Kaksjakonen ohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
neutraali sanoi:
Mulla kestää treenit yleensä 70-90minuuttia tänää 120min, enkä kyllä ole mitään ylikunnon merkkejä huomannut, eikä kehityskään ainakaan huonompaa ole kuin ennen jolloin oli aina alle 60min treenejä.

Mikä on ideaali treeniaika? Siihen vaikuttaa tietenkin eniten kunkin syömät lisäravinteet ;)

Massamaster sanoi:
Miten kauan olet treenannut Mentzerin Heavy Duty periaatteilla?
En treenaa Mentzerin HD:lla, vaan Dante Bautistan Doggcrapp-menetelmällä. Olen aikoinani treenannut myös Heavy Dutylla erittäin hyvin tuloksin, mutta kaikki ohjelmat, joissa tehdään 1 tai 2 kovaa sarjaa per liike, eivät ole Mentzerin Heavy Dutya.

Mielenkiintoista sinänsä, että 7 vuoden treeniurani aikana olen lähes poikkeuksetta saanut parhaat tulokseni ohjelmilla, joissa
- Treenataan korkeintaan joka toinen päivä
- Kroppa on jaettu joko kolmeen tai kahteen osaan
- Tehdään 1-2 kovaa sarjaa per liike
- Tehdään muutamaa poikkeusta (esim. pohkeet, hauis) lukuunottamatta ainoastaan yleisliikkeitä

Eli minulle toimineet yleisperiaatteet ovat pitkälti samat kuin Heavy Dutyssa, vaikka suoranainen HD-treeni on ollut vain yksi menetelmä monien käyttämieni joukossa.

Kuris sanoi:
Olisi hieman kysyttävää tuosta Timban mainitsemasta jaosta, joka oli siis:

1. Etureidet, rinta, olkapäät, ojentat
2. Takareidet, pohkeet, selkä, hauis

Voiko tällä jaolla treenailla kolme kertaa viikossa? Rupesi vain mietityttämään nuo jalat, kun ne saisivat joka treenikerralla rasitusta. Jalat minulla kyllä on juuri hieman jäljessä tuossa kehityksessä, varsinkin takareidet. Tuossa kun laskeskelin, niin 12 sarjaa tulisi per treeni. Tässä suunnitelma:

1. Etureidet, rinta, olkapäät, ojentat
Etukyykky/hack-kyykky/prässi 2x6-8
Reiden ojennus 2x8
Penkki/vinopenkki 2x6
Vipunostot rinnalle 2x8
Pystypunnerrus 2x8
Ojentajat taljassa/ranskalainen 2x8

2. Takareidet, pohkeet, selkä, hauis
Maastaveto/SJMV 2x6-8
Reiden koukistus 2x8
Ylätalja/alatalja/leuanveto/kulmasoutu 2x8
Olankohautukset/viparit taakse 2x8
Hauis scott/talja/hammer/tanko 2x8
Pohkeet seisten/istuen 2x8

Noita liikkeitä sitten vaihtelisin vähän fiiliksen mukaan. Vatsoja teen jonain välipäivänä. Tuossa on muutenkin inttiin lähtö tammikussa, joten siellä varmaan tuota kaksijakoista tulee sitten käytettyä. Olisi ihan kiva vaan hieman perehtyä siihen etukäteen. :)

Ei minulla ainakaan ollut onglemia jalkojen palautumisen kassa ja tein yleensä 1 on ja 1 off systeemillä, eli 3-4 treeniä viikossa.

Mutta nopeesti katottuna näyttää ihan järkevältä toi ohjelmasi.

Hulkki sanoi:
En treenaa Mentzerin HD:lla, vaan Dante Bautistan Doggcrapp-menetelmällä. Olen aikoinani treenannut myös Heavy Dutylla erittäin hyvin tuloksin, mutta kaikki ohjelmat, joissa tehdään 1 tai 2 kovaa sarjaa per liike, eivät ole Mentzerin Heavy Dutya

Käytinkin sanaa "periaatteita". KAIKKI tuon tyyppiset (samat periaatteet) treeniohjelmat perustuvat Mentzerin oivalluksiin. Mentzer keksi pyörän ;) BTW, vähän sama juttu tuon 2x6 tsyydemin kanssa mitä täällä mainostetaan Miken ohjelmana, vaikka se on ikivanha Weiderin metodi.

Massamaster sanoi:
Mikä on ideaali treeniaika? Siihen vaikuttaa tietenkin eniten kunkin syömät lisäravinteet ;)
Tuskinpa kukaan tuota ideaali treeni aikaa pystyy sanomaankaaan, itse palaudun ihan hyvin omista treeneistä vaikka kaurapuuro(ilman sitä kuuluisaa voi silmää:)) linjalla mennään.

neutraali sanoi:
Tuskinpa kukaan tuota ideaali treeni aikaa pystyy sanomaankaaan, itse palaudun ihan hyvin omista treeneistä vaikka kaurapuuro(ilman sitä kuuluisaa voi silmää:)) linjalla mennään.

SÄ olet sitten niitä tosi ärsyttävä tyyppejä jotka saa tulosta natunakin :curs: ;) Tollanen olemus (onhan toi sun kuva) kaurapuurolla???? :worship: Tasan ei käy onnen lahjat :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom