Kaikki vinopenkistä

Meta title: 💥 Kaikki vinopenkistä – yläpekin kovin rakennusliike ja kiistaton testipenkki äijille

Meta description: Keskustelua vinopenkin kulmista, tekniikasta, tunne–paino -tasapainosta ja variaatioista – miten yläpeksi oikeasti saadaan kasvamaan?**

En ole guru, mutta vastaan nyt silti. Itse tein joskus jalat "ilmassa" ja joskus en. Tein aika isolla kulmalla, abaut 35 asteen kulma vinopenkissä. Rinnalta lähti aina tanko kuin tykin suusta, mutta hyytyi puolivälissä aika huolella. Mukavantuntuinen liike se oli, mutta ei se oikein penkkiin auttanut, ehkä loppuojennus keveni hitusen.

No enpä ole guru, mutta kokeillut olen kapeaa vinopenkkiä. Tuo ainakin tosiaan tuntuu todella raskaalta(painot ~40kg alle normipenkin) ja hyvän tuntuman saa rintaan mutten tuosta normipenkin avusta tiedä ellei sitten ongelma ole siinä puolenvälin paikkeilla nostossa, nimittäin vaikka mulla on ongelma lähinnä lähdössä niin silti kapeassa vinopenkissä raskain osuus oli se puoliväli :whip:

enpäs ole guru minäkään, mutta pidän kyllä kapeeta vinopenkkiä hyvänä apuliikkeenä penkille.

jto sanoi:
enpäs ole guru minäkään, mutta pidän kyllä kapeeta vinopenkkiä hyvänä apuliikkeenä penkille.
:D no no, sullehan tää oli tarkotettuki eli sitä pitää ruveta tekeen :thumbs:
kiitti myös veijarille ja hyrrelle nopeista vastauksista.

Itse tein kapeeta vinopenkkiä aika jyrkällä kulmalla ja rassaa mulla ainakin törkeän paljon ojentajia.
Kovinkaan suuria rautoja ei tossa liikkeessä pysty liikuttamaan verrattuna tavalliseen/loivaan normivinopenkkiin.

mitenkähän noi kiertäjäkalvosinta rassaa muka? pidätkö takahartiat penkissä kiinni? nouseeko hartiat korviin vai pitääkö selkä noston asioissa?

Ihmettelijä sanoi:
Mulla ei olkapää kestäis tota liikettä ollenkaan. Mulla nimittäin sekä kapea- että vinopenkki tappaa vasemman kiertäjäkalvosimen. Sitten kun noi vielä yhdistettäis, niin aargh... :curs:

Veikkaisin että(siis jos kyseessä ei ole vamma) vika on lasku"paikassa", eli lasketko tangon vinopenkissä liikaa kaulalle? Kuulema tuo juuri hajoittaa kiertäjäkalvosimen. Ja toinen mikä tossa kanttii muistaa on vetää kyynerpäitä kylkiin aika reilusti... tuntuis ainakin mulla turvallisemmalta sekä muutenkin paremmalta!

kyynärpäät menee automaattisesti kylkiin kun karhennuksen reunasta tekee, jos kädet "leviää" työntö vaiheessa niin varmasti alkaakin rassaamaan olkapäitä. itseäni kans pelottaa että olkapää jossain vaiheessa voi tykätä paskaa tuosta liikkeestä, ainakin sitten kun siinä pystyy isoilla painoilla tekeen(olkapäiden kans välillä muutenkin ongelmia). toivottavasti kuitenkaan ei rupea käymään, no viimeistään 3kk päästä sen näkee missä mennään.

huumor sanoi:
aiotko koittaa paljonkos se maksimi nyt sitten on vai??..joko kahtasataa haetaan???
en koita maksimeita vaan tarkoitin että sitten nähdään miten ton kapeen vinopenan kanssa käy eli särkeekö olkapäitä kun malmia lisäillään tankoon tarpeeksi.

neutraali sanoi:
en koita maksimeita vaan tarkoitin että sitten nähdään miten ton kapeen vinopenan kanssa käy eli särkeekö olkapäitä kun malmia lisäillään tankoon tarpeeksi.

:offtopic:
Tästä tulikin mieleen että missäs lukemissa nykyään pyörit?

lukemissa ei ole mitään mainittavaa. aika heikolla mallilla on tällä hetkellä pena, mutta täältä noustaan vielä:), selityksiä on monia miksi ei kulje, mutta ei jaksa niitä ruveta tässä pähkäilemään. tai no yks syy miks ei juuri nyt kulje on voiman puute, tollasta sahaamistahan se on aina ollut, välillä hyviä jaksoja ja välillä paskoja, etenkin keväisin ja kesäisin tuntuu olevan aina paska jakso päällä:)

neutraali sanoi:
lukemissa ei ole mitään mainittavaa. aika heikolla mallilla on tällä hetkellä pena, mutta täältä noustaan vielä:), selityksiä on monia miksi ei kulje, mutta ei jaksa niitä ruveta tässä pähkäilemään. tai no yks syy miks ei juuri nyt kulje on voiman puute, tollasta sahaamistahan se on aina ollut, välillä hyviä jaksoja ja välillä paskoja, etenkin keväisin ja kesäisin tuntuu olevan aina paska jakso päällä:)

Åke... tuli vaan mieleen että ootko vielä 200:n tuntumassa, tsemppiä sinne :thumbs:

Ihmettelijä sanoi:
Mulla ei olkapää kestäis tota liikettä ollenkaan. Mulla nimittäin sekä kapea- että vinopenkki tappaa vasemman kiertäjäkalvosimen. Sitten kun noi vielä yhdistettäis, niin aargh... :curs:

Sama juttu vinopenkin kanssa, jo lämmittely painoilla kuuluu kamala rytinä olkapäistä (huom. varmistajakin kuulee) vaikka olis mitenkä penkillä ja viiltävä kipu alkaa sarja painoilla...

Missään muussa liikkeessä ei näin ole vielä käynyt, joten tarvii kuitenkin kokeilla tätä kapeavinopenkkiä, vaihtelua :)

onko muuten välttämätöntä tehdä tää kapeavinopenkki omana päivänä vai voisko sen ottaa samana päivänä normaali penkin kanssa vai onko siitä silloin enään mitään hyötyä?? teen normaali penkin yleensä suht pienillä rosenteilla ja varaa jää suht reilusti yleensä, eli en runno sitä läheskään loppuun.

neutraali sanoi:
onko muuten välttämätöntä tehdä tää kapeavinopenkki omana päivänä vai voisko sen ottaa samana päivänä normaali penkin kanssa vai onko siitä silloin enään mitään hyötyä?? teen normaali penkin yleensä suht pienillä rosenteilla ja varaa jää suht reilusti yleensä, eli en runno sitä läheskään loppuun.
sopii ku nyrkki silmään penkin jälkeen tehtäväksi apuliikkeeksi vaikka dipin kaa vuoroviikoin. joku 2-4*4-6 pitäs olla melko sopiva määrä.

jarze sanoi:
sopii ku nyrkki silmään penkin jälkeen tehtäväksi apuliikkeeksi vaikka dipin kaa vuoroviikoin. joku 2-4*4-6 pitäs olla melko sopiva määrä.
joo 2sarjaa on tarkotus tehdä ja toisto määrät pyörii tossa haarukassa juuri. toki tuota joutuu tekemään varmasti entistäkin pienemmillä painoilla verrattuna siihen jos tekis sen eka liikkeenä, mutta siitä ei liene ole haittaa kehitykselle??

edit: dippiä en pysty valitettavasti tekemään, heti kun alkaa lisäilemään painoa niin alkaa olkapää kivut.

Back
Ylös Bottom