Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Minkä takia niitä painoja pitää ryskätä? Kattokaa vaikka Rainelan vetämistä videolta. Asiallista touhua.

Mave oli pari kk sitten 180kg luokkaa. Nyt oon siirtyny kokonaan SJMV ja paras sarja lienee 140kg*6 (tai 8. Ei niissä fiiliksissä voi kaikkea muistaa :D)

Ekan kerran ku vedin niin mave tais olla 120kg
Treeniä oli ainakin 6kk takana

Oon siinä mielessä friikki ettei veto kehity vetämällä. Mulla veto kehittyy kyykkäämällä.

-Marchi- sanoi:
Saahan sitä mavea aina revittyä ensimmäiselläkin kerralla, mutta erittäin tyhmää se on... Voin sielun silmini nähdä kun nää 15wee sällit on noita 120:ään nostellut... :rolleyes:
[/img]
:D Mutta tunnen myös sällejä 16 vuotiaita jotka kiskovat maasta 3x omaa painoaan ja tekevät sarjaa 2.5x omalla painolla :) Raakana.

Måpå sanoi:
Oon siinä mielessä friikki ettei veto kehity vetämällä. Mulla veto kehittyy kyykkäämällä.

Maastavetohan ottaa pitkälti samalla tavalla jalkoihin ku kyykky. Voisin itekki kattoo miten mave kehittyy, kun alan tekemään kyykkyä prässin sijaan. Jätän vielä vaikka maven pois siksi aikaa, kun sitä on niin paljon tahkottu.

90kg tais olla ykönen. nyt menee jo 90kgx12 4kk kunno reeniä takana. ei oo hirvettä kehitystä mut hiljaa hyvä tulee *kait* :P

Ikä 19, pituus 172cm paino 97kg. Sarjaenkka on 4*200kg ja ykkönen 235kg

50kg Just alotin Niiku JUST äskö :D about pari päivää sit.. :P Iha hyvihä se tuntuu..

n. 3kk alotin koko salilla käynnin ja maastavedos 70kg:lla maksimi sarjaa. Joka toinen viikko tulee kokeiltua ja nyt menee muutama toisto 120kg:lla.

Ekan kerran kun kokeilin mavea(~vuosi sitten), niin kokeilin 15x50kg. Eipä tuntunut silloin hyvältä, niin enpä sitä en koomin tehnyt muuten kuin SJMV:nä.

Nyt sitten otin ~6vko sitten ohjelmaan tuon maven, niin tekniikkaa opettelin 15x75kg, ja nykyisellään, kun tekniikka on edes etäisesti hallussa, vedän sen 5x100kg. Vähän harmittaa, kun ei tuon enempää kuitenkaan ole, vaikka uskoin olevan minun fysiikalleni hyvä liike.

Nyt pitää kyllä oikein ihmetellä näitä tarinoita, joissa on kaverin kanssa oltu salilla ja toinen ekaa kertaa tehdessä mavea kokeilee maksimia :eek: Eikö kummallekkaan missään vaiheessa tule mieleen, että siinä voi terveys mennä kertalaakista, kun sellaista painetta, mikä mavessa tulee lihaksiin ei tasan saa missään taljaliikkeessä? Itse en ainakaan antaisi kenenkään kavereistani kokeilla missään liikkeessä maksimeita kokeilukerralla, jos joku heistä mukaan joskus eksyisi.

Hmm... oisko ollu et tein jollain 50kg:lla jotain suht pitkää sarjaa... Muutamas kuukaudes se tais nousta johonki 70kgX13... ne ei ollu kyl kunnollisii, en tainnu laskee ihan maahan asti tai jotai. Nyt viimeks ku tein, nii 120kgX7

Ei aivan ensimmäinen maastaveto kerta, mutta kuitenkin vetokertoja takana alle 10 koko elämän aikana (ja nekin pienillä painoilla tekniikka päin vittua) niin sain haistapaska tekniikalla ~130kg. Kummallista kyllä, nyt kun sitä maastavetoa on vähän enemmän treenattu (ja toistot tiputettu kympistä vitosiin tai alle) niin siistinä nostona ei ole 150kg enempää nostettu.

Back
Ylös Bottom