"kainaloläskit!"

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henni
  • Aloitettu Aloitettu
Mua haittaa kyllä nuo kainalot vieläkin. Ovat perhanan kipeätkin välillä. Kumpa joltakulta löytyisi kokemuksia tuosta ylimääräisen rintakudoksen poistosta kainaloista niin voisi itsekin uskaltaa.

Mulle tehtiin eilen smartlipo: http://www.youtube.com/watch?v=MNU8LqaT_C0

Vielä on turvotusta niin ettei tuloksesta osaa varmasti sanoa, mutta toiveikas olo on. Läskiä lähti, sen näin omin silmin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kiusalliset pikkuläskit...

Vetäkää ihoa alaspäin siitä "kainaloläskien" kohdalta siten, että kohta näyttäisi siltä miltä haluaisitte sen näyttävän plastiikkakirurgin toimenpiteen jälkeen ja yrittäkää samalla nostaa kyseistä kättä ylös. Kyse on hyvin pitkälti ihosta jota tarvitaan käden liikuttamiseen. ;)

Ymmärrän kyllä kommenttisi, ja varmasti näin onkin "ruikuttajien" osalla, jotka etsimällä etsivät itsestään olemattomia vikoja...
Ikävä kyllä nämä "kainaloläskit" on meille joillekkin oikea ongelma. Pahempiakin ongelmia on tietysti, mutta kyllä se ketuttaa kun muuten on suht hyvässä kunnossa (painoideksi 21) ja treenannu paljon, mutta ne kainaloläskit ei lähde mihinkään... Paino on ollu korkeimmillaankin 65 kg joten ylipainosta ei nämä kiusalliset pikkuläskit johdu.
 
Kertoisitko talvinna, missä kävit operaation tekemässä? Toivottavasti toivut operaatiosta hyvin... kiinnostaisi tietää myös tuloksista!!

Kävin Clinic Esteticissä, hintaa oli 1100 e ja toipuminen nopeaa, nyt on jo mustelmat melkein kokonaan poissa ja treenailenkin jo. Lopullinen tulos on toivottavasti vielä parempi kuin mikä tilanne on nyt viikon jälkeen, turvotusta uskoakseni on vielä. Vähän kosketusarat ovat.

Toinen puoli on itseasiassa jo ihan hyvä, eikä enää juuri häiritse, mutta toisen puolen tilaan en olisi ihan tyytyväinen jos se tuommoiseksi jää, mutta parempi se on kuin alkutilanne kuitenkin. Toinen puoli olikin alunperinkin vähän isompi tai ainakin ärsyttävämmän muotoinen, pussittavampi.

Katselen nyt vielä pari kolme viikkoa, millaiseksi ne muodostuu (3 kk kuluessa muodostuvat lopulliset tulokset infon mukaan kun turvotus laskee ja iho kiinteytyy). Klinikalla lupasivat tehdä operaation uudestaan jos jää epäsymmetrisyyttä.

Ja hikoilu tosiaan on poissa, hassua :).
 
Raporttia kuukauden jälkeen: Alan uskoa, että tuloksen täyteen näkymiseen tosiaan menee se 3 kk. Nyt 1 kk jälkeen tulos on ihan ok ja paranee vielä hiljakseen. Lääkäri lupasi katsoa tilannetta uudestaan toukokuussa jos tulos ei silloin ole hyvä, mutta uskoakseni uuteen operaatioon ei tule olemaan tarvetta.

Hikoilu on palannut :(. Harmi, olis ollu niin kätevää kun pystyi pitämään samoja vaatteita paljon pidempään. Pieni murhe kuitenkin :).
 
Luin uudesta Kauneus ja terveys- lehdestä että rasvapoimut kainaloissa voi johtua kilpirauhasen vajaatoiminnasta :O Aika yllättävää, tiedä sitten kuinka tohon tietoon voi luottaa.
 
Noniin, puolisen vuotta operaatiosta. Tulos on ihan ok, sellaisia aivan täydellisiä kireän näköisiä kainaloita en saanut, mutta näillä mennään. Huomattava parannus aikaisempaan tuli kuitenkin. Ehkä se iho vielä tuosta kutistuu (?).

Kävin näyttämässä tulosta lääkärillä, joka oli sitä mieltä ettei uusinnasta olisi mitään apua, koska kireyden puute johtuu ihosta ja lihaksista. Ihon alla ei ole enää poistettavaa rasvaa. (Lupasi kuitenkin operaation tehdä ilmaiseksi uudestaan jos sitä haluaisin, mutta taisin uskoa itsekin ettei sillä enää olisi vaikutusta.)
 
Lisärinnat

Mulla ainakin nuo kainaloläskit ovatkin läskin sijaan rintarauhasta. Että ei sitä minnekään laihduteta, leikataan pois ainakin minulta viimeistään ennen ensimmäistä raskautta (koska muuten tulevat helvetin kipeäksi ja paisuvat entisestään..).

Nämä lempinimeltään "kainaloläskit" ovat siis oikealta nimeltään lisärinnat. Joillekin tulee lisänännejä, joillekin ylimääräistä rauhaskudosta joko kainaloon, rintojen alle tai kylkiin. Ja itse ainakin huomaan hormonaaliset vaihtelut kainaloissa, joita toisinaan aristaa ihan kuten rintoja aristaa toisinaan. Ja lihominen kasvattaa myös näitä lisärintoja! Äidilläni, joka oli reilusti ylipainoinen nämä "lisäkkeet" olivat suuret ja roikkuvat, itselläni vain pienen kourallisen kokoiset, johtunee normaalipainostani.

Gynekologini luona juttelin näistä lisärinnoistani ja hän sanoi, että ne on hyvinkin mahdollista operoida (yksityisellä luonnollisesti). Itseäni ne ovat alkaneet häiritä enemmän ja enemmän vaikka olenkin pitkään niiden kanssa elänyt.
Nyt kuitenkin suunnittelen vakavasti leikkausta, lähinnä keräilen rohkeutta lähteä näyttämään niitä kirurgille ja kysymään operaation hintaa. Jotenkin ei houkuta pitkä sairausloma töistä, missä sitten pitää jotenkin selittää miksi on ollut poissa - ei ihan lempiaiheitani kertoa, että mulla on 4 rintaa. :)

Tämä vaiva on melko harvinainen, eikä kukaan varmaan mielellään juttele tästä "mutaatiosta" avoimesti, joten tietoa on ollut vaikea saada. Netistäkin löytyy mm. joitakin kuvia, esim hakusanalla "supernumerary breasts".
 
Ainojotain, mä ajattelisin että kainaloihin ulottuvaa häiritsevää ylimääräistä rintakudosta voitais operoida kyllä ihan julkisellakin puolella, kuitenkin kyseessä on selkeästi normaalista poikkeava tilanne. Leikataanhan miesten gynekomastiaakin, jos ei mistään doping-aineista johdu (tai jos saa uskoteltua lääkärille niin...).

Kannattaa mun mielestä siis koettaa onnea :)
 
Luin uudesta Kauneus ja terveys- lehdestä että rasvapoimut kainaloissa voi johtua kilpirauhasen vajaatoiminnasta :O Aika yllättävää, tiedä sitten kuinka tohon tietoon voi luottaa.


Joo omasta kokemusta voin kertoa, että viittaa nimenomaan tähän.
 
Onko muille tullut tämä ongelma salitreenin myötä? Mulla ei nimittäin aiemmin ole tällaista ongelmaa ollut, mutta noin vuoden salitreenin jälkeen tämän huomasin. Ja se on pahentunut koko ajan :/ Tähän asti ainakin kuvittelin että se on rintalihaksen osa, joka yhdessä leventyneen selän ja ympärysmitaltaan liian pienten rintsikoiden takia tursuilee ikävän näköisesti. No, lähdin sitten eilen rintsikkaostoksille, mutta eipä sieltä löytynytkään sellaisia liivejä joiden kanssa ne ois hävinneet näkyvistä :S

Lopulta oli pakko valita vähiten huono vaihtoehto.. Otin sitten entiseen kokoon verrattuna kuppikooltaan yhtä pykälää pienemmät ja ympärysmitaltaan pykälää isommat rintsikat. Niissä tuntuu kyllä koko muuten ihan sopivalta, mutta ne perkeleen kainalotursakkeet ...... :itku: Kyllä vituttaa, sillä olin varma että ongelma ois ollu väärän kokoisissa liiveissä.

Mun on vähän vaikea uskoa että ne olis läskiä, sillä nimittäin silloin kun jännitän tätä kyseistä kohtaa, se tuntuu ja näyttää ihan kiinteältä. En oo lihonut enkä laihtunut punttiurani aikana, mutta lihasta on tullut ainakin pari kiloa. Onkohan mulla mennyt treenissä jotain pahasti pieleen vai miten tällainen "kehitys" on mahdollista. Oon kyllä aiemmin kuullut kun yksi nainen valitteli kyseisen ongelman ilmaantuneen juuri punttitreenin myötä, mutta mietin vaan että onkohan tämä kovinkin yleinen ongelma..
 
Jee, "kainaloläskini" saattoivat sittenkin johtua väärän kokoisista rintsikoista :dance: Ainakin tilanne on paljon parempi uusien rintsikoiden kanssa, tosin luulen ettei mulla vieläkään ole ihan täydellisesti istuvat liivit.. elättelen toiveita, että sitten kun sellaiset löydän, niin myös tämä ongelma helpottuu entisestään. Pitäis lähtee ihan kunnolla ajan kanssa liiviostoksille.
 
Ai meinaatko noita mitkä kurkistaa tuolta topin alta kainalon etupuolelta?

6909589547_0e793f71cc_z.jpg

En tiedä, mutta vois johtua siitä, että ne "läskit" on aina ollut siellä, mutta kun iso rintalihas on kehittynyt, niin nyt ne tulee paremmin esille. Eipä taida tuohon ongelmaan auttaa muu kuin kiristely. Enpä ole itse jaksanut kyllä kiinnittää edes huomiota enää niihin :)
 
Ai meinaatko noita mitkä kurkistaa tuolta topin alta kainalon etupuolelta?

En tiedä, mutta vois johtua siitä, että ne "läskit" on aina ollut siellä, mutta kun iso rintalihas on kehittynyt, niin nyt ne tulee paremmin esille. Eipä taida tuohon ongelmaan auttaa muu kuin kiristely. Enpä ole itse jaksanut kyllä kiinnittää edes huomiota enää niihin :)

Joo, just nuo..! Kuulostas kyllä ihan loogiselta, että ne on läskiä jota kasvanut rintalihas työntää esiin. Se selittäis senkin, miksi ne ilmaantuivat mulle salitreenin myötä.. No pitänee yrittää löytää sopivammat rintsikat ja sit jos vielä tursuilee niin ihan sama! Kokonaisuutena tykkään kuitenkin enemmän siitä miltä kroppani näyttää nyt, kuin miltä se näytti ennen punttitreenin aloittamista.

Onpa sulla muuten nätti toppi :)
 
Rintakudosta tai läskiä jompaa kumpaa, riippuen siitä katoaako kiristeltäessä vai ei.. Ja kyllä rintalihas tuonut sen esiin, sillä mullekin on tässä näin päässyt tapahtumaan.. Kyllä se vähän ehkä häiritsee mutta huomannut noiden "kainalotursakkeiden" (oli pakko lainata ku niin mahtava sana oli :D) olevan aika yleinen ongelma mitä tuolla naistensalilla nyt ohimennen jotain kanssatreenaajaa katsonut.. Katsotaan mitä tapahtuu, en kuitenkaan usko että leikkelemään välttämättä lähtisin..
 
Tuo ei ole mun kuva, kroppa eikä toppi! Joku random-kuva googlesta hakusanalla "kainaloläskit" :D

Joo, se tulikin mulle mieleen heti kun olin postannu ton viestini (heh, tyypillisesti kävin taas vähän hitaalla..), mutta en ehtiny enää muokata postia. No, jollakin kainaloläskisellä randomilla on nätti toppi :D Nätisti käy nuo hempeät ruusut mustaan taustaan. (:offtopic:)
 
Täälläkin kärsitään ko. vaivasta ja rintsikoilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Näkyvät nimittäin ilman vaatteitakin ihan selkeästi. Olen normaalipainoinen, mutta rasvaprosentti on korkea ja minulla on myös sisäreisiin kerääntynyt rasvaa. Noi mun läskit voivat toki olla rintakudostakin, ne ovat olleet siinä aina kun muistan. Ekan kerran taisin olla just murrosiässä kun joku niistä huomautti. Itseäni asia vaivaa, koska näkyvät todella selkästi ja sen vuoksi en salilla juuri käytäkään kuin t-paitoja. Jos nyt ei lähde kiristelyn myötä tai merkittävästi pienene, niin mä voin vakavasti harkita leikkausta tai vastaavaa ongelman poistamiseksi. En voi edes käyttää tuubimallisia yläosia kun ne jää siihen päälle röllöttelemään. Tosin rasvaa on siinä rintakehässä, että ilman niitäkään ei olisi vielä liian kaunis näky. Haluan valita hääpuvun ilman huolta rölllökkeistä.
 
Menin kuin meninkin leikkaukseen!

Keväällä 2012 vielä pohdin leikkausta ja oikeastaan aika pian sen jälkeen kun olin kommentoinut tätä keskustelua, päätin ottaa asioista kunnolla selvää.

Plastiikkakirurgi ei osannut kertoa minulle mitään, mitä en olisi jo tiennyt. Eli minun tapauksessani kyseessä olivat nimenomaan lisärinnat, jotka ovat siis rintakudosta, eivät läskiä (sen enempää kuin rinnatkaan ovat läskiä :)). Sain hinta-arvion ja sovimme leikkausajan.

Oma operaationi tehtiin paikallispuudutuksessa, mutta se oli hurjapäistä hommaa, joten suosittelen nukutusta jokaiselle, jolle jo paljon pienemmätkin asiat tuottavat pelkoja/kipua. Molemmista kainaloista poistettiin n. mandariinin kokoiset pallukat ja tikkejä sellaiset 8-10 molemmissa. (Miksi en tiedä tarkkaa lukua? Koska leikkauksesta on vasta viikko ja tikit poistetaan parin päivän päästä. Tikkejä peittävät ihoteipit, joita ei saa poistaa vielä.)

Voin myöhemmin kertoa teille miten kaikki edistyy, mutta tähän asti voin sanoa, että ei kaduta yhtään ja paranemisprosessi todella etenee hienosti. Kipuja on ollut paljon vähemmän kuin kuvittelin ja lukuunottamatta kurottelua ja painavaa nostelua, voin elellä melko normaalisti (varoen tottakai) täällä kotosalla, sairauslomaa tuli n. 2,5 viikkoa.

Ainiin ja varmaan hinta kiinnostaa tässä kohtaa myöskin. Operaationi maksoi n. 1700e, jos olisi tullut nukutus päälle, hinta olisi noussut suunnilleen 1000e, eli se on kallista!

Palaan asiaan taas! Ja tsemppiä kaikille, jotka todella kärsitte samasta vaivasta! :)
 
Niinpä, vaiva se on esteettinenkin haitta. Mutta kuka on täydellinen? Just huomasin viimeks salilla kainalotursut, vaikka rasvaprossa on tippunut. Säkki päälle, niin ei silmiin satu..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom