ruokavaliota. kärjistetysti.

anna mennä vaan.

vaikea kuvitella ettei sen vertaa jaksa panostaa bodysafkaan että täytyisi turvautua syömään karkkeja ja sokerilimua. rasva on helvetin tärkeää, varsinkin hyvälaatuinen rasva. rypsi/oliiviöljy on olennainen osa oikeaa ruokavaliota. kärjistetysti.

anna mennä vaan.

Onko se olennaista saada ne kalorit juuri rasvasta? En ole tiennytkään, että rasva itsessään olisi bodiruokaa. Eikös se tule ikäänkuin ikäänkuin sivutuotteena kaiken sen lihan ja maitotuotteiden kanssa.
Mihin se sitten perustuu, että ylimääräisiä kaloreita haetaan raakana rasvana? Lowcarp-diettaukseen?

Niin muttakun herkuissa, karkeissa, leivoksissa jne. on niin paljon sokeria ja pahoja rasvoja. Ei kyllä pitkän päälle ole terveydelle hyväksi jos noita vetelet joka päivä.
Rypsiöljyssä taas on hyviä rasvoja, mitä nyt on pakko saada ja ne on terveydelle vaan hyväksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pähkinöitä kannattaa myös kokeilla, ne on hyviä ja niis on hyviä rasvoja. :5:

Niin näinhän se on, mutta itselle pukkaa naamaan sitten sen verran finnejä seuraavina päivinä että no thanks! (: Söisin pähkinöitä varmaan kilon päivässä jos ei tuota finniongelmaa olisi. :F

Ja itse aiheeseen. Itse olen oliiviöljyä laittanut puoli desiä ellen reilumminkin aina iltaisin kun teen rahka-ananasmurskasotkua. :P Eikä tarvitsekaan sitten muulla maustaa. :kuola:

Jaa jos hyviä rasvoja lusikalla haetaan, niin eikös tuo kalanmaksaöljy ole sitten se laatutietoisen valinta.
Taas näitä viisauksia :) Ensiksi ehdotat sokeria ja karkkia rypsärin tilalle ja nyt vuorossa on jonkinasteinen elimistöön kerääntyvien A- ja D-vitamiinien yliannostúksella suoritettava hidas itsemurha. Sehän tuosta olisi seurauksena mikäli kalanmaksaöljyä nautittaisiin niin paljon, että sillä olisi oikeasti merkitystä kokonaisenergiansaannin kannalta.

Miten te ton rypsiöljynne syötte/juotte?

Rakaana vedin desin, ja vielläkin näen siitä painajaisia :(

Olen aloitellut siten, että desin mittakuppiin 0.25dl rypsäriä ja 0.75dl vettä ja kulauksella alas. Ei edes huomaa, että rypsäriä joukossa. Eikä se pelkältäänkään tosin mitenkään pahalta maistu.

Itse laitan rypsiöljyä aina kaurapuuron sekaan. Siis jo valmistusvaiheessa, hiutaleitten ja veden sekaan kunnon loraus. Parantaa puuron koostumusta ja makukin on pehmeämpi ja parempi.

ite alkanu nyt vetää neljä ruokalusikallista rypsäriä ennen nukkumaan menoa. Raakana vaan, nopeesti neljä lusikkaa menee naamaan. Päälle heti jotain muuta esim appelsiinimehua, jotta saa maun kurkusta pois. Kaloreita tulee laskelmien mukaan noin 400 kcal:thumbs:

Heität hittoon kaikki puurot ja perunat ja muut matalaenergiset "bodiruuat" ja korvaat ne korkeaenergisillä versioilla. Juustot, pähkinät, lihat paikkaa mukavasti kalorin tarvetta ja kaverina jonkinverran voi vedellä myös kasviöljyjä.

Sitä en tiedä onko nykykäsityksen mukaan parempi vetää kaloriylimäärä hiilarina vai rasvana, molemmissa on ongelmansa..

Kannattaa miettiä sit että syö oikeassa suhteessa hiilaria ja rasvaa.
Minulla on sellainen käsitys että ihan puhdas öljy ja rasva kertyy paremmin läskiksi kun hyvä hiilari.

Suositut

Back
Ylös Bottom