Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju
Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.
Mitenkä porukka toteuttaa maastavetonsa? Joka toinen viikko jalkatreenin yhteydessä, 2-3 sarjaa, toistot 3-6, vai mikä olisi hyvä?
Jossain oli muistaakseni, ettei kannata tehdä maastavedossa kovin pitkiä sarjoja, etteivät tukilihakset väsy ennen isompia ja aiheuta loukkaantumisia. Mitä mieltä sarjapituuksista? Vai olisiko huima systeemi vetää toistot 15-20? :D
Onko tuo kerran kahessa viikossa-tiheys hyvä?
On tullut tehtyä tuota maastavetoa kyllä, mutta aivan turhan vähän. Nyt pitää taas ottaa se vakituiseen mukaan. Jos saisi sitä voimaa, vaikka koko kroppaan...
Mulla on ihan selkäpäivän yhteydessä pääliikkeenä. Sarjoja tulee joku 5-6 mutta siinä on lämmittelyt mukana. Toistot 1-6. 6 toistoa pidempiin sarjoihin en koskaan mene.
Vähän vaikea sanoa miten usein kannattaa vetää. Itse teen tuntumaan mukaan. Yleensä joka viikko, mutta jätän liikkeen kokonaan väliin, jos vähänkin on tunnetta että paikat on tukossa.
Jos on kova viikko vedossa, niin sitten vedetään vähän löysempi viikko jaloille. Ja toisin päin.
Kannattaa kuunnella sitä kroppaa.
Minä teen ton maastavedon joka toinen viikko ja joka toinen viikko sitten raskaan kyykyn! kevyillä jaksoilla joko en tee ollenkaan tai sitten molemmat..(eli kyykky+maastaveto)
sarjojen pituudet ovat aina alle 8, sillä en näe viisaana pidempiä sarjoja vedellä...
Tykkään tehdä suorin jaloin jalkatreenin päätteeksi 15-20 toiston sarjan niin, että ensimmäiset 10 putkeen ja siitä eteenpäin rest/pausetoistoja. Tulee mielenkiintoinen olo...
Originally posted by Hulkki Tykkään tehdä suorin jaloin jalkatreenin päätteeksi 15-20 toiston sarjan niin, että ensimmäiset 10 putkeen ja siitä eteenpäin rest/pausetoistoja. Tulee mielenkiintoinen olo...
En. Tein joskus pari kuukautta ja huomasin perseen kasvavan enemmän kuin selän tai reisien. Ja kun mulla on muutenkin J-Lo ongelma, niin tiputin perinteisen vedon ja nykyisin teen kehonrakennusmaisesti vain
Yhdyn Hulkkiin...puolittain. Heitin perinteisen maastavedon huitsin vittuun ja korvasin sen suorin jaloin maastavedolla. Takareidet saa kyytiä aivan erilailla, kun tein tuon muutoksen. Nyt tässä odotellaan ja ihmetellään josko sinne alkaisi ilmestymään jonkinlaista kaarta.
Mitenköhän muuten on...rasittaako suorin jaloin maastaveto yhtä paljon hermostoa, kuin perinteinen? Painot ovat kuitenkin vaan noin 75% perinteisestä.
Teen maastavedon kerran 2 viikossa kovaa. Parhaat tulokset oon saavuttanut tutulla volyymiperiaatteella, eli ensin oon tehny 1 max, jonka jälkeen laskenut 80% ja tehnyt sillä yleensä 4-5 sarjaa samalla painolla n.2-5 toistoo ja joka toinen kuukausi sen 1max.
Eli onko ns. pakollinen liike? Tullut tässä kuitenkin jo jokunen vuosi salilla käytyä ja ei viitsisi millään ruveta enää jotakin yhtä tiettyä liikettä ihan tyhjästä nyhjäämään.. Siipiä näyttää tulevan ilman vetoakin. Mutta ehkä juuri se paksuus uupuu...? :(
Eli suositteletteko bodyliikkeenä vai onko se voimaliikkeenä omiaan vain?
Kyykyn ohella parasta mitä on, mutta jokaviikkoinen kova veto laittaa paikat aika jumiin ja sitten ollaan ongelmissa.
Eli harvemmalla frekvenssillä mutta jos vaan pystyt tekemään kunnolla niin tee ihmeessä.
Ja jos olet kehoman, niin itse ainakin suosin myötäotetta ja remmejä raskaimmissa sarjoissa.
Minä teen alussa! ja vuoroviikoin kulmasoudun kanssa..(kulmasoutukin ekana)..en jaksa enää treenin lopussa jännittää selkää kunnolla ainakaan maastanostoon..
Varsinkin natuille raskaat perusliikkeet on lähes välttämättömiä. Yksi paras yleisvoimaliike. Ehdottomasti kannattaa ottaa ohjelmaan ainakin jossain määrin.
Ja treenin alussa tietysti.
Originally posted by S225T Kyykyn ohella parasta mitä on, mutta jokaviikkoinen kova veto laittaa paikat aika jumiin ja sitten ollaan ongelmissa.
Eli harvemmalla frekvenssillä mutta jos vaan pystyt tekemään kunnolla niin tee ihmeessä.
Ja jos olet kehoman, niin itse ainakin suosin myötäotetta ja remmejä raskaimmissa sarjoissa.
maastanosto + kulmasoutu tangolla = ongelma (ainakin mulla) Selkää ei jaksa MILLÄÄN pitää enää kotrollissa kulmasoudussa kun se on vedetty jo viimesilleen maastanostossa.
Mutta jos jollakin toimii...niin ei kun tekemään!
Eikai nyt kukaan pysty maastanostoa kunnolla viimesenä liikkeenä tekemään, en ainakaan mä. Suosittelisin, että raskain liike ensin ---> Maastanosto on "aika" raskas.
Originally posted by PieniPenkkaaja maastanosto + kulmasoutu tangolla = ongelma (ainakin mulla) Selkää ei jaksa MILLÄÄN pitää enää kotrollissa kulmasoudussa kun se on vedetty jo viimesilleen maastanostossa.
Mutta jos jollakin toimii...niin ei kun tekemään!
Joo. On se aika helvettiä...:D Joskus jos teen kolmannen liikkeen, teen sen maastavedon ja kulmasoudun välissä. Niin alaselkä saa vähän lepoa. Liikkeenä tietysti alaselälle vähemmän kova.