Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Kyykkykengät!

Ostin vajaa vuosi sitten Adidas Ironwork, painonnosto kengät, hintaa 122 €. Mutta ai että on vitun hyvä kyykätä ja rinnalle nykiä, vieläkin kuin uudet joten ovat todella pitkän aikanen sijoitus. Vitutti kyykkiä niillä ilmatyyny paskoilla, räjähti tyynyt alta. Kerran salilla yks ukko kyykki bootsit ja farkut jalassa, ei mikää huono yhdistelmä kerran ku kyykkyyn pääsee nii tiukat farkut ampuu sut ylös välittömästi, painoista riippumatta!!!

:kippis1:

Re: Kyykkykengät!

Originally posted by Olakinte
Ostin vajaa vuosi sitten Adidas Ironwork, painonnosto kengät, hintaa 122 €. Mutta ai että on vitun hyvä kyykätä ja rinnalle nykiä, vieläkin kuin uudet joten ovat todella pitkän aikanen sijoitus. Vitutti kyykkiä niillä ilmatyyny paskoilla, räjähti tyynyt alta. Kerran salilla yks ukko kyykki bootsit ja farkut jalassa, ei mikää huono yhdistelmä kerran ku kyykkyyn pääsee nii tiukat farkut ampuu sut ylös välittömästi, painoista riippumatta!!!

Mistäs sait noin edulliseen hintaan?

Mulla on käytössä POWER merkkiset kyykkykengät. Ovat suomalaiset. Ostin joskus muistaakseni Otaniemen lisäravinteesta, postitse. Maksoi n. 700mk. En tiedä saako nykyään enää.
Eivät kelpaa maastanostoon, mutta kyykkyyn ovat pirun hyvät

Löytyykö Converseille/Chuckie tayloreille vaihtoehtoja ns. normaaleista urheilukaupoista? On vähän suolainen hinta Sakella... Kyykkyasento on leveä ja levenee....:D

Jostain Ellokselta samanlaiset 15€.

Itse pistin Power merkkiset painonnostokengät tilaukseen, mutta sillä tekijä ukolla on niin paljon hommia, että kestää aika kauan näköjään.

Löytyykö Converseille/Chuckie tayloreille vaihtoehtoja ns. normaaleista urheilukaupoista? On vähän suolainen hinta Sakella...

Jos katot urheilukaupasta esim painitossuja, niin niillä alkaa oleen suolanen hinta. :curs:

Painitossut ois muuten hyvät, mutta niissä on huonot pohjat jos kyykkää leveellä. Tarvii olla tasanen pohja.

Re: Re: Kyykkykengät!

Originally posted by tappara
Mistäs sait noin edulliseen hintaan?

Piti tilata Ironworkit Englannista asti, en suomesta köytänyt niin mistään. Ois ilmeisesti pitäny olla jonkun seuran jäsen että pääsis käsiksi painonnosto kenkiin, on se yhtä vittua! Vaa tilasin netin kautta Englannista ja sillä selvä ja nyt kyykätään persereikä puukon päätä pitkällä!!!

Nostetaanpa tällanen kyykkyjen tekniikkaa käsittelevä threadi ylös. Oma kysymys on, että millä sais etukyykyn tuntumaan reisissä ? Kohtuullisilla painoilla (10-12 toistoa nousee) tehdessä etukyykky ei oikeestaan tunnu missään, ei reisissä, ei perseessä, ei selässä. Liike tuntuu raskaalta, mutta en osaa paikantaa mitkä lihakset ne hommat tekee. Seuraavana päivänä ei tunnu minkäänlaista kipua jaloissa tai perseessä. Jos teen takakyykyn etukyykyn tilalla, tulee reidet ja perse perkeeleen kipeiksi moneksi päiväksi. Monet on mainostanut etukyykkyä hyväksi liikkeeksi nimenomaan etureisille. Mikä siis mättää kun en saa minkäänaista tuntumaan tai kipua aikaseks ?

Jos etukyykky ei ota etureisiin, mutta et jaksa tehdä suuremmillakaan romuilla, niin syy on selvä: keskivartalosi on heikoin lenkki, se joutuu etukyykyssä jopa tavallista kyykkyä kovemmalle.

Ratkaisukin on helppo: enemmän toistoja ja isommat painot:whip:

Originally posted by trebla
Kohtuullisilla painoilla (10-12 toistoa nousee) tehdessä etukyykky ei oikeestaan tunnu missään, ei reisissä, ei perseessä, ei selässä.

Oletko kokeillut erilaisia toistomääriä sarjoissa? Kenties tuo sarjojen pituus on se heikko lenkki(et pysty käyttämään tarpeeksi isoja painoja).

keskivartalosi on heikoin lenkki, se joutuu etukyykyssä jopa tavallista kyykkyä kovemmalle.

Aivan. Jos vatsoista loppuu jerkku, kaatuu etukyykky eteenpäin ja selkä pyöristyy. Rasitus menee selälle.
Etukyykky on paras liike etureisille ja reenaa hyvin myös vatsat. Hackit sun muut vermeet vois mun puolesta kantaa ulos salilta.

Originally posted by Kraftwerk n
Oletko kokeillut erilaisia toistomääriä sarjoissa? Kenties tuo sarjojen pituus on se heikko lenkki(et pysty käyttämään tarpeeksi isoja painoja).

Oon koittanut eri pituisia sarjoja.. 4-6 toistoa/8-12toistoa/yli 15 toistoa.. sama ongelma säilyy.

Originally posted by esko
Aivan. Jos vatsoista loppuu jerkku, kaatuu etukyykky eteenpäin ja selkä pyöristyy. Rasitus menee selälle.
Etukyykky on paras liike etureisille ja reenaa hyvin myös vatsat. Hackit sun muut vermeet vois mun puolesta kantaa ulos salilta.

Vaikuttaa aika pätevältä ja loogiselta syyltä. Eli onko ainoa vaihtoehto sitten vahvistaa aluksi vatsaa muilla liikkeillä ja sen vahvistuttua siirtyä uudestaan etukyykyn pariin ?

Musta etukyykkyssä ei oikein voi tehdä pidempää sarjaa. 10 toistoa on mulle se ehdoton max kovissa työsarjoissa koska keskivartalosta katoaa pito jos yrittää pidempää. 6-8 tuntuu olevan optimalinen väli, jolla etureidet saavat kuritusta. Itse jätän aavistuksen vajaaksi kyykyn jolloin selkä ei vahingossakaan pääse pyöristymään. Tosin taustalla on jonkunasteinen välilevyvamma, joten ei ole paljon vaihtoehtoja tuon syvyyden suhteen ellei halua vahingoittaa selkää.

Oma kysymys on, että millä sais etukyykyn tuntumaan reisissä ? Monet on mainostanut etukyykkyä hyväksi liikkeeksi nimenomaan etureisille. Mikä siis mättää kun en saa minkäänaista tuntumaan tai kipua aikaseks ?

No se on todella hyvä liike, on! "En tiedä kuinka olen tullut toimeen ennen ilman tätä liikettä!"

Kokeile tehdä etukyykkyä erilevyisillä asennoilla. Laita siis jalkoja ehkä enemmän yhteen, kuin aikaisemmin. SIten saan ite Järkyttävän (tm) pumpin nimenomaan etureisiin.
Jos pitää jalkoja kovasti erillään, ei liike mene mielestäni niin paljon reisille vaan silloin astuu enempi myös pakarat mukaan.

Vaikuttaa aika pätevältä ja loogiselta syyltä. Eli onko ainoa vaihtoehto sitten vahvistaa aluksi vatsaa muilla liikkeillä ja sen vahvistuttua siirtyä uudestaan etukyykyn pariin ?

Jos et jo niin tee, niin koitappa kyykätä ilman vyötä. Ainakin minulla toi kovasti lisäpotkua keskivartaloon. Nykyään kyykkäilen ilman vyötä noin joka toinen kerta hiukan pienemmillä romuilla.

Back
Ylös Bottom