Kallista touhua, onko?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen tässä miettinyt monien muidenkin kysymysten ohella onko tämä kehonrakennus kallista?

Olen katsellut ruokailutottumuksianne ja mömmöjä, niin minusta ainakin näyttää siltä että kyllä tässä rahaa palaa.

"Mömmöt" eli lisäravinteet eivät ole pakollisia. Rajumpien mömmöjen hintatasoa en tiedä. Ruokaan toki menee rahaa, mutta ihan perussafkalla pääsee pitkälle.

Sali voi maksaa esim. 50€ kuussa (itsellä 40€ vuodessa ;) ). Safkoillekin voi tulla hintaa, varsinkin jos tavoittelee kaikinpuolin terveellistä ruokavaliota. Lihat, kalat, suomalaiset vihannekset, pähkinät yms. ovat yllättävän hintavia, varsinkin jos niistä pitää kerätä esim. 4000kcal kokoon. Plus jos et halua aivan monotonista dieettiä (ruokavaliota) niin vaihtelulle tulee yleensä jossain määrin hintaa lisää.

Jos suurin osa rahoista menee jauhoihin ja rasvanpoltto & testobuusteri kapseleihin sun muihin niin mielestäni kannattaa miettiä onko muu osa harrastuksesta (loput 90% safkoista, treeni edes jossain mielessä järkevää & levätäkin täytyy) siinä kunnossa että kalliit erikoisravinteet tuovat mitään etua.

Se on vähän miten asiaa ajattelee, ainahan terveellinen ruoka on askel terveempään elämään (ei tässäkään mitään absolutisteja olla ;) ).

Itse ruoka on kaikkein kallein koko harrastuksessa/elämäntavassa. Ruoka voi tosin muutenkin olla jo kunnossa, mutta kun suuriin kalorimääriin esim. mennään ja pitäisi puhtaasti syödä, niin tulee sille hintaa. Onko edes olemassa halpoja harrastuksia?

no onhan tällänen peruspunttaus eli 5krt viikossa salille todella halpaa verrattuna muihin harrastuksiin esim lätkään. Sali maksu kk 0-40e ja mömmöt joku 15e kk jotka eivät ole edes pakollisia

Joo on niitä kyllä paljon halvempiakin harrastuksia...

On toki ja se on jokaisen itsensä päätettävä mihin rahansa pistää. Itse mietin salilla ollessa eilen, että miksi niin vähäinen määrä ihmisiä sijoittaa itseensä? Lojutaan sohvalla päivät pitkät ja syödään epäterveellisesti, vedetään viinaa ja elostellaan. Miksi?

Se että pitää itsensä fyysisesti kunnossa, auttaa myös siihen, että pysyy henkisesti kunnossa... tuohon päälle terveelliset elämäntavat ja terveellinen ruoka. En itse ainakaan valita ja voihan tähän päälle sitten vaikka harrastaa postimerkkien keräilyä :david:

Tämä on minusta halpa "urheilumuoto" muihin verratuna. Hiihtokin on loppupeleissä kallista urheiluna sillä sukset ovat todella kalliita ja niitä kun pitää olla useampi pari perinteisen ja luistelun suksia yms. voiteet jne. Jääkiekossa maksaa ensinnäkin varusteet ihan sikana + 100-250€ kk maksua. Ja kaikissa näissä lajeissa myös syödään ja käytetään palautusjuomaa. Minusta halpa harrastus jos alkaa vertailemaan moneen muuhun,

Kaikki on suhteellista. Sanoisin, että ei nyt erityisen halpa harrastus, mutta ei sieltä kalleimmasta eikä varsinkaan typerimmästä päästä.

Maksan itse tuon 50€ kuukaudessa kuntosalista, joka on ehkä se kaikkein kannattavimmalta tuntuva sijoitus, kun on niin pirun hyvä sali ja treenaaminen on kivaa.

Sen sijaan, mun kokoisen jannun pitäisi syödä sellanen 3500 kcal päivässä, jos haluan massaa tosissani ajatella, mielellään enemmänkin. Ja jos haluaisin ottaa tuon kokoon niistä ravintolähteistä, mitä pidän monipuolisena ja terveellisenä, niin kalliiksi tulee kuukaudessa. Kuntosalimaksu on fartti Saharassa sen rinnalla. Ja en siis puhu nyt mistään yksipuolisista bulkkimätöistä, jotka on terästetty kaikki rypsiöljyllä ja jota vedetään ämpärikaupalla.

Eli periaatteessa treenaaminen on edullista ja yksi kannattavimpia harrastuksia. Kuitenkin noita omia tavoitteita, mihin sillä treenaamisella pyrkii joutuu myös tavallinen ihminen ajatella talouden näkökulmasta.... Olen kuitenkin sitä mieltä loppujen lopuksi, että salilla kannattaa käydä, välitti siitä syömisestä sitten vähän tai paljon.

Itseäni ihmetyttää se, että moni tuntuu tällä luulevan, että esim. kiekkoilijan ei tarvitse syödä. Kyllä helvetissä pitää. Ja pitäsi niidenkin syödä terveellisesti ja monipuolisesti, jotta saataisiin mahdollisimman hyviä tuloksia. Kiekkopojat ei tästä vaan ole kovin kiinnostuneita. Itse olen yleisurheilija ja kyllä lajituttavistani lähes kaikki kiinnittävät tarkkaa huomiota ruokavalioon. Ruokavalio, ja siihen rahan käyttäminen, kuuluu lähes yhtä tärkeänä osana jokaiseen fyysiseen urheilulajiin, ei pelkästään bodareille. Sitten kun siihen heitetään päälle 500€ varusteisiin ja toinen samanlainen jäsen- ja vakuutusmaksuihin, tulee harrastukselle paljon enemmän hintaa kun kuntosaliharrastukselle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen tässä miettinyt monien muidenkin kysymysten ohella onko tämä kehonrakennus kallista?

On!

Tulee Makettaja paljon halvemmaks sullekkin kun vaan ostat sählymailan, puuhelmet kaulaan ja jonku hikipannan päähäs ja sitten ei muutaku *sählynsählyn*.
Tässä vaihtoehdossa on myös se hyvä että sun ei tartte stressata mistään mömmöistä...

On toki ja se on jokaisen itsensä päätettävä mihin rahansa pistää. Itse mietin salilla ollessa eilen, että miksi niin vähäinen määrä ihmisiä sijoittaa itseensä? Lojutaan sohvalla päivät pitkät ja syödään epäterveellisesti, vedetään viinaa ja elostellaan. Miksi?

Se että pitää itsensä fyysisesti kunnossa, auttaa myös siihen, että pysyy henkisesti kunnossa... tuohon päälle terveelliset elämäntavat ja terveellinen ruoka. En itse ainakaan valita ja voihan tähän päälle sitten vaikka harrastaa postimerkkien keräilyä :david:

Puhut asiaa! Kyllä omasta kehostaan pitää huolta pitää, enkä tarkoita, että pitää sikana treenata, mutta perustreenilläkin pysyy kunnossa niin lihakset kuin mielikin! :whip:

Niin ja mitä enemmän sitten haluaa panostaa saati saada tuloksia niin monesti se sit syö rahaa enemmän...

Niin no, onhan se lintujenkin tiirailu harrastus! :D Mutta näin niinkun missä vaaditaan ruumiillista ja henkistäkin jaksamista niin siinä mielessä punttailun hinta- hyötysuhde on hyvä!

Mutta näin niinkun missä vaaditaan ruumiillista ja henkistäkin jaksamista niin siinä mielessä punttailun hinta- hyötysuhde on hyvä!

Ellei jopa erinomainen!;)

Kaikki harrastukset maksaa usein siinä vaiheessa paljon, kun mennään esimerkiksi kilpailu ym. isojen tavoitteiden perässä eteenpäin. Punttaaminen on siitä hyvä, että se kyllä antaa tekijälleen aina, pyrki sitten kuinka pitkälle tahansa.

Saliharrastus on siitä erikoinen harrastus, ettei se tahdo turvota ajan kanssa, eli lihaksia ei saa lisää investoimalla rahaa, jos nyt siis jätetään lääkkeet pois laskuista. Muissa harrastuksissa voi tulla vastaan tilanne, jossa nälkä kasvaa syödessä. Lintuja lähdetään tiirailemaan Lappiin ja ulkomaille. Ostetaan paremmat kiikarit jne. Saliharrastuksessa se salikortin hinta nyt on sama, eikä niitä vöitäkään nyt parempia saa.

Pari esimerkkiä harrastuksista, joista tulee kalliita jos nälkä kasvaa.

Autotuning
Kotiteatteri
Valokuvaus

Itseä kuntosaliharrastuksen alussa ihmetytti kuinka "puhtaasti syöminen" tuntui kalliilta, mutta eipä se loppujen lopuksi syö lompakosta niin paljoa. Salimaksut on ehkä isoin menoerä (paitsi itsellä, kun maksaa 70E/vuosi).

Mihin porukka perustaa, että salimaksut on isoin erä jossain kehonrakennuksessa? Eihän toi voi mitenkään pitää paikkaansa, ellei sitten saa ruokansa liki ilmaiseksi. Lueskelin vaan, että monilla palaa ruokaan se 250€ kuukaudessa, joillain vähemmän joillain huomattavasti enemmänkin. Onko 50€ salimaksua silloin paljon? Jos näin on, niin ei siinä mitään...:rolleyes:

Toisaalta jos ajattelee mitä punttisalilla aktiivisesti käyvät syövät välipalaksi (esim. rahkaa ja hedelmä), tulee se halvemmaksi kuin joku kaupan kolmioleipä, eikä esim. tonnikala kauhean hintavaa ole. Salimaksut ovat meikäläisellä 35 €/6kk ja toiselle salille 58 €/vuosi.

Mihin porukka perustaa, että salimaksut on isoin erä jossain kehonrakennuksessa? Eihän toi voi mitenkään pitää paikkaansa, ellei sitten saa ruokansa liki ilmaiseksi. Lueskelin vaan, että monilla palaa ruokaan se 250€ kuukaudessa, joillain vähemmän joillain huomattavasti enemmänkin. Onko 50€ salimaksua silloin paljon? Jos näin on, niin ei siinä mitään...:rolleyes:

Käytetääs vähän järkeä. Kyllä sellaisellakin ihmisellä, joka ei salilla käy, tulee ruoka maksamaan, ja se on aivan saletti. Pitääkin siis katsoa, että paljonko sitä joutuu maksamaan sitä "normiruokaa" enemmän. Tämä erotus on usein vain jotain pari kymppiä. Ja tämä tulee lisäravinteista ja muusta lisääntyneestä energiantarpeesta. Kyllä ne kuntosalimaksut tällöin monella salilla enemmän maksavat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom