Kallista touhua, onko?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitääkin siis katsoa, että paljonko sitä joutuu maksamaan sitä "normiruokaa" enemmän. Tämä erotus on usein vain jotain pari kymppiä. Ja tämä tulee lisäravinteista ja muusta lisääntyneestä energiantarpeesta. Kyllä ne kuntosalimaksut tällöin monella salilla enemmän maksavat.

Tota on melkoisen vaikea vaan verrata. Pluskaloreilla vetelevän kehonrakentajan ruokakulut+lisäravinteet miinus tavallisen vastaavan suomalaisen ruokakulut. Sen voisi tietenkin itse kokeilemalla saada kasaan. Totta, että mäkki ym. pikasafkat maksaa paljon, jos niitä treenaamaton paljon syö. Mutta esim. joku saattoi ennen kehoharrastusta syödä sen 1500 kcal normisafkaa päivässä, bodauksen aloitettua 3500kcal päivässä, tekeekö se erotus sitten parikymppiä kuussa...:rolleyes:

Omasta mielestäni aika halpa harrastus, saliin ei mene kuin 1e/kerta, ja jos lasketaan että käyn 3-4krt viikko, niin ei tule kovin kalliiksi.. Lisäravinteiden kanssa en ole pelannut rahasyistä, ylimääräistä rahaa ei todellakaan ole.. Siksipä syön perusruokaa, rahkaa, raejuustoa jnejne joten ruokakustannuksetkaan ei ole ollut kovin kalliita. Ja mikäs sen parempaa, kotona kun asut niin ruokakin on ilmaista :)

Ekaa viestiä nyt tällekin forumille sit.
Salilla käynti on kyllä harrastus sieltä halvimmasta päästä jos vertaa esim. aikaisempaan harrastukseeni kartingiin jossa rahaa paloi helposti monta tonnia vuodessa.

Sali jolla käyn on ilmainen,mutta välineet on ihmeen hyvät.Ruoistakaan ei tartte vielä pariin vuoteen maksaa niin pitää siis kerätä nyt massaa oikeen urakalla:D

Ei tästä nyt enää hauska harrastus halpene. Suorastaan kiva maksaa laadukkamasta salista ja lihaksia pöhöttävistä jauhoista se muutaman kymmentä euroa kuussa. Jollei oo pumppailuun "varaa" niin mihin sitten on?

Pelkkä kk kortti maksaa mulle jo ihan riittämiin (45e), vaikkei tosiaan ole kalliimmasta päästä. Lisäravinteisiin jotkut hifistelijät varmasti saavat kuussa sen 150-200 euroa. Kunnolliset safkatkin sitten ylittävät varmasti näiden hinnat kuussa, reilusti. Jos oikeesti haluaa tehdä jotain, eikä sunnuntaipunttailla niin maksaahan se, se onko se kallista on suhteellista ja lompakon paksuudesta kiinni.

En tiedä muista, mutta ainakin mulla baareissa käyminen ja humalahakuinen juominen on vähentyny aika radikaalisti saliharrastuksen aloittamisen jälkeen. Joskus huvikseni laskeskelin, paljonko rahaa tuli kannettua Alkoon ja seduloihin kuukaudes, eikä summa ollu mikään ihan pieni...:nolo:
Kyllä niillä rahoilla muutamat lisäravinnepussit ja eermannit ostaa:D

En tiedä muista, mutta ainakin mulla baareissa käyminen ja humalahakuinen juominen on vähentyny aika radikaalisti saliharrastuksen aloittamisen jälkeen. Joskus huvikseni laskeskelin, paljonko rahaa tuli kannettua Alkoon ja seduloihin kuukaudes, eikä summa ollu mikään ihan pieni...:nolo:
Kyllä niillä rahoilla muutamat lisäravinnepussit ja eermannit ostaa:D

Nimenomaan, aikas helposti tuo kuukauden salimaksu yhden illan aikana hulahtaa kurkusta alas. :kippis1:

Ihan perusruokaan se suurin osa rahoista menee. Saahan noihin hifilisäravinteisiin uppoo vaikka kuinka paljon, mutta jos vetää vaa treenin jälkeen sen palkkarin, niin aika halvalla pääsee.

Halvin harrastus ja paras tähän ikään mennessä. Salimaksut ovat halpoja, kuteet ovat perusvaatteita. Ei vaadi kummosia lisävarusteita. Kaikkien pitää syödä ja oli harrastus mikä tahansa, niin menestyäkseen lajissa täytyy syödä vielä paremmin. Ei se syöminen ole vain bodarin elinehto. Toki proteiineja lasketaan, mutta ei se kerro vielä hintaa.

Ja peruspalkkaritkaan eivät ole kalliita.
Lisäksi tiedän useita peruspunttailijoita, jotka käyvät salilla vain nimeksi ja ostavat kalliita valmispalkkarijuomia (ei jauhoja, vaan juomia) ja kuluttavat parissa kerrassa saman minkä meitsi koko kuussa. Tässäkin asiassa tieto ja ymmärrys auttaa. Toki rahaa saa kulumaan rajattomasti, mutta maltti on valttia.

Oikeastaan riittävä vastaus olisi...elämä on!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se nyt on ihan miten sen ottaa. Ite kun en ihan paska safkaa söisi kumminkaan niin ei siinä niin paljon eroa ole. Kaikki harrastukset maksaa siksi siinä on se harrastus ei ammattilaisuus eikä ees semipro.

Itellä varmaan toi kotiteatteri harrastus on kaikkein kallein. Ei vaarmaan 20k€ riitä, jos alustasaakka kaikki laitteet niiden vaihdot + leffat laskee 13v ajalta, mutta hauskaa on ollu.

Mitä sitten? Joku ei saa tolla edes videoprojektoria kaikki on niin suhteellista. Lopulta voi miettiä mihin sitä rahaa sitten kerätään jos ei sitä laita menemään? Johonkin lähes jokainen rahaansa laittaa missä voisi ajatella, että pääsisi toisin valitsemalla halvemalla.

Eipä ole bodailu kovin kallista. Vaikka ruokaa meneekin paljon, niin osa ruuista on kohtuu halpoja. Esim Ehrmannit onko jotain 60 senttiä zipale. Ja niinkuin taisi Mike sanoa, ne kustannukset on samanverran aina, paitsi nyt ruoantarve pitkällä aikavälillä nousee. Ja jos lisäravinteiden hinnat kauhistuttaa, niin vertaa vaikka pariin baarireissuun.

Ei sitä rahaa saa mukaansa kun kupsahtaa, eli bodaukseen ja huoriin se on käytettävä vielä kun henki pihisee! :rock:

Miten tuosta nyt halpaa saa? Jos tykkää heilutella niitä painoja ilman mitään järkeviä tuloksia niin siinä vaiheessa homma ehkä onkin edullista. Ruokaan menee sitten niin maan jumalattomat pinot rahaa kuussa ettei mitään järkeä. Kyllä mulla alkoi satoja euroja kuussa säästyä kun jätin treenaamisen ja kaiken siihen liittyvän toiminnan pois elämäntilanteiden muuttuessa.

Jos taas massaa tahtoo niin se on loputtoman kallista touhua. Koben härät jää pihvikilon hinnassa surkeasti kakkosiksi.

Ja sitä paitsi sen treenielämän sijaan mä voin vaikka käydä samalla rahalla joka viikko baarissa.

Miten tuosta nyt halpaa saa? Jos tykkää heilutella niitä painoja ilman mitään järkeviä tuloksia niin siinä vaiheessa homma ehkä onkin edullista. Ruokaan menee sitten niin maan jumalattomat pinot rahaa kuussa ettei mitään järkeä. Kyllä mulla alkoi satoja euroja kuussa säästyä kun jätin treenaamisen ja kaiken siihen liittyvän toiminnan pois elämäntilanteiden muuttuessa.

Jos taas massaa tahtoo niin se on loputtoman kallista touhua. Koben härät jää pihvikilon hinnassa surkeasti kakkosiksi.

Ja sitä paitsi sen treenielämän sijaan mä voin vaikka käydä samalla rahalla joka viikko baarissa.

Ihan samaa mieltä:rock:
En tajuu mite jengi näkee tän halvaks harrastukseks... Enkä siis vertaa punttausta nyt mihinkää katamaraanipurjehdukseen maailman ympäri, vaan tällaisiin "jokapojan" ajanvietteisiin.

Eipä ole bodailu kovin kallista. Vaikka ruokaa meneekin paljon, niin osa ruuista on kohtuu halpoja. Esim Ehrmannit onko jotain 60 senttiä zipale. Ja niinkuin taisi Mike sanoa, ne kustannukset on samanverran aina, paitsi nyt ruoantarve pitkällä aikavälillä nousee. Ja jos lisäravinteiden hinnat kauhistuttaa, niin vertaa vaikka pariin baarireissuun.

Eeramit halpoja? Jos nyt lasketaan et vedät 3 eeramii naaman joka päivä 68 centtii kpl ni se on vuaden ajalta 68x3x365=744euroo...

Ja sitte 3 heradrinkkii vaikka maustamatonta UFS wheyta joka viel on halpa hera.. Ja se maksaa 12,9 euroo 800g ja yks annos on 30 g ni hinnaks saadaan sillon suunnille ((12,9e)/(800/30))x3x365=520 egee vuades ja näin ollen oon ite viimesen kahden vuaden aikanan pistäny pelkkään perusprotskuun 2528 euroo!!! Ja se o saatana lähemmäs 15 000 mummonmarkkaa!! Ja tällä rahalla ei oo vielä tehty toiston toistoa salilla safkasta puhumattakaan..

Ja tähän laskelmaa vielä lisätään palkkarit, kreatiinit, salikortit, yöprotskut, vitamiinit ja se ihan SAATANALLINEN kasa ruokaa jota vedetään aina ja kaikkialla... Näin ollen toi protskulaskelma triplaantuu tosta vielä!!!

Ja tä kirjotus koskee nyt niitä jotka oikeesti haluu saada niitä tuloksii tekemällä kaiken (treeni, ruoka ja lepo) hyvin... Eli tästä on nyt turha pistää naamaa kääretortulle jos oma "punttailu" on vatsoja olohuoneessa ja pururadalla muutama leuka kesäsin..

Elikkä tiivistettynä tässä on nyt tullu "huokeasti" treenailtua parin vuaden aikana sellasen hyväkuntosen henkilöauton hinnan verran... Miettikääpä sitä..

Kyllä mulla alkoi satoja euroja kuussa säästyä kun jätin treenaamisen ja kaiken siihen liittyvän toiminnan pois elämäntilanteiden muuttuessa.

No tätä minäkin vähän arvelin, että kyllä ne ruokakulut täysverisellä bodarilla on aika paljon suuremmat kuin Tavis Tallaajalla. Ei se salimaksu kallein investointi siinä vaiheessa ole, jos bodauksen tosissaan ottaa.

Satoja euroja? Ei niitä proteiineja ja kaloreita tarvitse sisäfileestä ja kaviaarista ottaa.

Olen laskeskellut, että 7 €/pv riittää mainiosti 100+ kiloisen ahkeran punttaajan bulkkiruokavalioon. Perusjamppa säästää ehkä pari euroa per päivä ruoassa (toisaalta true bodymunkki säästää saman rahan alkoholissa).

Itsellä salikortti on 120 €. Myönnettäköön että tuo summa riittäisi ehkä parin kuukauden salikorttiin jollekin fitness-salille, mutta kuka pakottaa sellaisiin sotkeutumaan?

Lisäravinteita ei tarvitse, vaikkakin perusheralla itseasiassa säästääkin ruokakuluissa. Lisäravinteista kreatiini ja kofeiini ovat törkyhalpoja. Huhujen mukaan jopa jotkut sohvaperunatkin ovat sotkeentuneet monivitamiineihin ja kalaöljyihin... Halpoja nekin.

Treenikamppeiksi käyvät ne vanhimmat ja paskaisimmat verkkarit ja sisäpelitossut.

Ihan samaa mieltä:rock:
En tajuu mite jengi näkee tän halvaks harrastukseks... Enkä siis vertaa punttausta nyt mihinkää katamaraanipurjehdukseen maailman ympäri, vaan tällaisiin "jokapojan" ajanvietteisiin.

Eeramit halpoja? Jos nyt lasketaan et vedät 3 eeramii naaman joka päivä 68 centtii kpl ni se on vuaden ajalta 68x3x365=744euroo...

Ja sitte 3 heradrinkkii vaikka maustamatonta UFS wheyta joka viel on halpa hera.. Ja se maksaa 12,9 euroo 800g ja yks annos on 30 g ni hinnaks saadaan sillon suunnille ((12,9e)/(800/30))x3x365=520 egee vuades ja näin ollen oon ite viimesen kahden vuaden aikanan pistäny pelkkään perusprotskuun 2528 euroo!!! Ja se o saatana lähemmäs 15 000 mummonmarkkaa!! Ja tällä rahalla ei oo vielä tehty toiston toistoa salilla safkasta puhumattakaan..

Ja tähän laskelmaa vielä lisätään palkkarit, kreatiinit, salikortit, yöprotskut, vitamiinit ja se ihan SAATANALLINEN kasa ruokaa jota vedetään aina ja kaikkialla... Näin ollen toi protskulaskelma triplaantuu tosta vielä!!!

Ja tä kirjotus koskee nyt niitä jotka oikeesti haluu saada niitä tuloksii tekemällä kaiken (treeni, ruoka ja lepo) hyvin... Eli tästä on nyt turha pistää naamaa kääretortulle jos oma "punttailu" on vatsoja olohuoneessa ja pururadalla muutama leuka kesäsin..

Elikkä tiivistettynä tässä on nyt tullu "huokeasti" treenailtua parin vuaden aikana sellasen hyväkuntosen henkilöauton hinnan verran... Miettikääpä sitä..

Ei ne tavallisen pulliaisen proteiinitkaan ole halpoja. Puhumattakaan heidän hiilareista ja rasvoista. Yksi huokea mäkkiateria per viikko tekee jo ~300e/v! Siihen päälle kolme baarireissua kuukaudessa, pari kierrosta kavereille ja taksilla kotiin.. palttiarallaa 90e/setti tekee päälle tonnin vuodessa :david:

Elämä kallis, *** halpa :hyvä:

Olen laskeskellut, että 7 €/pv riittää mainiosti 100+ kiloisen ahkeran punttaajan bulkkiruokavalioon.

No tuo kuulostaa jo edulliselta. Mistä olet rakentanut sen? Tuo tekee sen 49€ viikko...joo... mulla meni joskus ennen punttia abaut 40€ viikossa ruokaan muistelisin.

Kyllähän se niin on, että jos haluaa oikein edullisesti päästä, pitäisi syödä vähän ja ostaa harkiten ruokansa, välttää jetset elämää ja herkuttelua. Ehkä joku nauttiikin vielä tällaisesta elämästä.:rolleyes:

Satoja euroja? Ei niitä proteiineja ja kaloreita tarvitse sisäfileestä ja kaviaarista ottaa.

Ei niin. Mulla on erikoisruokavalio, joka tuottaa vähän extraa. Siitä huolimatta pitää ottaa huomioon muitakin kuluja. Mielestäni teoreettisen minimisumman laskeminen /kalori ei ole mielekästä, sillä kukaan ei oikeasti elä sillä tavalla. Jos nyt laskisin eläväni pelkällä kauralla ja rahkalla niin asia olisi eri, mutta kun en elänyt. Myönnettäköön, että mun ruokavalio tällä hetkellä on silkkaa paskaa, mutta paska on halpaa.

Ruoka mulla oli se pääasiallinen kustannus, kyllä siihen pitkälti kolmatta sataa euroa hurahti kuussa. Lisäksi tuli tietenkin itse salimaksu, joka oli jotain rapiat 50e. Tähän päälle matkakustannukset, aika usein kävin salilla autolla, mikä ei tietenkään ole pakollista. Myös salikuteet olivat yleensä kohtuullisen uusia ja niitä oli useampi vaatekerta. Jonkin verran varusteita, remmiä, shakereita jne. siihen kaupan päälle. Kyllä noista melkoisia summia rakentui.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom