Kaksi kaaharia vähemmän

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dopey
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Dopey

Easy like Sunday morning
Ikä
54
Kaupunki
US of A
Eilen kuoli kaksi motoristia Hesassa, kumpikin lähti valoista hana auki ja sai kelattua kolmenumeroisen summan vauhtia ennen pyörän lähtemistä käsistä. Näitä reikäpäitä riittää silti, illalla tuli Paciuksenkadulla vastaan yksi sankari etufillari kohti taivasta ja pitkälle toista sataa nopeutta. Pari viikkoa sitten kävelin Lauttasaaren sillalla ja joku ehti täyskaasulla Rykkösellä neloselle asti ennen jarrutusta valoihin - taitaa olla lähempänä kahtasataa nopeus silloin.

Onko pienen tenavan isänä vaan herkkyys kasvanut tälle ilmiölle vai onko aivan mielenvikainen kaupunkikaahailu nimenomaan pyörillä lisääntynyt viime aikoina? Olin pari vuotta poissa maasta ja kontrasti muistikuviin on todella iso. Oisko niin että pikku Rosseja on kansassa vakioprosentti, mutta nyt vaan isommalla jengillä on varaa pyörään veromuutoksen jälkeen?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä näin kanssa eilen kun joku lähtii tampereen keskustassa keulapystyssä valoista, vauhtiakin riitti
Luulen että tuommoinen kaupunkikaahailu johtuu näyttämisenhalusta, joka on helvetin tyhmää.
Ei mulla ole sitä vastaan mitään vaikka joku leikkis pyörällänsä yöaikaan jossain hiljaisella maantiellä, mutta kun lähdetään kaupungissa pelleileen vaarannetaan muidenkin henki kuin vain oma.

Pienestä on kaikki kiinni, pikkasen liian suuri nopeus, joku tulee autolla eteen tai muuten huono tuuri.
Prätkällä mällistä harvoin selviää kuten autolla.
Mulla on itellä ollut pari läheltä piti tilannetta, joiden jälkeen syke on melkosen korkea.
Emmä niistä mitään oppinut.

Itse olen todistanut Helsingissä Mechelininkadulla prätkällä ajoa illalla myöhään...onneksi.
(jäkeenpäin kuulin et vauhtia olisi ollut 180km/h).

Ja täytyy sanoa että en jää kaipaamaan jos tollaset rysäyttää kolarin.

Tollasille jotka ei näe omaa nenäänsä pidemmälle ei tekis pahitteeks joku 80% invaliditeetti.

ehkä sitten oppis. :curs:

Olin kaksi kuukautta työharjoittelussa Maskun Neurologisessa kuntoutuskeskuksessa. Paikassa kuntoutetaan pääasiassa MS-potilaita mutta myös muita neurologisista ongelmista kärsiviä. Melkoisen iso ryhmä oli ja on edelleen nämä nuoret kaaharit.

Ei ole kovin kivaa katsoa oman ikäistä naista tai miestä, joka tärisee 10 kertaa enemmän kuin parkinssonpotilas, yhden lauseen sanomiseen kuluu minuutteja, kaikkiin normaaleihin päivätoimiin tarvitsee avustajan, kävely onnistuu juuri ja juuri rollaattorin kanssa... ja kaikki vain sen takia, että oli kiva painaa sitä kaasua vähän enemmän kuin tarpeeksi. :(

Älkää leikkikö liikenteessä.

Bomber-ilmiö

Toistakymmentä vuotta prätkillä ajaneena,uskallan väittää,että muutama vuosi sitten Suomeenkin rantautunut Bomber-ilmiö on lisännyt kaikenlaista temppuilua muun liikenteen seassa.Vaikka se onkin toisinaan mukavaa ja joku vois väittää,et jopa näyttävää,niin väistämättä joskus "napsahtaa"ja laite lähtee käsistä.Se on erittäin ikävää silloin,kun em.kaltaista jälkeä syntyy.Suuritehoisella pyörällä vauhti nousee salamannopeasti vaarallisen kovaksi,erityisesti kaupunkialueella/taajamissa.Kun kerran kuussa pääkaupunkiseudulla on nk.Bomber-ilta,niin sen jälkeen taas moni yrittää omalla tahollaan joskus,jossain samoja temppuja ja taas saamme lukea lehdistä surullusia juttuja.....

Niin, eikös tätä kutsuta evoluutioksi ? Kun vaan saisivat hengiltä vaan itsensä, eivätkä muita tiellä liikkujia, niin hommahan on ok.

Noh noh. Ollaanpas sitä nyt taas niin motoristia vastaan. Eiköhän ne autoilijat vetele ihan samalla tavalla reikäpäänä tuolla ja monet usuttaa vielä tahallee pyöräilijän ajaa kovasti. ITse en todellakaan pyörällä ajaessa haluaisi ,että joku kyrpä roikkuu prätkän perseessä. Autolla se nyt ei niinkään haittaa niin pahasti. ja mikä on noissa reikäpää motoristeissa hyvä puoli on se ,että ne ainakaan kännissä aja ja "yleensä" tappavat vaan ittensä. Toisilla ei tietysti muuta harrastusta ole kun ajaminen. Ei siinä mitään hyvä harrastus varmasti siinä missä muukin harrastus. Voisivat tietysti syrjässä harrastaa sitä ei tartteis taajamas ajella tollai.

Zone-sarja -42%
Aika tylysti dumattu.Mainio urheilija sekä mukava mies lähti aivan turhan aikaisin.Ei kaikki ole reikäpää kaahareita vaikka pyöräänsä joskus käskyttävät.

Osanottoni kaikille tapauksesta kärsiville

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei ne kaikki moottoripyöräilijät ole samanlaisia kaahailijoita. Itse olen kovasti haaveillut moottoripyörästä. Siitä en osaa sanoa, onko nämä kaahailijat/revittelijät lisääntyneet, mutta kyllä niitä samanlaisia sekoilijoita löytyy ratinkin takaa.

Mielestäni jos saa kiksejä päättömästä kaahailusta ja renkaiden sulattamisesta, voisi sitä mennä harrastamaan jollekin suljetulle radalle/alueelle. Typerää vaarantaa muut tuolla liikenteessä leikkiessään.

Se on hienoa kun aina huomataan kun moottoripyöräilijät kaahaa. Autoilla ajetaan myös kovaa. Ittekin ajoin henkilöautolla tänään pitkälti toista sataa ja tuplanopeutta rajoitukseen nähden ja ruuhkassa! Syyttäkää muakin :D

Originally posted by konepaketti
Syyttäkää muakin

Hyihyi sinua. Ei saa tuolla tavalla hurjastella.

Onneksi minä en ole ikinä ajanut ylinopeutta. :D

ps. kyllähän ne rajoituksen yleensä ihan aiheesta on :rolleyes:

Menee taas off topiciksi mutta on sanonpa nyt kuitenki. On sitä kavereiden kanssa monesti mietitty että joku suojelus systeemi se on meilläki ollu mukana ku on ajettu 200 km/h autolla,toisessa kädessä rööki,ratista pidetään parilla sormella kiinni,samalla räplätään mankkaan lisää ääntä ku pitää esitellä uutta subbaria,samalla tietenki pidetään silmäpeliä auton kauneimman naisen kanssa. Puhumattakaan sipoon hiekkateillä järjestetyistä yöllisistä kisoista. :rolleyes:

Re: Bomber-ilmiö

Originally posted by tribulus
Kun kerran kuussa pääkaupunkiseudulla on nk.Bomber-ilta,niin sen jälkeen taas moni yrittää omalla tahollaan joskus,jossain samoja temppuja ja taas saamme lukea lehdistä surullusia juttuja.....

nykyään toi B-ilta on joka perjantai..

Originally posted by kvi
Ei ne kaikki moottoripyöräilijät ole samanlaisia kaahailijoita. Itse olen kovasti haaveillut moottoripyörästä. Siitä en osaa sanoa, onko nämä kaahailijat/revittelijät lisääntyneet, mutta kyllä niitä samanlaisia sekoilijoita löytyy ratinkin takaa.
Suomessa on reilut 100.000 mp:tä ja varmaan suurinpiirtein sama määrä kuskeja. Suuri enemmistö osa lienee järkevää väkeä ajamisessaan, eli säästää noi hurjastelut harvaan asutuille alueille tai radalle. Alkaa vaan ihmetyttää kun täällä Hesassa harva se päivä suhahtelee noita muoviluoteja ohi kolmin-nelinkertaisella ylinopeudella vilkkaassa kaupunkiliikenteessä.

En ole itse mikään liikennekurin mallioppilas, mutta kaupungissa ajellaan rajoitusten mukaan. Jokaisen auton takaa voi hypätä joku pikkutenava auton/pyörän eteen.

Siinä Ruoholahden tapauksessakin jos mopo ois karannut käsistä korttelia myöhemmin niin se pyörä olis niittänyt kuskin mukaan pysäkillisen ratikkaa odottelevia kuin keilapallo keiloja. Niin ikävää kuin tällaiset tapaukset omaisille onkin niin tuollainen piittaamattomuus ei kerää multa myötätuntoa.

Aika ilkeästi sanottu.

Tottahan se on että noita kakaroita riittää joilla ei ole mitään vastuuntuntoa. Mutta eiköhän niitä ole joka saralla.

Suurin osa motoristeista on kuitenkin ihan ok porukkaa. Mutta jostain luin että moottoripyörän velaksi ostaneet ja muutenkin vähävaraiset ovat suhteessa pirusti kovempia hurjastelemaan kuin vähemmän velkaiset ja keskitasoiset ihimiset. Tämä selittäisi sen pätemisen tarpeen.

Originally posted by HooEee

Tollasille jotka ei näe omaa nenäänsä pidemmälle ei tekis pahitteeks joku 80% invaliditeetti.

Samaa voisi sanoa autoilijoista. Käyttäytyvät aika pirun ylimielisesti jalankulkijoita ja pyöräilijöitä kohtaan, jos prätkäilijöihin verrataan.

Originally posted by Dopey
Alkaa vaan ihmetyttää kun täällä Hesassa harva se päivä suhahtelee noita muoviluoteja ohi kolmin-nelinkertaisella ylinopeudella vilkkaassa kaupunkiliikenteessä.

Joo, onhan noita tullut nähtyä. Moottoripyörällä on kieltämättä huomattavasti helpompi ajella miten sattuu, sekun mahtuu pienemmistä väliköistä kuin auto ja kiihtyykin usein paremmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom