Kaksi kaaharia vähemmän

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dopey
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Originally posted by gnut
Samaa voisi sanoa autoilijoista. Käyttäytyvät aika pirun ylimielisesti jalankulkijoita ja pyöräilijöitä kohtaan, jos prätkäilijöihin verrataan.

Aivan sama millä siellä liikenteen seassa hurjastellan ja temppuillaan sama toivotus tasapuolisesti kaikille.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ai se olikin kaks kaaharia, huh. Mä ihan säikähdin, että kaks kaasaria olis vähemmän, se olis hirveetä ku jäis enää kaks...

Ja totta sitä nyt nokkaansa pitemmälle keuliessakin näkee, eihän sitä muuten voi seurata vaikeasti luettavaa digimittaria.:)
 
Originally posted by Dopey
Eilen kuoli kaksi motoristia Hesassa, kumpikin lähti valoista hana auki ja sai kelattua kolmenumeroisen summan vauhtia ennen pyörän lähtemistä käsistä. Näitä reikäpäitä riittää silti, illalla tuli Paciuksenkadulla vastaan yksi sankari etufillari kohti taivasta ja pitkälle toista sataa nopeutta. Pari viikkoa sitten kävelin Lauttasaaren sillalla ja joku ehti täyskaasulla Rykkösellä neloselle asti ennen jarrutusta valoihin - taitaa olla lähempänä kahtasataa nopeus silloin.

Onko pienen tenavan isänä vaan herkkyys kasvanut tälle ilmiölle vai onko aivan mielenvikainen kaupunkikaahailu nimenomaan pyörillä lisääntynyt viime aikoina? Olin pari vuotta poissa maasta ja kontrasti muistikuviin on todella iso. Oisko niin että pikku Rosseja on kansassa vakioprosentti, mutta nyt vaan isommalla jengillä on varaa pyörään veromuutoksen jälkeen?

Tämä ketä kuoli ruoholahdessa oli ihan normaali-ihminen, ei edes käyttänyt päihteitä vaan omisti suurimman osan ajastaan urheilulle, pyöräily taisi vaan olla yksi harrastuksista...
 
Originally posted by Albert Nahkapää
Aika tylysti dumattu.Mainio urheilija sekä mukava mies lähti aivan turhan aikaisin.Ei kaikki ole reikäpää kaahareita vaikka pyöräänsä joskus käskyttävät.

Osanottoni kaikille tapauksesta kärsiville
Täysin samaa mieltä osanottoni sukulaisille ja ystäville.
 
Mielestäni siinä voi itseänsä vaan syyttää, jos lähtee hurjastelemaan ja tapahtuu kauheita.

Harva autoilija lähtee kaasu pohjassa liikennevaloista. En ole ainakaan nähnyt, mutta noita motoristeja näkyy painelevan täysillä yllättävän usein.

Turhaahan tollaiset kuolemat on, mutta omaa syytä kuitenkin.

Kaivokselassakin kuoli noin vuosi sitten motoristi 40km/h alueella. Vaikea uskoa, että kukaan sellaisessa paikassa kuolee, jos ajelee rajoitusten mukaisesti.
 
"Pari viikkoa sitten kävelin Lauttasaaren sillalla ja joku ehti täyskaasulla Rykkösellä neloselle asti ennen jarrutusta valoihin - taitaa olla lähempänä kahtasataa nopeus silloin"

Kun lähes kaikki kyykkypyörät 600-kuutioisesta ylöspäin kelaa ykkösellä +100km/h ja tähän menee ainaa n.3s, niin tästä voi päätellä jotain
:D

Järkee päähän missä leikkii...Taitava kaveri tiedostaa riskit, eikä leiki hengellään ainakaan typerissä paikoissa.
 
Harva autoilija lähtee kaasu pohjassa liikennevaloista. En ole ainakaan nähnyt, mutta noita motoristeja näkyy painelevan täysillä yllättävän usein.

Eikös valoista nimenomaan pidä lähteä kaasu pohjassa eikä jäädä paikalleen tyyliin vanha mummo

("Jahas valotkin vaihtuivat sepä kiva ulkonahan paistaa aurinko oi kun on ihana biisi pitäsköhän sitä painaa kaasua ei emmää jaksa taidan soittaa Tytille pari kutomisvinkkiä")
 
Originally posted by Hippa
Harva autoilija lähtee kaasu pohjassa liikennevaloista. En ole ainakaan nähnyt, mutta noita motoristeja näkyy painelevan täysillä yllättävän usein.

Turhaahan tollaiset kuolemat on, mutta omaa syytä kuitenkin.

Kaivokselassakin kuoli noin vuosi sitten motoristi 40km/h alueella. Vaikea uskoa, että kukaan sellaisessa paikassa kuolee, jos ajelee rajoitusten mukaisesti.

Ainakin minä lähden autolla valoista lähes aina kaasu pohjassa. Pyörällä lähden paljon pienemmällä kaasulla. Tavallisissa perhe autoissa vain kiihtyvyys on lähes nollaa vaikka kuinka käskyttäis. Täyskaasu ja täydet kierroksetkaan eivät ole ihan sama asia. Edit: jaa Gnut vei jalat suustani.

Kuoleehan polkupyöräilijöitäkin jatkuvasti ja jalankulkijoita, vaikka eivät nopeusrajoituksia rikokkaan. Ko. tapausta en tunne, mutta aina ei syynä ole ylinopeus. Motoristien syyrin kuolemissyy tänä päivänä on ulosajo ja kuskina on 50+ henkilö, joka muistelee miten jawa lähti aikoinaan. Ne tuskin nostaa nokkaa kaivokselassakaan ja silti kuolevat, kumma juttu.

No niin, ymmärsin asiasi. Tahdoin vain sanoa, että ei aina yleistetttäis ja pidettäs suurta melua asiasta josta ei ole laajempaa tietoa.
 
Originally posted by Hippa
Mielestäni siinä voi itseänsä vaan syyttää, jos lähtee hurjastelemaan ja tapahtuu kauheita.

Harva autoilija lähtee kaasu pohjassa liikennevaloista. En ole ainakaan nähnyt, mutta noita motoristeja näkyy painelevan täysillä yllättävän usein.

Kaivokselassakin kuoli noin vuosi sitten motoristi 40km/h alueella. Vaikea uskoa, että kukaan sellaisessa paikassa kuolee, jos ajelee rajoitusten mukaisesti.

Voiskohan johtua siitä, että motoristeja on niin vähän verrattuna esim, autoilijoihin.Niihin kiinnittää huomiota enemmän.Ja mitä tohon kiihdytys puoleen tulee niin, noi pyörät lähtee jo aika kevyellä kaasulla hivenen kovempaa kuin, toitsun yaris.

Moottoripyörällä se henki tuppaa lähtemään hivenen herkemmin kuin, autolla.+40km niin varmaan tekee gutaa.Riippuen tilanteesta tietysti.
 
Zone-sarja -42%
Originally posted by 45shelley
Moottoripyörällä se henki tuppaa lähtemään hivenen herkemmin kuin, autolla.+40km niin varmaan tekee gutaa.Riippuen tilanteesta tietysti.

Jos autolla neljää kymppiä ajat vaikkapa paikallaan olevan rekan perään, etkä paina jarrua ollenkaan, niin kyllä siinäkin on jo hengenlähtö lähellä. Ainakin jos on vielä jättänyt turvavyön pois ;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laajempaa tietoa ja laajempaa tietoa. Rupee aina vituttaa, jos joku motoristi lähtee pyörä vinkuen täysillä ajaa jossain.

En omista ajokorttia, joten en tiedä miten autolla tai moottoripyörällä ajetaan, mutta ei sitä tarvi auton tai moottoripyörän tuntemusta nähdäkseen kuka ajaa holtittomasti ja kuka ei. Siihen riittää silmät ja joskus korvatkin.
 
Originally posted by Hippa
Harva autoilija lähtee kaasu pohjassa liikennevaloista. En ole ainakaan nähnyt, mutta noita motoristeja näkyy painelevan täysillä yllättävän usein.

Kyllä normaalilla autolla tulee usein lähdettyä siten, että pienen alku kiihdytyksen jälkeen kaasu on pohjassa. Eivät ne koslat yksinkertaisesti liiku muuten. Nainen ratissa on sama kuin ei kuskia ollenkaan- sanonta pitää sittenkin paikkansa? :)
 
Helsingissä on tosi heikko liikennekulttuuri... jos joku haluaa vaihtaa kaistaa niin toinen ei todellakaan anna paikkaa... tämä johtaa siihen että ihmiset oikeastaan ajavat paniikissa, ja toimivat tyhmästi.

Ihmiset eivät osaa relata ratissa, se johtaa siihen että pelkää koko ajan. Ja vaikka olisi hyvä ja rauhallinen kuski, niin on tämä kuitenkin pelkureiden ja heikkopäiden ympäröimänä.

Kaupunkiliikenne helsingissä on huonoa mun mielestä.
 
Originally posted by Nat_Ural
Kyllä normaalilla autolla tulee usein lähdettyä siten, että pienen alku kiihdytyksen jälkeen kaasu on pohjassa. Eivät ne koslat yksinkertaisesti liiku muuten. Nainen ratissa on sama kuin ei kuskia ollenkaan- sanonta pitää sittenkin paikkansa? :)

Onkos se normaali auto trabantti tai 200d mallia w123 jos pitää usein kiihdyttää täydellä kaasulla
 
Originally posted by IJK
Onkos se normaali auto trabantti tai 200d mallia w123 jos pitää usein kiihdyttää täydellä kaasulla

Ei tietenkään pakko ole, mutta liikenteen sujuvuuden ja turvallisuuden takia se on usein suotavaa. Suomessa on paljon autoja joissa on tehoa vähemmän kuin 80 kW, ei siinä kovin kummoisiin teho/paino-suhteisiin päästä. Esim. lyhyemmissä liittymissä tekisi mieli joskus painaa se poljin melkein pohjan läpi, vaikka omassa autossa on sitä tehoa yli 80 kW. Ehkä nämä asiat konkretisoituvat sinulle, jahka saat ajokortin ja isukin auton lainaksi :)
 
Jep, onhan toi ajokortti jo muutaman vuoden ollu, kuin myös oma auto (alle 80kw). Harvoin on missäänpäin Suomea liikeenteen sujuvuus tai turvallisuus pakottanu sitä kaasua täysillä painamaan.
Nat_Urinaalilla taitaa olla sama tekniikka kun edesmenneellä mummollani eli kaasu aina pohjassa ja vauhti säännöstellään kytkimellä :)
 
Kyllähän sitä joutuu kaasu pohjassa kiihdyttelemään, jos alla on kärry jonka omapaino on 2 tonnia, päällä tonnin lasti ja tehoa alle 70 kw. Ja kyllä tollasia autoja tuolta liikenteestä löytyy vaikka kuinka paljon.
 
Joskus näkee kun joku on pysähtynyt kiihdytyskaistalle kun odottaa sopivaa rakoa, totta vitussa siinä on fiksumpaa painaa kaasu pohjaan ja saada vauhti melkeen samaksi kuin muilla ketkä jo ajaa sitä isompaa tietä minne olet liittymässä.Ja myös tämä moottoripyöräilijä ketä kuoli kaivokselassa oli mun hyvä tuttu eikä vauhtia ollu kovin paljoa, ylinopeutta oli, mutta kun ihminen liukuu vaikka 40km/h puuta päin niin että se puu osuu niskaan niin se on aina tasaraha.Joku tietysti tätäkin protestoi mutta myönnän itsekin että olisi ollut fiksumpaa jäädä sinä iltana ylitöihin niin voisi sekin kaveri olla tällä hetkellä rannalla ottamassa aurinkoa.
 
Originally posted by IJK
Jep, onhan toi ajokortti jo muutaman vuoden ollu, kuin myös oma auto (alle 80kw). Harvoin on missäänpäin Suomea liikeenteen sujuvuus tai turvallisuus pakottanu sitä kaasua täysillä painamaan.

Lauseen "olen idiootti." saisi kyllä tarvittaessa mahtumaan kahteenkin sanaan :)

En tiedä miksi selitän tämän, ehkä olen idealisti. Kaasun painaminen vaikuttaa auton kiihtyvyyteen, tarkemmin sanottuna renkaiden välityksellä tiehen kohdistuvaan voimaan. Kaasun asento ei siis määrää nopeutta, vaan kiihdyttävän voiman. Nopeus määräytyy kiihdyttävien ja hidastavien voimien perusteella, eri olosuhteissa voimat ovat tietenkin erilaiset. Jos pyrin esimerkiksi liittymästä tielle, haluten loppunopeudeksi 80 km/h, painan kakkosen silmään saatuani kaasun pohjaan, kunnes saavutan nopeuden 80 km/h (renkaiden täytyy tietenkin pysyä tiessä kiinni). Sen jälkeen vaihdan sopivan vaihteen (nelonen tai vitonen) päälle, ja köröttelen eteenpäin hiljakseen. Kyllä siihen nopeuden muutokseen aina menee suunnilleen sama energiaa, muut tielläliikkujat vain arvostaisivat ripeää toimintaa.

Mitähän ne nykyään siellä autokoulussa opettavat :david:
 
Originally posted by Nat_Ural
Kyllä siihen nopeuden muutokseen aina menee suunnilleen sama energiaa, muut tielläliikkujat vain arvostaisivat ripeää toimintaa.

Ripeää pitää nimenomaan olla toiminta liikenteessä. Itse ainakin arvostan sitä suuresti, koska hidastelijat käyvät hermoilleni vaikka liikenteessä ei saisi ottaa hiileen. Itse kiihdytän valoista nopeasti ajonopeuteen, joka on yleensä vähintään 10km/h yli rajoituksen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom