Kaksosia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tytteli
  • Aloitettu Aloitettu
Eli kiinnostaisi tietää, löytyykö Pakkikselta muitakin kaksosia...? Itselläni on kaksoisveli ja olemme hyvin läheisiä. Muita sisaruksia ei ole. Lähinnä kyselen muiden kaksosten suhdetta, onko läheisimpiä kuin muiden sisarusten kanssa? Joskus on tullut luettua näitä tutkimuksia lähinnä identtisten kaksosten välisestä suhteesta, eli näistä hämmästyttävistä "telepatia"-kyvyistä.. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jyväskylässä asuvat ovat varmasti huomanneet muuan kaksoset. tismalleen samannäköiset, samanlaiset vaatteet päällä sukkia myöten, kävelevät peräkkäin samassa tahdissa, parrat ja hiukset samalla lailla laitettuina... joko tekevät toinen toistensa tentit, tai sitten vain muuten repivät tilanteesta huumoria. :D

luulis kaksosilla olevan vähän läheisempää, ovathan he yleensä koko lapsuusajan hyvinkin tiiviisti yhdessä.

Njuu minäkin olen "kaksonen" paitsi että mun ja veljen ero on se että olen pidempi ja painavampi ja muistutan enemmän isää, kun veli muistuttaa äitiämme. Mitä meidän suhteeseen tulee, niin kai sitä suhde on tullut lämpimämmäksi kun muutin pois asuinpaikkakunnalta ja omaan asuntoon, jaksaa veljeä katsella paremmin, ennen muuttamista olikin pirusti riitaa ja kitkaa.

Allekirjoittaneelta löytyy ainakin toinen samanmoinen eli identtinen kaksoisveli! Telepaattiset kyvyt on arkipäivää ja pukeutuminen sekä kaikki mahdolliset ovat olleet samanlaista tai lähes melkeen niin kauan kun vanhemmat ovat niistä päättäneet, eli kuta kuinkin vielä yläasteelle saakka taannoisina vuosina.
Suhde on läheinen ja mahdottoman rakas. Olemme tietenkin tapelleet nuoruudessamme johtajauroksen paikasta sun muista ja minä ainakin koen tarpeelliseksi suoritua erilaisista puhteista paremmin kuin veljeni, tosin useasti siinä epäonnistuen(liikuntaharrastukset ovat samat).
Erilaisia tempauksia ollaan tehty, muttei ikinä mitään tyttöystävien kokeilu juttuja, mutta esimerkiksi varusmiespalveluksessa tästä oli suunnatonta hyötyä erilaisten rastitehtävien suhteen.

On kivaa olla kaksonen, vaikkei se tavallisuudesta mielestäni kovasti poikkea.

Joo o, minä myös kaksonen ja systerin kanssa viimeisen 6 vuoden aikana hyvinkin läheisiä.
Nuorempana se oli ehkä enemmänkin rasite itselleni (johtui ihan siitä että sisko oli aina parempi ihan kaikessa) ja jäin usein varjoon. Nyttemmin tilanne sitten kääntynyt ihan päinvastoi :) Edelleen ollaan kuin yö ja päivä, mut noi telepaattiset kyvyt ym. asiaan liittyvät asiat on joo arkipäivää :D

Jos identtiset kaksoset menevät naimisiin identtisten kaksosten kanssa, tuleeko parien lapsista identtisiä?:)

Täältä löytyy yksi kaksonen. Mun veli pyörii itsekin täällä nim. tuohtunut83...
Molemmat ollaan harrastettu punttailua jo aika monta vuotta. Ollaan muutenkin aika läheisiä ja meillä on samat ystävät ja kaverit.
Nuorempana tuli riideltyä, mutta ei nyt tässä viimevuosina ole ollut enää mitään riitoja.
Kyllä kaksosveljessä on ollut se hyvä puoli että on aina ollut joku ystävä!

kgb sanoi:
Jos identtiset kaksoset menevät naimisiin identtisten kaksosten kanssa, tuleeko parien lapsista identtisiä?:)

Ei identtisiä, mutta molemmat penskat omaavat geeniperimältään samat vanhemmat. Eli ovat kuin veljekset ja siskokset.

Lähisuvussa ei ole kaksosia enkä tarkemmin ajateltuna ole koskaan tavannut ns. identtisiä kaksosia. Olisipa varsin erikoista jos perheessä olisi toinen aivan samannäköinen ja ikäinen kaveri. :)

Mites muuten sellaiset asiat kuin koulumenestys ja ammatinvalinta, te ketkä olette kaksosia niin oletteko menneet elämässä eteenpäin suunnilleen samoja uria?

kgb sanoi:

Voin yrittää tähän vastata asiallisestikin, tosin en tiedä päteekö tämä just kuvaamaasi tilanteeseen.

Mutta jos itselläsi on kaksoissisar, ei jälkeläisesi todennäköisesti ole kaksosia, mutta lapsillasi on taas se suurempi todennäköisyys saada omista lapsistaan kaksoset. Eli käsittääkseni tämä kaksosten saaminen hyppää aina yhden sukupolven ylitse. Korjatkaa jos ihan väärässä olen, muistasin jostain tiedelehdestä tai vastaavast tämä väitteen lukeneeni.

Timba79 sanoi:
Voin yrittää tähän vastata asiallisestikin, tosin en tiedä päteekö tämä just kuvaamaasi tilanteeseen.

Mutta jos itselläsi on kaksoissisar, ei jälkeläisesi todennäköisesti ole kaksosia, mutta lapsillasi on taas se suurempi todennäköisyys saada omista lapsistaan kaksoset. Eli käsittääkseni tämä kaksosten saaminen hyppää aina yhden sukupolven ylitse. Korjatkaa jos ihan väärässä olen, muistasin jostain tiedelehdestä tai vastaavast tämä väitteen lukeneeni.

Joo kyllä se taitaa näin olla, meidän suvussa on paljon kaksosia joka toisessa sukupolvessa...

Se on aika hauskaa, kun vanhemmat aina korostavat kaksosten samanlaisuutta pukemalla ne aina samoihin vaatteisiin jne. Kun minä ja veli oltiin pieniä, oli mulla aina vaaleanpunaiset vaatteet ja veljellä vaaleansiniset (siis esim. potkuhousut ja päällysvaatteet)...muuten olemme aika erilaisia, veli on duunari ja minä se "akateeminen"...

Meillä on tuttavapiirissä identtiset kaksosveljet, joiden yhteiset tavat ja sattumukset ovat hauskaa seurattavaa. Itse en näitä veljeksiä erota jos sattuvat yksinään vaikka kaupassa vastaan kävelemään, niin samannäköisiä ovat.
Hauska juttu oli se, kun toisella veljeksistä tuli hammas kipeäksi kesken työpäivän. Aikansa sinniteltyään kaveri päätti lähteä lääkäriin ja velipoika tietysti marmatti, että miten sitä noin kesken työpäivän lähdetään. (heillä on yhteinen yritys) No, pakko oli mennä ja tämä hammaskipuinen vielä sanoi veljensä harmitteluille, että ootappas kun itselläs tulee joskus hammas kipeäksi, niin mites sitten suu pannaan. Vaan eipä mennyt kuin kolme tuntia, kun toisenkin hammasta alkoi särkemään ja pakko oli lekuriin lähteä. Hammaslääkäri ei meinannut uskoa, kun velipoika tuli hammasta valittamaan ja kipeä hammas oli sama kuin kaksoisveljellä muutamaa tuntia aiemmin!

Jep, minulla on kaksoisveli ja olemme läheisiä. Hän on minulle hyvin rakas. Muitakin sisaruksia on mutta eivät ole yhtä läheisiä. Meillä on aika paljon samoja mielenkiinnon kohteita ja hän myös pyörii tällä palstalla joten terkkuja vaan veliseni :D .

Olen pikkusisko,veljeni on mua 7 minsaa vanhempi..
joskus tämä pikkusisko-isoveli asia oli elämääkin tärkeämpi asia..
yleensä mua luultiin vanhemmaksi..johtui varmaan siitä et mä olin n. 10-15 cm toista pidempi. Me kyllä korjattiin asia heti!!!!!
Nykyään nauretaan vaan että mahdetaanko päästä koskaan eroon siitä et mua luullaan isosiskoksi.
Pituuseroa meillä ei veljen hyväksi nykyään taida montaa senttiä olla..

Veli on aina ollut mun yksi paras ja rakas ystävä..mitä väliä sillä kuinka paljon ollaan toisiamme oikeasti lyöty,huudettu,tapeltu,itkettyä---niinhän se yleensä näissä sisarus-jutuissa menee--otetaan yhteen niin että tanner tärisee. Ylä-aste aikaan jäi nyrkkien nostaminen ylös jo taakse.
Auta armias jos veli joutui tappeluun jonkun muun kanssa.. siinä sisar tulistui niin paljon että sano kolmannelle osapuolelle hampaat irveessä;kosketkin mun veljeen niin mä tulen ja vedän sua turpaan.
(huom. olin aika pitkälti myös muita poikia päätä pidempi,helppo siinä oli pelotella)
Niin ja veljen kanssa tappelu sai tietenkin aikaa sen etten pelännyt yhtään poikaa.

Veljelleni kerron KAIKEN,nyt ja aina.
Johtuen osittain meidän lapsuudesta voin suoralla kädellä sanoa aina että veljeni on mulle tärkeämpi kuin vanhempani.

Edellispäivä puhuin veljen kanssa pitkät pätkät puhelimessa,vaikka asutaan samassa kaupungissa..
On tapahtunut jotain suurta ja iloista yms..ja olen siinä veljeäni ollut auttamassa.
Sanoin suoraan että tässä maailmassa olen valmis riskeeraamaan kaiken tasa kahden ihmisen puolesta; poikani ja veljeni!!!!

Että näin :)

Kuki sanoi:
Meillä on tuttavapiirissä identtiset kaksosveljet, joiden yhteiset tavat ja sattumukset ovat hauskaa seurattavaa. Itse en näitä veljeksiä erota jos sattuvat yksinään vaikka kaupassa vastaan kävelemään, niin samannäköisiä ovat.
Hauska juttu oli se, kun toisella veljeksistä tuli hammas kipeäksi kesken työpäivän. Aikansa sinniteltyään kaveri päätti lähteä lääkäriin ja velipoika tietysti marmatti, että miten sitä noin kesken työpäivän lähdetään. (heillä on yhteinen yritys) No, pakko oli mennä ja tämä hammaskipuinen vielä sanoi veljensä harmitteluille, että ootappas kun itselläs tulee joskus hammas kipeäksi, niin mites sitten suu pannaan. Vaan eipä mennyt kuin kolme tuntia, kun toisenkin hammasta alkoi särkemään ja pakko oli lekuriin lähteä. Hammaslääkäri ei meinannut uskoa, kun velipoika tuli hammasta valittamaan ja kipeä hammas oli sama kuin kaksoisveljellä muutamaa tuntia aiemmin!

Juuri vastaavanlaisista hämmästyttävistä kyvyistä olen lukenut ennenkin...esim. kun toista identtistä kaksosta on vaikkapa puukotettu, niin toinenkin on tuntenut samassa paikassa "kipua"....tai sitten on näitä tarinoita, joissa toisistaan syntymästään erossa olleet kaksoset löytävät aikuisena toisensa, ja heillä on paljon yhtäläisyyksiä...kuten molemmilla on vaikkapa samannimiset lapset, yhtä monta sormusta samoissa sormissa jne...

Timba79 sanoi:

Juup mutta eihän tuossa kysymyksessä haettukaan sitä, saako jälkeläiseksi kaksosia vai yksittäisin lapsia. Vaan jos esim. identtiset kaksoset nimeltä Matti ja Mikko menevät naimisiin Niinan ja Tiinan kanssa, ketkä ovat keskenään identtisiä kaksosia hekin. Sitten Matti ja Niina saa poitsun joka nimetään Jukaksi. Mikko ja Tiina taas saa pojan joka nimetään Jarnoksi. Ovatko Jukka ja Jarno nyt identtisiä?

Molemmillahan on samat perimät sekä isän että äidin puolelta, vaikka itse vanhemmat ovat erit.

Mulla on 4 vuotta vanhemmat kaksossisarukset, ne on kyllä ku yö ja päivä, sisko on tumma ja veli vaalea, mistä johtuu, että usein minua ja isoveljeä luultiin kaksosiksi.Veli harrastaa urheilua moninaisissa muodoissa ja sisko taas on lähempänä sohvaperunaa :D On ne kyllä pienempänä ollu toistensa parhaat kaverit ja aina kahestaan leikkineet, kunnes synnyin minä ja "pilasin" niiden täydellisen symbioosin :D
Läheisiä ollaan kaikki kolme, mutta jossain määrin taitaa isosisarukset olla toisilleen läheisempiä, joskaan en oo ihan varma. Mutta kyllä niillä kahella on niitä kuuluisia telepaattisia kykyjäki.
Muutenki suvussa on paljon kaksosia, pari idettistäki kaksosparia löytyy. Saa nähä, saanko ite joskus kaksoset jahka lapsia alkaa tulemaan :)

Stailivirhe sanoi:
...Molemmillahan on samat perimät sekä isän että äidin puolelta, vaikka itse vanhemmat ovat erit.

Ei, lapset eivät ole keskenään identtisiä. Tuolla logiikallahan kenen tahansa sisarusten kuuluisi olla keskenään identtisiä vaikka eivät kaksosia olisikaan, koska he ovat saaneet alkunsa vanhemmista, joilla on samanlaiset geenit. Lapsi saa osan geeneistä äidiltä ja osan isältä, jolloin molemmille jää "käyttämättömiä" geenejä. Seuraava lapsi saa edelleen osan äidiltä ja osan isältä, kuitenkin ainakin osa geeneistä on eri kuin aiemmin syntyneellä sisaruksella. Sisarusten perimät ovat siis keskenään erilaisia, samoin kuin Jukan ja Jarnon perimät tuossa esimerkissä. Tuo esimerkki toimisi siis jos lapsi saisi sekä isältään että äidiltään kaikki näiden geenit.

Olipa sekavasti selitetty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom