Kaksjakonen ohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
1: rinta/olkapäät/hauis/vatsa

Penkki................4*4-10
Vinopenkki............3*8-10
Pystypunnerrus........3*8-12
Hauis tangolla........3*6-10
Hauis käsipainoilla...3*8-12
Peck Deck (Miten sitä tehdään?)
Vatsat

2: selkä/ojentajat/jalat

Leuanveto..............3*max
Alatalja...............3*8-10
Selänojennus...........3*15-20 (ilman lisäpainoja koska on vielä pituuskasvuikä)
Ranskalainen tangolla..3*6-10
Ojentajat..............3*8-10
Prässi.................3*6-10
Jalan ojennus..........3*8-10
Jalan koukistus........3*8-10
Pohkeet (Miten niitä tehdään?)

Mitä paranneltavaa löydätte? Sitä varmaan löytyy....
Pitäsköhän tohon ykköspäivään lisätä vielä jotain vipunostoja tai jotain?

Saiskohan jotain tuloksia aikaseks tyylillä: "Kaurapuurolla eteenpäin!", eli siten ettei söis mitään kummempia lisäravinteita? Jos ei niin mitä taikajuomaa suosittelisitte tälläselle 16v 172/54 kukkakepille? Massa on siis hakusessa.

Jako on epätasainen, kakkospäivä on raskaampi, siinä on kaksi suurinta lihasryhmää ja vielä olkapäätkin. Lisäksi tällä jaolla ei olkapää ehdi palautua lainkaan, niille on jokaisena treenipäivänä rääkkiä.

Suosittelen seuraavaa jakoa:

1. Etureidet, rinta, olkapäät, ojentat
2. Takareidet, pohkeet, selkä, hauis

Palautusjuoma on ainakin syytä ottaa mukaan. Muuten riittää tavallinen sapuskakin, kunhan syö proteiinipitoista ruokaa. Prostkua tarvitset 2 g per painokilo jos meinaat massaa kasvatella.

Höpö,höpö! Ite reenaile melkein vastaavalla ohjelmalla. Itselläni tosin selkäpäivänä vain jalat.
Rintapäivänä sitten olkapäät ja kädet. Pohkeet voi sitten tehdä kummalla kerralla haluaapi.
Taisi timballa käydä pikku kämmi, koska eikö alk.peräisessä jalka+selkäpäivänä ole ojentajat eikä olkapäät ;)

Pec-dec on semmoinen laite, jossa istutaan ja jossa molemmila puolellasi olevista "kahvoista" työnnetään ne yhteen eteen. Tätä käyttävät yleensä kaikki rautaa pelkäävät kynärit ja naispuoliset reenarit. Vaikka on aivan oivallinen kovimpiikin reeneihin.

Mhh, rinnalle tulee mielestäni aivan hyvä rasitus ja olkapäille, mutta tiputtaisin ehkä molemmista hauissarjoista yhden sarjan pois, että tulisi: 2*x ja 2*x eli yhteensä 4 sarjaa hauiksia. Ja otat mukaan myös ne ojentaja liikkeet ennen hauista 4 sarjaa niitäkin.
Mielestäni tuo rintapäivä ei enää pec-deckkiä kaipaa, mutta jos kaipaa, niin te sitä rinnan jälkeen pari sarjaa.
Tee ranskalaiset pääntaakse, niin säästät kyynärpäitäsi. Meneppäs FAQ:iin, sieltä löytyy motivoivia juttuja kuinka reenata esim. pohkeitra ja selkää kunnolla. Tai käytä vaikka searchia ja laita sinne pohkeet, tulee miljoona eri vastausta.

Syömisestä sitten, syöt niinkuin ennenkin, mutta vain enemmän. Pidä mielessä kuva, että haluat lihaksia ja syöt sitä ruokaa kunnolla. Eli enemmän kuin normaalisti söisit.
Juu, palkkarin voisit itsellesi kehitellä myöskin, eli juoma, joka palauttaa lihaksesi parhaiten reenistä. Siinä on yleensä: vettä (n.7dl, miten nyt tykkää), heraa ja maltoa.
Molempia noita voi ostaa pakkotoiston kaupasta ja sekoitella sitten vaikka 1,5:1 suhteessa. Eli proteiinia 1,5dl ja maltoa 1 dl.

Tsemppiä reeneihin!

ota tuo Timba79:n suosittelema ohjelma (samalla treenaan ite) mielummin ja vaikka et ottaisi niin selkä ja jalat pois samalta päivältä.

Oma ohjelmani löytyy tämän linkin takaa: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=508150&postcount=3

Kaurapuurolla et eteenpäin pääse, mutta et kyllä lisäravinteitakaan siihen tarvitse :)
Tähtää siihen, että syöt 5-6 ateriaa päivässä ja saat jokaisella riittävästi kaloreita ja proteiinia, sekä vältä tietysti huonoja rasvoja sekä nopeita hiilihydraatteja.

Pakkotoistolta löytyy todella paljon reseptejä jne, jos tuntuu, ettet tiedä miten pitäisi syödä, jotta saisi riittävästi kaloreita sekä proteiineja. Älä luota omaan vaistoosi (kyl mä syön paljon!), vaan laske vaikkapa viikon ajan proteiinit ja kalorit ainakin viitettä antavasti ja koita syödä siitä eteenpäin samalla tavalla.

- Jalkakyykyn ja maastanoston - parhaiden massaliikkeiden - mukaanottoa voisi harkita
- Paras kaksijako on: 1. Ala- ja keskikeho 2. Yläkeho. Tällöin päivät ovat aika hyvin balanssissa ja päällekkäisyyksiä ei juurikaan tule.
- Lisäravinteet ovat melko epäolennaisia. Jos lihasmassaa mielit, tärkeintä on, että syöt noin 500 kaloria yli kulutuksesi/pvä.

Kyllä aloittelija jaksaa vetää selän ja jalat samana päivänä. Ei tartte Modejen tulla vittuilee :jahas:

Ainakin mulla henk. koht tuntuu luonnolliselta vetää etureidet ja takareidet samana päivänä! Minustahan mm. kyykyssä molemmat saavat rasitusta jne. Mutta kiva jos joku tykkää... tai sama, kuin mä kävisin reenaamaan selän oikean ja vasemman puolen eripäivinä :F "Ku en mä jaksa reenata molempii, ni yks kerrallaan :F:F:F"

Jalkoja ja selkää vaan ei ole mitään järkeä treenata saman päivänä jos 2-jakoisella treenaa.

Tekee vaikka jaolla:

1. jalat, kädet
2. selka, rinta, olkapäät

jos on pakko tehdä etu ja takareidet samana päivänä. Tossakin on vaan se ongelma, että olkapäät saa rasitusta myös käsipäivänä. Tosin siitä voi jättää esim. kapean penkin pois, niin sitä rasitusta ei niin paljon tule.

Mutta silti tua aikaisemmassa postauksessani oleva jako on paljon parempi. :D

-Marchi- sanoi:
Kyllä aloittelija jaksaa vetää selän ja jalat samana päivänä. Ei tartte Modejen tulla vittuilee :jahas:

Ainakin mulla henk. koht tuntuu luonnolliselta vetää etureidet ja takareidet samana päivänä! Minustahan mm. kyykyssä molemmat saavat rasitusta jne. Mutta kiva jos joku tykkää... tai sama, kuin mä kävisin reenaamaan selän oikean ja vasemman puolen eripäivinä :F "Ku en mä jaksa reenata molempii, ni yks kerrallaan :F:F:F"

missä vaiheessa kukaan on vittuillu sulle?

sulta lähtee kyllä ihan ihme juttua niin treenistä kuin muutenkin :D

edit: ja se on hyvä kun sinä tiedät, että mitä kukakin jaksaa. Ai niin tosiaan, kaikkea kannattaa kokeilla :david:

:D Pitäisikö nyt purskahtaa itkuun vai ottaa kohteliaisuutena :D

No mä vaan sitä, että aina pitää jonku tulla ja "tää on parempi" jne :jahas:
Koska eihän minun mielestäni siinä ole mtn vikaa, että tekee jalat+selkä ja toisena päivänä muut. Hyvinhän se toimii.
Eiks sun ainaski pitäs olla koulussa... Vai onks tää sulle kokopäivä työtä :D (njoo, jos sul on koeviikko (niiko mul) ni sit :) )
Mun "ihme" jutut saattaa johtua myös siitä, että jotkut juttuni menevät teiltä yli hilseen, koska ajattelen innovatiivisemmin. Aika pälli kuvakin saattaa minusta ilmetä, mutta onko se varmasti minun huonoutta vai ehkäpä teidän huonoutta?
Siinäpä vasta kymysys.

Kylhän kaikkee kannattaa kokeilla, paitsi eläimiä ja omaa äitiinsä. Siin menee mun rajat :s

Jos mä jaksan ja reenikamuni, ni eiköhän muutkin! Kohan ei tee mtn:
Mave, Kyykky, reiden ojennukset ja koukistukset,kulmasoutu,ylä- ja alatalja, prässiä ja vielä hieman leukoja lisäpainoilla. kaikissa 5*5-10 TIUKKAAA!! (vaikka voi noinkin tehdä, mutta ei ehkä aivan alkuvuosina)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ei siinä kauheasti kysymystä ole. Jos joku sanoo, että treenaa 5 kertaa viikossa koko kropan, niin onko se mun huonoutta jos sanon, että se on typerää? Se on hienoa, että sä pidät omia kokemuksiasi niin korkealla. Oliko tämä "miksei penkkiä yhdellä kädellä?" yksi tämmöinen asia joka meidän olisi pitänyt ymmärtää myös? :D

Voisitko kertoa jonkun perustelun tolle jaolle? Hyvä, että toimii, mutta montaakohan muuta jakoa olet edes koittanut ja mihin perustat, että tuo toimii paremmin? En väitä, etteikö tuo sinulle toimisi, mutta näyttää silti, että sä olet ainoa joka tuota neuvoo, joten kannaataakohan sitä sittenkään ensimmäiseksi kokeilla? ;)

edit: jesh, imho ei mikään liian hieno idea tehdä kyykky ja mave samassa treenissä, mutta sullahan näyttää olevan muutekin aika omat tavat treenata ja tiedät, että ne toimivat joten jatka silleen ihmeessä.

edit2: muutama kirijoitusvirhe korjattu

Keh keh, veikkaan että tuommosella reenillä saa alaselän juntturaan jos yhtään kovempaa reenaa. Ykköspäivä on helvetin paljon kevyempi ko toi kakkonen. Lisäksi jos haluaa vetää etu ja takareidet kovaa molemmat niin toi eri päiville jako on niille omiaan. Kyykky ei minulla ainakaan takareisiä kasvata ellette miellä persettä siihen, perseen kasvuun en kyllä ainakaa itte tähtää.
Kyykky ja mave samassa treenissä- > kuolema sekä toisen voi vetää vaan kovaa joten samaan treeniin en suosittelis, enkä ainakaan itse tekis noin.
Lisäksi kyykky+ojennukset+koukistukset olis ainakin minulle vähän vajaa jalkatreeni, tiedä sitten kaikkihan niitä jalkoja eivät HALUA. Tasanen jako on a ja o. Timban suosittelema jako ehdottomasti minun mielestä. :) Olkapäille vois vielä ottaa jonkun vipunosto sarjan sivulle ja taakse.

(edit On se kyykky ihan hyvä liike, pitää tehdä vain oikein. En itse tykkää)

Yksi ehdotus

Hulkin ohjelmasta muuntelin tämmöisen kesällä:

Reidet, kädet, vatsa (1-8)

Takakyykky 3x
Reidenkoukistus 2x
Yhdenjalankyykky kp 2x
Ranskalainen kp 2x
Hauiskääntö kulmatangolla 2x
Vatsarutistus 2x

Selkä, rinta, olkapäät, pohkeet (1-8)

Kulmasoutu tangolla 3x
Penkkipunnerrus 2x
Alatalja 2x
Pystypunnerrus kp 2x
Viparit taakse 2x
Levitykset/viparit rinnalle/flaissit 2x
Pohkeet seisten 3x

Reidet, kädet, kyljet (8-15)

Etukyykky 2x
SJMV 3x
Jalkaprässi 2x
Taljapunnerrus 2x
Vasarahauiskääntö kp 2x
Jalannostot kiertäen tangosta roikkuen 2x

Selkä, rinta, olkapäät, pohkeet (8-15)

Leuat myötäotteella 3x
Vinopena kp 2x
Ylätalja 2x
Vipunostot sivuille 2x
Viparit taakse 2x
Dippi 2x
Pohkeet istuen 3x

En muista missä Hulkin alkup. ohjelma on, jossain päin pakkista kumminkin. :D Tein tuossa oikeasti liikkeet siten, että reeni 1 ja 3 jalkaliike tai kaksi reenin alkuun, välissä käsiliikkeitä (että tulee paussia reiskoille), sit pusertaa paremmalla energialla/keskittymisellä vielä liike tai kaksi jaloille. Hyvin pian myös vaihdoin etukyykyn hackiin joko tangolla tai laitteella. Ei vaan jaksa odotella, että ranteet ja olkapäät sopeutuisivat etukyykkyyn ja sitä saisi kunnon kiloilla reisien ja keskikropan voimiin nähden tehtyä, siksi.

Sama homma oli reeneissä 2 ja 4, että ensin tein noi kaksi ensin mainittua liikettä (yksi rinnalle, yksi selälle) siten, että vuorotellen, ei paussia eri liikkeen välillä, vaan vasta kahden sarjan (siis 1 per liike) jälkeen. Sitten välissä pohjereeniä ja esim. viparit taakse samoin vuorotellen, jotta selkä- ja rintalihat (sekä otelihakset, ojentajat ja hauikset) saisivat hieman ekstrapaussia. Sitten reenin lopussa vielä lisää selkää, rintaa ja olkapäitä. Äh, hankala selostaa.

Muuten oli hyvä ohjelma, mutta mulle tuli se mun wanha ongelma kehoilureenien suhteen, että pusersin liian lujaa koko ajan, eli pyrin nostamaan reenin suhteellista intensiteettiä aina vaan ja faktahan on, ettei sitä loputtomasti voi nostaa. Reenasin suurimman osan ajasta joka toinen päivä tuolloin, eli 3,5 reeniä viikossa.

ZeiZei sanoi:
ei siinä kauheasti kysymystä ole. Jos joku sanoo, että treenaa 5 kertaa viikossa koko kropan, niin onko se mun huonoutta jos sanon, että se on typerää? Se on hienoa, että sä pidät omia kokemuksiasi niin korkealla. Oliko tämä "miksei penkkiä yhdellä kädellä?" yksi tämmöinen asia joka meidän olisi pitänyt ymmärtää myös? :D

Voisitko kertoa jonkun perustelun tolle jaolle? Hyvä, että toimii, mutta montaakohan muuta jakoa olet edes koittanut ja mihin perustat, että tuo toimii paremmin? En väitä, etteikö tuo sinulle toimisi, mutta näyttää silti, että sä olet ainoa joka tuota neuvoo, joten kannaataakohan sitä sittenkään ensimmäiseksi kokeilla? ;)

edit: jesh, imho ei mikään liian hieno idea tehdä kyykky ja mave samassa treenissä, mutta sullahan näyttää olevan muutekin aika omat tavat treenata ja tiedät, että ne toimivat joten jatka silleen ihmeessä.

Mhh, kun kirjoitin threadin, jossa kyselin, että voiko penkkiä tehdä yhdellä kädellä, niin heti tuli 30 wannabe persettä pilkkaamaan sitä. Ininä loppu kuin seinään, kun Mike tuli paikalle ja sanoi sitä ihan toimivaksi reenimetodiksi. Sitten kaikki kävivät mutisemaan, että tottahan se on, miksipäs ei toimisi...
Tuota ei olisi tapahtunut, jos Mikeä ei olisi tullut. Eikö tosta näe, että olette aika ahdasmielistä sakkia yhdistettynä jumalattomaan perseennuolentaan, jos on isommista herroista kyse?
Minä tiedän sen, enhän minä itsekään mene jonkun Neutraalin postauksia haukkumaan, se olisi tyhmää. Mutta täytyykö sitten aloittelijoiden postauksia tulla pilkkaamaan, joka on vielä tyhmempää?

Sunlaisesi ihmiset olisivat varmaan tulleet nauramaan mulle 20 vuotta sitten, jos oisin ehdottanut, että mitä jos vaikka tekisi olkapäitä käsipainoilla YKSI KÄSI KERRALLAAN!! WTF! Niinpä, yksi käsi kerrallaan! Oisitte varmaan nauranu mut ihan kasaan. Mutta kummiski aikojen päästä sehän olisi aivan normaali reenikikka. Luuletteko kehoilun koskaan kehittyvän, jos kaikki olisivat tolla asenteella?

No mun perustelu tolla jaolle on mm. se, että olkapäät saavat vain kerran viikossa rasitusta. Samoin tykkään tehdä jalat kokonaisuudessaan (tosin pohkeet sitten eripäivänä)ja selkä sitten sopii mielestäni tuonne ekaan päivään. Toisena päivänä on sitte vuoroaa yläkroppa muuten. Koska esim. Penkissä olkapäät ja ojentajat on valmiiksi jo mukana, niin eikö ne ole hyvä reenata jo sitten silloin? Itsekin tosin ajattelin siirtyväni 3-jakoiseen, eli ottaa jalat eripäivälle. En vain ole aivan varma, että onko se ajan takia mahdollista.

ps. Mmhh, en mä nyt pidä tapojani reenata kauhean outoina. Saatan tosin esittää ihmeellisiä kysymyksiä täällä, jotka te heti teilaatte tyhmiksi. Vaikka tosiasissa tyhmää olisi olla kysymättä sitä. Vai? Uskallan melkein sanoa, etten minä nyt kaikista tyhmimpiä threadeja täällä tee. Mutta jos mielestäsi, niin tuskinpa mulla on enää syytä elää sitten :D

On totta, että monia outojakin asioita kannattaa kysyä ja testata, mutta sun ei ehkä kannata kannustaa jokasta treenaamaan juuri sillä tavalla? Ei nyt millään pahalla ketään kohtaan joka tekee penkkiä/pystypunnerrusta yhdellä kädellä, mutta koskaan (en tosiaan koskaan) ole missään nähnyt kenenkään tekevän näin, en saleilla, enkä missään bodypätkässä, en missään. Tämä ei tietysti teilaa, että se ei voisi toimia tai etteikö joku näin tekisi.

Sun ei ehkä kannata haukkua ketään wannabeperseiksi sun juttujes perusteella, joista ei ainakaan paista minkäänlainen korkea tietotaso tai asiallisuus.

Ja siis pointti ei tosiaan ole se, että noi ei voisi toimia tai niitä ei saisi kysyä, mutta kun sä ehdotat niitä jokaselle ja teilaat muitten treenitavat (heti tullaan vittuillee! :curs: ) ja kannustat kaikkia treenaamaan näillä tyyleillä. En ymmärrä miksi kenenkään kannattaisi ensimmäisenä 2-jakosen jakonaan treenata selän ja jalat samana päivänä, koska suurimmalle osalle se ei toimi varmasti. Minkä takia sillä tavalla pitäisi alottaa? Minkä takia threadin aloittajan pitäisi treenata juuri niinkuin sinä sanot, eikä niinkuin valtaosa sanoo kokemuksesta?

Ja voisitko kertoa, että kuka kehoilija on tarvinnut kasvaakseen yhden käden pystypunnerrusta tai penkkiä (tällä viittaan tuohon kehoilun kehitykseen), nykyäänhän juuri toitoteen perusliikkeillä kasvamista ja se pitääkin paikkaansa ja kyllä niitä liikkeitä löytyy ilmankin noin eksoottisia ratkaisuja imho.

edit: ja jaosta sen verran, että olkapäät ojentajat ja rinta on munkin mielestä hyvä treenata kaksjakosessa samana päivänä (varsinkin jos tekee tiheään tahtiin) ja sekin on jees, että treenaa jalat samana päivänä (muista panostaa kunnolla takareisiin), mutta tuo selkä/jalat päivä on vain niin huono ratkaisu suurimmalle osalle (kehon suurimmat lihasryhmät, molempien treenaaminen ottaa alaselkään jne), että sillä on imho aivan turha aloittaa kokeilemaan.

Anteeksi vain, jos olen esittänyt asiani niin, että "mun käsitys on paras" jne. Koska ei todellakaan ole. Yritin vain korostaa sitä, että ei se teidän 2-jakoisen järjestys oo se "one and the only and the best". Ja tarkoitin yhdenkäden pystypunnerruksillani sitä periaatetta, en sitä itse pystypunnerrusta. Eihän kehoilua ois koskaan keksitty, jos ois oltu heti sil asenteella, et "on kivempaa olla kynis :F" Tarkoitan, että innovatiivisuudella on suuri sija kaikessa. Eikä missään lajissa (tai missään) saa jäädä lepäämään laakereilleen kehityksessä.

Noh, nostan minä itseni niiden ihmisetn yläpuolelle, jotka eivät mainitse avatarissaan ikäänsä yms. Ja melkein nimettömänä tulevat vain pilkkaamaan kaikkea ja heittämään kyseenalaista vitsiä. Asiallisuus... Mhhp, no, tässä threadissa olen vain suodattanut niin paljon paskaa ulos, mitä joskus ain tääl pyöries kertyy :D Eli just noist persepäistä. Yritän tietysti pysyä asialinjalla.

Koko pointti oli vain se, että korostin sitä,että on muitakin vaihtoehtoja. Taidan itekkin jopa muuttaa hieman järjestystä, jos mielestäsi selkä/jalka päevö on alaselän tappaja. Koska alaselkäni on tapettu jo aikoja sitten.

Täällä on ollut kaksi hyvää 2-jakosen runkoa. Toi mitä minä ja ZeiZei ajetaan ja toi minkä Iivili laittoi. Molempia on useampi testannut ja hyväksi havainnut.

Ja jos kerran kysyt apua, niin miksi et sitten kuuntele? kukaan ei sua pakota tekemään sillä tavalla, mutta jos jotain kysyy eikä saa mieleistään vastausta, niin turha siitä on täällä ruikuttaa.

Kommentti "yksi puoli kerrallaan reenaamiseen": siinä on tietty pointti ja järkeä sekä voi käyttää monessakin liikkeessä.

Jos haluat joskus esim. reisille todellisen ahistussarjan reenin loppuun, tee näin:

1) lataa prässiin suunnilleen puolet normaalin 10 toiston sarjan painoista (tässä voi olla kovastikin yksilöllisiä eroja)
2) sillä painolla pitäisi sitten pystyä tekemään kolmosia yksi jalka kerrallaan, ei muita pausseja, kuin mitä jalan vaihtamiseen menee, tee niitä niin monta kuin menee, pitäisi ainakin pari per jalka mennä
3) tee sitten kakkosia niin monta kuin menee
4) tee sitten ykkösiä niin monta kuin menee
5) pistä molemmat jalat prässin levyyn ja pumppaa niin monta toistoa kuin menee, ehkä lopussa lyhkäset puuskutuspaussit ovat paikallaan restpausen hengessä. :D

Yhden käden pystypunnerrus käsipainolla tai tangolla on todellinen vanhan liiton voimalijoiden liike, kannattaa kokeilla (ensin käsipainoilla ihan turvallisuuden vuoksi). :thumbs:

Yhden jalan kyykky niin käsipainoilla kuin tangollakin on mielestäni tod. hyvä reisiliike.

Mutta paikkansa ja aikansa kullakin. En kyllä läheskään kaikkiin liikkeisiin ja koko reeniini tota "yksi puoli kerrallaan" periaatetta liittäisi. Ehkä olen sitten kapeakatseinen moukka, mutta esim. rintareenin teen kyllä edelleen molemmilla käsillä ja aion niin jatkaa, ei mahda mitään. :D Ja vaikka pidänkin yhden jalan kyykystä, niin edelleen suurimman osan ajasta teen ihan kahdella jalalla takakyykkyä, hackia tangolla sekä paria eri maveversiota jne. jo kaauuuan sitten monien hyviksi havaitsemia jalkareeniliikkeitä.

Pari artikkelia/linkkivinkkiä (lisää löytyy, kun guuglettaa sanoilla unilateral training):
http://www.dolfzine.com/page41S.htm
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=461075

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom