Kaikki Tony Halmeen puheet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kimppu
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Loistolinkki, erityisesti kiinnitti huomiota tämä:

"... No, tässä teille faktaa Poliisiarkiston tilastoista vuodelta 2000 elikkä ei minun mielipiteeni.

Ulkomaalaisten rikollisuus suhteessa suomalaisiin: ryöstöjä neljä kertaa enemmän kuin suomalaiset. Näihin kuuluvat somalit, vietnamilaiset, virolaiset ja jugoslaavit, somalit 86 kertaa, vietnamilaiset 69 kertaa, virolaiset 26 kertaa, jugoslaavit 26 kertaa. Murhia, tappoja tai tapon yrityksiä ovat ulkomaalaiset tehneet suomalaisia kaksi kertaa enemmän. Säälittävintä, mutta viimeisimpänä tietystikin raiskauksia he ovat kovan tutkinnan ja työnteon jälkeen ehtineet tehdä 32 vuodessa plus törkein tapaus: lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, 20. Eli periaatteessa vuodessa ulkomaalaiset ovat tehneet 52 henkistä tappoa meidän kansalaisiamme vastaan eli lapsiamme ja naisiamme vastaan. Tämä on neljä kertaa enemmän kuin me suomalaiset."

http://www.eduskunta.fi/thwfakta/tmp/uta13250_p.htm

Viimeksi muokattu:
hmm...Tonyhan on aloittanut räväkästi - ja ainakin tähän mennessä pitänyt puheensa eli ottanut esille vaaleissa mainostamiaan teesejä.

Toivottavasti ravistava linja jatkuu....

JEP! Halme laukoo FAKTAT joita muut ei uskalla. Ja saataispa meille tänne suomeenkin kunnon vankilatuomiot! Noi nykyiset ei ole mistään kotoisin! Yhtä pitkät linnareissut kuin jenkkilässä ja pahimmat saunantaakse! :thumbs:

Originally posted by ultravega1280
JEP! Halme laukoo FAKTAT joita muut ei uskalla. Ja saataispa meille tänne suomeenkin kunnon vankilatuomiot! Noi nykyiset ei ole mistään kotoisin! Yhtä pitkät linnareissut kuin jenkkilässä ja pahimmat saunantaakse! :thumbs:

Olisit ilmeisesti äänestänyt Halmetta jos olisi ollut ikää tarpeeksi...?

Uskomatonta populistista roskaa.

Voiko kukaan pelätä niin paljon ulkomaalaisia, kuten Halme väitti puheessaan joka meni jotensakin näin:

" Ulkomaalaisten naapurissa asuvat nukkuvat huonosti "

Luulis, ettei Tonyn kokosen miehen tarviisi noin pelätä....

Ruottalaisilla on kaukalollinen äijiä, mutta on meilläkin yksi!! Halme lupas pitää suunsa auki ja niin se on tehnyt.

Edit: Omna meinaatko että tony tarkoitti vain itseään, kyllä suomessa asuu joitakin tonya pienempiä miehiä ja naisia...

Originally posted by Omna
...

Luulis, ettei Tonyn kokosen miehen tarviisi noin pelätä....

Eiköhän sinullekin ole selvinnyt keiden puolesta Halme puhuu eli lasten, naisten, vanhusten ja SUOMALAISTEN puolesta. :evil:

Originally posted by JohnnyB
Eiköhän sinullekin ole selvinnyt keiden puolesta Halme puhuu eli lasten, naisten, vanhusten ja SUOMALAISTEN puolesta. :evil:

Tony käyttää hyväkseen ihmisten pelkoja ulkomaalaisia vastaan pönkittääkseen omaa populismiaan.

Ei ole mitään järkeä lietsoa moista ulkomaalaispelkoa, kun ei me Suomalaiset kuitenkaan voida eristäytyä tänne pohjolaan, vaan meidän pitää kohdata ihmisiä, myös muita kuin Suomalaisia jokapäiväisessä elämässä.

Kansanedustajan tehtävä ei ole mielestäni lietsoa ja lisätä pelkoa kansalaisten keskuudessa vaan päinvastoin, yrittää vähentää niitä.

Tony on keskittynyt eduskunnassa ilmeisesti lähinnä omien lapsuuden traumojen hoitamiseen ja me muut Suomalaiset saamme näköjään toimia kuuntelijana, eli terapeuttina. No ei se mitään, jos se Tonyn oloa helpottaa..:D Yleensä terapiasta ei makseta moista palkkaa jonka Tony saa...

Joopa joo, silkkaa populismia nuo poliisin tilastotkin ulkomaalaisten tekemistä rikoksista. On se ihme juttu...

En voi kuin ihmetellä asennettasi Halmetta ja muita Suomen kansalaisia kohtaan. Sinulle ulkomaalaiset näyttävät olevan se ykkönen ja oman maan kansalaiset ja heidän oikeudet tulevat aina kaukana kaukana jossain...

JhonnyB, ei mulla ole mitään halua puolustella ulkomaalaisia rikollisia, ei. Mutta on todella typerää lähteä pelottelemaan tuollaisella asialla, koska se vaan lisää epäluuloisuutta ja luultavasti kasvattaa väkivaltarikoksia Suomalaisten ja ulkomaalaisten välillä.

Tilastoja on hyvä katsella ja miettiä, miksi jotkut ulkomaalaisryhmittymät syyllistyvät rikoksiin useammin kuin keskiverto-suomalainen.

Väärä tapa on mun mielestä lähteä lähestymään asia siltä pohjalta, että miten voisimme vaikeuttaa ulkomaalaisten Suomeen tuloa ja täällä oloa. Sillä aiheutetaan vaan enemmän hallaa.

En tiedä tilastofaktoja, mutta en olisi yhtään yllättynyt, jos tilastotiedot näyttäisivät samoilta esim. Suomalaissiirtolaisten rikosrekistereissä Ruotsissa.

Onhan se nyt selvää, että jos joudut yhtä äkkiä sopeutumaan aivan uuteen kulttuuriin ja kaikki elämässäsi muuttuu kerralla, niin sinulla on suurempi riski menettää elämäsi hallinta ja joutua esim. rikoksen poluille, kuin niillä, jotka saavat koota elämän palasensa rauhassa ja voivat pitää ne kasassa.

Tony Halme on mielestäni suht taitava populisti, joka käyttää hyväkseen kaikki Suomalaisten tunteisiin vetoavat aiheet, kuten pakolaiset, huumeet, sotaveteraanit...omaa kannatusta pönkittääkseen. Mitään rakentavaa ei Tonylla ole näistä aiheista sanottavana.

Tai sitten mies on oikeasti noin yksinkertainen ja katsoo kaikkia asioita pienenpienestä vinkkelistä. Tony, iso mies , pieni vinkkeli.. :D :D

Ei ole mitään järkeä lietsoa moista ulkomaalaispelkoa, kun ei me Suomalaiset kuitenkaan voida eristäytyä tänne pohjolaan, vaan meidän pitää kohdata ihmisiä, myös muita kuin Suomalaisia jokapäiväisessä elämässä.

Voiviko arvon herra keksiä yhdenkin pätevän perustelun, miksi esim minun pitäisi olla tekemisissä ulkomaalaisten kanssa? Suomalaiset eivät tällä koulutuksella ja kielitaidolla eristäydy yhtään mistään, miksi tuoda tuhansittain ulkomaalaisia tänne, miksi ei viedä halukkaita suomalaisia sinne kylään? Mitä minä olen ulkomaalaisten kanssa tekemisissä ollut, niin on säälittävää suurinpiirtein viittoa asiansa näille alkuasukkaille, onko tästä kenties jotain hyötyäkin, olenko nyt vähemmän eristäytynyt?
Jos tänne halutaan ulkomaalaisia ja sitäkautta suomalaisille kontakteja "ulkomaailmaan", niin hommataan kunnollisia ulkomaalaisia, turisteja, jotka eivät jää tänne seurustelemaan poliisin ja vankeinhoidon kanssa.

Tai sitten mies on oikeasti noin yksinkertainen ja katsoo kaikkia asioita pienenpienestä vinkkelistä. Tony, iso mies , pieni vinkkeli.. :D :D

Eiköhän sillä ole kuitenkin hiukkasen isompi vinkkeli kuin esim. sinulla, vai kumpi siellä eduskunnassa on? Eli pienemmällä vinkkelillä tiirailevat hiljaa siellä arvostelun puolella.

Omna, "maassa maan tavalla tai maasta pois" tätä käytäntöä tulisi soveltaa Suomessa asuviin ulkomaalaisiin. Suomessa on paljon pakolaisia jotka ovat sopeutuneet tämän maan tavoille, rikollisten ainesten suojelulla ja ymmärtämisellä ei saavuteta mitään. Jokainen rikos on liikaa.

Suomalaiset siirtolaiset Ruotsissa ei ollut se mistä tässä puhuttiin vaan ulkomaalaisten tekemistä rikoksista Suomessa, asioita voidaan tietysti pyöritellä sinne ja tänne mieleisen loppupäätelmän aikaansaamiseksi.

Miksi muuten Halmeen pitäisi vieläkin pönkittää suosiotaan, hänhän on jo eduskunnassa!

Puhut hienosti sopeutumisesta aivan uuteen kulttuuriin ja kaiken elämässäsi muuttumisesta kerralla. Niinpä niin, eikö se juuri niin pitäisikin mennä, että tänne tulevat pakolaiset sopeutuvat meidä kulttuuriin ja tapoihin, eikä niin että kaikenmaailman pipertäjät vain kertovat kuinka meidän tulee sopeutua ja ymmärtää ja miettiä kuinka vaikeata ulkomaalaisilla on.

Mielestäni pahimman luokan rasismia on rasismi omaa maatansa ja sen kansalaisia kohtaan.

Originally posted by Mike
Eiköhän sillä ole kuitenkin hiukkasen isompi vinkkeli kuin esim. sinulla, vai kumpi siellä eduskunnassa on? Eli pienemmällä vinkkelillä tiirailevat hiljaa siellä arvostelun puolella.

Voiviko arvon herra keksiä yhdenkin pätevän perustelun, miksi esim minun pitäisi olla tekemisissä ulkomaalaisten kanssa? Suomalaiset eivät tällä koulutuksella ja kielitaidolla eristäydy yhtään mistään, miksi tuoda tuhansittain ulkomaalaisia tänne, miksi ei viedä halukkaita suomalaisia sinne kylään? Mitä minä olen ulkomaalaisten kanssa tekemisissä ollut, niin on säälittävää suurinpiirtein viittoa asiansa näille alkuasukkaille, onko tästä kenties jotain hyötyäkin, olenko nyt vähemmän eristäytynyt?
Jos tänne halutaan ulkomaalaisia ja sitäkautta suomalaisille kontakteja "ulkomaailmaan", niin hommataan kunnollisia ulkomaalaisia, turisteja, jotka eivät jää tänne seurustelemaan poliisin ja vankeinhoidon kanssa.

Kyllä Mike!!! Puhut asiaa ja kansa on hiljaa...

:kippis1:

Lisää Halmeita ja Mikejä niin Suomi on paljon parempi maa elää

Mike, ei sun tarvii olla tekemissä ulkomaalaisten kanssa jos et halua. En ainakaan minä tule sua siihen pakottamaan, nimittäin se ei saattas mun hauiksilla onnistua..;)

Ei tänne mun mielestä tarvitse "raahata" yhtään ulkomaalaista. En halua Suomesta välttämättä mitään ´Mosambikia tai Moskovaa.

Itse katson asiaa siltä kannalta, että haluan, että mulla on vapaus liikkua tällä pallolla sinne minne huvittaa ja jos vaadimme tätä vapautta itselemme, on meidän pakko suoda se myös muille.

Maassa pitää noudattaa maan lakeja ja tapoja, se on selvää. Jos menen hölmöilemään vaikkapa Singaporessa niin, että saan kunnon rangaistuksen, niin oma on vikani. Niin myös Suomessa on noudatettava Suomen lakeja tai joutuu Suomalaisen oikeusistuimen eteen ja tuomitaan.

Kaikki me ihmiset olemme samanlaisia geeneiltämme, jokaisen veri on punaista, kulttuurierot voivat olla kyllä suuret. Pelottelulla ja muurien rakentamisella emme saavuta mitään, sen sijaan joitain voidaan saavuttaa aidolla yrityksellä ymmärtää toista ja toisen kulttuuria sekä ymmärryksellä siitä, että omat tapamme ja tottumuksemme ovat yhtä outoja monista ulkomaalaisista kuin heidän tapansa meidän mielestä.

Pakkokeinot, eristäytyminen, väkivalta, agressio ovat keinoja, joita käyttää nurkkaan ahdistettu, pelokas eläin, jollainen en tahdo Suomalaisena olla!

No niin luulisi, onhan mies matkustellut ja kokenut monenlaisia asioita. Tätä ajattelin silloinkin, kun Tony oli ehdokkaana. Ajattelin, et kyllä Tonya on elämä opettanut, mutta näyttääkin, että elämä on tehnyt Tonystä karrikatyyrin.

Tony vaan katsoo mun mielestä asioita yhdestä suunnasta, eikä hänellä taida olla edes halua mihinkään rakentavaan vuoropuheluun vaan hän pyrkii tunteita nostattavaan provokaatioon.

En tunne Halmetta henk. kohtaisesti, joten kaikki mielipiteet hänestä perustuvat tiedotusvälineistä saatuun kuvaan/tietoon.

MUTTA, se että joku on kansanedustaja, maisteri, ministeri tai johtaja ei automaattisesti tarkoita sitä, että olisi avarakatseinen ja viisas tyyppi ("Hieno mies, maisteri ja kaikkea...").

Toki kansanedustajilla on enemmän tietoa käytettävissään kuin tavallisella kansalaisella, mutta se on sitten eri asia käyttääkö sitä tietoa ja mihin käyttää.

Minusta on hyvä, että Tony pääsi eduskuntaan vaikka en hänen mielipiteitään juurikaan jaa tai hyväksy.

Kuitenkin pistää kerta toisensa jälkeen ihmettelemään, miten joku jaksaa ja viitsii kelata jatkuvasti ulkomaalaisten tekemiä rikoksia, vasemmistolaisia, homoja sun muita. Hukkaan heitettyä energia...

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom