Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Mistä tietää että nyt meni selkä paskaks loppuelämäks? mitä kannattas tehä?

Trust me, kun selkä oikeesti menee, ei ole epäselvyyttä asiasta. Konttaat lattialla ja mietit miten tästä ylös pääsee, sukkien tai kenkien jalkoihin vetäminen on mahdoton tehtävä.

Tältä pohjalta muuten ajoittain vituttaa kuunnella sitä lässytystä, miksi vierastan mavetusta, miksi kyykkään smithissä, miksi niin pienet painot, jne jne.

Venyttele.

Kysymys, mulla on halkaisialtaan kovin pienet painot eli tanko on noin 10cm lattiasta ja kun tämä yhdistetään paksuihin reisiin ja huonoon liikkuvuuteen on perus mave hankalaa kun ihan ala-asennossa polvet ei oikein sovi käsien väliin ellei otetta levennä kohtuuttomasti. Eli kannattaako lyödä jotain koroketta painojen alle vai onko yhdentekevää jos tekee vain sumo mavea koska siinä ei ole kyseistä ongelmaa ja painot nousee noinkin alhaalta?

Kysymys, mulla on halkaisialtaan kovin pienet painot eli tanko on noin 10cm lattiasta ja kun tämä yhdistetään paksuihin reisiin ja huonoon liikkuvuuteen on perus mave hankalaa kun ihan ala-asennossa polvet ei oikein sovi käsien väliin ellei otetta levennä kohtuuttomasti. Eli kannattaako lyödä jotain koroketta painojen alle vai onko yhdentekevää jos tekee vain sumo mavea koska siinä ei ole kyseistä ongelmaa ja painot nousee noinkin alhaalta?

No laitat vähintään ne normaalit 15 kilon lätkät päihin? Muutenhan toi on sama kuin korokkeelta vetäisit.

Mistä sarjapainoista on alottelijan hyvä alkaa harjottelemaan mavea? Ja pitääkö sen tangon olla niin lähellä että se menee sääriä pitkin ylösvetäessä? Kuinka leveä asento pitää olla, joku sano et kantapäitten välissä 2 nyrkkiä ja varpaitten 3-4? mut varmaan leveämpiki käy?

Mistä sarjapainoista on alottelijan hyvä alkaa harjottelemaan mavea? Ja pitääkö sen tangon olla niin lähellä että se menee sääriä pitkin ylösvetäessä?

Sellaisista, että saa täysikokoiset kiekot tankoon ja sitä kautta tangon oikealle korkeudelle. Painojen määrästä mahdoton sanoa. Jollekin 50kg on liikaa ja jollekin 100kg liian vähän. Jostain se on vain lähdettävä liikkeelle ja pikkuhiljaa lisäillä sitten painoja. Suoritusten videointi ja/tai kokeneempien treenaajien neuvot hyvänä apuna.

Liikeeseen lähdettäessä tangon pitäisi olla noin jalkaterän puolivälin kohdalla. Siitä kun kyyristyy ja nappaa tangosta kiinni, niin säärien pitäisi olla kutakuinkin tangossa kiinni. Tangon pitäisi kulkea lähellä sääriä ja loppuvedossa periaatteessa reisiä pitkin. Paino enempi kantapäillä. Tasapohjaiset kengät tai sitten sukkasillaan, pehmeillä lenkkareilla ei IMO missään nimessä.

185/78=237% Pikku hiljaa kohti 200 kiloa!

Hyvin on kehitystä tapahtunu, äskeises treenis 2x3@130kg...:D No kyllä täältä vielä noustaan, vois tuo 200kg olla joskus mukava vetää, vaikka enemmän tuleekin bodailtua nykyään eikä voimaa reenailtua..

Miten, onko porukka tehnyt koskaan tätä liikettä? Eli lähes sama kuin mave, mutta tanko onkin siellä jalkojen takana.
Ottaa itsellä ainakin ihan perkeleen hyvin etureisiin. 12 toiston sarjaa kun tekee niin ai että sitä hapotuksen määrää ja seuraavan päivän reisikipua
Pahoittelut jos jollekin koitui mielipahaa siitä että tein uuden topicin, mutta onhan nuita vähemmästäkin tehty? =)

Tuota kutsutaan varsinaisesti hack-kyykyksi tangolla. Harvemmin sitä näkee tehtävän, olen kyllä kokeillut mutta en varsinaisesti ihastunut liikkeeseen. Jos pitäisi saada treenattua jalkoja pelkällä tangolla ilman edes telineitä, niin tuo on varmaan paikkaansa puolustava liike.

Kyllähän tuolla etureidet hapoille saa. Remmit/versa grippsit on kyllä ehdottomat jos pitempää sarjaa tekee, saa melko paljon käyttää painoja tuossa liikkeessä.

Gymlogista tätä katsoin ja kerran kokeilin. Voimille otti, mutta ei kunnon tuntumaa löytynyt. Painot olisi varmaan saanut olla isommat ja remmit käytössä. Tekniikkaa lähinnä hain. Huomenna on jalkapäivä, niin kokeilen jälleen.

Aito ja alkuperäinen hack-kyykky, silloin tällöin olen tehnyt etureisille. Kannattaa kokeilla pitkää sarjaa ja korokkeelta niin tuntuma on parempi.

Ekan kerran kun tein nostin lopussa painot ylös, laitoin räkkiin... ja tajusin että olen tangon väärällä puolella :david: Piti istua hetki tangolla ja sitten tehdä vielä yksi sarja, kuten olin suunnitellutkin :)

Back
Ylös Bottom