Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uwishin esittämässä tutkimuksessa interventioryhmässä pyrittiin yleiseen terveydentilan parantamiseen, ei pelkästään laihtumiseen.
Aika jännä muuten tämä kommentti, varsinkin kun tarkoituksella olen jättänyt postaamatta tähän ketjuun yhtä ainutta tutkimusta, enkä ole edes esittänyt muista poikkeavia mielipiteitä. Onko tällaisella henkilökohtaisella solvauksella jokin tarkoitus, muuta kuin saada omat postauksensa näyttämään jotenkin uskottavammilta? Niin, kas, olisithan tuohon postiin voinut vaikka laittaa jotain sisältöäkin.Uwish <-- Potaska-Pirkko :D
Minä postasin sen diabeteksen ehkäisytutkimuksen. Suomessa tehdään erittäin kattavaa tutkimusta alalta.
Loppuosasta en voi nyt sanoa että sinulla on hieman puurot ja vellit sekaisin. Pääasialliset syyt t2:lle ovat ylipaino ja liikkumattomuus.. Ravitsemuksessa tulisi kiinnittää huomiota ennen kaikkea rasvojen laatuun.
Minä postasin sen diabeteksen ehkäisytutkimuksen. Suomessa tehdään erittäin kattavaa tutkimusta alalta.
Loppuosasta en voi nyt sanoa että sinulla on hieman puurot ja vellit sekaisin. Pääasialliset syyt t2:lle ovat ylipaino ja liikkumattomuus.. Ravitsemuksessa tulisi kiinnittää huomiota ennen kaikkea rasvojen laatuun.
Voi olla että mulla on puurot ja vellit sekaisin, mutta tietääkseni diabeteksen aiheuttaa joko insuliinituotannon loppuminen tai huonontunut insuliiniherkyys (keho tuottaa insuliinia mutta ei reagoi siihen). Ylipainon ja liikkumattomuuden lisäksi diabeteksen "aiheuttaa" mm. rotu, ikä, sukupuoli, PCO, metabolinen syndrooma, glukoosi-intoleranssi ja tulehdustilat (Alberti, Zimmet & Shaw 2007.)
Mutta onhan tuota kyseenalaistettukin. En väitä yhtikäs mitään mihinkään suuntaan; kunhan viskon löylyä :piis:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18394213
Ei liity tähän, mutta heitetään piste proteiiniuskovaisille.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11874925
Siis tuollahan sanotaan että: In contrast, one of the better designed studies found that consumption of a high-saturated-fat diet decreased insulin sensitivity in comparison to a high-monounsaturated-fat diet.
Ymmärsinkö siis oikein että tyydyttyneillä rasvoilla insuliiniherkkyys huononi verrattuna tyydyttymättömiin? Eikös se ole huono asia? Ja siis ei ollenkaan kyseenalaista sitä mitä saiminen sanoi?
Tuo kuuden viikon seuranta-aika ei oikein vakuuta, kun aiheesta on tehty vuoden pituinen tutkimus, jossa tutkitut kokivat proteiinipitoisen hankalaksi noudattaa, moni jätti leikin kesken ja painonpudotus ei ollut pysyvää, vaan jopa lihomista tapahtui seurantajakson loppupuolella alun nopeamman painonpudotuksen jälkeen. Hiilarit voitti sen erän.
Ja täälläkin syödään mustikoita.;)
Tuo kuuden viikon seuranta-aika ei oikein vakuuta, kun aiheesta on tehty vuoden pituinen tutkimus, jossa tutkitut kokivat proteiinipitoisen hankalaksi noudattaa, moni jätti leikin kesken ja painonpudotus ei ollut pysyvää, vaan jopa lihomista tapahtui seurantajakson loppupuolella alun nopeamman painonpudotuksen jälkeen. Hiilarit voitti sen erän.