Kallista touhua, onko?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mielestäni teoreettisen minimisumman laskeminen /kalori ei ole mielekästä, sillä kukaan ei oikeasti elä sillä tavalla.

Tuo on totta ja tähän voisi ottaa perspektiiviksi vaikka minkä ja venyttää tätä aihetta.

Toisaalta toi 7€/päivä 100- kiloisen äijän bulkkiruokamalli, mitä tomppa85 tossa sanoi kiinnostaa, koska se todellakin kuulostaa edulliselta...

Diettaaminen on halpaa, kun herkut on karsittu, ei juoda ööliä ja syödään vähän. Jos fatburnereita ei siis käytä.

No täällä nyt porukka kärjistää hieman, meneehän sitä ruokaa moninkertaisesti tavalliseen jamppaan verrattuna. Otetaan tähän esimerkiksi tupakointi, jos ei polta/lopettaa, saa sillä rahalla aika monet pieruherat ostettua. Oletetaan että aski maksaa vaikka 4e, ja kulutus on aski/d. 4 x 365 = 1460. Itse en tupakoi, niin voin tuollakin rahamäärällä huoletta ostaa rekallisen ehrmania. En nyt tarkoita että jokainen average pertti polttaa, mutta otin nyt vain tuon esiin.

Tietty jos ei punttaa, eikä polta ja vielä syö vähän niin silloinhan sitä rahaa säästyy. Mutta ennemmin olen tämä heppu kun joku 185/55 riutunut irkkaaja joka häviää ne nettipokeriin. Muttajuu, se on oma valinta jos ei halua kasvaa, mikäs siinä jos mukavaa on. Omasta mielestäni ihan mahtava harrastus, menkööt rahaa, ne on mulla lihana (läskinä) tallessa:D

Kaikki pitää suhteuttaa omaan rahatilanteeseen. Opiskelijana ei hirveästi jää käteen vuokran, bensojen, laskujen ja muiden pakollisten kustannusten jälkeen käteen vaikka opintolaina onkin. Kärjistetysti voin sanoa että kaikki mitä noista jää menee kurkusta alas (ruokana... ja juomana;)). Ei todellakaan oo halpa harrastus tämä. Sitten kun vielä vetävää hulluja määriä ruokaa naamariin sadoilla euroilla kuukaudessa, eikä paino silti nouse, niin sillon tulee semmonen olo, että onko tässä koko touhussa mitään järkeä. Kaloreita ei kuitenkaan mielellään ota mistään limsasta ja lihapiirakasta.

opiskelijana en nykyään harrastakaan kehonrakennusta tai massan kasvatusta, kun ruoka ja proteiini on pidemmän päälle tosi kalliita. Salilla käyn kuitenkin, mutta sehän ei paljoa maksa. Lisäksi säästyy kaikelta ylimääräiseltä stressiltä ja bulkkaamisen aiheuttamalta pahalta ololta ja läskeiltä. voi syödä niinkuin normaalit ihmiset, olla hoikka, terve, hyvännäköinen ja hyvinvoiva ja nauraa kaikille itsetunto-ongelmaisille ja pakkomielteisille kehonrakentajille jotka ei osaa eikä anna itsensä nauttia elämästä ;)

itellä ei kyllä painon nousun / laskun kanssa ole ollut mitään ongelmia vaikka oon työtön ja rahaa ei nyt niin mahottomia määriä ole. raha pitää vaan käyttää hiukan järkevämmin ja ostaa semmoista ruokaa mikä on halpaa :) bulkilla jos haluan "halpoja " kaloreita syödä niin makarooni (tumma tai vaalea) on aika hyvä. myös kaikkista öljyisä saa lisaa kaloreita jos tarvitsee.
raejuusto, rahkat, jugurtit, kaurahiutaleet, riisit, munat, jauhelihat, tonnikalat, maito ym. ei kyllä ole niin kalliita ruoka aineksia että niihin ei olisi varaa vaikka olisikin esim. työtön.

eli imo ei kyllä kallis harrastus ole.

edit. kyllähän ruokaankin saa menemään helvetisti rahaa jos syö just jotain kananrintaa, kalliita lihoja ja kalleimpia proteiini jauhoja.

Nuo halvimmat ruoka-aineet alkaa itellä puskea jo korvista ulos, joten on pakko saada vaihtelua ruokavalioon. En kuitenkaan mitään kananrintaa tai fileitä yms. käytä.

Tomppa85, kerropa nyt vähän tosta 7 euron päivämenusta, haluan päästä itsekin halvalla:):

Toi 7 euroo on kyllä aika halpa, mut tämmösen mun vanhoista ruokailuista bongasin.

Hapankorppu: 4 kpl, (40.0g) 0.2 €
Kaurahiutaleet 1dl: 7 kpl, (280.0g) 0.3 €
Kevyt Jauheliha: 1 kpl, (200.0g) 1.5 €
Maitorahka Ehrmann: 3 kpl, (750.0g) 1.8 €
Makaroni 1dl: 2 kpl, (100.0g) 0.1 €
Panimosokeri 1dl: 2 kpl, (100.0g) 0.4 €
Proteiini Whey (UFS) 1dl: 5 kpl, (150.0g) 2.1 €
Raejuusto: (200.0g) 0.9 €
Rasvaton maito: 2 kpl, (600.0g) 0.4 €
Ruispalat: 1 kpl, (27.5g) 0.1 €
Saunapalvi: 5 kpl, (62.5g) 0.5 €
Yhteensä: 8.3€

Energia: 3643.4kcal P350.0g (38%) / H425.0g (47%) / R60.2g (15%)

On sit suoraan copypastettu, mut kai siitä jotain selvää saa. Ja en tiedä onko noissa mun syöttämissä kilohinnoissa paljon heittoa. Toi on aika proteiinipitoinen menu, joten noin paljon proteiinia ei varmaan välttämättä tartte. Tosta proteiinia vähentämällä ja hiilareita lisäämällä, hinta varmaan vielä jonkun verran tippuu. Jos siis haluaa oikein halvalla päästä :D

Ok, kiitos justerr. Perusteellisesti toit esille nuo. Joo noistahan ne muodostuu kohtuuhinnalla. Panimosokerin tilalla varmaan voisi käyttää jotain muutakin, mutta halpaahan se.

Salimaksu: 30 e/kk
Lisäravinteet: 200 e/kk
Ruokaan: 400 e/kk

Vastakkaisen sukupuolen ihailevat katseet: KORVAAMATONTA

Kalliilta ensiksi kuulostaa, mutta viimeinen lause huomioiden, kaikki on suhteellista.;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Edelleen, en tajua miten kallista on ostaa ruisleipää, kevytjuusto a5,99e kilo, kalkkunaa/kinkkua 6e kilo, perusjauhelihaa 4e kilo (15% rasvaa), tummaa makaronia 1e kilo, tummaa riisiä, tonnikalaa, rasvatonta maitoa 80cnt litra jne...

Itse syön aamu-, väli- ja iltapalaksi 2 juustokinkkuleipää, juon päivässä litran maitoa, ja syön 2 tukevaa ateriaa, esim makaronilaatikon, jauhelihakastiketta, joskus kananrintaa, jauhelihalasagne, ym...

Sen 150 - 200gr proteiinia noista saa heittämällä.

Mä olen samaa mieltä, valinnoista kyse. Nämä jotka kitisee kalliista harrastuksesta, ostelee kuukausittain pleikkapelejä jotka maksaa saman verran kuin kuukausikortti salille. Siihen sitten viikottain sipsit, limut ja suklaat niin avot, ole tosi mies ja naura hifistelijöille jotka syö monipuolisesti ja liikkuu.

Mut hei, ketään ei pakoteta.

Edelleen, en tajua miten kallista on...
Niinpä. Safkojen osalta kyse on valinnoista, eikä niinkään rahasta. Uppoaa sitä normaalistikin rahaa ruokaan. Jos ei kiinnitä huomiota mitä syö, niin ei kiinnitä huomiota paljon enempää sen hintaankaan. Toki joku huippulaadukas dieettisafka maksaa enemmän, mutta näin yleisesti laadukas ruoka ei ole kovin paljoa sipsilimsamättöä kalliimpaa.

No kyllä sitä rahaa alkaa menemaan varmasti sitä enemmän, mitä enemmän paino nousee, kun joutuu syömään enemmän. Mutta noita mömmöjä ei ole mikään pakko ostaa, niistä on tosin hyötyä jos et pysty/ehdi syödä tavallista ruokaa. Ja tietty salilla käynti maksaa myös. Ite tosin käyn välillä ilmaisella salilla, mutta tolla maksullisella maksaa 25 kerran kortti 36e.

No kyllä sitä rahaa alkaa menemaan varmasti sitä enemmän, mitä enemmän paino nousee, kun joutuu syömään enemmän. Mutta noita mömmöjä ei ole mikään pakko ostaa, niistä on tosin hyötyä jos et pysty/ehdi syödä tavallista ruokaa. Ja tietty salilla käynti maksaa myös. Ite tosin käyn välillä ilmaisella salilla, mutta tolla maksullisella maksaa 25 kerran kortti 36e.
paitsi että noista mömmöistä on aika paljon halvempaa ottaa proteiinit kun esim kiinteästä ruuasta. eli kyllä niitä kannattaa käyttää. tulee säästämään pitkän pennin noissa ajanmyötä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom