Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Ei se mave vaan kaikille sovi. Monet ajattelee muutenkin koko liikkeen liian mustavalkosesti. Eli sitä vetoa voi tehdä monella tapaa. Itellä skulaa polvistaveto parhaiten, ja tuloksiakin sillä saanut.

Juu kyllähän se vaikuttaa paljon millaset välitykset on... Itellä melko pitkät jalat suhteessa käsiin ja vaikeuttaa jonkun verran vetämistä, tosin tälläkin 184cm ruodolla tullut sentään säälittävä 250kg vedettyä. Ihanteellinen maveen olisi lyhyet jalat ja pitkät kädet, lyhyet kaverit onkin jostain kumman syystä melko kovia vetämään.. :rolleyes:

Jep, 18v kaveri joka on 168cm pitkä (90kg) vetelee 4 toiston sarjaa 160 kilolla aika kevyesti vaikkei mavea hinkkaa edes joka selkätreenissä :D

Jep, 18v kaveri joka on 168cm pitkä (90kg) vetelee 4 toiston sarjaa 160 kilolla aika kevyesti vaikkei mavea hinkkaa edes joka selkätreenissä :D

En nyt oikein ymmärrä. Onko tuo tarkoitus olla jotenkin vaikuttavaa? Minusta tuon kokoisen jannun pitäisi vetää niitä nelosia paljon isommilla raudoilla, jos se 90 kiloa ei ole pelkkää läskiä.

Läskiäkin mutta pointti oli se että kaveri vetää maasta about kerran kuussa eikä nouse 120kg ylemmäs painoissa mutta viimeks kun olin messissä niin patistin sen nousemaan 160kg asti jolla se teki vielä 4 toistoa. Mun mielestä aika hyvin sellaiselta joka ei maveen kovinkan paljoa panosta.

Läskiäkin mutta pointti oli se että kaveri vetää maasta about kerran kuussa eikä nouse 120kg ylemmäs painoissa mutta viimeks kun olin messissä niin patistin sen nousemaan 160kg asti jolla se teki vielä 4 toistoa. Mun mielestä aika hyvin sellaiselta joka ei maveen kovinkan paljoa panosta.

Joillain se mave vaan kehittyy helposti muita liikkeitä tekemällä.

Pitää kehua tätä liikettä : tästä topicista sain kimmokkeen kokeilla tätä ja ottaapa varsin hienosti reiskojen lisäksi myös käsiin ja yläselkään. Oikein mainio koko kropan treenausliike :thumbs:

Joo näin miekin muistelin että tuota kutsuttiin Hack-kyykyksi, mutta kun googlen kuvahakuun kirjoittaa niin tulee kaikkee muuta paskaa.
Jossain bodaus kirjassa oli joskus ohjeet tähän liikkeeseen, oiskohan ollut Ove Rytterin kirjassa vai missä, en nyt muista
Itse teen tätä silloin jos olen kotitallissa reenaamassa tai jos salilla on reisiojennuslaite varattuna

The Hack Squat | Straight to the Bar

The exercise is usually thought to be named for its creator - or at least the first to openly harness its powers - wrestler George 'The Russian Lion' Hackenschmidt; or 'Hack'.

[...]

Although it is seemingly self-evident that the name 'Hack Squat' comes from the short version of his own name, Hackenschmidt claimed in The Way to Live that the name actually came from the word hacke, meaning 'heel'. Either way, the name 'Hack' is entirely appropriate.

tänää just tein enkat ykkönen tuli 140kg myötotteella pelkällä magnesiumilla ja omapaino 72kg suunillee. EDIT: siis 194.4% , mutta 145kg olis varmasti tullu jolloin ois 201 %. Ristiotteella kyllä nousis enemmänki :D

270/90,9 = n. 297%. Ikää se 20v, nii eiköhän tuo jo keväällä mee kolmonen rawina rikki, ku puottelee painon "omaan" sarjaan (83kg). Nyt oli melkonen nesteläskipöhö päällä. 2012 vedin varusteilla 262,5/82,5 = n. 320%.

225 / 95 = 236%
Tai no painosta ei nyt täyttä tietoa kun en ole vaalla vähään aikaan käynyt mutta laitoin nyt tuon ysiviitosen

e: 100. postaus :dance:

Back
Ylös Bottom