Wondadog sanoi:
Päivä yksi
Kyykky 12-10-6
Penkki 15-8-6
Viparit penkillä 1 x 8
Mave 15-12-8
Kulmasoutu 12-8
Hauis tangolla 20-7-7
Hauis käsipainoilla 2 x 7
Hauis Keskitetty 1 x 7
Pohkeet 2 x 25
2-3 x vatsat (yht150 toistoa)
Päivä kaksi
Syväkyykky 20-10-10
Mave (suorinjaloin) 15-10-10
Pystypunnerrus 15-10-8
Vipunostot sivuille 2 x 10
Vipunostot taakse 1 x 10
Ranskalaiset punnerrukset 15-7-7
Ojentajapunnerrukset 25-15-10
2-3x vatsat (150 toistoa)
Jos nyt tarkotus oli tehdä koko vartalo läpi kahdella treenikerralla viikossa....niin mä tekisin niin että jalkoja ei tehtäs kahtena eri päivänä.
Jalat (eli kyykyn, SJMV:n ja pohkeet) tekisin yhtenä päivänä vaikka käsien ja olkapäiden kanssa. Sit toisena treenipäivänä selkä, rinta ja vatsat.
Toistomäärät vatsoille kannattaa tiputtaa alemmas. Vatsat on mun mielestä lihas siinä missä muutkin, enkä ole tajunnut koskaan miksi niitä moni treenaa jatkuvasti pitkillä sarjoilla...siis jos sitä massaa kerta ollaan hakemassa. Mun mielestä hyvällä tuntumalla 12-15 toistoo lisäpainon kanssa on ihan riittävä. Muistaa pitää jännityksen vatsoissa kokoajan ja tehostaa liikettä vetämällä vatsaa sisään koko sarjan ajan.
Sulla on monessa liikkeessä eka sarja selkeesti pidempi kuin muut, jos kyse on siitä että teet pienemmällä painolla kuin mitä jaksaisit niin pistä ihmeessä isompaa rautaa peliin jolloin sarjan toistot putoo sinne 15-10 tienoille, liikkeestä riippuen. Selälle toi 15 toistoo on parempi ainakin allekirjoittaneella.
Sä tekisit ton mukaan kolme sarjaa/liike. Se riittää jos tekniikka on kohdallaan ja tekee täysin tuntuman mukaan unohtaen egoboostaavat ylisuuret painot. :lol2:
Lämmittelysarja tietty tohon päälle, kuten sä teetkin. Vai teetkö :D ?
Mä tekisin ton 2.jakosena näin:
1.päivä:
JALAT: Kyykky, SJMV ja pohkeet
KÄDET: Hauikset+Ojentajat supersarjoina
OLKAPÄÄT: Pystysoutu, pystypunnerrus ja vipunostot
------
2.päivä
SELKÄ: Kulmasoutu, maastaveto ja leuanveto
RINTA: (vino)Penkki tangolla+(vino)penkki käsipainoilla
VATSAT
Aika sutaisemalla tehty raakile kun jaksa nyt jäädä koneelle viilaamaan enempää...ehermannin verran tohon jaksoin keskittyä.. :lol2: En ota vastuuta.
-edit-
Aina lihasryhmässä se osa ekana mikä heikoin. Eli esim. jaloissa...jos pohkeet on suhteessa pienemmät...mallia 7-vuotias balleriina niin ne sit ekaks.