Kaikki vinopenkistä

Meta title: 💥 Kaikki vinopenkistä – yläpekin kovin rakennusliike ja kiistaton testipenkki äijille

Meta description: Keskustelua vinopenkin kulmista, tekniikasta, tunne–paino -tasapainosta ja variaatioista – miten yläpeksi oikeasti saadaan kasvamaan?**

Olen kyllä sitä mieltä, että kyllä ne painot itse pitää rinnalta saada. Mutulla väitän, että se eka toisto (kun kyseessä vinopenkki kp) on parasta reeniä. Kannattaa joskus kokeilla, että ottaa ne loputkin toistot stopilla ihan rinnalta.

Tomppa85:n tekniikka jota myös itse käytän käsipainoilla kikkaillessa.

...Kässäreillä penkkiä tehdessä on täysin normaalia että hädintuskin eka nousee, mutta kaksi seuraavaa toistoa tuleekin kevyest..i.

Tätä just aikaisemmin pohdin aiemmassa viestissä. Pirun hankala hypätä 5kg ylöspäin seuraaviin käsipainoihin, jos tuo eka tulee nippa nappa ylös. Itse ainakin olen tietoisesti korostanut treenissa tuota rinnalta lähtöä. Tää lainaus ei siis ole kohdistunut sinuun, vaan tarkoitus avartaa niiden treenaajien käsipainoelämänkatsomusta, jotka tekee vajaita toistoja (kuten itsekin tein).

Entä miten päästä painojen alta pois?
Kun rinta ja tukevatkin lihakset ihan sipissä viimeisen sarjan jälkeen ja on siellä isojen painojen alla ansassa (kädet ylhäällä, painot käsissä, eikä uskalla liikkua XD)? Pelkään että menee olkapäät paikoiltaan tms. jos siitä vaan sivuilta pudottaa painot lattialle. Miten siis selvitä kunnialla?

Itse ainakin pääsen pois siten, että painot jossain vaiheessa luonnollisesti jää rinnalle. Siitä sitten vauhilla istumaan nousu jaloilla avittaen. Sitten en osaa neuvoa jos käsipainojen yhteenlaskettu paino on reilusti omaa painoa suurempi. Ei taida jäädä hirveästi mahdollisuuksia, siitä vaan pudottaa käsipainot sivulle kolisten sen kummemmin jäpittelemättä. Jaa mutta sulla ne olikin ylhäällä...

edit_ Siis kädet sekä painot

Itse ainakin pääsen pois siten, että painot jossain vaiheessa luonnollisesti jää rinnalle. Siitä sitten vauhilla istumaan nousu jaloilla avittaen. Sitten en osaa neuvoa jos käsipainojen yhteenlaskettu paino on reilusti omaa painoa suurempi. Ei taida jäädä hirveästi mahdollisuuksia, siitä vaan pudottaa käsipainot sivulle kolisten sen kummemmin jäpittelemättä. Jaa mutta sulla ne olikin ylhäällä...

Hmm, itte yleensä lopetan ylös... kun en tuota negatiiviseen failureen menoa harrastele. Paljon helpompi silloin nostaa jalkoja ja antaa kässärien tulla nostettujen jalkojen etureisille. Siinä vauhdissa pääsee myös ripeästi ylös penkistä pienellä vaivalla, jos ne kässärit on omaa painoa isommat. Elikkäs loppuojennuksen jälkeen jalkoja vastaan, sitten antaa kässärien kaatua reituusille, sitten samalla liikkeellä seisomaa asti ja kässärit on käsissä.

Jos kaataessa mokaa ja hanttelit menee reisien ohi niin sitten saavat jatkaa maahan asti. :)

Negaatiivinen failure... En itsekään harrasta. Rupesin miettimään että eikös se tarkoita sitä että painot tulee rytisemällä rinnalle. :) No oli miten oli, mutta tajusin pointin. Kyllä tuo meitsin tekniikkakin onnistuu hyvin(ainakin mulla) reilummillakin painoilla. Musta ainakin on turvallisempi tulla yllös painot kiinni rinnassa kun siten, että ne hipoo taivaanrantaa. :)

Itse ainakin pudotan painot tuosta sivulta, melko läheltä vartaloa ja samalla ja jarruttelen vähän hauiksilla. Käykää kattomassa hulksterin blogista mallia, sielähän on monta esimerkki pätkää siitä, miten isot kässärit nakataan pois ilman että teloo itseään:thumbs:

E: Janhe, kässärit saa rinnalle siten, että nostat ne ensin telineestä sivuillesi (sama asento jossa tekisit olankohautusta). Sitten hieman kumarrut eteenpäin ja siirrät hanttelit siten että niiden päät koskettavat reisiäsi. Seuraavaksi istut taaksepäin penkille niin että hanttelit ovat koko painollaan reisiesi päällä. Tästä "kaadut" taaksepäin samalla vetäen käsillä kässäreitä rinnalle ja antaen reisillä vauhtia. Lopputuloksena kässärien pitäisi tulla suht mutkattomasti rinnalle.

Ookoo, tämä tekniikka lähtee kokeiluun. Kiitos vinkeistä! :thumbs:

Negaatiivinen failure... En itsekään harrasta. Rupesin miettimään että eikös se tarkoita sitä että painot tulee rytisemällä rinnalle. :) No oli miten oli, mutta tajusin pointin. Kyllä tuo meitsin tekniikkakin onnistuu hyvin(ainakin mulla) reilummillakin painoilla. Musta ainakin on turvallisempi tulla yllös painot kiinni rinnassa kun siten, että ne hipoo taivaanrantaa. :)

Juuh on siinä riskinsä; esimerkiksi piittaamaton äiti/isä joka tuo 3v yliaktiivisen lapsensa salille, joka piipertää sinne kässärien alle piiloon just kun niitä on pudottamassa. Ja kyllä vain, on ollut läheltäpiti-tilanne pikkulapsen kanssa kun tempausta tehdessä vaan näki sivusilmällä että jotain pientä juoksi sinne selän taakse piiloon just kun voimat alkaa loppua ja aloin dumpata... ois voinu käydä pahastikkin mutta oli säkää matkassa. :down:

Nopa! eikö tossa oo vaara et olkapäät hajoaa!

sen takia tossa olkapäitten kohalle laskemisessa ei oo mitään järkeäkään..
noqa69 voi sitten tulla kertomaan ku on onnistuneesti paskonu olkapäänsä tolla tavalla.

Miten noi kyynärpäitten leviäminen, mitä sillä tarkotetaan? en oo oikeen tota tajunnu :F kuva suorituksesta jossa ne on levinny olis tosi kova.

oma käsitys tosta on et jos tekee sillee ettei kyynärpäät leviä, niin ottaa aika paljon ojentajiin ja voi olla vaaraksi, jos tekee väärällä liike radalla!

Ärsh! Tämänkin tein väärin. Neuvottiin tasapenkissä että tanko on jossain nännien kohdalla ni sitten en muistanut, että vinopenkissä se on kaulan kohdalla.

Noissa kuvissahan kyynärpäät ovat levinneet ulospäin. Mikä on sitten väärin, itse en ainakaan saa ton enempää kyynärpäitä ulos penkistä. Voisiko joku näyttää joillain kuvilla, mikä on väärin ja mikä on oikein?

Back
Ylös Bottom