Kaikki vinopenkistä

Meta title: 💥 Kaikki vinopenkistä – yläpekin kovin rakennusliike ja kiistaton testipenkki äijille

Meta description: Keskustelua vinopenkin kulmista, tekniikasta, tunne–paino -tasapainosta ja variaatioista – miten yläpeksi oikeasti saadaan kasvamaan?**

Mikä jalkojen osuus on tässä liikeessä? Tossa näyttäis, että olisivat kulmassa ja näin antaisivat lisävoimaa? Vai pitävätkö vain perseen paikoillaan?

Ja tuo kulma oli mielestäni erittäin tärkeä pointti. Tossa kuvassa on aikalailla sama kulma jota minä käytän ja vähänkään pystympi kulma aiheuttaa sen että rasitus todellakin menee olkapäille ja mulla ainakin vielä ikäväntuntuisella tavalla. Smithissä teen minäkin vinopenkin tangolla, käsipainoversio on mulla se vapailla painoilla tehtävä. Ennemmin itse nykyään teen vinopenkkiä kuin tasapenkkiä, menee paljon paremmin tisseille tuo liike.

Mike sanoi:
Kaulalla rauhallinen kontrolli ja räjähtävä supistus ylös, muista samat säännöt kuin penkissäkin, eli kyynärpäät eivät saa levitä, vinossa tämä on kriittistä rinnan rasitusta silmälläpitäen.
Eivätkös nuo kyynärpäät ole ainakin näissä mallikuvissa hyvinkin "leveällä", siis kaukana kyljistä? Vai mitä tarkoitetaan tuolla kyynärpäiden leviämisellä tässä yhteydessä?

Mike sanoi:
Colemanin kanssa käytettiin noita paljon useissa treeneissä ja hyvin toimi. Suosittelen.
ymmärsinkö oikein että oot treenannu Ronnien kanssa?:hyper:
kerrassaan loistavia nää kuvalliset tekniikkaneuvot!:rock:

rikke sanoi:
Eivätkös nuo kyynärpäät ole ainakin näissä mallikuvissa hyvinkin "leveällä", siis kaukana kyljistä? Vai mitä tarkoitetaan tuolla kyynärpäiden leviämisellä tässä yhteydessä?

aivan samaa itse huomasin kun etsin funktiota tuolle miken neuvolle että kyynerpäät eivät saa levitä..ei ymmärrä nyt..auttakaa!!!!:curs:

Mike sanoi:
Leviäminen on eri juttu kuin tuo, tuossa ne on kontrollissa eikä olkapäät ole nousseet ylös.

jos pystyisit selittämään tarkasti, monia näyttää tämä asia ihmetyttävän, minua mukaanlukien. tattista etukäteen :thumbs:

Olen luullut että kyynerpäät pitäisi pitää lähempänä kehoa, eikä niin kuin näissä kuvissa.
Mutta taittaa olla kyse siitä että olkapäät ja kyynerpäät eivät "tipu" taakseppäin?
Eli olkapäät eivät nouse korviin ja sitämyöten myös kyynerpäät menisität reilusti taakseppäin..

Onko toi kyseinen vinopenkki sun mielestä just optimaalisessa kulmassa, siinähän ei ollu kulmaan mitään säätöä? Ite oon tuolla treenannut aika paljon ja nyt kun on joutunut sellasella säädettävällä penkillä tekeen niin mietin et onko tossa just sellanen kulma mitä kannattaa hakea.

Mike sanoi:
Leviäminen on eri juttu kuin tuo, tuossa ne on kontrollissa eikä olkapäät ole nousseet ylös.

Leviäminen vissiin tarkoittaa sitä kun liikkeen nostovaiheessa paketti hajoaa(olkapäät hiukan nousee ja tanko menee kohden kasvoja) ja kyynärpäät leviää sivuille. Kontrollissa kun mennään niin liike on ikäänkuin peilikuva lasku ja nostovaiheessa; laskuvaiheessa jo levitetään kyynärpäitä sivuille ja samat nivelkulmat säilyy nostovaiheessa. Helkkarin tärkee pitää olkapäitä alhaalla tai etuolkapäät haalii ison osan rasituksesta. Oisko jotain tollasta?

rikke sanoi:

Samaa kattelin itsekin.. aijaijai! ;)

themastodontti sanoi:
Onko toi kyseinen vinopenkki sun mielestä just optimaalisessa kulmassa, siinähän ei ollu kulmaan mitään säätöä? Ite oon tuolla treenannut aika paljon ja nyt kun on joutunut sellasella säädettävällä penkillä tekeen niin mietin et onko tossa just sellanen kulma mitä kannattaa hakea.

:offtopic: mutta kyllä nuo citygymin penkit on säädettäviä. eikös tuolla jo sanottukkin että alle 45 astetta pitäis olla, about 30-35? olis optimi.

Nämä neuvot ovat todella hyviä:thumbs:

En tiedä mistä johtuu mutta tangolla tehtynä itselläni ottaa oudosti/kipeästi olkapäähän olipa kulma mikä hyvänsä. Mutta Smithissä ei tule tuota tunnetta. Itse suosin käsipainoilla tehtynä vinopenkkiä ja usein teen sen viellä niin että säädettävällä penkillä otan 2 ekaa sarjaa tuossa 40-45 asteen kulmassa ja pari viimeistä sarjaa sitten hieman loivemmassa.

Mites sitten kyynerpäiden asento vrt normaali penkki. Vaikuttaisi että vinopenkissä kyynerpäät olisivat enemmän sivuille päin. Loogista kylläkin sillä vinopenkki on itselläni ollut rintatreeneissä apuliikkeenä, joten raudat ovat siinä pienemmät kuin normaalissa penkissä ja ensisijaisesti rasitusta haluan rintaan enkä ojentajille. Meneekö ajatukset yhtään oikeaan suuntaan? :jahas:

Mikelle ja muille tämän subforumin kehittäjille ISO kiitos. Todella hyvää infoa ja suorastaan kullan arvoista!:worship:

Mihin kohtaan tanko pitäs smithillä tehdessä laskea kun tossa kuvassa vapaalla tangolla tehdessä tulee tanko aika ylös verrattuna mihin mulla eli noin 10cm alemmas?

masa00 sanoi:
Mihin kohtaan tanko pitäs smithillä tehdessä laskea kun tossa kuvassa vapaalla tangolla tehdessä tulee tanko aika ylös verrattuna mihin mulla eli noin 10cm alemmas?
Joo olis taas pitäny tarkemmin lukea threadi läpi,ekassa postissahan tuo sanotaan.:nolo:

Back
Ylös Bottom