Kaikki vinopenkistä

Meta title: 💥 Kaikki vinopenkistä – yläpekin kovin rakennusliike ja kiistaton testipenkki äijille

Meta description: Keskustelua vinopenkin kulmista, tekniikasta, tunne–paino -tasapainosta ja variaatioista – miten yläpeksi oikeasti saadaan kasvamaan?**

d0n sanoi:
Minkä asteen kulmaa meinaat loivalla? 40? Itte oon tehny yleensä liian pystyssä ja nyt vasta tajunnu et ei vinopenkin niin helv vino tarvii olla.

Olisko siinä 30 asteen paikkeilla, 45 asteen vakiopenkki on ainakin monelle aivan liian pystyssä jos rintaa pitää harjoittaa, toki jos olkapäät ovat samassa treenissä, niin silloin voipi 45 astetta olla paikallaan.

Away sanoi:
Mitä ootte mieltä, kun oon jättänyt tasapenkin pois ohjelmasta ja tehnyt sen tilalla loivaa vinopenkkiä tangolla? Oliko tyhmä veto?
Mielestäni loivassa vinossa saa paremman tuntuman rintalihaksiin.
Ei tossa mitään tyhmää oo, ei tasapenkki tangolla ole mikää pakkoliike. Vinopenkki on itse asiassa rinnalle parempi. Ainakin minulla.

Mike sanoi:
Olisko siinä 30 asteen paikkeilla, 45 asteen vakiopenkki on ainakin monelle aivan liian pystyssä jos rintaa pitää harjoittaa, toki jos olkapäät ovat samassa treenissä, niin silloin voipi 45 astetta olla paikallaan.

No on se sitten ihan tuntuman mukaan oikein mennyt toi vinopenkki meikäläisellä. Sitä vaan näkee niin paljon noita 45 asteen kulmassa tekijöitä ja vieläkin suuremmassa kulmassa, menee kyllä mun mielestä jo turhan paljon olkapäille ja mulla ainakin tuottaa kipua olkapäihin. Eli jatkanpa sitten samaan malliin ton vinopenkin kanssa.

Mixu sanoi:
ei tasapenkki tangolla ole mikää pakkoliike.

Pakkoliike... :lol2:

Itellä kulmana noin 30 astetta, lasken rinnan yläosaan mutta en ihan kiinni rintaan. Jätän sellaset 10 senttiä vajaaks, niin ei tuu olkapäät ollenkaan niin paljon mukaan.

Kuinka moni tekee maximi kaudella normaalin penkin jälkeen vinopenkkiä ja minkälaisia sarjoja/toistoja vinossa. ja vielä tangolla vai käsipainoilla.

Ja pari kysymystä vielä pistän tähän samaan syssyyn.
Eli: itse olen tähän asti tehnyt rintapäivänä vipunostoja maaten, mutta kun olen katsellut treeni ohjelmia, niin sitä ei useasti näy. Onko jotain vikaa?

Ja toinen: kuinka moni tekee ojentajaa rintapäivänä penkin jälkeen tai ollenkaan?

Nämä kaikki siis liittyen maximi kauteen.
Huhuh, että tuli sekava threadi. No koittakaa ymmärtää

Kaamoz sanoi:
Kuinka moni tekee maximi kaudella normaalin penkin jälkeen vinopenkkiä ja minkälaisia sarjoja/toistoja vinossa. ja vielä tangolla vai käsipainoilla.

Ja pari kysymystä vielä pistän tähän samaan syssyyn.
Eli: itse olen tähän asti tehnyt rintapäivänä vipunostoja maaten, mutta kun olen katsellut treeni ohjelmia, niin sitä ei useasti näy. Onko jotain vikaa?

Ja toinen: kuinka moni tekee ojentajaa rintapäivänä penkin jälkeen tai ollenkaan?

Nämä kaikki siis liittyen maximi kauteen.
Huhuh, että tuli sekava threadi. No koittakaa ymmärtää

Ite en oo niin asiantunteva, mutta mitä nyt oon ite reenaillu ja kattonu muitten ohjelmia jne... niin normi penkin jälkeen vinopenkkiä kp:lla pari satsia.

Vipunostoista itellä menee tissit niin vitun kipeiksi ettei kolmeenkaan päivään pysty tekee punnerrusliikkeitä ja ylensähän maksimikaudella tehään penkki 2x/vko joten ei palautuminen oo hirveen hyvää. Ja toisaalta miks penkkimaksimin ylösnostamiseen tarvittais jotain vitun vipunostoja. Niitä sitten massakaudella antamaan pumppia.

Ojentajat 2-3 päivää "pää" penkki treenin jälkeen esim. kapean penkin tai loppuojennuksien kera.

Mitäs mieltä olette kapean penkin tekemisestä samassa treenissä normaalin penkin kanssa. Nyt teen 3X5 kapeeta ja sen jälkeen 3X5 normaalia. Nyt on kroppa jaettu kahteen ja salilla käyn kolmesti viikossa, joten en viitsinyt eri päiville laittaa kun tulisi sitten penkkiä muodossa tai toisessa lähes joka toinen päivä. Niin no tulee sitä nytkin kun teen räjähtävän kapean penkin alakropan kanssa. Tavoitteena on voima. Ei niinkään väliä tuleeko sitä kapeassa vai normaalissa.

darvinisti sanoi:
Mitäs mieltä olette kapean penkin tekemisestä samassa treenissä normaalin penkin kanssa. Nyt teen 3X5 kapeeta ja sen jälkeen 3X5 normaalia. Nyt on kroppa jaettu kahteen ja salilla käyn kolmesti viikossa, joten en viitsinyt eri päiville laittaa kun tulisi sitten penkkiä muodossa tai toisessa lähes joka toinen päivä. Niin no tulee sitä nytkin kun teen räjähtävän kapean penkin alakropan kanssa. Tavoitteena on voima. Ei niinkään väliä tuleeko sitä kapeassa vai normaalissa.
Jos vaan tulokset paranee niin... :)
Tielä päin voimanostajat ottaa joskus 5t kapealla ja 5t leveällä jalkakyykyssä,siis tämä on yksi sarja.Normaali kyykky on sitten näiden väliltä.

Kuinka suuren kulman pitää nojas olla et tuloo oikee. On katto itte säädettävä penkki mis on monta vaihtoehtoo. :nolo: :wall:

Tää saattaa nyt mennä päin sitä itseään, mutta korjatkaa jos olen väärässä.

Eikös se ole niin, että jos selkänoja on pysyssä niin liike ottaa enemmänkin olkapäihin. Kun taas selkänoja on alhaalla niin liike otta rintalihaksiin ?

eiköhän se 45 astetta oo se paras vinopenkissä.

mattibodari sanoi:
eiköhän se 45 astetta oo se paras vinopenkissä.

Ottaa toi 45 astetta melko paljo olkapäihin, ja ne kun tuppaa muutenkin saamaan melko paljo rasitusta. Mielestäni 30 astetta on parempi.

Ari sanoi:
Rinta treenissä hyvä kulma on ~30 astetta.
Taby, noin se menee.

Näin minä ainakin teen, tain jopa alle, riippuu tuntumasta olkapäässä. Mulla on pystypunnerrus erikseen ja menee aikalailla olkapäille jos aletaan 45 asteen kulmia laittamaan. Rinnassa kun sen saa tuntumaan niin kulma on hyvä.

45 asteen kulma on varmaan yksi yleisimmistä salivirheistä. Maksimissaan 30 astetta, Eli suorakulman puolivälistä vielä pari reikää alaspäin.

Tarvitaanko tasapenkkiä tasaisen muhkean rintalihaksen kasvattamiseen? :david:
Oon ite pohtinu asiaa, kun terveydellisistä syistä jouduin tekeen penkkireenin pari kuukautta pelkkänä vinopenkkinä. Rintalihaksiin tuli massaa paremmin, ja muoto parani.

Nykyinen rintatreeniohjelmani:
(kaikki liikkeet loppuun asti)

VinoPenkki (12-10-9-8-10) painoja nostetaan 4 ensimmäistä
viimenen kevyemmällä)

VinoPenkki fly(taljassa) 3*8-12

Peck deck (12-10-8-6-10) painoja nostetaan 4 ensimmäistä
viimenen kevyemmällä)

Ristikkäistalja 2*10-12

Pullover(taljassa) 3*10-14

Onko ohjelma kunnossa? Tiedän, että on perkeleesti sarjoja, mutta tuntuu toimivan.
Tarvitaanko tähän enää tasapenkkiä?

Riittävästi sarjoja on taatusti. Ehkä 1 sarja joka liikkeestä pois mielestäni. Mutta jos todella jaksat tehdä etkä mene ylikuntoon niin anna mennä!

Vinopenkki Flyn ja pulloverin voisi tehdä vuoroviikoin.

Tasapenkki ei oo pakollinen.

Back
Ylös Bottom