Menin kuin meninkin leikkaukseen!
Keväällä 2012 vielä pohdin leikkausta ja oikeastaan aika pian sen jälkeen kun olin kommentoinut tätä keskustelua, päätin ottaa asioista kunnolla selvää.
Plastiikkakirurgi ei osannut kertoa minulle mitään, mitä en olisi jo tiennyt. Eli minun tapauksessani kyseessä olivat nimenomaan lisärinnat, jotka ovat siis rintakudosta, eivät läskiä (sen enempää kuin rinnatkaan ovat läskiä
). Sain hinta-arvion ja sovimme leikkausajan.
Oma operaationi tehtiin paikallispuudutuksessa, mutta se oli hurjapäistä hommaa, joten suosittelen nukutusta jokaiselle, jolle jo paljon pienemmätkin asiat tuottavat pelkoja/kipua. Molemmista kainaloista poistettiin n. mandariinin kokoiset pallukat ja tikkejä sellaiset 8-10 molemmissa. (Miksi en tiedä tarkkaa lukua? Koska leikkauksesta on vasta viikko ja tikit poistetaan parin päivän päästä. Tikkejä peittävät ihoteipit, joita ei saa poistaa vielä.)
Voin myöhemmin kertoa teille miten kaikki edistyy, mutta tähän asti voin sanoa, että ei kaduta yhtään ja paranemisprosessi todella etenee hienosti. Kipuja on ollut paljon vähemmän kuin kuvittelin ja lukuunottamatta kurottelua ja painavaa nostelua, voin elellä melko normaalisti (varoen tottakai) täällä kotosalla, sairauslomaa tuli n. 2,5 viikkoa.
Ainiin ja varmaan hinta kiinnostaa tässä kohtaa myöskin. Operaationi maksoi n. 1700e, jos olisi tullut nukutus päälle, hinta olisi noussut suunnilleen 1000e, eli se on kallista!
Palaan asiaan taas! Ja tsemppiä kaikille, jotka todella kärsitte samasta vaivasta!