Kaloreita jogurtista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja chugger
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Tuntuu olevan tosi vaikeeta saada tarpeeks kaloreita ruuasta, ei jaksa syödä riittävästi.

Jos rupeis vetää 2 litraa jogurttii päiväs safkan lisäks, niin sais ainakin kaloreit (700-900kcal/kg). Ja ei maksa ku n. 1€/litra.

Onks joku testannu? Onks järkevää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos puhut tuollaisista litran esim. banaanijugurteista niin sanompa, että parempiakin tapoja on ottaa niitä kaloreita. Nämä sisältää liikaa sokeria. Bulgarialaisesta ym. maustamattomista en osaa sanoa, sopivat paremmin varmaan (ei maultaan).

Rahkaa+leseitä+mehukeittoa
kourallinen pähkinöitä/öljyä

pari kertaa päivässä...

Jogurteissa yleensä sattuu vaan olemaan reilusti sokeria. Eli ei oikein hyvää ellei halua bulkata läskiä.

Jukurtti on jees. Sokerillinen litku on aamupalalla varsin optimaalista ja muulloin voi ottaa keveämpiä versioita samasta aiheesta.

Aamupalalla menee yleensä 300g valion täysrasvaista ja täyskalorista hedelmäpommia, rahkakomboon pistämme rasvatonta ja vähäkalorista aivosyöpäaspartaami-tekelettä ja pirtelöihin maustamatonta A-jukurttia.

Itsellä uppoaa päivässä:

1 kilo rasvatonta A-jogurttia maustamattomana. Purkin kyljessä on seuraavaa tieto 100 gramman sisällöstä:
Energiaa: 40 kcal
proteiinia: 4,5 g
hiilihydraatteja: 5,5g (laktoosia alle gramma)
rasvaa: 0,1 g
kalsiumia 140mg -> kilosta tulee päivän tarve

Ja kyytipoikana:
Euro Shopper Fruit Müsliä varmaan 150 grammaa. Pussi väittää sadan gramman sisällöksi:
Energiaa: 325 kcal
proteiinia: 9,6 g
hiilihydraatteja: 61,5 g
rasvaa 4,5 g

Toi ei ole halvin tapa saada ravintoa sisään. Mulla vaan ei elimistö tykkää kauheasti laktoosista niin olen ottanut tosta maidonsaanti tarpeeni. Toi jogurtti maksaa lähikaupassa sen 2,2 euroa pönikkä.

Originally posted by chugger
Tuntuu olevan tosi vaikeeta saada tarpeeks kaloreita ruuasta, ei jaksa syödä riittävästi.

Jos rupeis vetää 2 litraa jogurttii päiväs safkan lisäks, niin sais ainakin kaloreit (700-900kcal/kg). Ja ei maksa ku n. 1€/litra.

Onks joku testannu? Onks järkevää?

Joo toi jugurtti o piru hyvä kiva ko joku muuki o huomannu. Itte vedi just äske reeni jälkee paketi ranskalisii ja muutama lihapulla ja litra jugurttii ja sit viä omena... mun mielest iha hyvä vaihtoehto toi jugurtti.

Kivat palautusjuoman ainekset, ranskalaisia ja lihapullia jogurtin kanssa sekottimeen ja kas, maukas palautusjuoma helposti nautittavana.. :)

No ei...

Re: Re: Kaloreita jogurtista

Originally posted by WildChild
Joo toi jugurtti o piru hyvä kiva ko joku muuki o huomannu. Itte vedi just äske reeni jälkee paketi ranskalisii ja muutama lihapulla ja litra jugurttii ja sit viä omena... mun mielest iha hyvä vaihtoehto toi jugurtti.

Ei hyvää päivää... :itku:

Originally posted by turre101
Kivat palautusjuoman ainekset, ranskalaisia ja lihapullia jogurtin kanssa sekottimeen ja kas, maukas palautusjuoma helposti nautittavana.. :)

No ei...

Juu... Mut tarkotin tolla noin 1/2- 1 tunti treenistä, salilla napaan palautusjuomat/banaani iha mite vaa ketäki tykkää ja sitte vasta kotiin syömään. tommone "lievä ateria tosin se voisi olla koostunut vähän paremmista aineksista mutta jos ei ole muuta jääkaapissa niin minkäs sille voi. :thumbs:

Valion rasvaton, ja huom huom huom..vähäkalorinen jugurtti ei sisällä yhtään sokeria!!..kaloreita 40kcal/100g...

jogurttii

Itse ainakin vedän päivittäin ainakin 1l. banaani jogurttia ja saan sillä hyvin kalorit riittävän ylös ruuan lisäksi.

Re: Re: Kaloreita jogurtista

Originally posted by WildChild

Olisiko millään muotoa mahdollista opetella sen verran äidinkieltä, että lauseista muodostuisi jollain tavalla ymmärrettäviä? Minä en ainakaan suostu edes yrittämään tuon lauseen tulkkaamista.

Jos kaveri on vaikka maahanmuuttaja; virolainen tai venäläinen? :D Ei niiltä voi odottaa täydellistä suomen kieltä. Totta puhuen muakin ottaa päähän, kun täällä välillä raiskataan kieltä siihen malliin, ettei siitä saa mitään selvää. En mäkään ole mikään täydellisyys kirjottamaan, mutta voisi porukat vähän panostaa tuohon kirjalliseen ilmaisupuoleen.

Niin ja Valion rasvaton jugge tosiaan on ihan ok, siinä ei ole sokeria niin kuin Ingmanin rasvattomissa jugurteissa. Ainoa vaan, että olen kaikkiin Valion makuihin niin kyllästynyt etten saa enää pisaraakaan alas. Halpoja ne on, jos vaan tykkää juggea kiskoa. Ingmanin rasvaton menee sitten taas bulkkaus-mielessä, sillä saa massaa kätevästi kun siinä on sokerit mukana. Aikoinaan oli ovella illaksi 3-4 litraa evääksi, ei päässy nälkä iskeen duuni-illan aikana... :evil:

Re: Re: Re: Kaloreita jogurtista

Originally posted by Sumu
Olisiko millään muotoa mahdollista opetella sen verran äidinkieltä, että lauseista muodostuisi jollain tavalla ymmärrettäviä? Minä en ainakaan suostu edes yrittämään tuon lauseen tulkkaamista.

Pitää myöntää, että omaan silmäänkin karahtaa tuollainen teksti. Mä olen Porista eikä silti tartte pahemmin lyhentää sanoja. Ei mitään kirjakieltä, mutta toisaalta ei sitä nyt ihan murteellakaan tartte vetää.. Enmä nyt halua leikkiä kielipoliisia, koska mä en osaa kunnolla kirjoittaa, mutta joku roti tähän homman pitää saada :).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom