Kalium

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fat22
  • Aloitettu Aloitettu
Kertokaahan tuosta kaliumin yliannostusjutusta ja kaliumista yleensäkin. Luin anabolic insiderista tai jostain että venäläiset olis todennu kaliumin olevan anabolista. Jos näin on, johtuu se ilmeisesti siitä että se kerää solun sisäpuolelle nestettä? Siis väliaikaista sarkoplasman anaboliaa?
Nii kuitenki mulla on tollasia Miral tabletteja joissa siis kaliumkloridia 500mg ja magnesiumhydroksidia 250mg per tabu. Annoksella 1/päivä treenin jälkeen sain sydänkipuja. On ollu pirun kuuma eli hikoillu oon törkeesti joka varmaan vaikuttaa. Olisiko natirum/kalium-tasapaino heilahtanut liikaa kaliumin puolelle?

Meinasin laittaa tämän roinapuolelle erään clen-threadin jatkoksi missä joku (JJJ?) mainitsi että ei pidä ottaa liikaa kaliumia. Laitoin sen nyt tänne kuitenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jari Mentula käyttää Bodaus-lehdessä olevan esimerkki päivä ruokailussa lataus- ja palautusjuomassa merisuolaa. Siitä oli täällä juttua ja jotkut tiesivät, että se parantaa juomien imeytymistä hiukan ja lisäksi korvaa treenin aikana huuhtoutuneita suoloja ja merisuolassa piti olla suolat juuri oikeassa suhteessa, joten merisuolaa kannattaisi varmaan näin helteillä kokeilla.

EDIT: itse kysymykseen en osaa vastata.

Originally posted by paistijauheliha
Eikös Momo aikoinaan kuollut juuri kaliumin yliannostukseen? Ja vielä lääkärin injektoimana..

Niihän ne sanoo. Mul taitaa kuiteski maksa paukahtaa nyt:kippis1:

Originally posted by Fat22
Kertokaahan tuosta kaliumin yliannostusjutusta ja kaliumista yleensäkin. Luin anabolic insiderista tai jostain että venäläiset olis todennu kaliumin olevan anabolista. Jos näin on, johtuu se ilmeisesti siitä että se kerää solun sisäpuolelle nestettä? Siis väliaikaista sarkoplasman anaboliaa?
Nii kuitenki mulla on tollasia Miral tabletteja joissa siis kaliumkloridia 500mg ja magnesiumhydroksidia 250mg per tabu. Annoksella 1/päivä treenin jälkeen sain sydänkipuja. On ollu pirun kuuma eli hikoillu oon törkeesti joka varmaan vaikuttaa. Olisiko natirum/kalium-tasapaino heilahtanut liikaa kaliumin puolelle?

Meinasin laittaa tämän roinapuolelle erään clen-threadin jatkoksi missä joku (JJJ?) mainitsi että ei pidä ottaa liikaa kaliumia. Laitoin sen nyt tänne kuitenkin.

Anabolic Insiderin juttuja ei kannata ottaa liian tosissaan...

"Käsitykset kaliumin päivittäisestä tarpeesta vaihtelevat rajoissa 1,6-3,5 g. Se saadaan yleensä hyvin tyydytettyä runsaasti kasviksia ja hedelmiä syömällä. Diureettien käytön yhteydessä määrätään yleensä myös kaliumia, ehkäisyyn 1-2 g/vrk ja hoitoon 2-4 g/vrk. "

Lähde: http://www.tohtori.fi/eviva/kalium.php3

8 g on jo paljon ja 14 g on aiheuttanut kuolemantapauksia, nämä siis suun kautta nautittuna.

Lähde: http://members.tripod.com/~charles_W/arthritis11.html

Kiitos selvityksestä Johnny B, sait mun mutsin rauhoittumaan! Se luuli et mun multi-tabletissa oli "aivan liikaa" kaliumia!!! :D

Originally posted by paistijauheliha
Eikös Momo aikoinaan kuollut juuri kaliumin yliannostukseen? Ja vielä lääkärin injektoimana..

Muistelisin että Momo kuoli nestehukkaan, ja lääkärin antama kaliumpiikki annettiin Momolle kun oli jo liian myöhäistä.

Lähde: Muistan jostain lukeneeni :rolleyes:

Anssi en toki ota tosissani Anabolic Insiderin juttuja... Oisko ollu venäläisillä joku solu jossain koeputkessa ja sinne saatu kaliumia sisään niin sehän oli KASVANUT eli anabolisoitunut. :jahas:

Mut sellastakin jäin miettimään että eikös esim. kreatiini päässyt lihassoluun jonkun kalium/natrium pumpun avulla? Ja kreatiinin kanssa kannattaa ehkä ottaa suolaa jossa on natriumia. Ihan nyt vaan optimoinnin kannalta ois kiva tietää koska sitä kaliumia kannattaa ottaa jos haluaapi pitää lihassolut kovasti vetisinä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom