Kaikki yksinkertaisesti sanottuna...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
-Marchi- sanoi:
Mutta onko tavallinen aina se paras... Minusta voisi antaa jo hieman rauhaa tuolla perus ajattelulle kroppa kerran viikossa ja haistella uusia tuulia. IMO.
No perustreenistähän täällä puhuttiinkin, mutta minun mieleeni perustreeniä olisi paria liikettä 2/3 krt viikkoon.

Ja perustreeniä on myös muu kuin koko kroppa kerralla treeni. Kaikki välistä 1-4 jakoinen on perustreeniä jos se perustuu vapaisiiin painoihin ja lisäksi hyviksi havaittuihin laitteisiin. Itse suosin ehdottomasti 2-jakoista ja suosittelen sitä kaikille ja se perustuu puhtaasti omaan kokemukseen eri ohjelmista.

Pistetään tähän vaan... Olen nyt ollut intissä kolmisen kuukautta ja paino on noussut 75-76 kg -> n. 80 kg. Kertaakaan en ole salilla käynyt, mutta lenkillä olen käynyt ja koulutus on ollut usein aika fyysistä sekä P-kaudella että nyt E-kaudella (spol-koulutus).

Ajattelin alkaa salilla käymään tässä jossain vaiheessa. Olisiko hyvä alkuun tehdä esim. koko kroppa 2-3 krt/vko vai aloittaa heti kolmijakoisella 3 krt/vko esim. niin että:

1. krt selkä ja hauikset
2. krt rinta, olkapäät ja ojentajat
3. krt jalat ja vatsa

vai jotain muuta?

Laittakaa vinkkejä ja ehdotuksia. En todellakaan ole mikään asiantuntija näissä hommissa vaikka jossain vaiheessa elämääni salilla olen käynyt vähän ahkeramminkin.

naruranne sanoi:
jos kerran ei ole väliä syötkö lihasten kasvuun nähden +100kcal vai +10000kcal niin miks miks sitten sanotaan että bulkilla pitäisi syödä +500kcal ?
En oo muuten ikinä kuullut, että joku olis noin sanonut. Mutta taitaa kyseessä olla vaan se, että syö joka tapauksessa tarpeeksi, koska eri päivinähän kulutus voi heitellä paljonkin. Tolla +500kcal se pysyy melkein joka tapauksessa plussalla.

Ja sillä tosiaankaan ei ole merkitystä paljonko olet plussalla, kunhan olet. Eli jos olet 100kcal plussalla, ei se tarkoita sitä, että lihaksilla on 100kcal enemmän kasvua varten, vaan lihasten kasvattamiseen tarvittava energia on jo laskettu mukaan. Eli kaikki 100kcal menee läskiksi. Saako tosta mitään selvää?

-Marchi- sanoi:
Mutta onko tavallinen aina se paras... Minusta voisi antaa jo hieman rauhaa tuolla perus ajattelulle kroppa kerran viikossa ja haistella uusia tuulia. IMO.
Tottakai pitää kokeilla kaikenlaista, ja puhuinkin vähän omasta puolestani. Ehdottomasti paras tapa mulle on siis melkein täysin basic-treeni. Eli kroppa läpi kerran viikossa, isot painot, tuntumat vittuun (pääsääntöisesti). Siis se perusta on tossa. Treenin päälle vähän niinkuin mausteeksi teen sitten pienemmillä painoilla tuntumanhakuista perseenvenytysjumppaa ja koitan hakea sen pumpin siitä.

Asiallista tekstiä. Tos on jsut oikeenlainen motivointi, turhaan sitä liikaa grammoja laskemaan aloittelijana.

Powerhousu sanoi:
Ja sillä tosiaankaan ei ole merkitystä paljonko olet plussalla, kunhan olet. Eli jos olet 100kcal plussalla, ei se tarkoita sitä, että lihaksilla on 100kcal enemmän kasvua varten, vaan lihasten kasvattamiseen tarvittava energia on jo laskettu mukaan. Eli kaikki 100kcal menee läskiksi. Saako tosta mitään selvää?
Mutta jos se on tuolla tavalla, niin eikö parhainta olisi syödä niin paljon, kuin kuluttaa. Silloin lihakset kasvaisivat ja läskiä ei kertyisi yhtään, koska ei mennä plussalla. IMO se on sillain, että se ylimenevä energia on lihasten kasvatusta varten.

Mun mielestä huono ja turmiollinen posti. :jahas:

Mitähän Hulkkikin teistä ajattelisi?
Makrojakaumat ja proteiinisynteesin emäshappojen järjestys se miehen tiellä pitää.. :)

Powerhousu sanoi:
Ei ne lihakset kasva sen enempää, olet sitten 100kcal tai 10000kcal plussalla.

Onko totta, että +100kcal riittää ? Toivottavasti on. Eipä tarvitsisi koskaan ruveta pakkosyöttöbulkille.

Powerhousu sanoi:

No ei varmasti. Toi on muuten sairaan kipeen harhaanjohtavaa. Miksi ylipäätään olla plussalla, jos se menee vain läskiksi, ja mikä se lihasten kasvattamiseen tarvittava energia sitten on, määrältään?

Saatanan saatana. Eli mua ei ymmärretä. Tarkoitin tolla jutulla sitä, että se lihasten kasvattamiseen tarkoitettu energiamäärä on jo laskettu mukaan noihin. Eli silloin optimitilanne olisi syödä tasan niin paljon kuin kuluttaa. Eli tällöin lihakset kasvaa tasan niin paljon kuin on kasvaakseen, eli energiansaannista homma ei ole kiinni. Kukaanhan ei tiedä kuitenkaan paljonko ne lihakset tarvitsee energiaa, eli siksi on suositeltavaa olla tarpeeksi plussalla.

Ja kukaan ei tiedä mikä on se tarkka määrä miten paljon juuri tänään kulutan energiaa. Eli siksikin on hyvä olla tarpeeksi plussalla, että varmasti riittää. Eli vaikka tietäisimmekin aljonko lihasten kasvamiseen tarvitaan energiaa, ei voida syödä tarkalleen oikeaa määrää, koska päivittäinen kaikesta muusta johtuva energiankulutus heittää aika paljonkin päivästä riippuen.

Ja miksi olen pohdinnoissani laskenut lihasten kasvattamiseen tarkoitetun energian mukaan energiantarpeeseen? Siksi, että tämä kokonaiskalorintarve on helpompi laskea. Siis otetaan vaikka viikon mittainen aikaväli jonka aikana lasketaan kaikki kalorit. Sen jälkeen hypätään vaa´alle ja katsotaan onko paino noussut. Jos on, niin voidaan olettaa lähes kaiken olevan läskiä, koska lihakset ei mainittavasti tällä aikavälillä kasva. (nesteen kertymistä en huomioinut, tää on pelkkää teoriaa) Siis jos paino on noussut, on kaikki mahdollinen energia käytetty lihasten kasvattamiseen ja siitä ylimenevä osa on mennyt läskiksi. Siinä siis syy miksi energiankulutusta ei voida laskea perusenergiankulutus + muu kulutus + lihasten kasvamiseen tarvitsema energia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisätään nyt vielä. Eli siis teoriassa, jos tiedetään, että KAIKKI energia mitä ihminen tarvitsee, se lihasten kasvattamiseen tarvittava mukaanluettuna on vaikkapa jollakin henkilöllä tänään tasan tarkkaan 3841Kcal, ja jos syöt tasan ton verran, et liho, mutta lihakset kasvavat niin paljon kuin mahdollista. Eli siinä on sun päivän energiantarve, ja tästä eteenpäin ollaan plussalla, ei yhtään sen aikaisemmin. Eli jos olet vaikka sen 1000Kcal plussalla, et kasvata lihaksia sen enempää kuin tolla nollatasollakaan.

Täällä siis jotkut sekottaa ton plussalla olemisen nyt johonkin. Siis lihaskasvun tarvitsema energia on pakko laskea tohon mukaan, ei sitä voi siitä eritellä. Siksi on turhaa jopa puhua koko lihaskasvun energiantarpeesta. Ja plussalla olostahan tosiaan on hyötyä. Se hyöty, ettei vahingossakaan olla miinuksella. Se optimaalinen energiamäärä on niin suppea, että on täysin mahdotonta syödä juuri niin paljon.

Powerhousu sanoi:
Saatanan saatana. Eli mua ei ymmärretä. Tarkoitin tolla jutulla sitä, että se lihasten kasvattamiseen tarkoitettu energiamäärä on jo laskettu mukaan noihin. Eli silloin optimitilanne olisi syödä tasan niin paljon kuin kuluttaa. Eli tällöin lihakset kasvaa tasan niin paljon kuin on kasvaakseen, eli energiansaannista homma ei ole kiinni. Kukaanhan ei tiedä kuitenkaan paljonko ne lihakset tarvitsee energiaa, eli siksi on suositeltavaa olla tarpeeksi plussalla.

Ja kukaan ei tiedä mikä on se tarkka määrä miten paljon juuri tänään kulutan energiaa. Eli siksikin on hyvä olla tarpeeksi plussalla, että varmasti riittää. Eli vaikka tietäisimmekin aljonko lihasten kasvamiseen tarvitaan energiaa, ei voida syödä tarkalleen oikeaa määrää, koska päivittäinen kaikesta muusta johtuva energiankulutus heittää aika paljonkin päivästä riippuen.

Ja miksi olen pohdinnoissani laskenut lihasten kasvattamiseen tarkoitetun energian mukaan energiantarpeeseen? Siksi, että tämä kokonaiskalorintarve on helpompi laskea. Siis otetaan vaikka viikon mittainen aikaväli jonka aikana lasketaan kaikki kalorit. Sen jälkeen hypätään vaa´alle ja katsotaan onko paino noussut. Jos on, niin voidaan olettaa lähes kaiken olevan läskiä, koska lihakset ei mainittavasti tällä aikavälillä kasva. (nesteen kertymistä en huomioinut, tää on pelkkää teoriaa) Siis jos paino on noussut, on kaikki mahdollinen energia käytetty lihasten kasvattamiseen ja siitä ylimenevä osa on mennyt läskiksi. Siinä siis syy miksi energiankulutusta ei voida laskea perusenergiankulutus + muu kulutus + lihasten kasvamiseen tarvitsema energia.

Oletko sinä/kukaan koskaan kokeillut kasvattaa lihasta dieetin jälkeen sillä tavalla, että kaloreita nostetaan pikkuhiljaa, kunnes löydetään optimaali, jolla ei läskiä kerry. Ei kai se haittaa jos parina päivänä viikossa mennään miinukselle vai missä raja menee? Dieetilläkin voi mennä muutama päivä plussalla, joten miksi ei lihaksenkasvattamisaikanakin muutama päivä miinuksella?

Powerhousu sanoi:
Lisätään nyt vielä. Eli siis teoriassa, jos tiedetään, että KAIKKI energia mitä ihminen tarvitsee, se lihasten kasvattamiseen tarvittava mukaanluettuna on vaikkapa jollakin henkilöllä tänään tasan tarkkaan 3841Kcal, ja jos syöt tasan ton verran, et liho, mutta lihakset kasvavat niin paljon kuin mahdollista. Eli siinä on sun päivän energiantarve, ja tästä eteenpäin ollaan plussalla, ei yhtään sen aikaisemmin. Eli jos olet vaikka sen 1000Kcal plussalla, et kasvata lihaksia sen enempää kuin tolla nollatasollakaan.

Täällä siis jotkut sekottaa ton plussalla olemisen nyt johonkin. Siis lihaskasvun tarvitsema energia on pakko laskea tohon mukaan, ei sitä voi siitä eritellä. Siksi on turhaa jopa puhua koko lihaskasvun energiantarpeesta. Ja plussalla olostahan tosiaan on hyötyä. Se hyöty, ettei vahingossakaan olla miinuksella. Se optimaalinen energiamäärä on niin suppea, että on täysin mahdotonta syödä juuri niin paljon.

Keuhkot tyhjentävä vastaus. Kiitokset Voimahousulle ja propsit mulle siitä, että olen minä.

ihan hyvä juttu juu. Mutta silti kannattaa muistaa sitä vaaleata leipää syödessään, että bodari ei tee sillä läskillä sitten niin yhtään mitään. Hienoahan se on että painoa on 120kg, mutta jos siitä on 50kg läskiä niin kehonrakentajan näkökulmasta ollaan aika pitkällä metsässä..

mutta noin muuten olen thredin aloittajan kanssa samaa mieltä, eli monissa asioissa kannattaa pysytellä niissä perusjutuissa jotka on hyväksi todettuja.

Mua taas leipoo ihan sanoinkuvaamattomasti alottelijat jotka vetää jotain vitun nelijakosta treeniä. :D
Mitä helvettiä oikeesti, koko kroppa KERRAN viikossa läpi ja joka helvetin lihasryhmälle 15 liikettä?? Justjoo. Sitten tehdään jotain hauisvääntöä taljassa ja perseenkääntöä käsipainoilla ja varpaiden vääntöä koneessa. :jahas: Väitän että 90% tältä palstalta tekis parempaa tulosta jos unohtais kaiken hifistelyn ja tekis pelkkiä isoja perusliikkeitä ja koko kropan 2-3 kertaa viikossa. Vaikka pelkkää mavea, kyykkyä, penkkiä, kulmasoutua, leukoja, dippejä ja ehkä jotain pohkeita, niin kyllä kai nyt tolla ainakin massaa tulisi. Sitten kun on sitä lihaa tullut niin voi alkaa vähän kattoon että mikä kaipais lisää lihaa ja muutenkin vähän tarkentaan. Se on niin helppoa hukkua näihin hifistelyohjelmiin ja unohtaa tärkeimmät perusasiat: jatkuva kehitys raudoissa ja raskaat pääliikkeet. Itekin tullut syyllistyttyä kamalaan hifistelyyn, mutta nyt aivan liian pitkän tuloksettoman treenin jälkeen olen palannut Pyhään Yksinkertaisuuteen.

Niin ja ennen kun joku mormoonmöhköfantti tulee aukoon päätään siitä kuinka "6-jakone voimii mulla hyvin!" tai että "ite oletki tollanen kynis", niin puolustan kantaani vetoamalla MAALAISJÄRKEEN. Käyttäkää sitä maalaisjärkeä. Ihan oikeasti yksinkertasuus on hyvästä.

Habankorppu sanoi:
Mua taas leipoo ihan sanoinkuvaamattomasti alottelijat jotka vetää jotain vitun nelijakosta treeniä. :D
Mitä helvettiä oikeesti, koko kroppa KERRAN viikossa läpi ja joka helvetin lihasryhmälle 15 liikettä?? Justjoo. Sitten tehdään jotain hauisvääntöä taljassa ja perseenkääntöä käsipainoilla ja varpaiden vääntöä koneessa. :jahas: Väitän että 90% tältä palstalta tekis parempaa tulosta jos unohtais kaiken hifistelyn ja tekis pelkkiä isoja perusliikkeitä ja koko kropan 2-3 kertaa viikossa. Vaikka pelkkää mavea, kyykkyä, penkkiä, kulmasoutua, leukoja, dippejä ja ehkä jotain pohkeita, niin kyllä kai nyt tolla ainakin massaa tulisi. Sitten kun on sitä lihaa tullut niin voi alkaa vähän kattoon että mikä kaipais lisää lihaa ja muutenkin vähän tarkentaan. Se on niin helppoa hukkua näihin hifistelyohjelmiin ja unohtaa tärkeimmät perusasiat: jatkuva kehitys raudoissa ja raskaat pääliikkeet. Itekin tullut syyllistyttyä kamalaan hifistelyyn, mutta nyt aivan liian pitkän tuloksettoman treenin jälkeen olen palannut Pyhään Yksinkertaisuuteen.

Sanoisin tähän että ei mun mielestä tuo 4-jakoinen mikään paha tapa oo alotella..kuhan muistaa siellä sitte kattoo ne raskaat perusliikkeet mukaan eikä vempata jollain hienostosalin laitteella sisäreisien pienimpiä lihaksia jalkatreenissä :) kyykkyä kehiin vaan :D

Sepäs oli söpö tarina. :)

Habankorppu sanoi:
Vaikka pelkkää mavea, kyykkyä, penkkiä, kulmasoutua, leukoja, dippejä ja ehkä jotain pohkeita, niin kyllä kai nyt tolla ainakin massaa tulisi.

Veikkaampa, että alottelija jos syö ja reenaa kunnolla ni sitä massaa tulee JOPA sillä 4-jakosella. Ja eipä tossa 4-jakosessa mitään kovin hifiä ole(ainakaan itse ainoossakaa nähny noita sun perseenkeikutuksiis ja pallien hiplauksii)...siinäkin perusliikkeet mukana.

Habankorppu sanoi:
Sitten kun on sitä lihaa tullut niin voi alkaa vähän kattoon että mikä kaipais lisää lihaa ja muutenkin vähän tarkentaan.

Eli eka pitää olla iso et kannattaa tehä 4-jakosta, ok....

Habankorppu sanoi:
Se on niin helppoa hukkua näihin hifistelyohjelmiin ja unohtaa tärkeimmät perusasiat: jatkuva kehitys raudoissa ja raskaat pääliikkeet

Itellä ainaki pysyny mielessä niin alussa 4-jakosella ku nyt 2-jakosellakin...

on se näköjää totta, että jokapäivä oppii jotain uutta :) Pistää miettii paljo tulokset ois noussu alus jos en ois tehny 4-jakosta ja torpeedoinu koko paskaa. :hyper: Puolustan kantaani etukäteen sanomalla: en ole maalta.

EGO! vittu syö vittu älä kato mitä vittuu syöt kuhan syöt, sit poltat lenkkipolulla pelkät läskit pois vittu! nii vitun yksinkertast!

Back
Ylös Bottom