Kaljamahan kulmasoutu, kannattaako?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Tykkään ajoittain teeskennellä kulmasoutua (tangolla) selkäreenin lopuksi, mutta välillä arveluttaa se, että tuosta keskikehon....isoista luista johtuen liikerata jää hivenen lyhkäiseksi.

Pitäisikö paukuttaa vaan menemään kunnes mahaihroihin tulee tangon mentävä kolo, johon voi sitten kiskoa kulmasoutua vähän pidemmällä liikeradalla, vai unohtaa kulmasoutu kunnes saa (kehon)painon tippumaan?

Kulmasoutu kannattaa. AINA. :rock:

Käsipaino?

Käsipainosoutu ois varmaan jees, en vaan oikein koskaan ole saanut sitä ottamaan kunnolla selkään.

Kattokaas, olen 188cm ja 132kg, minä kun kumarrun kulmasoutuasentoon, niin tämä reppu on sen verran jo tukevasti reisiä vasten, ettei sinne mahan alle mene kuin pokasaha...

Tärkeintähän kulmasoudussa on se kuinka hyvin saat supistettua selkälavat yhteen. Eli viisväliä siitä liikkeen pituudesta tai tarkasta vetokohdasta kunhan se treeni menee oikeaan paikkaan. Kannattaa peilistä katsoa oikein tekeekö sitä töitä lavoilla riittävästi.

Ilmeisesti olet tehnyt ns. Yates tyylin soutua eli ylökroppa etukenossa. Kokeilepa Pendlay row:ta, jossa yläkroppa on samassa tasossa lattiaan nähden ja loppuasennossa tanko tulee enemmän ihan luonnollisesti ylävatsaan.

pendlay-row-glenn-3.jpg

pendlay-row-glenn-4.jpg

Ilmeisesti olet tehnyt ns. Yates tyylin soutua eli ylökroppa etukenossa. Kokeilepa Pendlay row:ta, jossa yläkroppa on samassa tasossa lattiaan nähden ja loppuasennossa tanko tulee enemmän ihan luonnollisesti ylävatsaan.

pendlay-row-glenn-3.jpg

pendlay-row-glenn-4.jpg

hyviä pointteja, kiitos.
Juu, olen tehnyt silleen kroppa tietyssä kenossa.
Mutta en Yates-tyyliin, eli vastaotteella enää hetkeen.
Tai siis sitä käsitin Yates-tyylin olevan.

Anyway, tuotahan kelpaa kanssa kokeilla, tuota pendlay-soutua.

Painot saa muuten sitten alkuun lähes puolittaa että menee oikein tuo Pendlay-soutu. Keskivartalo ei saa heilua, eikä polvet saa joustaa. Jos tuossa fuskaa niin se liikkeen idea katoaa, sillä rasitus siirtyy lapojen välistä jonnekin muualle. Aika päinvastainen idea siis mitä Yatesin tyyliin tehtävässä soudussa. Oikein tehtynä tuo viiltää mukavasti lapojen välissä jo pelkällä tangolla lämmiteltäessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Täällä paino 136kg ja pituutta 177cm. Vaikka lihasta on aika paljon, melkein olettaisin että näillä statseilla oma tynnyrini on vieläkin kehittyneempi kuin sulla.

Itelläni toimii Pendlay row tehtynä siten, että vedän sen piilossa olevan sixpackini kahden ylimmän "osaston" väliin - tuossa ylävatsan kohdallahan ei läskiä niin hirveesti ole. Tällä tavalla koen myös saavani liikkeeseen sopivasti sellasta ärtsyä menoa, eli vaikka todellakin keskityn etten huoju lainkaan jne tosi tarkasti, mielestäni liika nysväys ja keskittyminen kaarimaiseen rataan rajoittaa painoja liikaa. Suosittelen testaamaan tätäkin eräänä vaihtoehtona vaikka lämmitellessä, näin itse ratkaisin tämän saman ongelman.

Suositut

Back
Ylös Bottom